Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • Viestiketjun aloittaja tr
  • Aloituspäivämäärä
Ei grafiikka kyllä kovin karua ole. Peli pätkii vähän mutta ei mitenkään kauhean häiritsevästi. Lataustauot ovat hirvittävän pitkiä zZZz reilusti yli minuutin. Mua ei vihollisten tekoäly haittaa yhtään ne vaan tulee suoraa päälle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Tuo on VIP-aluelle, tuo linkki. Mitä siellä sanotaan?

sorry... siinä sanotaan mm.

pelit.fi:
-Toteutukseltaan Xbox-versiolla on etu puolellaan, sillä peli näyttää ja kuulostaa valmiiksi yhtä hyvältä kuin täysille viritetyllä PC:llä. Ruudunpäivitys on koko ajan sujuvaa, ainoa valittamisen aihe on laajakuvatuen puuttuminen. Alueiden lataaminen on erittäin nopeaa, ja vain tallennuksen satunnainen lataaminen vaatii aikaa.
-Bugit ovat siitä outoja, että niihin törmää vasta pelissä pitemmälle ehtiessään. Ensimmäiset pari viikkoa kaikki toimii hyvin, mutta sitten systeemi alkaa köhiä. Peli saattaa yksinkertaisesti hyytyä paikoilleen tai seikkailu katkeaa ja ruutuun ilmestyy valitus muka likaisesta levystä. Syyt ovat kuitenkin jossain muualla, sillä peli kaatuilee yhtä pahasti myös kiintolevyltä pelattuna.

Ewig_Prediger: kommentti:
itse en ole törmännyt tuohon ongelmaan...

pelit.fi: -Jos epävakauden jättää pois laskuista, Morrowind on nauttiva virtuaalielämäpaketti. Tekoälyihmiset ovat kieltämättä tyhmiä, mutta maailma tempaa silti mukaansa.

Arvostelu on alunperin julkaistu Pelit-lehdessä 12/2002 (s. 71)
85% pelit suosittelee!
 
Re: Re: The Elders Scrolls III: Morrowind

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ewig_Prediger
Tässä linkki:
pelit.fi

ps. Rash varmaan tarkoitti yli minuutin lataus ajalla sitä alkulatausta?

Niin aina kun lataa pelin on yli minuutin lataustauko. Ne alueiden väliset lataukset kestää sen pari sekuntia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
No onko tuo kuitenkin pelattava. Pelit ainakin antoi niin ymmärtää.

kyllä se kannattaa ostaa, jos pitää sellaisista peleistä!
laajuutta riittää, uusia paikkoja löytää vielä 200 tunninkin jälkeen, joten pelattavaa on!
jos kiinnostaa rpg-säätäminen, oman hahmon tekeminen, tuhottamasti loitsuja, kymmeniä armoreita ja aseita sisältävä peli, niin vastaus on kyllä!
jos on aikaa uppoutua vähintään pariksi tunniksi kerrallaan maailmaan jossa voi mennä minne tahansa ja tehdä melkein mitä tahansa.
tehdä eri tehtäviä mm. maageille, taistelijoille, tai vaikka varkaille...
tai ei kellekkään, tee mitä haluat, kerää vaikkä sieniä ja kasveja, rakennuta itsellesi talo ja laita sienet laatikkoon... tai tapa kaikki siviilit, jos et muuta keksi.
käytä aikaasi opettelemalla ja tekemällä eri loitsuja tai palkkaa siihen maagi...
osta vaatekaupasta vaatteita, pue ne yllesi ja kaikki kehuu sua tai riisu kalsareillesi ja ne sanoo sulle, että sä haiset pahalle...
tee siis mitä vaan!
no joo, halusin vaan kertoa, että on valinnan vapaus...
pääjuoni on erittäin kiinnostava, jonka tehtäviä täytyy tehdä, jotta pelin pääsee läpi...
jos haluaa...
osta kuitenkin morro-gold-paketti syksyllä, jos ei laajennus -osat kiinnosta, osta norm. morro nyt!
 
