Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion -peliapu [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Viper7 sanoi:
Toivottavasti sinulla on aiempi talletus sillä monen npc:n tappaminen tässä pelissä ei ole hyvä asia, vaikka kaikki questit olisitkin läpi mennyt voi jotkut olla tekemisissä mm tulevan shivering islesin kanssa.
Vartiat tuskin vaikuttavat tuleviin SI tehtäviin kamalasti.

NPC:n tappaminen perus Oblivionissa ei vakuta millään tavoin Shivering Isleen. Shivering Islen alue on täysin rajattu muusta Oblivionista.

Hyvä sitten, mutta entäpäs nuo DLC questit jotka voi jokin kaunispäivä löytää tiensä myös Ps3:lle? Nämä on tietääkseni välillä ihan pelissä oleville NPC:lle lisätyt questit.

Oisko tässä jotain nopeeta tapaa ansaita paljon rahaa??

Rahan ansaitsemisen vaikeus riippuu lähinnä hahmon lvlistä, itse löydän daedaric ja glass varusteita niinkin paljon etten millään jaksa kaikkia kantaa. Tämä ei johdu luck arvoistani jotka ovat noin 70 sillä muillakin pelaajilla on vastaavaa koettu varmasti. Eli päälle 20 lvlisenä ilmenee nuo daedaricit monien NPC hahmojen niskassa mukaan lukien banditit ja vampyyrit.

Alkuvaiheissa paras tapa rahaa tienata on joko Alchemyllä erillaisten potujen teko kuten restore fatigue, näitä voi tehdä halvalla ruoka aineksista joita löytää ihan kaikkialta, jopa kaupungissa olevista laatikoista ja nämä voi vielä pölliä ilman vartijoiden minkäänlaista noteeraamista sillä niille ei ole NS NPC omistajaa (tes consturctoria käyttäneet tietää mistä puhun)

Nonii nyt pääsin siihe toisee pilari tehtävään ja ei tapahu yhtään mitää vaikka isken niitä taikoja niihi pilareihi?:confused:

Kuvittele pilaria kelloksi ja Kello myötäpäivään katsoen huoneen suulta pillaria:
tulitaika kohdalle 7
jää taika kohtaan 10
Damage Magkicka kohtaan 2
Fortify magkicka kohtaan 4
(mainitussa järjestyksessä)

Jos olet tehnyt kaiken mitä luolassa he ovat sinulta halunneet pitäisi toisen näistä avustaa sinua kääntämään tuota velhokieltä jota lukee huoneen kulmilla. En ole varma onko sillä mitään väliä mihin kohtaan tuota räiskii noilla taioilla vai käykö sekin pelkästään että ne on oikeassa järjestyksessä.

Joo mä sen ittekseni keksin heti ku vaa jaksoin miettiä vähän, eli riittää vaa et ne on oikeessa järkäs.

Näin sen kunniaksi kun kaikki killat on läpäisty ja main quest myös. niin tekemään itsestäni vihdoin Vampyyrin. Ei minulla tästä ole mitään kysymyksiä mutta vähän infoa epäileville että ryhtyäkkö vai ei:

Morrowindissa tuo vampyrism todellakin tuntui kiroukselta, ihmiset eivät puhuneet vampyyreille ja vartiat tietääkseni kurittivat pelaajat hengiltä jos näkivät. Päivällä ei pystynyt liikkumaan juuri lainkaan ja pelissä eteneminen lähes mahdotonta mutta.

Oblivionissa tämä vampyrism on kuin pimeä siunaus joka ei näytä haittaavan peliä juuri mitenkään. Ketään ei käy päälle, ihmiset puhuvat sinulle, aurinko ei vahingoita paitsi on ollut yhden päivän syömättä (määrä jota vahingoittaa on lvl 30+ tyypille naurettavan vähän 1dmg per sekunti) jos hiemankin osaa sneakkia ei ruokailu ole ongelma eikä mikään, itse taas aterioin kuninkaallisten kaulalta :P
Ehdottomasti suosittelen kaikkia kokeilemaan vaikkapa vara tallennuksen avulla. vasta jos 4 päivää on ollut syömättä ei npc hahmot puhu, mutta sitä varten> 100 charm

Saaks tosta vampyyrinä olosta sitte jotain etua niinku vaikka lisää voimaa tai jotai?

wulzi sanoi:
Saaks tosta vampyyrinä olosta sitte jotain etua niinku vaikka lisää voimaa tai jotai?
Illuusioni ja strenghti kasvoo ja olihan siinä jotakii muutakin.

