Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion -peliapu [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Ongelmaa Oblussa! Viime aikoina fast travel ja taian heittäminen eivät oikeen ole onnistuneet. Välillä molemmat toimii aivan hyvin, yleensä ei. Eli kartalla kun olen, en voi fast travelia käyttää vaikka hiiren laitankin jonkun paikan pääälle. Ja taistelussa, vaikka kuinka hakkaan L2-nappia mitään ei tapahdu:confused: Onko pelini mahdollisesti rikki vai mikä on?

Ensiksi tietysti katso oletko taistelussa vaikka yrittmällä odottaa. Jos olet niin et voi fast travellia käyttää. Mikäli peli väittää että olet kokoajan taistelussa niin voit joutua tekemään erään kikkakuutosen tämän korjaamiseksi. Tämä kikka on vetää lähintä vartiaa turpavärkkiin nyrkillä ja kysymällä häneltä nopeinta reittiä vankilaan. Tämä yleensä resetoi osan ongelmista ja kaverin vastaavan tilanteen korjasi myös.

Taioissa oletko katsonut voitko käyttää taikaa, eli onko sinulla 1) tarpeeksi manaa 2) tarpeeksi korkea tasoinen kyky esim destructionissa käyttää kyseistä taikaa 3) onko oikea taika valittu.
Tästä en osaa kyllä vastata mikä olisi voinut mennä vikaan.

Oblivion kuuluu peleihin jota harvemmin kannattaa syyttää rikkinäisestä pelilevystä. Tallennus voi kyllä mennä pilalle jonkin bugin seurauksena, kuten esimerkiksi reivenin tapaus jossa hän jäi maalauksen sisään jumiin Npc:n ihmetellessä vieressä vaikka tämän olisi pitänyt luoda uloskäynti paikasta. Suosittelen lämpimästi vähintään yhtä varatallennusta.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Jep Jep. Vankilaanmenokikka toimi minulla ainakin kun samanlaisesti pelin sain "juntturaan" joskus. Ja todellakin varatallennukset kunniaan, olisi meinaan päässyt itku jos 60h peliä olisi kaatunut maalauksen sisällejäämiseen. Ei olisi risup*rsettä naurattanut sen jälkeen yhtään tippaa.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mahtoko peli vetää ittensä jojoon kun First Edition nimiseen kirjakauppaan pitäis mennä, mutta ovi on ja pysyy lukossa? Vartija tulee ja nappaa jos tiirikoi sisään.
Varovasti koitin jo faqista, mutta ei ole mainintaa lukitusta ovesta tuossa kohden juonta.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mahtoko peli vetää ittensä jojoon kun First Edition nimiseen kirjakauppaan pitäis mennä, mutta ovi on ja pysyy lukossa? Vartija tulee ja nappaa jos tiirikoi sisään.
Varovasti koitin jo faqista, mutta ei ole mainintaa lukitusta ovesta tuossa kohden juonta.

Odota että kauppa aukeaa. ellei kauppa aukea normaalisti aamulla taitaa olla jojossa. Mikä questi menossa.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mahtoko peli vetää ittensä jojoon kun First Edition nimiseen kirjakauppaan pitäis mennä, mutta ovi on ja pysyy lukossa? Vartija tulee ja nappaa jos tiirikoi sisään.
Varovasti koitin jo faqista, mutta ei ole mainintaa lukitusta ovesta tuossa kohden juonta.

AInakaan tuohon kauppaan ei liity mitään varastamis tehtäviä saatika Darkbortherhoodin tehtäviä joten kaupan aukiolo aikaa kannattaa odottaa. Mikäli peli on jotenkin oudosti pugannut ja kauppa ei ole koskaan auki kannattaa sitä sneakingiä harjoitella ja hankkia chameleon taikaefekti joko taioilla tai varusteilla tai molemmilla, nämä vähentävät kiinnijäämisen mahdollisuutta huomattavasti.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mistäs noita taloja voi ostaa? Se ykshän oli se joku questi mistä sais talon mutta onko mitään muuta parempaa/halvempaa tapaa saada taloa?
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mistäs noita taloja voi ostaa? Se ykshän oli se joku questi mistä sais talon mutta onko mitään muuta parempaa/halvempaa tapaa saada taloa?

Taloja voi ostaa
- Kaupungin pomolta eli hemmolta tai Rouvalta (Count tai Countess) joka istuu valtaistuimella.
- Imperial Cityn talon voi ostaa kauppa-aukiolta Office of Imperial Commerce (Halvin talo n 2 000)
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

eli kysyisin tuosta thief guildiin pääsystä...eli puhuin sille jätkälle siel keskiyöllä ja se sanoo et mee varastaa se päiväkirja silt jätkält no mä menin mut se toinen kerkes just mua ennen enkä saanu kiinni eli se pääs kiltaan onko minun enää mahdollista päästä siihen kiltaan??vai pitääkö tehä uus jätkä...???(kaikki oon vetäny samaan saveen eli en voi mennä edelliseen saveen...)
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

eli kysyisin tuosta thief guildiin pääsystä...eli puhuin sille jätkälle siel keskiyöllä ja se sanoo et mee varastaa se päiväkirja silt jätkält no mä menin mut se toinen kerkes just mua ennen enkä saanu kiinni eli se pääs kiltaan onko minun enää mahdollista päästä siihen kiltaan??vai pitääkö tehä uus jätkä...???(kaikki oon vetäny samaan saveen eli en voi mennä edelliseen saveen...)