Jess, voiko sitä paremmin sanoa kuin yllä on Ewig sen sanonut?:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lueskelin netistä aika paljon arvosteluja, ja tulin siihen tulokseen, että on se hankittava.

IGN ainakin kehui peliä enemmän kuin muut.
 
Miten sen talon saa rakennettuttua. Itse en ole talläistä tavannut vaikka olen pelaillut aika paljon kyseistä peliä. Olen kyllä taloja pöllinyt tappamalla sen asukkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash
Miten sen talon saa rakennettuttua. Itse en ole talläistä tavannut vaikka olen pelaillut aika paljon kyseistä peliä. Olen kyllä taloja pöllinyt tappamalla sen asukkaan.

Sun pitää tehdä tehtäviä jollekin Great Houselle, siis esim. house Hlaalu. Itse tein Hlaalulle tehtäviä, muutaman (ehkä 5?) jälkeen ne käski mennä viveciin juttelemaan sellaisen hepun kanssa (joka halusi nähdä mut alasti...), siitä hepusta tuli sitten mun "agentti". Muutaman tehtävän tein sille ja sitten se käski rakentamaan talon. Balmorasta sitten sain lisää ohjeita ja jotku tyypit rakensi sen talon ja mun piti välillä käydä tsiigaan onko valmista. Talo nousi vähän balmorasta etelään, joen varteen.

nyt on talo ja nyt mun pitää palkata yhteen egg mineen ihmisiä jotta mun household saa rahaa.... kiintoisaa. Mut tosiaan, kun niitä tehtäviä tekee ripeästi niin ei siinä kauaa nenä tuhise ennen kuin on talo valmis.
 
tuota noin...minulla on probleema: ensinnäkin, mitä nuo soul gemit ovat?

ja tämä sitten veikatakseni liittyy soul gemeihin, kun menee sitten enchanttaajalle, ja haluaa tehdä aseestaan maagisen, niin tämä pyytää soulgemejä, joita minulla ei tietenkään ole.

siispä kysymykseni kuuluu: Miten noita sieluja saa otettua ja mitä siihen tarvitaan?

olen hilkulla level 8 örkki...jos tuota tietoa tarvitsee...auttakaa...pliis!!! :D :rolleyes:
 
Niin... halpahan tuo alkuperäinen osa on sille jolla on rahaa. Ainakin itse katselin sitä anttilassa ja taisi olla 76 euroa eli enemmän kuin monet aivan uudet pelit. "halvallahan tuo alkuperäinen versio alkaa lähteä"... en ymmärrä :=|

Olen koko ajan itse kytännyt että hinta laskee että voin ostaa tuon mutta ilmeisesti ei taida laskea ollenkaan kun uutta osaa pukkaa markkinoille koko ajan. No, tulee varmaan tuo uusi painos ostettua kuitenkin, maksoi mitä maksoi.
 
älkää nyt hyvät ihmiset mistään anttiloista pelejä ostako!
 
Konsolifinin julkaisulistassa 09.xx. Onko pelistä herunut uutta tietoa?
Toivotaan, että tämä tarkoittaa 09.08.03 ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nostattaisko taas tällaisen helmen keskustelu esille ja jos vaikka kertoisitte helposti saatavia miekkoja/armoreita/taikoja.

Oma ukko on Wood Elf lv. 9
Aseina Silver Flameslayer, Steel Crossbow ja Steel Flamemauler.
Koko kultainen armorisetti, joka on Hlaalu Guardeilla.
Parhaat taiat: Mentor's Ring, Ring of Aversion sekä sormessa Ancestors Ring.
Rahaa ~3500. Myin Mudcrabille huonokuntoisen White Woen ja meinaan hakea uuden Suranista.

Kertokaa omat ukot. Ja jos joku vois selittää tarkasti missä Ebonheartissa on se ovi veden alla josta pääsee sen miehen luo ja sen tapettua saa Lord's Mail Armorin.
 