Ite olin koko pelin ajan, tai siis kun sitä pelasin vampyyrinä. Mikäs siinä, ihan jees menoo, mutta sitte myöhemmin alko vituttaa tuo saatanallinen veren jatkuva latkuttaminen. Ja kun peli näyttää ylivoimasesti komeimmalta keskellä päivää ni niitä maisemii on aika vittumaista siinä tiirailla ku tietää että kohta sattuu juhaa leukaan. Parantamis questi on vähintäänkin yhtä vittumainen ku ite vampyyrinä olo.

Mutta eihän tolta vampyyriks tulolta voi välttyy? ite ainakin ku jotaa 6h peliaikaa takana ja main questii olin tekemäs ja menin nukuksimaan ni yht äkkii tlui vaa joku teksti ruutuun et joo moro äijä on vampyyri nyt.

Haluaisko joku selittää mulle tarkemmin miten sen nocturnal shrinen oikee löytää, pitääkö sitä tietä mennä pitkäänki?

Se on kartassa ihan lähellä kohtaa josta alkaa teksti county leyawiin. Jos vielä tarkemmin halajaa niin näiden alkupuolella mutta niiden välissä. Tietäpitkin kyseiseen kohtaan kunnes tuo kompassi näyttää että siellä on Daedaric shrine (nuo näkyy enemmin kompassissa välillä kun niitä edes näkee, riittää että on suht lähellä)

TsukkariKettu sanoi:
Mutta eihän tolta vampyyriks tulolta voi välttyy? ite ainakin ku jotaa 6h peliaikaa takana ja main questii olin tekemäs ja menin nukuksimaan ni yht äkkii tlui vaa joku teksti ruutuun et joo moro äijä on vampyyri nyt.

Voihan sitä ja hemmetin hyvinkin, itse olen ensimmäistä kertaa vampyyri ja peliä on tultu pelattua jo 130h tai enemmän. Kunhan vain katsoo että ainakun vampyyrejä vastaan taistelee että tuo phohyrphic hemopelia tjsp ei pysy kauaa sinulla, sen voi parantaa millä tahansa cure disease tai kirkon käynnillä.

Aikaa parantamiseen on vissiin 24h pelikellon mukaan, tästä en kuitenkaan ole aivan varma joten suosittelen vampyyrejä vastaan taistellessa joko resist disease 100% jollain tavalla saavuttamaan tai sitten perinteinen load save load tyyli jossa tallennetaan peli jokaisen vampyyrin kaadon jälkeen joka ei ole sinua tartuttanut, thus et saa tartuntaa.

Helpoin tapa on silti hommata restoration siihen 50 että saa yleisimpiä taikoja käyttää ja taialla parantaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Viper7 sanoi:
Voihan sitä ja hemmetin hyvinkin, itse olen ensimmäistä kertaa vampyyri ja peliä on tultu pelattua jo 130h tai enemmän. Kunhan vain katsoo että ainakun vampyyrejä vastaan taistelee että tuo phohyrphic hemopelia tjsp ei pysy kauaa sinulla, sen voi parantaa millä tahansa cure disease tai kirkon käynnillä.

Aikaa parantamiseen on vissiin 24h pelikellon mukaan, tästä en kuitenkaan ole aivan varma joten suosittelen vampyyrejä vastaan taistellessa joko resist disease 100% jollain tavalla saavuttamaan tai sitten perinteinen load save load tyyli jossa tallennetaan peli jokaisen vampyyrin kaadon jälkeen joka ei ole sinua tartuttanut, thus et saa tartuntaa.

