Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion -peliapu [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kartan oikealla alaosassa on kohtuu suurta metsäisää suoaluetta sekä muuta vastaavaa kohtuu paljon. Alue on suuri joten tuolla voi hetki kestää että sieltä löytää näitä will-o-wispeja sillä viholliset tulee randomilla. Myös vuoristoilla ja luolastoissa olen näitä kohdannut.

Yksisarvisen lähellä on luola jossa olen aina kohdannut noita Will-o-wispeja. Kun pääsen kotiin tarkistan mikä.

Eli bruma mages guildin alakerrassa on kuulemma myös glow dustia. voi joko varastaa tai liittyä kiltaan. Suosittelen jälkimmäistä sillä siitä ei ole haittakaan.

TES4: Oblivionin Xbox 360 versiossahan A näppäintä painamalla alku mainosten aikana saa apua pelin nykimiseen.

Onko PS3 versiossa mitään samantapaista systeemiä?

Mahtava juttu:mad: muutuin sitten tahtomattani vampyyriksi, ja nyt on työn alla tuo cure vampirism quest. Hommaan sille muijalle niitä raaka-aineita, ja se ei huoli blood grass (2kpl) ollenkaan. Kyseinen kohta on harmaana, vaikka ruohot on minulla!

Minulla on siis nimenomaan GOTY versio ja tiedän, että tämä on bugi. En kerännyt ensin kaikki pyydettyjä aineksia, vaan keräsin ensin yksitellen esim ruohot, sitten sen verisen tikarin jne. Yritin myös pudottaa ne ruohot siihen mökin lattialle mutta ei. Koitin myös mennä eri vuorokauden aikaan mökille mutta eipä näytä vaikutusta niilläkään olevan. Onneksi on muutama aiempi talletus, en tykkää ollenkaan vamopyrinä olosta :) Voiko vampyyriksi muuntautumista jotenkin välttää vai tuleeko se ihan randomina väistämättä? Itse muutuin siten, kun olin jossain leirillä "makuupussissa" yövyin jossain Kvatchin ja Skingradin välisellä alueeella.

Onko tosiaan niin, että täytyy Oblivion alkup. versio hommata ja sillä quest pelata läpi? Bethesda kun ei näytä PS3-Oblivionia päivittelevän, tai julkaisevan lisäsisltäöä PSN kautta, mikä on sääli.

Mahtava juttu:mad: muutuin sitten tahtomattani vampyyriksi, ja nyt on työn alla tuo cure vampirism quest. Hommaan sille muijalle niitä raaka-aineita, ja se ei huoli blood grass (2kpl) ollenkaan. Kyseinen kohta on harmaana, vaikka ruohot on minulla!

Minulla on siis nimenomaan GOTY versio ja tiedän, että tämä on bugi. En kerännyt ensin kaikki pyydettyjä aineksia, vaan keräsin ensin yksitellen esim ruohot, sitten sen verisen tikarin jne. Yritin myös pudottaa ne ruohot siihen mökin lattialle mutta ei. Koitin myös mennä eri vuorokauden aikaan mökille mutta eipä näytä vaikutusta niilläkään olevan. Onneksi on muutama aiempi talletus, en tykkää ollenkaan vamopyrinä olosta :) Voiko vampyyriksi muuntautumista jotenkin välttää vai tuleeko se ihan randomina väistämättä? Itse muutuin siten, kun olin jossain leirillä "makuupussissa" yövyin jossain Kvatchin ja Skingradin välisellä alueeella.

Onko tosiaan niin, että täytyy Oblivion alkup. versio hommata ja sillä quest pelata läpi? Bethesda kun ei näytä PS3-Oblivionia päivittelevän, tai julkaisevan lisäsisltäöä PSN kautta, mikä on sääli.

Vampyyriksi muuttuminen on käsittääkseni mahdollista kahdella tavalla:
Jos vamppyyri lyö sinua ja tartuttaa sinut, tulee ilmoitus oudosta taudista jne. Sitten kun annat muutaman päivän kulua, muutut vampyyriksi. Tämän voi estää käymällä esim. kirkossa parannuttamassa tauti. Ja tuo parannuttaminen täytyy hoitaa ennen muuttumista. Toinen tapa saada vampyyriitauti on pyytää sitä eräältä Dark Brotherhood miekkoselta tietyssä vaiheessa DB -questlinjaa. Eli sulle on varmaa käynyt niin, että oot huomaamattasi saanut sen taudin ja sitten vain antanut sen tulla. Itselläkin kävi pari kertaa noin.

Vampyyriksi muuttuminen on käsittääkseni mahdollista kahdella tavalla:
Jos vamppyyri lyö sinua ja tartuttaa sinut, tulee ilmoitus oudosta taudista jne. Sitten kun annat muutaman päivän kulua, muutut vampyyriksi. Tämän voi estää käymällä esim. kirkossa parannuttamassa tauti. Ja tuo parannuttaminen täytyy hoitaa ennen muuttumista. Toinen tapa saada vampyyriitauti on pyytää sitä eräältä Dark Brotherhood miekkoselta tietyssä vaiheessa DB -questlinjaa. Eli sulle on varmaa käynyt niin, että oot huomaamattasi saanut sen taudin ja sitten vain antanut sen tulla. Itselläkin kävi pari kertaa noin.