Dark Elf, level 59
Armori kasattu osista. Jotain kamaa;
Skull Crusher (Löytyis kyl Daedric Crescent, mut prkleen iso vasara on reteempi :D )
Dragonbone quirass (Ebony mail olis, mut constant shieldi häiritsee)
Necromancers amulet
Wraithguard
Moon-and-star
Mentor's ring
Boots of Apostle

Jos haluutte hyviä kamoja, kattokaa;
http://www.buttersky.com/morrowind
 
Viimeisin hahmoni on Redguard, level 102.

Aseina Sunder ja Keening, toisinaan myös enchanted (englannin
käyttö näin suomen seassa on typerää, pitäisi kai sanoa
"lumotut" tai "taiotut"?) daedric battle-axe (absorb health 40 pts)
ja daedric dai-katana (absorb health 52 pts, tai jotain)
Levelin ollessa näin korkea mitään panssareita ei ole tarvis
käyttää, vaikka asuntoni (Telvanni stronghole) lattiolla niitä ja
kaikenmaailman arvosormuksia ja -aseita kasapäin lojuukin.

Sunderin ja Keeningin vuoksi Wraithguard on tietysti pakollinen,
mutta muutenkin käytän vain sellaisia asusteita/armoreita joilla
on edes jonkinlainen jatkuva heijastuskyky (eli reflect, constant
effect), minkä olen huomannut erittäin hyödylliseksi tapellessa
velhojen ja sixth housen mörköjen kanssa. Muistaakseni nykyinen taso on jotain 75%.
Armorien puutetta helpottaa myös muu "tavallinen" vaatetus
joka on lumottu terveyttä ja pirteyttä palauttavaksi (eli restore health, constant effect
ja restore fatigue, constant effect ).

Hahmoni taitoja en jaksa ryhtyä luettelemaan, mutta sekä major-
että minor skills ovat kaikki 100%, kuten myös useimmat misc.
skillsit, eli kovasti on treenattu. Edellisen hahmoni kanssa homma
meni överiksi (breton, maagi), jostain käsittämättömästä syystä
tai mielenhäiriöstä johtuen bodasin sen tasolle 300. Joo, piti
saada nätti tasaluku. Ehkä sille löytyy käyttöä Goty:ssä jonka
pitäisi olla huomattavasti vaikeampi, siis Tribunalin ja Bloodmoonin
osalta.

Linkki aarteista ja kuinka ja mistä niitä saadaan/löydetään:
http://morrowind.neoxro.net/

Halonhakkaaja: hae sitä ovea Ebonheartin linnan pohjoispuolelta, vesirajan alapuolelta.
 
Eilen pääsin vihdoinki sinne Tren Plantationille, 15min ja seki kylä teurastettu ja tavarat ryöstetty ettei tullut rikosta. Sieltä Dren's Villasta sai hyviä suojia, tosin en pystyny kantamaan vielä Daedric Shieldiä kunnolla. Otin varustukseksi Daedric Katanan ja sellaisen vihreän Shieldin. Peli tosiaan tuntuu suht. helpolta ainakin muihin ropeihin verrattunu kun pieksin jo 12 levelillä kevyesti yli puolet saaren asukkaista. Yleensä kierränki talolta talolle tappamassa porukkaa, mutta jos tulee rikos niin jätän sen tapettavan väliin. Ajattelin jossain vaiheessa hyökätä kunnolla esim. Ebonheartiin ja tappaa jokaisen vartijan jotenki salaa.

Niitä vihreitä pikkutikareitaki on jo 4. Halusin käyttää shieldiä koska Block on manor skill ja leveleitä tulee nopeammin.
Dren Plantationin vartiotornista löyty joku 12000 sormus joka tekee "Chameleontin" eli varmaan jotenki soluttautuu porukkaan.

Hezzulle: Se on Cuirass.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
vartiotornista löyty joku 12000 sormus joka tekee "Chameleontin" eli varmaan jotenki soluttautuu porukkaan.

Hezzulle: Se on Cuirass.
No quirass/cuirass...melkein sama.

Joo. Chameleontin etuna on, ettei sen teho häviä vaikka teet mitä.
Invisibility loppuu kun puhut jollekin, avaat oven, tai teet jotain vastaavaa.
 
Ylös Bottom