Helpoin tapa on silti hommata restoration siihen 50 että saa yleisimpiä taikoja käyttää ja taialla parantaa.
Jees, ite en ollu vampyyrejä ees nähny ku sellaseks ite muutuin. Olin nukkumassa ja ku heräsin ni ruutuun bongahti teksti "moro äijä on vampyyri". Että silläviisiin. Reilu peli on perseestä.

Tuo on mahdotonta, ei vampyyriksi vain tulla sillä tuo kyseinen tauti on tauti muiden lomassa jonka voi saada ainoastaan vampyyrin iskusta sekä Dark brotherhoodin yhdeltä jäseneltä joka antaa sinulle mahdollisuuden ruveta yhdeksi mikäli haluat.

Eli joko olet taistellut vampyyrejä vastaan huomioimatta ketä sillä miekallasi huidot tai sitten olet vahingossa DB tehtävässä vastannut myönteisesti tuolle yhdelle jantterille.
Muuten kyseistä tautia ei voi saada.

Itse pidän vampyyrinä olosta enkä ole hetkeen tästä pimeyden siunauksesta luopumassa vaikka hahmoni menettikin vähän karisma pisteitä ulkonäkö osastolta. Tuo 1dmg per sekunti sun dmg on suht naurettava määrä ja pystyn ongelmitta juoksentelemaan auringonvalossa mikäli niin tarvitsee. Verta voin juoda keneltä tahansa ketä nukkuu sillä sneak nappulaa painamalla monet kadottavat minut näkyvistä vaikka tekisin sen niiden nokan edessä :P paitsi ehkä vartijat joilla huomio kyky on ainakin Imperial cityssä todella vaikkakin huomaavat minut vain metrin päästä :P

Viper7 sanoi:
Tuo on mahdotonta, ei vampyyriksi vain tulla sillä tuo kyseinen tauti on tauti muiden lomassa jonka voi saada ainoastaan vampyyrin iskusta sekä Dark brotherhoodin yhdeltä jäseneltä joka antaa sinulle mahdollisuuden ruveta yhdeksi mikäli haluat.

Eli joko olet taistellut vampyyrejä vastaan huomioimatta ketä sillä miekallasi huidot tai sitten olet vahingossa DB tehtävässä vastannut myönteisesti tuolle yhdelle jantterille.
Muuten kyseistä tautia ei voi saada.

Itse pidän vampyyrinä olosta enkä ole hetkeen tästä pimeyden siunauksesta luopumassa vaikka hahmoni menettikin vähän karisma pisteitä ulkonäkö osastolta. Tuo 1dmg per sekunti sun dmg on suht naurettava määrä ja pystyn ongelmitta juoksentelemaan auringonvalossa mikäli niin tarvitsee. Verta voin juoda keneltä tahansa ketä nukkuu sillä sneak nappulaa painamalla monet kadottavat minut näkyvistä vaikka tekisin sen niiden nokan edessä :P paitsi ehkä vartijat joilla huomio kyky on ainakin Imperial cityssä todella vaikkakin huomaavat minut vain metrin päästä :P
Ei oo mahotonta, mulle ainakin kävi näin. Vampyyri kävi kaulaan puremassa ku olin nukuksimassa.

Se sun damage nousee sitä mukaan mitä pidempään oot juomatta verta. Ku oot 100% vampyyri ni aurinkoon kuolee alle puoles minuutis.

TsukkariKettu sanoi:
Ei oo mahotonta, mulle ainakin kävi näin. Vampyyri kävi kaulaan puremassa ku olin nukuksimassa.

Se sun damage nousee sitä mukaan mitä pidempään oot juomatta verta. Ku oot 100% vampyyri ni aurinkoon kuolee alle puoles minuutis.

