Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Crew - Ajellaan yhdessä pitkin Amerikan raittia

Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Lyhyesti: Aivan karmeeta kuraa koko peli. Prologueta pidemmälle ei jaksa kiinnostaa tämä tekele. Koska me aikuiset saadaan jotain pelattavaa? Tämä on selkeästi suunnattu taas 5 vuotiaille, kuten kaikki plussapelitkin tähän asti.

Nextgen jee.

Eipä mun 5v jaksanut tuosta eilen innostua yhtään kun oli mun kanssa kotona. Itsellä taas tosiaan jo yli 50h takana kahta Betaa ja paremmaksi vain muuttuu. :)
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Eipä mun 5v jaksanut tuosta eilen innostua yhtään kun oli mun kanssa kotona. Itsellä taas tosiaan jo yli 50h takana kahta Betaa ja paremmaksi vain muuttuu. :)

Sun 5-vuotiaan kanssa aivan samaa mieltä. Itsekin molempia betoja pelanneena tää ei vaan sytytä. Ruma kuin mikä ja ajotuntuma aivan ahterista.
Takaisin vaan Horizon 2:sen pariin. Siitä ei peli parane.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Mä en kyllä edellen ymmärrä noita rumuus puheita. Viimeksi betaa pelasin 22" näytöltä nenä kiinni ruudussa, nyt 55" ruudulta 2m päästä ja näyttää omaan silmään kyllä hyvältä.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Mä en kyllä edellen ymmärrä noita rumuus puheita. Viimeksi betaa pelasin 22" näytöltä nenä kiinni ruudussa, nyt 55" ruudulta 2m päästä ja näyttää omaan silmään kyllä hyvältä.

Ehkä mulla ainakin vaikuttaa se, kun tulee vertailtua Horizoniin. Se on niin komea tekele. Puhumattakaan ajotuntumasta.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Sen mitä mä horizonia olen nähnyt niin ei se nyt niin valovuosia edellä ole tätä. Paikoittain Crew näyttää jopa realistisemmalta. Vesi ja varjot on horizonin etu, mut ei esim maastossa jne niin kovin suurta eroa ole.

Tosin itselle tärkeintä on "aito" ympäristö tossa mittakaavassa.

Ajotuntuma on ainakin pädillä itseasiassa oikeinkin hyvä kun tajua miten auto käyttäytyy. Toki säädin itsekin asetuksia sen osalta hiukan. Sitten kun vielä alussa on umpisurkea se auto ja sen ideakin on vähän se, että jos kovaa ajat se ei pysy lapasessa. Nyt kun itselläkin autot on siellä tasolla noin 150, pysyy tiessä toisella tavalla, ei heittele jne.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Omenanraadolla on takana jo sen verran tunteja, että häneltäpä kysyisin tuosta ajomallinnuksesta vähän. Itselle myös tuo "oikea maailma" ja mahdollisuus ajella ihan vapaasti niin halutessaan on se syy, miksi tämä kiinnostaa niin kovasti. Kuitenkin puheet siitä, että "ajomalli on kuin Watch Dogsissa" on se, mikä vielä mietityttää. Olen aika paljon netistä lukenut, että eri mallinnuksia on kuitenkin mukana kolme ja niiden "sisäisiäkin" herkkyyksiä ja muita voi säätää. Tämä on minun silmääni tosi hyvä juttu.

Omenanraato on lukemieni juttujen perusteella melkoinen ajopelien suurkuluttaja, joten osaisitko verrata Crew'n ajomallinnusta esim. NFS-sarjaan tai esim. Driver: San Franciscoon? Esim. viimeisin NFS oli ajomallinnukseltaan kivaa arcade-ajelua ja myös tuosta Driverista tykkäsin paljonkin. Tietysti muutkin, joilla on nyt kokemusta Crew'n betasta ja edes jommasta kummasta noista muista voisivat jonkun pienen vertailun heittää. Kiitos!
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Tuohon horizoniin sanoisin sen verran, että taitaa karttojen kokoero olla sitä luokkaa, että grafiikan taso laskisi siinäkin hieman kun karttaa suurennettaisiin. Lisäksi tuo miten voit zoomata eripuolelle karttaa ja pikasiirtää auto sinne käytännössä ilman latausta on aika uskomatonta. Se väistämättä karsii jostain muualta pois.