Ei sitä voi keretä varastamaan ennen sitä toista henkilöä, juoni menee niin että sinä varastat sen sitten siltä toiselta varkaalta. Varas asuu aivan siinä lähellä thiefs guildin rekryajaa.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:May_the_Best_Thief_Win
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kiitoksia kiitoksia tein jo uuden ja liityin thief guildiin itse ehdin kyllä ennen sitä toista...mutta olin niin pöksyissäni että menin ja varastin kiltalaiselta vahingossa ja kun menen sille jätkälle puhumaan niin en tajuu mitä pitäis tehä???tämä on siis eka kerta vasta...(sen tajuan että sille pitää kerätä jotain mutta mitä??)ja toinen kysymys voinko ennalta ehkäistä näitä klaanilaisilta varastamista esim kun avaa ovea niin onko siinä talon nimessä joku merkki vai???
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

noniin sain selville eli pitää tuoda 200 gp...mistäköhän saisi rahaa???missä on sellaisia jätkiä joita voi tappaa eikä siitä tule mitään???
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

noniin sain selville eli pitää tuoda 200 gp...mistäköhän saisi rahaa???missä on sellaisia jätkiä joita voi tappaa eikä siitä tule mitään???

Tehtävistä saa tietty aina jonkin verran kahisevaa, mutta paras tapa on vain hommata muutama kymmentä kokemustasoa niin kaikki luolastoissa ja mailla juoksevat vorot saavat päivitystä omiin varustuksiin. Näin voi sitten taas nirhata niitä ja kiikuttaa daedaric ja glass tavaraa lähimpään kauppaan saadakseen kahisevaa.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Itse aloitin Oblivionin uudestaan.

Kamaa ja rahaa saa kuten Viper7 neuvoi. Jos ukko tai akka kestää käy Rockmilk cavessa.

Itse käyn siellä usein. rahnaa on pussukassa 124 tuhatta ja rapiat. Tosin välillä koulutan hahmoani muutenkin.

On sairas homma. lasken Excelillä mitä koulutan ja paljonko. Koitan saada kaikki 100:lle.

Muuten vaihtuuko noi kauppiaiden tavarat omasta tasosta riippuen.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Ei sitä voi keretä varastamaan ennen sitä toista henkilöä, juoni menee niin että sinä varastat sen sitten siltä toiselta varkaalta. Varas asuu aivan siinä lähellä thiefs guildin rekryajaa.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:May_the_Best_Thief_Win

Itseasiassa kyllä ehtii Fast Travelilla, etsin itsekin tuota thieves guildia keväällä ja GameFaqin ohjeita seuraamalla ehdin ensimmäisenä paikalle.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kysyisin neuvoa Thiffien killan tehtävästä jonka antaa Skrivvan eka tehtävä jossa pitää varastaa se sormus eli kysyisin mistä sen vivun löytää mistä aukeaa se sivu ovi??
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kysyisin neuvoa Thiffien killan tehtävästä jonka antaa Skrivvan eka tehtävä jossa pitää varastaa se sormus eli kysyisin mistä sen vivun löytää mistä aukeaa se sivu ovi??

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Ahdarji's_Heirloom

Mistähän vivusta mahdat puhua, nyt ei täysin muista tuota tehtävää. Mutta vangin kanssa piti muistaakseni puhua ja countessilta varastaa kyseinen sormus. Muistaakseni jotain salavipuja löytyy aika tavalla noista palatseista, yleensä ne ovat vähän epäilyttävämmän näköisissä seinissä eikä niinkään objekteissa tai kirjahyllyissä tai jotain vastaavaa. Ja mikäli oikein muistan vielä toisenkin asian niin joku siellä palatsissa kertookin salakäytävästä ja mahdollisesti tämän sijainnista.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Ahdarji's_Heirloom

Mistähän vivusta mahdat puhua, nyt ei täysin muista tuota tehtävää. Mutta vangin kanssa piti muistaakseni puhua ja countessilta varastaa kyseinen sormus. Muistaakseni jotain salavipuja löytyy aika tavalla noista palatseista, yleensä ne ovat vähän epäilyttävämmän näköisissä seinissä eikä niinkään objekteissa tai kirjahyllyissä tai jotain vastaavaa. Ja mikäli oikein muistan vielä toisenkin asian niin joku siellä palatsissa kertookin salakäytävästä ja mahdollisesti tämän sijainnista.

Muistaakseni tuossa tehtävässä sieltä "linnan" kellarista löytyy vipu sen rikkinäisen laatikon sisältä yhden seinän luota.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Muistaakseni tuossa tehtävässä sieltä "linnan" kellarista löytyy vipu sen rikkinäisen laatikon sisältä yhden seinän luota.

Itse taas muistan että ainakin jossain linnassa ellei juuri tuossa, oli vipu käytävän päässä löytyvässä seinässä josta joku Khajit (kuuluu thiefs guildiin) puheli, kyseistä reittiä pitkin pääsee kuitenkin kätevästi varastamaan tuon sormuksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

nonii löytyi oli siellä tynnyrin sisässä piilossa mut vähän epä onnistui vain pako...:) täytynee mennä aikaisemmin että vartija nukkuvat...
 
Ylös Bottom