Vastaus: Test Drive Unlimited 2 [PS3]
Eli vastataas pariin kysymykseen.
Autoja voi myydä vain jos ei ole tarpeeksi rahaa uuteen, jolloin kauppias tarjoaa trade-in vaihtoehtoa. Tällöinkään eivät käy palkintoautot(pinkki mustang, Ryanin VW, Lotus, Atom V8 yms.) Eli tarkkana kun menette ajamaan niitä haasteita, että talli on täynnä, jolloin ne jäävät used car dealerin vaivoiksi. Noilla palkintoautoilla kun ei tee juuri yhtään mitään ja maalatakkaan niitä ei voi. Tämähän on vaihteeksi niitä, mitä on luvattu korjattavan päivityksellä. Se lista onkin melkoinen.
Serverit toimii tehokkaammin, joten lagi on vähentynyt selvästi onlinepuolella. Ei siis nyi kaupungeissa muiden kuskien vuoksi.
Tuo kuvakulman vaihtuminen ei ole normaalia. Onko ohjaimena kyseessä aito dualshock?
Älä tosiaan käytä noita koodeja, ennen kuin päivitys tulee ulos. Menee vielä ainakin viikko, sillä päivitys on laadunvalvonnassa Sonyllä ja MS:llä. Eka päivitys tuli sieltä bumerangina takaisin, joten josko nyt olisi parempi tuuri. Pc-päivitykset ainakin ovat saaneet pelin jopa semi-toimivaksi.
Klubit eivät edelleenkään toimi, eikä siten myöskään TDULife. Sidottu samaan serveriin nääs. Pc:llä tuota kokeillut ja kaikenlaista kivaa säätöä sieltä löytyy. Kannattaa odottaa. Klubikisat ollut PC:llä kivoja joskin kärsii(yllätys) huijareista.
Sitten löytyi helppo tapa tienata hauskasti rahaa. Eli FRIM. Lisenssitestipaikoilla on järkyttävän kokoiset testialueet, joissa voi subarulla, tai muulla hyvän teho/paino-suhteen nelivedoilla tempoa driftingiä. Kikka on tiputtaa kesken liu'un vaihdetta, jolloin saa aikaan siistin ja pitkän nelipyöräluisun, ilman että se menee "yli" jolloin pyörähtää. Alta minuutissa saa FRIMin täyteen, kun vähän treenaa ja tämä yhdistettynä päivitettyyn FRIMiin(10000$) rahaa tulee nopsaan. Toinen hauska vaihtoehto on ajaa nelivedoilla Hawai'in golf-kentillä ja kerätä hyppyjä. Kannattaa varoa hiekkakuoppia, sillä osa niistä on pohjattomia onkaloita(bugi, Yllätys!!!) Jokainen saa etsiä sisäänpääsyn ihan itse tai katsoa yuutuubista, mutta sehän vie kaiken ilon tästä pelistä.
Hyödyllisempää on toki kiskoa pitkin Hawai'in tiestöä(kartoittaa sitä samalla), sillä tiet on jenkkityyliin leveitä ja suoria ja liikennettä on selvästi Ibizaa enemmän. Atom, Caterham tai joku muu superketterä, pieni ja kapea auto on tuohon omiaan. Eikä kannata ajaa urku auki. 220-250km/h ehtii reagoida kaikkeen ja FRIM täyttyy käytännössä yhtä nopeasti kuin 50 kilsaa kovemmin ajettaessa.
Itse napsein eilen yhdistelmällä golf-kenttä rallia ja hivottelua julkisilla kaduilla pelkällä FRIMillä tunnissa 192k. Toki itsellä on päivitetty FRIM, mutta sen miten tuon saa, en osaa sanoa mitään. Se voi ilmestyä milloin vaan välillä 12-32 leveliä. Mitään selkeää yhtä avaavaa toimintoa ei ole löytynyt.
Onko porukka muuten kokenut pelin haastavaksi? Tiedä sitten johtuuko G25-ratista ja Hardcore asetuksista, mutta koko ajan peli tuntuu sikamaisen helpolta ja kaikki lisenssit ja kisat olen voittanut ainakin 5sek marginaalilla ja ekalla yrityksellä. Yksi lisenssi vaati(joku A2 Viperillä) peräti kaksi yritystä, kun ajoin vahingossa keilaan. Missään kisassa en ole tarvinnut "parasta" autoa tai edes virittää sitä. Yleensä olen ostanut halvimman tai pari. Ainoastaan A1 meni läpi Bugattilla, mutta siinä ei missään kisassa ollut mitään vastusta edellistenkään vertaa. Yhtään kisaa ei tarviste ajaa urku auki. Herkkyys kaasun annossa ja nopeasti ajetut mutkat on paras tyyli.
Tätä ihmettelen vaan, kun foorumeilla porukka määkii, että peli on sadistisen vaikea ja lisenssien aikarajat ovat yli-inhimilliset. Vaikuttaako ratti tosiaan noin paljon, vai hidastaako full assistance ja sport-mode niin valtavasti? Porukkaa on jäänyt jopa B4-sarjaan tappiin viritetyllä Land Roverilla! Haasteissa tosin monet tuntuvat lähes pysähtyvän mutkissa tai sitten vetävät ne suoriksi, joten tuossa taitaa olla osasyy. Jarrut on hurjan tehokkaat tosielämään verrattuna.