Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Darkness

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Darkness

Ihan hyvä peli vaikkei nyt mitään XO:n huippua olekkaan.

Lonkeroiden ohjaamisessa meni välillä hermot sekä sekä niissä tylsissä paikoissa jossa vaan sumua ja teurastetaan avoimella paikalla sotilaita kauan aikaa.
 
Vastaus: The Darkness

Eilen ostin ja on tullut tahkottua jo aikalailla.
Kuolin toisen kerran siellä kirkossa.
Erittäin tunnelmallinen ja hyvä peli on ollut. Vihollisten teurastaminen on hauskaa ja noita Darkness kykyjä tuleekin käytettyä nyt enemmän, kuin itse aseita.
Nyt vasta huomasin, että tuo Kirk Acevedo on tuttu hemmo. Loistavan ääninäyttelyn äijä on tehnyt.
 
Vastaus: The Darkness

Banjoe sanoi:
Ihan hyvä peli vaikkei nyt mitään XO:n huippua olekkaan.

Lonkeroiden ohjaamisessa meni välillä hermot sekä sekä niissä tylsissä paikoissa jossa vaan sumua ja teurastetaan avoimella paikalla sotilaita kauan aikaa.

No itse asias täähän on parempi mielestäni kuin Bioshock. Ja reippaasti onkin. 2 kertaa vetässy läpi. Bioshockin ehkä 1 kerran pelaan joskus läpi ku viittin.

Paljon paremmin tehty aseet ja taistelut kuin Bioshockissa, mikä on elin tärkeää fps pelille.
 
Vastaus: The Darkness

Tuli pieni ongelma vastaan.
Mitä pitää tehdä The Darknesille, kun se poistuu Jackin ruumiista, siellä manalassa
 
Vastaus: The Darkness

Wille__90 sanoi:
Tuli pieni ongelma vastaan.
Mitä pitää tehdä The Darknesille, kun se poistuu Jackin ruumiista, siellä manalassa

Täst on ollu juttuu muistaaksee tuol peliosio puolel, mut kuitenkin sun pitää tappaa kaikki ne darklinit mitä se lähettää sun kimppuun. Darknesia ei saa ampua. Sitten kun oot tappanu kaikki darkilinit ni kävelet sen sisään suoraan.
 
Vastaus: The Darkness

Locust sanoi:
Täst on ollu juttuu muistaaksee tuol peliosio puolel, mut kuitenkin sun pitää tappaa kaikki ne darklinit mitä se lähettää sun kimppuun. Darknesia ei saa ampua. Sitten kun oot tappanu kaikki darkilinit ni kävelet sen sisään suoraan.
Itseasiassa piti vain suoraan kävellä häntä päin parisen kertaan.

Nyt tuli peli läpäistyä. TUntui todella lyhyeltä vaikka side questeja tein paljon.
Noh, loistava peli oli ja piti mukanaan loppuun asti. Voisi noita puuttuvia saavutuksia alkaa haalimaan..
 
Vastaus: The Darkness

Jos tämän viimein aloittaisi kun bioshock meni läpi.
Mites tuon vaikeustason laita tässä pelissä? Kannattaako alottaa kerrasta vaan hardilla vai onko se kenties ärsyttävästi toteutettu tjsp, että äkkikuolemia tulee tusinoittain?
Osittain kerran kuullut, ettei turhan vaikea peli olisi loppujen lopuksi.
 
Vastaus: The Darkness

Decap sanoi:
Jos tämän viimein aloittaisi kun bioshock meni läpi.
Mites tuon vaikeustason laita tässä pelissä? Kannattaako alottaa kerrasta vaan hardilla vai onko se kenties ärsyttävästi toteutettu tjsp, että äkkikuolemia tulee tusinoittain?
Osittain kerran kuullut, ettei turhan vaikea peli olisi loppujen lopuksi.
Kannattaa aloittaa heti hardilla
 
Vastaus: The Darkness

Mjuu hardilla aloittelin. Melko hätäisesti kyllä kuolema korjaa välillä. Paikoitellen ukko napsauttaa heti pari kutia kulman takaa ja henki pois.
Tietääkös joku saako heti hardilla läpäistessä achievementit myös easy/normal tasoista myös?
Luulisi, että saa.
Mutta mm hitman blood moneyssä kun tuntuvat olevan täysin sidottuina vaikeustasoon. Joka on hieman naurettavaa, ketään nyt jaksa pelata erikseen joka vaikeustasolla peliä läpi.
 
Vastaus: The Darkness

Decap sanoi:
Mjuu hardilla aloittelin. Melko hätäisesti kyllä kuolema korjaa välillä. Paikoitellen ukko napsauttaa heti pari kutia kulman takaa ja henki pois.
Tietääkös joku saako heti hardilla läpäistessä achievementit myös easy/normal tasoista myös?
Luulisi, että saa.
Mutta mm hitman blood moneyssä kun tuntuvat olevan täysin sidottuina vaikeustasoon. Joka on hieman naurettavaa, ketään nyt jaksa pelata erikseen joka vaikeustasolla peliä läpi.