Jep, muuta tapaa ei ole mutta niille jotka eivät sitten jostain kumman syystä halua missään tapauksessa olla vampyyrejä niin helpotuksena sanottakoon että kun olet juonut vastalääkkeen niin olet tämän jälkeen immuuni vampyyrismille.

En tosin tajua miksi sillä Oblivionissa vamppyyrinä olo on enempi siunaus kuin kirous ;)

Bethesda kun ei näytä PS3-Oblivionia päivittelevän, tai julkaisevan lisäsisltäöä PSN kautta, mikä on sääli.

tämä on totta täällä Euroopassa.
Yhdysvallat ovat jo tovin nauttineet lisälevyistä ja PSN storen shiveringistä.

En tosin tajua miksi sillä Oblivionissa vamppyyrinä olo on enempi siunaus kuin kirous ;)

Minun tapauksessani kirous - Pelaaminen rajoittuu ilta/yö/aamuyön aikaan, koska päivällä tulee koko ajan health damagea. Lisäksi tulee usein tämä "you cannot fast-travel when taking health damage" herja. jne. Tästä johtuen tulee noita äkkikuolemia enemmän ja levätä ei oikeastaan voi, tai uskalla, koska on käynyt niinkin, että olen kuollut lepäämisen aikana :mad: Itsellä tuo vampyyriksi muuntuminen taitaa olla niin pitkällä, että ei kirkossa rukoilu näyttänyt asiaan auttavan.

Tota http://bethblog.com/ Bethesdan blogia oon jonkin verran lukenut, niin syy mikseivät europelaajat saa päivityksiä/ladattavaa sisältöä PSN kautta, on lokalisointi. Onhan se helppoa kun jenkeissä kieli on englanti, mutta euroopassa käännettäviä ja testattavia kieliä on niin monta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Minun tapauksessani kirous - Pelaaminen rajoittuu ilta/yö/aamuyön aikaan, koska päivällä tulee koko ajan health damagea. Lisäksi tulee usein tämä "you cannot fast-travel when taking health damage" herja. jne. Tästä johtuen tulee noita äkkikuolemia enemmän ja levätä ei oikeastaan voi, tai uskalla, koska on käynyt niinkin, että olen kuollut lepäämisen aikana :mad: Itsellä tuo vampyyriksi muuntuminen taitaa olla niin pitkällä, että ei kirkossa rukoilu näyttänyt asiaan auttavan.

Tota http://bethblog.com/ Bethesdan blogia oon jonkin verran lukenut, niin syy mikseivät europelaajat saa päivityksiä/ladattavaa sisältöä PSN kautta, on lokalisointi. Onhan se helppoa kun jenkeissä kieli on englanti, mutta euroopassa käännettäviä ja testattavia kieliä on niin monta.

Sitä aurinkodamage voi kaite välttää siten, että imee säännölisin väliajoin verta ihmisistä.

BTW siis mistä tuon ure vampyyri questin voi aloittaa? On tuo vamppyyrinä olo niin typerää kun pitää liikkua vain öisin kun verta saa harvemmasta paikasta, knu sitäkään voi imea vain nukkuvalta ihmiseltä.

no riippuu vähän lvleistä ja miten paljon tietää, mutta kerron nyt vähän trickkejä ja konsteja jolla siitä saa siunauksen irti.

Voi vampyyrinä liikkua päivisin kunhan juo sitä verta, samoin fast travel ei ole ongelma jos 25% vampyyrinä on.
Vampyyrismin ollessa 25%:ssa ei tuota aurinko dmgea ota lainkaan ja vampyrismi kasvaa vain jos pelaaja odottaa tai lepää eli periaatteessa 25% vampyyrinä voi olla loputtomasti kunhan ei näitä käytä, ja jos tarvitsee levu saada niin sopivassa kohtaa nukkuu tunnin kaupungissa yöllä ja nappaa naapuri tuvasta veret neidon kaulasta niin 25% on jälleen. Verta saa imettyä helpoiten normaaleilta kaupungin taaperoilta sillä vartiat ja yleensä tehtäviin liittyvät npc:t ovat aina siinä lvlissä missä pelaajakin. Parhaiten saa ehkä majataloista, pummeilta tai kiltatovereita nukkumatiloissa.

25% vampyyrismi antaa kivasti bonuksia atribuutteihin ja kun atribuutteja on jo 100:ssa kiva määrä niin saa vampyyrismiä nostamalla näitä reippaasti tuon päällekkin tehden acrobaticsista ja athleticsista entistä tehokkaammat varsinkin jos pystyy olemaan 100% vampyyri joka tietty on kova ottamaan aurinko vahinkoa.

