Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Telkkari vai tykki?

Vastaus: Telkkari vai tykki?

-Tykki Sanyo PLV-Z5 (720p), kuvan koko n. 72"
-Sonyn 5.1-vahvistin (vanha, en muista tyyppiä)
-Infinity Oreus 5.1 kaiutinsetti

Vahvistimessa on äänelle digitaalituloja vain yksi, joka on jaettu optisen ja RCA-tulon kanssa automaattitunnistuksella. Tästä johtuen käytössä on Joytechin AV-boxi, jonka kautta digitaaliäänet kytketään vahvistimelle. Tykissä on onneksi kaksi HDMI-inputtia, kuva on vedetty sinne suoraan (PS3/ Procaster-digiboxi). Seuraavana päivityslistalla on vahvistin.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

- Samsung 32" HD Ready
- Marantz SR4200 surround-viritinvahvistin
- Infinity Alpha -kaiutinsetti (etu-, keski- ja takakanavat, basso uupuu, kerrostalossa ei viitti)

Töllön laitoin viime toukokuussa. Marantz ja Infinityt on palvelleet hyvin jo viisi vuotta. Vahvistimen vaihtoa oon alkanu harkitsemaan, kun telkussa on vain yksi HDMI-liitäntä ja uuden läppärin myötä on tullut tarvetta toiselle. Tietty vois laittaa HDMI-hubin, mutta tässäkin taitaa olla se, että halpaa ja hyvää tuskin on olemassa.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Olen kuolannu FullHD:n perään nyt noin kuukauden päivät, mutta päätin lykätä laitteen hankinnan hamaan tulevaisuuteen (2009). Pitäis olla niin pirun iso, että näkis sen eron nykyiseen 27" HD-Readyyn kun makuuhuoneessa pötköttelen ja pelailen... Voi sitten silläkin rahalla ostella pelejä! :D
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Pikku huoneeseen riittää 32 tuumanen, 40 tuumasen kuva menee sameeksi TV:ä läheltä katottaessa oli fulli tai ei, pelatessa fullia voi kattoa vaikka 10:n sentin päästä ja kuva on terävä kun postikortti.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Minulla on tykin ja telkkarin hybridi sillä leikkihuoneessa on näyttölaitteena Sonyn 50" taustaprojisio-tv e-2000. Katseluetäisyys 2,5 metriä eikä ole yhtään liian suuri pelatessa tai dvd/BR leffoja katsellessa. Tv:n natiiviresoluutio on pelaamiseen Lcd-töllöjä paremmin soveltuva 720p. Tätähän suuri osa peleistä vielä natiiviltaan on, suurinpiirtein GT prologueta ja Cod 4:ää lukuunottamatta.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

On muuten vähän OT, mutta laitanpa kumminkin: kun pelailee pidempiä sessioita, niin meinaa hiki tulla. Pleikka pukkaa sitä tuuletusilmaansa ja Samsungin vain 27" littu lämpiää kans suht kivasti niin on makkari ku sauna! Kaikki räppänät pitää olla auki, jos meinaa vielä nukkuakin siinä samassa huoneessa. Eli onko muut huomannu tällaista ilmasto-ongelmaa? Osalla jengistä kuitenkin on vermeet kans makkarissa niinku mulla....
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

On muuten vähän OT, mutta laitanpa kumminkin: kun pelailee pidempiä sessioita, niin meinaa hiki tulla. Pleikka pukkaa sitä tuuletusilmaansa ja Samsungin vain 27" littu lämpiää kans suht kivasti niin on makkari ku sauna! Kaikki räppänät pitää olla auki, jos meinaa vielä nukkuakin siinä samassa huoneessa. Eli onko muut huomannu tällaista ilmasto-ongelmaa? Osalla jengistä kuitenkin on vermeet kans makkarissa niinku mulla....

