Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • Viestiketjun aloittaja tr
  • Aloituspäivämäärä
Jooh olen samaa mieltä, että kun pelistä maksaa niin siitä sitten jotenki enemmän nauttii. Itseasiassa mulla ei ole edes oikeen mitään hajua mitä pelissä pitäis tehdä, vaikka pelasinkin sitä 8 tuntia putkeen:D. Morrowind vaan on niin penteleen laaja ja vapaa peli, että välillä aika menee pelkästään pelimaailman pällistelyksi ja kaikkien pikku featureiden teistailuksi. No mutta aluksi silmiin ainakin pisti todella upea graafiikka, varsinkin vesi on erittäin hyvin tehty ja luonto muutenkin näyttää todella realistiselta. Valitettavasti pelissä on vaan aivan karmeat laitevaatimukset, mun pentium 4 1600mhz, 256 rdram, geforce 3 ti200 meni polvilleen samantien kun pääs laajoihin ulkotiloihin:eek: . Äänistä sen verran, että enpä ole koskaan näin upeaa peli musiikkia kuullut(paitsi Halossa) ja luonnon äänetkin on ihan mukavia, linnut laulaa, sade ropisee ja ukkonen jytisee. Oli myös positiivinen yllätys, että peli ei kaatunut kertaakaan enkä törmännyt yhteenkään bugiin:) Tässä nyt oli pikkasen juttua, mutta Jos joku haluaa tietää pelistä lisää niin kysykää vaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Soho
Jooh olen samaa mieltä, että kun pelistä maksaa niin siitä sitten jotenki enemmän nauttii.
Heh, itsekin tunsin samoin, mutta sitten kun sain ensimmäisen arvostelupelini, niin jumalauta sitä peliä pelattiin ihan kybällä (vaikka keskinkertainen peli olikin kyseessä). Jotenkin arvostelukopioita, kun niitä itse en montaa kuukaudessa saa (2 hyvällä lykyllä), niin pelaa sitten oikein kunnolla, kun kerran ilmaiseksi on saanut.
 
"mun pentium 4 1600mhz, 256 rdram, geforce 3 ti200 meni polvilleen samantien kun pääs laajoihin ulkotiloihin "

onneksi xboxin version ei tarvitse venyä samoihin resoihin, ja peli on muutenkin varmasti optimoitu sille erikseen, sillä se demo minkä näin ei ainakaan nykinyt... tosin en sitten tiiä pyöritettiinkö sitä demoa jollain über PC:llä vai oliko kyseessä xboxin versio.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
"mun pentium 4 1600mhz, 256 rdram, geforce 3 ti200 meni polvilleen samantien kun pääs laajoihin ulkotiloihin "

onneksi xboxin version ei tarvitse venyä samoihin resoihin, ja peli on muutenkin varmasti optimoitu sille erikseen, sillä se demo minkä näin ei ainakaan nykinyt... tosin en sitten tiiä pyöritettiinkö sitä demoa jollain über PC:llä vai oliko kyseessä xboxin versio.

amd xp 1800,512 ddr ram geforce ti200 paasin testaan tota eika mitaan nykimista ollu 800x600 32bit niin ulkona kun sisallakaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En tiedä onko Morrowindista näytetty eri versioita, mutta ainakin ensimmäinen siitä laajasti julkaistu video oli nimenomaan PC-versiosta.

Itse meinaan hankkia Morrowindin PC:lle, tuntuisi että tämä sopii sille paremmin kuin Xboxille. Tämä ei ole kuitenkaan toimintapräiskepeli, jossa välttämättä tarvitsisi isoa ruutua ja DD-ääniä (pääedut Xboxissa PC:hen verrattuna).

t. tero
 
"Looks like Morrowind has been delayed again. GameStop has posted on their site that the Xbox Marrowind has been delayed ti'll the 23rd of this month. While EBGames still has a 15th of this month release. Which one is correct? GameStop has been known to put false release dates on games. Only time will tell which one is right."


jooh... noh... 7 päivän lykkäys ei nyt niin haittaa... mutta tuo aika ei kai ole euroopan julkaisu?

T:wombut
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ebo
.....Tämä ei ole kuitenkaan toimintapräiskepeli, jossa välttämättä tarvitsisi isoa ruutua ja DD-ääniä (pääedut Xboxissa PC:hen verrattuna).

t. tero
Eikös PC-versiossa ole DD-ääniä? Digitaalista ääntä on tarjolla jokatapauksessa molemmille.
Nyky-PC-peleissä muutenkin on digiäänet ihan perussettinä tarjolla, joten tuo nyt ei mikään eto konsoleille ole, mutta iso kuva onkin sitten jo pirun iso etu...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

Eikös PC-versiossa ole DD-ääniä? Digitaalista ääntä on tarjolla jokatapauksessa molemmille.
Nyky-PC-peleissä muutenkin on digiäänet ihan perussettinä tarjolla, joten tuo nyt ei mikään eto konsoleille ole, mutta iso kuva onkin sitten jo pirun iso etu...

no esim 19 tuuman monitoria saa noin 250-400 euroa niin ei oo mikaan paha hinta ja varsinkin kun voi kattoo lahempaa kun tvta
 
800 euroon saa jo 32" wide tv:n ja sitä kehtaa katella vaikka kuinka kaukaa =)

njooh, mielipide asia... ehkä peliin uppoo paremmin ku sitä ruutua tuijottaa 40cm päästä, tai sitten ei.
 
