Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Crew 2 - Ajellaan taas pitkin Amerikan raittia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli ihan mukavaa saada viimein tämänkin osalta julkaisupäivä. Myöhästymiset tietysti mahdollisia, mutta toivotaan nyt, ettei tuosta kesäkuun lopusta enää siirry. Olisi ihan kiva julkaisuikkuna, kun kesät muuten ovat aika hiljaista aikaa pelien puolesta. Mukava kevyt autorälläys siihen futiksen MM-kisojen ja muiden kesähommien lomaan.

Ykkösosa oli julkaisukunnossaan vähän meh, mutta ihan viihdyttävä kuitenkin. Sen lisäosia en ole pelannut, mutta kuuleman mukaan ajomalli muuttui paremmaksi ja se olikin omaan makuun sen julkaisuversion isoin ongelma. Vähän liikaa joutui säätämään, että siitä sai edes jokseenkin viihdyttävän ajettavan padilla.

Kesä pelien puolesta näyttäisi olevan sen verran hiljainen, että ostanen tämän julkaisussa, elleivät arvostelut ihan asfaltin rakoon lyttää. Tarkoituksena on tietenkin saada BMW M4 alle mahdollisimman nopeasti ja sitten ei kun tutkimaan karttaa...
 
Pakko kysyä miksei M6? :D Mä mietin vielä tän ja sen On Rushin välillä kumman ostan?
Onrush on lähempänä Battlefield 1:stä tai COD:ia, kuin ajopeliä. Siinähän ei ole maalia/lähtöä ollenkaan, pelimuodot tuttuja räiskinnöistä ja ihan täysin moninpeli edellä tehty.

Crew taas on ehkä isoin koskaan tehty avoimen maailman peli autoilla, joissa kisaillaan perinteisempiä katukisoja ja toisaalta kisojen välissä valikkojen tuijottelun sijasta nautitaan maisemista ja cruisataan ja avataan kaikkea keräiltävää.

Molemmat voi kiinnostaa, mutta ei näitä oikein voi saada rinnakkain pohdinta listalle.
 
Pakko kysyä miksei M6? :D

Itselle vaan on aina tuo 3-sarja ja sen coupe(eli siis nykyinen 4-sarja) olleet ne suosikkibimmerit. Kai se on se koko ja sporttisuus versus "iso laiva". Ei sillä, M5 kyllä kelpaisi omaan käyttöön, mutta näillä Suomen hinnoilla täytyy tyytyä tuohon 330i-versioon. M3/M4 vaan on ne klassisimmat Bemarit.
 
Toivottavasti tässä The Crew 2:ssa saa vaihtaa näppäimet mieleisekseen. Ensimmäisessä osassa ei saanut ja manuaalivaihteistoa joutui käyttämään padin oikeasta tatista, mikä oli aika perseestä. Tulipa tuossa viimeksi kokeiltua sitten automaattivaihteistolla ajoa, kun en jaksanut sitä tattia tokkiä ylös ja alas niin olipas hirveätä ajaa peliä automaattivaihteistolla. Aivan kamala response ja kontrolli autoon, ei ihme että pelin ajofysiikoita on niin paljon haukuttu. Toivottavasti senkin suhteen tämä jatko-osa vain parantaa entisestään.

Ratti+kytkin+h-kaaviolla meno oli toisaalta jo The Crew 1:ssä todella hyvällä tasolla, arcadepelien ihan parhaimistoa ja jopa yllättäen Forza Horizon 3:sta parempi. Ensimmäisessä osassa oli myös forcefeedback ongelmana, kun se oli maastossa todella raskas ja aivan liian voimakaat tärähdykset, jos sen sääti maantielle sopivaksi ja niin, että sai tielläkin jotain forceja. Toivottavasti myös sen suhteen Ivory Tower parantaa jatko-osaan.
 
Nettivideoiden perusteella on vahvistunut, että ensimmäinen auto on ilmainen ja sen saa itse valita kolmesta eri vaihtoehdosta, jotka ovat Mazda MX-5, Audi TT RS ja Ford Mustang GT '15.

Tällä hetkellä ainakin itsellä kutisee sillä tavalla, että liikkeelle lähdetään muskeli-Mustangilla. MX-5 on todella meh riisikuppi, joku RX-7 olisi vielä mennyt ja...No Audi on näin bemaristille aika meh. R8 täytyy kuitenkin jossain vaiheessa pelissä kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, beta pätkähti, saas nähdä vastaako odotuksia.. edellistä pilasi huono kamerakäytös ulkonäkökulmasta ja online töksähtelyt (yhteys serveriin menetettiin, "yksinpelissäkin" jne. aloita alusta)
 
Tää Beta alkaa ilmeisesti huomenna, mutta pelin sitä varten voi jo ladata nyt?..Täytyypä koittaa, kun näköjään koodi Xboxille tuli juuri sähköpostiin..
 
Ajettavuus ja kamerakäytös vaikuttaa tässä asialliselta, ei hyppinyt silmille että jotain olisi vialla. Grafiikka varsin nättiä ja sujuvaa...jotain popuppia joissain rekvisiitoissa mutta yleisesti hyvännäköistä menoa. HDR tukea ei näkynyt tässä betassa.
Nettipuoli saman tuntuinen kuin aiemmin eli jos yhteys katkeaa niin aloitusvalikoon heittää.
 