Sama ongelma oli minulla 60gt pleikan kanssa. Illalla ovi kiinni pelatessa huoneen lämpotila nousi jopa 27 asteeseen vaikka lämmitys ei ollut päällä. Asia helpottui kun vaihdoin pleikkaa sillä 40gt ei nosta huoneen lämpötilaa kuin 24 asteeseen. Huoneen koko on about 13-14m2. Huoneessa ei ole koneellista ilmanpoistoa, vain raitisilmaventtiili. Digiboksi, tv, vahvistin ja pelaaja itse... lämmöntuottoa kerrakseen. Eräs kaverini suunnittelee koneellista ilmastointia (lue: kallista!) kotiteatterihuoneeseensa juuri lämmönhallintaongelmien takia.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

kortsu.jpg


720p tykin säestämänä. iha mukava jo likinäköisen vaarinkin pelata :p
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Kyllähän se näin on, vai mitä tykki miehet. Postimerkki kuvaan ei ole enää paluuta. ;)

lrgscrnyx1.jpg
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Panan ax-100 ja noin 65" kuva
Onkyon 605
Kajareita seitsemän + subbari
PS3
Kun tykki on huilivuorolla, niin PS3 kiinni 24" Benq fullhd näytössä.

Tykin kuvaa tulee ihmeteltyä kahden metrin päästä, näytöstä puolen metrin päästä.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Pistetään nyt omakin setti tänne.
Telkkuna on Samsungin lcd le40r77bdx, vahvari harman/kardon avr 235, etukaiuttimet Dali evidence 470 ja takana JPW:t.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Näyttölaitteena meillä toimii Sonyn 55" Full-HD taustaprojektio-TV - katselu etäisyys 2m.
Äänentoistosta vastaa Sonyn DTS äänentoistolaitteet - 6 kajaria + subbari.
Pleikasta ääni menee vahvariin optisesti ja kuva HDMI:llä vahvarin kautta TV:lle - siihen ettei ääni mene HDMI:llä oli joku järkevä syy, jota (noloa kyllä) en enään muista :D ....täytyy varmaan ottaa selvää :rolleyes:
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Kyllähän se näin on, vai mitä tykki miehet. Postimerkki kuvaan ei ole enää paluuta. ;)

Moi vaan kaikille, ensimmäinen viesti tänne pappa kerhoon.
Näinhän se on, ei tulisi eenään mieleen pelata telkkarin kautta.

Kamat: Sanyo PLV-Z2000 Full HD LCD tykki
PS3 (yllättäen)
Vahvistin hajosi ja tällä hetkellä vanha kenwoodin jokin iän ikuisen vanha vahvari, vain pro logic II löytyy :D

No saipahan syyn alkaa päivittämään tuota ääni puolta ;)
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Moi vaan kaikille, ensimmäinen viesti tänne pappa kerhoon.
Näinhän se on, ei tulisi eenään mieleen pelata telkkarin kautta.

Itellä kävi toisinpäin. Oli Panan AE-700 ja 92'' screeni, mutta lähti pois, kun olohuone tuntui kovin täydeltä (oli 32"" CRT kankaan vieressä, eli käytännössä koko seinä käytössä). Myin tykin, kankaan ja CRT:n ja ostin tilalle 46" Sonyn W4500 (perkeleen pilveily). Katseluetäisyys metrin pienempi kuin tykillä ja ihan tyytyväinen olen. Tulee pelailtua huomattavasti enemmän, kun se onnistuu nyt isommitta vaivoitta myös päivisin.

Kaipaan toki tykin kuvaa leffoja katsellessa, mutta täytyy nyt odotella, että jälkikasvu kasvaa ja asunto vaihtuu isompaan, jotta voisi panostaa omaan "tykitys"huoneeseen.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Kuvalähteenä tykki on aivan ehdoton kapistus :)

Itsellä juuri vaihtui Sony VPL-HS60 uuteen Sony VPL-HW10 tykkiin. Kuvakoko noi 80" ja katselumatka 2,5m- 3.0m ja ei enään matkatv:tä tule tähän talouteen :p
Tykki ollut ainut kuvalähde jo liki 3-vuotta
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Tykki ollut ainut kuvalähde jo liki 3-vuotta
Aika kova ratkaisu, itse kummiskin olen pitänyt secondary ruutua olkkarin sivuseinällä, pari viikkoa sitten lähti järkyn kokoinen kuvaputki työkaverille ulosheittohintaan, 5, jaloista pois.

Ja hommasin tohon sivuseinään vajaan vuoden ikäisen Philipsin 32" LCD ruudun 300:lla taas toiselta duunikaverilta.
Seuraavana pitää itsekkin hommata joku Full-HD tykki (DLP) niin on näyttölaitteet mieleiseni.
 
Ylös Bottom