Hmm...vai taas lykätty. Eiköhän tuo kuitenkin Euroopassa ajallaan julkaista, tuossa kesäkuussa. PC:llehän Morrowind on tulossa käsittääkseni ensi viikolla (siis Suomessa)?

Kyllä se niin on, että konsolipeleissä on joku outo vetovoima, jonka takia niitä pelaa mielummin kuin PC-pelejä... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
800 euroon saa jo 32" wide tv:n ja sitä kehtaa katella vaikka kuinka kaukaa =)

njooh, mielipide asia... ehkä peliin uppoo paremmin ku sitä ruutua tuijottaa 40cm päästä, tai sitten ei.

ei se paljoo auta jos konsooli(oli se sitten ps2 tai cube)niin pclle on vaan yksinkertaisesti enemman peleja mitka kiinostaa ja voi myos pelata peleja tv outilla tvsta pclla
 
morrowindin osalta on muuten myös eka kertaa aivan järkyttävän suuri ero visuaalisesti gf3(4) korttien ja muiden välillä, en tiedä näyttääkö radeon8500:lta samanlaiselta kuin gf3(4) korteilla, mutta pixel shadingin tuoma ero vesiefekteihin on aivan jumalaisen näköinen verrattuna siihen mitä oma gf2 pyörittää, lisäksi gf3 korteilla peli skaalaa tekstuureita tarkemmiksi, itsehän ei varsinaisiin detaileihin voi puuttua pc versiossa.

jos pelistä saadaan pc versiota vielä riivaavat bugit pois, ja peli ei töki hirveästi frameiltaan, voidaan varmaan odottaa todella hyvää pakettia xboxille.

käyttöliittymä onkin ainoa seikka joka hieman arveluttaa, tosin pelissä ei ole kiire yhtään mihinkään joten jos siinä inventaarion käytössä nyt menee sekunti pidempään kuin PC:llä, en kyllä pidä sitä kovin huonona seikkana. ottaen huomioon että jos minäkin haluaisin saada pelin yhtä näyttäväksi kuin mitä se tulee xboxilla olemaan, joutuisin ostamaan lähes xboxin hintaisen näytönohjaimen jo pelkästään, muusta raudasta puhumattakaan.

en myöskään usko että 100% bugi vapaaksi peliä saa johtuen PC taustasta. tällöin onkin hyvä muistaa että vaikka bugeihin ei ole konsolipuolella totuttu, ovat ne arkipäivää pc peleissä ja kovin monesti sitä vaan "toivotaan vapauttavaa patchia", kuitenkaan ikinä tulematta. ja vastaavia pelejä kuin morrowind ei ole taidettu konsoleille ikinä julkaista joten ei ihme jos siellä muutama bugi jostain löytyy, itse arvostan kuitenkin enemmän kokonaisuutta. morrowind tarjoaa pitkästä aikaa oikeasti mahdollisuuden roolipelata hahmoaan ja pelin sääntöjä voi hyväksikäyttää jokainen haluamansa mukaan tai olla käyttämättä, avoimuus ja laajuus kun morrowindin avainsanoja ovat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli
morrowind tarjoaa pitkästä aikaa oikeasti mahdollisuuden roolipelata hahmoaan ja pelin sääntöjä voi hyväksikäyttää jokainen haluamansa mukaan tai olla käyttämättä, avoimuus ja laajuus kun morrowindin avainsanoja ovat.
tuohan on melkein kuin itse yoda:n suusta :)
 
Mitä te nyt hourailette? Eihän se tule vielä pitkään aikaan, joskus jussin tienoilla vissiin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Mitä te nyt hourailette? Eihän se tule vielä pitkään aikaan, joskus jussin tienoilla vissiin...

Niin! Mitä te hourailette?! Jussiin on vielä niiiiiiiin pitkä aika kuin pari viikkoa :D

(Minä, kaupan ovella kyttäilen aamu viiden aikaan jos sais oman Morrowindin sitten :))

[EDIT]: Joo, tuli taas mieleen että siirränkin sen ostoa hieman, koska olen tru3 1337 r0p3tt4j4 niin odotankin pelin Collector's Editionia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Niin! Mitä te hourailette?! Jussiin on vielä niiiiiiiin pitkä aika kuin pari viikkoa :D
Jussiin on kyllä ainakin mun kalenterin mukaan 3 viikkoa ja sitten menee varmaan vähän senkin jälkeen aikaa, ennen kun sen täältä suomesta löytää kaupan hyllyltä. Ja KYLLÄ, 3 viikkoa on iäisyys kun oikein odottaa jotain peliä!;)

Nim. Tulis nyt edes se motoGP JO!
 
6.6 se tulee.

PC-version näin jo Anttilassa. Meinasin ostaa, vaikka en edes omista kunnon PC:tä tällä hetkellä... ;)
 
Ylös Bottom