Itse pidän kyllä todella paljon tuosta ajoneuvo tyypin vaihdosta lennossa, luo ennennäkemättömän vapauden tunteen mennä mihin tahansa ajopelissä. Mutta silti olen enemmän kallellaan Onrushin puoleen, se oli uskomattoman hauskaa rymistelyä. Tosin jos rahatilanne antaa myöden voi olla että tulee hommattua molemmat, tietysti riippuu myös onko kumpikaan peli hyvä/pitkäkestoinen.
 
Aa, yleensä ei closed betoista ole saanut jutella.

Grafiikka on todella hyvää ja pieni popup on ymmärrettävää.
Lennosta kulkupelin vaihto on todella hyvää ja kaikilla vehkeillä on hauska ajella.

Ajomalli on todella kaukana esim Forza Horizonissa, mutta ei huonolla tavalla. Oletusasetuksilla jo todella mukavaa ajella jokaisella välineellä. Lisäksi driftaus autot on erikseen, eikä normi katuautoilla vedetä driftiä.

Yöllä tässä ei näe yhtään mitään, mutta ilmeisesti betassa ei HDR:ää ole, joten johtuisiko siitä.

Erittäin onnistuneesti myös korvattu aikaisemmat keskellä tietä olevat pujottelut esim lentokentille, moottoriradoille jne.
Muutoinkin kaikki taitoajotehtävät on toteutetut vähemmän ärsyttävämmin.

Pidin jollain tasolla ykkösosan tarinasta, mutta olihan se aivan älytön. Tämä on jotenkin uskottavampi, jos tälläiselle kisaamiselle sellaista voi saada.
Tarkoitan sitä, että kisa-alueet on ns suljettuja, joten voisihan oikeastikin kaduilla tuollaisia tapahtumia olla. Sinällään parempi.

Ilmeisesti ns. ”Latolöytö” autot on korvattu vain niillä Live kuutioilla ja se on vähän harmi. Olisi ollut molemmat.
Lisäksi niiden historian esittelypisteiden tilalle on tullut valokuvaus, mikä on hieno systeemi.

Myöskään kunnon fast travelia ei enää ole, edes alueelle mihin on aikaisemmin jo mennyt. Kisoihin pääsi hyppimään kyllä.

Peli on vaikuttanut kaikin puolin siltä, että ei kalleimman version ennakkotilaus kaduta yhtään.

Mutta..silti kaipaisin montakin asia:
- Ensinnäkin valokuvaus on kiva ja hyvä lisä, mutta kuvausmoodiin siirtyminen kestää aivan liian kauan.
- Kuvauskesta huolimatta kaipaan ihan hulluna niitä pisteitä missä kerrottiin alueesta/nähtävyydestä. Vaikka ois ollut samat tekstit kuin ykkösessä. Toi vaan fiilistä niin paljon.
- Lentokoneen ohjaamon äänet ovat kamalat, ihan kuin se räjähtäisi just. Ei sieltä voi lentää.
- Myös seuraajien keräysmittarin jatkuva piipitys ärsyttää.
- Ei mitään kirkkaudensäätöjä, liittynee tosin hdr puuttumiseen.

Crew 1/2 ovat olleet parhaat road trip pelit ikinä. Joten miksi sitä ei edes kakkos osassa hyödynnetä ollenkaan??
Kaipaisin nimittäin:
- Road trip challengeja, eli esim route 66 (ja muitakin pitkiä reittejä), jotka tulisi joillain keinoin ajaa rauhallisemmin/nätimmin ja matkalta vaikka kuvata kohteita tms.
- Vilkut. L1 ja R1 ovat maa-ajoneuvoissa käyttämättömät, siellä voisi olla vilkut.
- Selvästi paremmin näyttävät ajovalot ja mahdollisuus vaihtaa pitkät/lyhyet.
- Ehkä isoin juttu..cruise. Tykkään ihan hulluna ajaa opasteiden mukaan ja silleen semikovaa. Eli ei nyt rajoitusten mukaan, mutta ilman kolareita ja ”riskejä”. Cruisea kaipaan todella paljon.
- Kartta on täynnä huoltoasemia. Ei olisi iso vaiva ollut tehdä niistä toiminnallisia ja asetuksiin on/off. Joutuisi pariin kertaan tankkaamaan kartan halki mentäessä.
- Poliisit puuttuu nyt kokonaan, siihenkin joku asteikko mistä kaikesta tulee esim sakkoa ja kameratolppia lisäksi tms. Kaiken saa asetuksilla pois, mutta meille cruisailijoille toisi pelitunteja tuhansia lisää.

Mutta kyllä täytyy sanoa, että ehkä paras Ubisoftin peli. Iso harmi ettei enää suomi lokaalisaatiota ole ollenkaan.
 
Nettivideoiden perusteella on vahvistunut, että ensimmäinen auto on ilmainen ja sen saa itse valita kolmesta eri vaihtoehdosta, jotka ovat Mazda MX-5, Audi TT RS ja Ford Mustang GT '15.

Tällä hetkellä ainakin itsellä kutisee sillä tavalla, että liikkeelle lähdetään muskeli-Mustangilla. MX-5 on todella meh riisikuppi, joku RX-7 olisi vielä mennyt ja...No Audi on näin bemaristille aika meh. R8 täytyy kuitenkin jossain vaiheessa pelissä kokeilla.
Itse taidan kallistua Mazdan kannalle. Ainakin betan testisessioiden perusteella on mukava auto ajella. "Ratin takaa" kuvakulma on muutes todella hyvin toteutettu myöskin. Tämä pätee jokaiseen testaamani kulkineeseen.
 
Ylös Bottom