Eli siis Dark brotherhoodissa vahingossa hyväksyit sen yhden tyypin "lahjan"
sillä muistaakseni tämä sanoi että purisi sinua kun nukut DB tukikohdassa tai jotain.
Siis muulla tapaa tuo ei ole mahdollista, vaikka oblu onkin suht kehittynyt dynamic ai:n kanssa ei mitkään vampyyrit kaupunkiin hiivi ja rupea imeskelemään pelaajan verta :D

Ihan Tes Wikistä olen asian tarkistanut <.<

Dark brotherhood: Darkness eternal questi
Vampyyrit, miten tulla sellaiseksi, edut sekä haitat

Viper7 sanoi:
Eli siis Dark brotherhoodissa vahingossa hyväksyit sen yhden tyypin "lahjan"
sillä muistaakseni tämä sanoi että purisi sinua kun nukut DB tukikohdassa tai jotain.
Siis muulla tapaa tuo ei ole mahdollista, vaikka oblu onkin suht kehittynyt dynamic ai:n kanssa ei mitkään vampyyrit kaupunkiin hiivi ja rupea imeskelemään pelaajan verta :D

Ihan Tes Wikistä olen asian tarkistanut <.<

Dark brotherhood: Darkness eternal questi
Vampyyrit, miten tulla sellaiseksi, edut sekä haitat
Olin perkele siellä cloud templessä nukkumassa. Sit ku heräsin ni tulee joku teksti tyyliin: "You just had a weard dream. When you wake up your covered in blood". Ja oli siinä selitetty jotakii et heräät ku joku ukkeli on suupielet veressä siin sun viäres. En ollu ees DB:hen vielä mennyt kun näin tapahtu.

Myös kaverille kävi näin:

ML says:
ni muutuikko oblus nukkuessa vampyyriks?
Mikko says:
juu
ML says:
eli tuli joku teksti tyyliin heräät verilammikossa ja kaikkia vituttaa?
Mikko says:
niin se tais olla en muista tarkkaan

Että näin.

Jaa no siis tuohan tarkoittaa että olit saanut tartunnan pholymorphic hemophiliasta tjsp, kyseinen tauti muutaa sinut vampyyriksi nukkuessasi kun sinulla kyseinen tauti on.
itse muutuin vampyyriksi kun hommasin tuon taudin ja menin nukkumaan. Siinä tulee noita ihme uni tekstejä vähän väliä ja ensimmäisellä kertaa se tapahtuu muuttuessasi vampyyriksi.

Vampyyrit näyttävät hyvin paljon ihmisiltä ja "you have contracted pla pla pla" näkyy vain hetken ruudussa jonka jälkeen sitä ei näe kuin juuri tuolla active effects sivulla joten tämä voi tulla monillekin yllätyksenä. Eli veikkaan että olitte molemmat saaneet tartunnan vampyyriltä vaikkapa imperial city sewers paikoissa (ensimmäiset vampyyrit löytyy täältä)

Eli siis taudin olitte lähes varmasti saaneet vampyyriltä, ja se aktivoitui sitten kun menitte nukkumaan aivan yllätyksenä.

Viper7 sanoi:
Jaa no siis tuohan tarkoittaa että olit saanut tartunnan pholymorphic hemophiliasta tjsp, kyseinen tauti muutaa sinut vampyyriksi nukkuessasi kun sinulla kyseinen tauti on.
itse muutuin vampyyriksi kun hommasin tuon taudin ja menin nukkumaan. Siinä tulee noita ihme uni tekstejä vähän väliä ja ensimmäisellä kertaa se tapahtuu muuttuessasi vampyyriksi.

Vampyyrit näyttävät hyvin paljon ihmisiltä ja "you have contracted pla pla pla" näkyy vain hetken ruudussa jonka jälkeen sitä ei näe kuin juuri tuolla active effects sivulla joten tämä voi tulla monillekin yllätyksenä. Eli veikkaan että olitte molemmat saaneet tartunnan vampyyriltä vaikkapa imperial city sewers paikoissa (ensimmäiset vampyyrit löytyy täältä)

Eli siis taudin olitte lähes varmasti saaneet vampyyriltä, ja se aktivoitui sitten kun menitte nukkumaan aivan yllätyksenä.
No ei perkele ei se nyt kyllä ihan noin mennyt. Vaan tuli ihan ilmoitus teksti että joku hemmo on nyt sinua käynyt puremassa. En nyt muista miten sen meni, mutta kun olet vampyyriksi muuttunut niin alat tosiaan saamaan noita "tekstejä" aina heräillessäsi josta myös tierät että kuolet aurinkoon.

Ylös Bottom