Restoration on myös pelin vaikein skilli nostaa, mutta mikä simppelimpi taktiikka kuin juosta 100% vampyyrinä auringon valossa parantaen koko ajan itseään. (vaatii kohtalaisen restoration lvlin ja willpowerin jotta pystyy loputtomiin vääntämään, tai pirusti mana potuja)
kun hilppari on päälle 300:n niin 50% vampyyrinä kestää auringosta tulevaa vahinkoa naurettavan kauan ja pari parannus taikaa sinne ja tänne niin ohos hilpparit täynnä.

myös abilityt jota vampyyri saa ovat varteen otettavia ja halpoja tehdä pienelläkin mana määrällä.

Tähän tietty ulkonäön saamat muutokset sekä vampyyrinä olon tuottama lisä fiilistely niin mikä sen parempaa anti sankari tyyliselle puolijumalalle oblivionissa. Assassins tyylisiä pelihahmoja tuo auttaa läpi pelin sillä abilityt ja atribuutti sekä skilli boostit nostavat hahmoa hyvin vähän joka osa alueella mitä tarvitseekin.

Sun damage on pieni hinta tästä kaikesta :D

ja se että jos tuon questin tekee ja juo sen potun niin ei voi koskaan muuttaa enää mieltään sen hahmon kanssa.

Dodiin! eli pulmana oblivion goty edition jonka juuri hankin ja että miten pääsen pelaamaan tuota shivering isles lisäosaa?? Vanhan oblin savet löytyy viel ja kokeilin niiden kautta mutta en nyt tajua jotain oleellista ilmeisesti. apua!!:confused::confused:

Dodiin! eli pulmana oblivion goty edition jonka juuri hankin ja että miten pääsen pelaamaan tuota shivering isles lisäosaa?? Vanhan oblin savet löytyy viel ja kokeilin niiden kautta mutta en nyt tajua jotain oleellista ilmeisesti. apua!!:confused::confused:

En tiedä kuinka tuo viritelmä PS3:lla toimii, mutta olettaen, että olet asentanut Shivering Islesin tai että lisäosa toimii automaagisesti, voin neuvoa:

Mene Bravilin kaupunkiin, jossa sinun pitäisi viimeistään ihmisille puhumalla kuulla huhu kaupungin edustalle, lahden saarelle avautuneesta portista. Jos ei muuten, koita vaikka uiskennella vähän ja katsoa, löytyykö tuota saareketta manuaalisesti etsimällä. Ei sitä pitäisi olla liian vaikea löytää, iso porttihan siellä on ja kaikkea.

kiitän ja kumarran kelle muuten täälä sit kannattaa puhua??vai käynkö läpi koko kylän? olettaisin että toimii automattisesti kun ei ainakaan mitään asennusta vaatinu tai erillistä isles lättyä ei tullu mukana.

kiitän ja kumarran kelle muuten täälä sit kannattaa puhua??vai käynkö läpi koko kylän? olettaisin että toimii automattisesti kun ei ainakaan mitään asennusta vaatinu tai erillistä isles lättyä ei tullu mukana.

Kyllä ainakin omalla kohdalla tuli nopeasti vastaan joku, joka tuon huhun osasi kertoa, joten tuskin koko Tamrielia tarvitsee jututtaa.

EDIT: Tästä videosta, tai sen alusta paremminkin, voi olla jotain iloa.

Haa! Löytyipäs pentele:D Kiitoksia vihjeistä! pääsee pitkästä aikaa jälleen oblin makuun ou jee!:D

mitäs ihmettä mun pitää tehdä siellä paradiseesa???
pyöriny kuin puolukka perseessä siellä eikä mitään muuta kuin yksi luola löytyny josta ei pääse
mihinkään!!!!!!!!!!!!!
jos joku vois antaa vähän vinkkiä?
PLIIIIIIIISSSS.:eek:

Ongelmaa Oblussa! Viime aikoina fast travel ja taian heittäminen eivät oikeen ole onnistuneet. Välillä molemmat toimii aivan hyvin, yleensä ei. Eli kartalla kun olen, en voi fast travelia käyttää vaikka hiiren laitankin jonkun paikan pääälle. Ja taistelussa, vaikka kuinka hakkaan L2-nappia mitään ei tapahdu:confused: Onko pelini mahdollisesti rikki vai mikä on?

Ongelmaa Oblussa! Viime aikoina fast travel ja taian heittäminen eivät oikeen ole onnistuneet. Välillä molemmat toimii aivan hyvin, yleensä ei. Eli kartalla kun olen, en voi fast travelia käyttää vaikka hiiren laitankin jonkun paikan pääälle. Ja taistelussa, vaikka kuinka hakkaan L2-nappia mitään ei tapahdu:confused: Onko pelini mahdollisesti rikki vai mikä on?

Fast traveliahan ei voi käyttää jos on taistelussa. Vaikkei vihollista näykään niin se on voinu juuttua jonnekin kivenkolon taakse ja peli laskee sun olevan taistelussa. Parhaiten tuon tietää siitä soiko taistelumusiikki vai normaali taustamusiikki. Jos oot varma ettet ole taistelussa niin voihan tietysti olla kyseessä joku bugi.

Ylös Bottom