Kannattaa aina pitää se darkness voima päällä taistelun alkaessa. Ilman sitä tosiaan ei kestä muutamaa osumaa enempää hardilla.

Luulisi et saa kaikki achievementit. Ite pelannu kolme kertaa läpi joka vaikeustasol ku on niin pirun hyvä peli. :rolleyes:
 
Vastaus: The Darkness

Darknessin tunnelma on tosiaan jotain aivan uniikkia. Näin itsekin aikoinaan New Yorkissa käyneenä, on tuon pelin Nykki tosiaan aika lähellä sitä oikeeta... Ja hitto, sen on tosiaan pelannut läpi monesti, mutta aina palaa takaisin. Ääninäyttely on suorastaan jotain mahtavaa... Bioshock pääsee aika lähelle, muttei taida kyllä ylittää tätä sitten millään. Osaa ne ruotsalaiset pelejä tehdä prkl. :D
 
Vastaus: The Darkness

Eilen pelasin yhteeen putkeen kolmasosan pelistä, ja täytyy sanoa että on sen perusteella kyllä todella aliarvostettu peli. Graafisesti aivan boksin parhaimmistoa, tarina ja sen kuljetus on ainakin tähän asti ehkä jopa paras (mutta parempi olla vielä hiljaa ennen kun lopun näkee). Aseiden äänissä, ja äänissä muutenkin on munaa ja fiilistä, sekä ääninäyttely on ensiluokkaista. Pelissä on myös todella paljon yksityiskohtia joista näkee kuinka tiimi on rakastanut tämän tekemistä, esim se ihan alkupään ruotsalaiset+eläinseksi vitsi, televisiokanavat, tagit seinillä, julisteet... kaikki.

Ilmeisesti loppupään peliä täytyy olla todella heikko, koska tällä hetkellä en ymmärrä ollenkaan, miksei tämä ole yli 90 pisteen peli metassa? Pelattavuus ei ole ihan niin timangia kun monessa muussa pelissä, mutta riittävän hyvää, ettei se pilaa fiiliksiä jotka on tähän asti olleet todella katossa.
 
Vastaus: The Darkness

Rahastahan se on kiinni ettei ole pisteet kohillaan. Halon ja Bioshockin takana hirveä markkinointi koneisto jotka varmaan ovat maksaneet eri sivustoille hyvistä arvosanoista. Sen verran schaissea molemmat oli. Darkness on vuoden fps peli mun mielest.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Darkness

Locust sanoi:
Rahastahan se on kiinni ettei ole pisteet kohillaan. Halon ja Bioshockin takana hirveä markkinointi koneisto jotka varmaan ovat maksaneet eri sivustoille hyvistä arvosanoista. Sen verran schaissea molemmat oli. Darkness on vuoden peli mun mielest.

Bioshockilla ja Darknessilla on käsittääkseni sama julkaisija. Olisi aika kummallista, jos he olisivat Bioshockin vuoksi lahjoneet KAIKKI arvostelijat ja Darknessin kohdalla jättäneet lahjomatta.
 
Vastaus: The Darkness

Doctor Pepper sanoi:
Bioshockilla ja Darknessilla on käsittääkseni sama julkaisija. Olisi aika kummallista, jos he olisivat Bioshockin vuoksi lahjoneet KAIKKI arvostelijat ja Darknessin kohdalla jättäneet lahjomatta.

Niin on sama julkaisija, mutta hekin toimivat siten miten rahaa tehää parhaiten. Eli Bioshock oli hypetetty jo aikojen alusta saakka joten he panivat kaikki rahat bioshockin markkinointiin joka oli paljon varmempi tapaus menestyä juuri tuon hypetyksen takia et System shockin seuraaja yms.
 
Vastaus: The Darkness

Locust sanoi:
Niin on sama julkaisija, mutta hekin toimivat siten miten rahaa tehää parhaiten. Eli Bioshock oli hypetetty jo aikojen alusta saakka joten he panivat kaikki rahat bioshockin markkinointiin joka oli paljon varmempi tapaus menestyä juuri tuon hypetyksen takia et System shockin seuraaja yms.

Jaaa.. paha sanoa. Kyllä ainakin itse törmäsin lukuisaan hypetykseen eri medioissa myös Darknessin osalta ennen julkaisua Riddickin ansiosta (sen takia tuon ostinkin, nyt vasta oli aikaa sitä alkaa pelaamaan).
 
Vastaus: The Darkness

Mjaa täytyy sanoa, että ko peli yllättänyt todella positiivisesti. Odotin ihan tusinaräiskintää mutta tässähän on ehkä parasta tarinankerrontaa sitten minkään muun pelin. Juonta ajetaan hienosti eteenpäin.
Riddickin pelasin myös ilolla läpi, kyllä ne svedut vaan jotain osaa.
Toivottavasti loihtivat jatkoa joskus tälle.
 