Ohjaustuntuma. Yleensä ajan kaiken ratilla ja välttelen arcadepelejä, koska vihaan niiden ohjausta. WD oikeastaan viimeisin kokemus pädillä ajosta. Se oli aika omalaatuinen, mutta kun oppi ajamaan sillä niin ihan jollain perverssillä tavalla tykkäsin siitä, että oli jarrutettava jne. Siitä Crew:hen hypätessä täytyi ainakin itse opetella ajamaan uusiksi. Ite en oikein näe mitään yhtäläisyyksiä näiden välillä.

Sit taas Driverissa "kaikki tuntui samalta". Tässä ei. Kaikilla selkeä ero käyttäytymisessä, auton viritysluokka (katu ja ralli vasta betassa) on todella raju ero käyttäytymisessä. Lisäksi valtava ero on sillä, että ekat pari tuntia vedät todella surkealla tason 1-20 autolla. Se heittelehtii ja ei pysy lapasessa. Monet tuskastuu tässä ja heittää pelin romukoppaan.

Tuossa kun tosiaan täytyy tajuta se, että se on huono siviiliauto, tämä yrittää tehdä eroja hyvän ja huonon auton välillä ja sen välillä, että mikä viritys siinä on. Katuautolla et vain nurmikolla aja. Ralliauto on hyvä soralla, mutta ei nurmikolla (siihen on raid) ja asfaltilla on ok, mut ei hyvä.

Autoa täytyy aluksi ajaa siten, että mutkiin ei mene kaasu pohjassa ja kun perä on liikaa lähtenyt alta, täytyy kaasusta irroittaa. Lisäksi ohjaustuntuma on sellainen, että peli tekee automaattisesti autoon suoritusliikettä. Eli sivuluisusta auto suoristuu melkein itsestään, jos helppaa kaasusta ja hieman vain itse oikaisee. Normi arcade tyylillä auto tekee liian ison liikkeen jonka vuoksi heittelee puolelta toiselle ja lopulta metsään. Tätä on paljon korjattu tokaan betaan, mutta kun tuon tajuaa miten se käyttäytyy, on se hyvin loogista.

Kun lopulta auton taso nousee +40:een tai tuonne 150:een missä itsellä nyt on, niin kovissa nopeuksissa perä pysyy tiessä, sivuluisut on helpompi hallita jne. Eli huomaa heti eron paremman auton välillä.

Eilen huomasin, ettei välttämättä tasojen 10 ja 40 välillä mun auto kulkenu yhtään kovempaa, mutta ei tason 10 auto pysynyt perässä kun ei sen auto pysynyt tiessä kiinni.

Jos tätä peliä aikoo pelata, täytyy ymmärtää siis minkä maaston auto, asfaltti, ralli, raid jne on alla. Sen jälkeen täytyy ymmärtää minkä tasoinen sen auton viritysaste on, joka vaikuttaa muunmuassa hallittavuuteen.

Kun aina tietää mikä on alla ja ymmärtää miten se käyttäytyy, niin ainakin itse pidän jopa erittäin paljon tästä. Helppo ajaa, mutta siltin vaatii aika paljon keskittymistä jos meinaa kovaa ajaa.

Edit: lisätään vielä, että parhaimmillaan peli on vapaa-ajotilassaan ja etenkin jos ajat siellä siten, ettei vain paina kaasu pohjassa, vaan sillä ajatuksella et "koitetaan olla tappamatta muita". Eli jos on kaistat tukkeessa, odottaa et pääsee jostain ohi ja ajelee silleen 170-240 taulussa, eikä tosiaan kolmeasataa kaikkeen törmäillen. Jarruttelee, ohittelee nätisti jne. Aivan uskomaton matka Route66:lla esim nyt kun telkkarista tulee Haapasalon vastaava matka ja löydät kaikki oikeat paikat, rakennukset jne pelistä. Ihan huikea fiilis.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Täytyy kyllä sanoa että ton prologuen jälkee kun ajaa huvikseen nii peli alkaa vaikuttaa hyvälle varsinkin kun sais vielä nopeamman autonalle
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Täytyy kyllä sanoa että ton prologuen jälkee kun ajaa huvikseen nii peli alkaa vaikuttaa hyvälle varsinkin kun sais vielä nopeamman autonalle

Joo siis se alku ja alun tehtävät on ihan turhia. Eilen väkisin ajoin 5-6h et sain tason 10, jolloin aukeaa ralliviritys ja autojen tasot on reilusti yli sadan. Nyt vain cruisaan ympäriinsä.

http://www.twitch.tv/omenanraato
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Tuossa PS4 koodi jos joku viel tarttee B7EK-52NB-DEHP

Mitä horizonii tulee niin ei tätä voi verrata siihen mitenkään on se horizon 2 aivan eri planeetalta täydellisenä ajotuntumanaan ja näyttävyydellään.

Mutta kyllä tätä nyt pelaa, mutta tuskin tulee ratilla pelattua. Horizon 2 taas ratilla on aivan parasta :D
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Aivan uskomaton matka Route66:lla esim nyt kun telkkarista tulee Haapasalon vastaava matka ja löydät kaikki oikeat paikat, rakennukset jne pelistä. Ihan huikea fiilis.
That's what I'm talking about! Juuri tällaisen meiningin takia tuli laitettua ennakkotilaus vetämään kesällä.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Onhan tämä varmaan hienoin MMO peli mitä on tehty ja pelimaailman koko on jotain semmoista, että muut autopelit eivät pääse lähellekään. No ehkä Euro Truck Simulator 2 on samaa luokkaa, mutta siinä ei pääse tieltä pois ja ei se maailma näin tarkkaan ole mallinnettu.

Suosittelen kaikkia jaksamaan sen prologin suorittamista, koska sen jälkeen peli vasta avautuu. Taitaa mennä nyt myös ratti hankintaan, ei jaksa odottaa Project Carsin saapumista.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Onhan tuo ajomalli vähän mitä on, mutta kyllähän tuo leppoista on kruisailla rannikolta rannikolle pieniä, mutkaisia ja jäisiä vuoristoteitä. Uraa tullut myös pelattua 10 levelille asti, ja vaikuttaa aika väkisin väännetyltä tuo "tarina". Kisoissakin saa suruttua vedellä mutkat kaasu pohjassa. Peli on parhaimmillaan juurikin kruisailu mielessä, joten harmi että uratilassa joutuu availemaan autoja ja varusteita. Löytyy sieltä kartalta myös ihan "oikeita" autoratojakin, jotka ovat tosin on 2 kertaa leveämpiä ja 50% loivemmilla mutkilla kuin todellisuudessa, joten ei niistä kauaksi aikaa iloa irtoa. Ja mitä graafiseen ulkoasuun tulee, niin ainakin paljon tavaraa on saatu mahtumaan 15 gigaan eikä se hassummalta näytä. Onko tietoa säilyykö betan talennus, jos tulee kokoversio jossain vaiheessa hankittua?
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Ei säily tallennus. Ekasta betasta jo katosi. Tässä toisessa betassa oli kolmesti serverit auki ennakkoon ja joka kerta katosi. :D eli on nyt aika moneen kertaan jo tahkottu se alun turhuus.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Odotin vähän tdu tyylistä ajotuntumaa, mutta olikin melko need for speediä. Kova pettymys, jopa niin kova että jää ostamatta.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Nyt on aika paljon Xbone betaa pelattuna ja onhan toi ajomalli mennyt varmaan puolella paremmaks mitä oli PC ekas betassa. Tätä ihan jo ajaa,aikalailla on NFS tyylinen. Grafiikka ei tosiaan oo mitään rumaa varsinki kun rannalla ajeleen niin on hienon näköstä. ja kaikki noi metsätaipaleet on hienon näköisiä.

Tässä vielä Xbone koodi jos joku tarvii 2C6D3-XQXRH-GGMM7-WHPRX-DT44Z
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Ite tykkään tästä kyllä. Prologi kyllä vasta pelattuna mutta tänään ehtoosta startataan kunnolla vapaata maailmaa ympäri :)
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Onhan tämä vaikuttava peli! Detroitista Las Vegasiin ja hitaasti strip katua pitkin ajellen, tämähän peli nostattaa matkakuumetta. :)
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

jos joltain sattuu löytymään ylimääräistä beta-koodia ps4, niin saa pistää yksityisviestiä :)

Edit: kiitos Ac3way :)
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Päivällä kun striimailin niin Miamista laguna Segan radalle 59minuuttia. Kyl siin aika ajamista on..
 
Ylös Bottom