Vastaus: The Darkness

Vaikka peli oman kohinansa saikin aikaan, niin tämä ansaitsisi myydä miljardi kappaletta ihan kerronnan ja tunnelman ansiosta, joka on kuningasluokkaa. Huh mikä kokemus. Kyllä, nyt vasta pelasin, kun aikanaan demo ei vakuuttanut. Itseasiassa ostinkin pelin käytettynä vähän puoliväkisin, ja ajattelin että ihme jos tuntia enempää jaksan pelata, mutta kyllä tämä on Boxin FPS-pelien kärkiluokkaa ilman muuta, nyt kun sen läpi menin. Itseasiassa olin sitä mieltä jo ennen puoltaväliä.

Ensinnäkin, tunnelma. Pienet asiat, graffitit, televisiot, ympäristöt, hahmot, valaistukset, mörinät, äänet, möröt, näyt, kuolemanjälkeiset hämykuvat, lataustauoilla Jackien järkeilyt, plus sata muuta pientä mutta erittäin tärkeää asiaa on tukemassa tätä rautaista fiilistelypeliä. Jos ei ole fiilistelytyyppiä, tuskin saa pelistä helvetisti irti, vaikka helvetistihän pelillä on tarjottavana.

Ja toiseksi, muttei vähempänä: kerronta ja tarina skriptattuine kohtauksineen ja hahmoineenkin, on kurkoa ja keisaria. Peli vetää muutaman kerran psykonyrkillä, yllärinyrkillä ja järkytysnyrkillä takaraivoon ja heittää pelaajan "mitä vittua"-tilaan. Tämä tarkoittaa sitä että imeytyy pelin maailmaan, mikä se milloinkin on, kokee parhaimmillaan tunteita (itse koin lähes kaikkia mahdollisia tunneskaalan tunteita erittäin voimakkaasti, kiitos lapsenomaisen eläytymiseni) ja tajuaa kuinka hieno vuoristorata tämä on, ja miten hienosti koko homma on rytmitetty. Tekisi niin mieli spoilata kaikille esimerkeillä että mitä on luvassa, mutta en sitä tee, koska haluan että viimeistään tässä vaiheessa jokainen, joka on joskus harkinnut ehkä tämän pelin hommaavansa, hommaisi sen viimeistään nyt ja näkisi itse mistä on kyse.

Tämä poika oli pelimaailmassa mukana niin voimalla, että harvoin tapahtuu. Mass effectissä olin aikoinaan tähäntapaan erittäin syvästi pelissä "sisällä", vaikkei nämä samanlaisia pelejä toki olekaan.
Nyt, kun peli on ohi (ymmärtänen vielä ettei vaihtoehtoisia loppuja ole), niin tuntuu kuin jotain puuttuisi ja on vähän omituinen olo. Surullinenkin hieman, muutamassa pelissä tapahtuneesta asiasta. Jos peli pystyy tuohon, se ei voi olla a) huono tai b) pelkästään suorituskeskeinen.

Kolmanneksi, alun haparoinnin ja totuttelun jälkeen oikeasti tykkäsin pelin taistelumekaniikasta. Mitä sitten ettei voi suojautua vasemmalla liipaisimella seinään? Mitä sitten että välillä saa lamppua ampua muutaman kerran ennenkuin osuu? Mitä sitten että lonkerot välillä jumittavat? Kun toimintaan pääsi sisälle kunnolla, niin aloin suorastaan pitämään tästä vanhanaikaisen yksinkertaisesta mutta tässä pelissä kuitenkin mielestäni toimivasta taistelusta. Tylsää hetkeä en kokenut taisteluissa, saati sitten itse pelin muissa osioissa.

k18-leima lienee täysin oikeutettu. Se on vielä pientä, että kaivetaan sydämiä perkeleenmoisilla käärmeenpäillä selän läpi ja seivästetään porukkaa. Pahimmat julmuudet ja "älä vittu tee noin"-hetket tulevat vallan muualta kuin pelaajalta itseltään. Pelissä on toistaiseksi järkyttävin kohtaus mikä muistan koskaan pelissä nähneeni ja kokeneeni. Ei jumalauta.

Moninpeliä en edes koita, enkä halua. Ihan yksinpelikokemus tämä on, ja edelleen pitää yllä sitä tosiasiaa että parhaat pelisessiot olen edelleen kokenut ihan yksin. Boxin kun hommasin, niin Condemned, Mass Effect, Bioshock ja nyt tämä, ovat olleet semmoisia paukkuja ettei noita kehtaa myydä ikinä pois. Vähän niinkuin parhaat elokuvanikin, pidän ne hautaan asti hyllyssä vaikken katsoisi niitä koskaan enää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom