Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion -peliapu [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Ei ole mahdollista, pelissä tämä tarttuu vain saamalla tartunnan Vampyyriltä tai Dark brotherhoodin memberiltä, eikä noin vahvaa Bugiakaan pelistä löydy. Sen verran olen Morrowindiä ja oblua pelaillut että kyllä minä tämän tiedän suht hyvin.

Muta edelleen tuo random nukkumalla vampyyriksi muuttuminen on mahdotonta ilman vampyrismi tautia phomorphic phemophelia Tjsp vaikka kovasti näin väittäisittekin.

Itse en ole tätä kokenut 140h bretonilla pelatessa saatika sitten kaverini jotka ovat samalla pelillä pelanneet, eikä kaverit jotka tietsikalla pelanneet ole myöskään tälläisestä kärsinyt.

IGN Vampirimism Faq
After being infected with the disease, next time after you rest, when you wake up you recieve a message about a dream of being bitten by a vampire

Eli ihan vampyyrin iskusta se teille on tullut, sitä ei vain huomaa kovinkaan helposti kun se lukee vain active effects osiossa. Lue tuosta vampyyri linkistä 2 sivun first nightmare kohta kuulostaako tutulta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

MIten ton Areldurin saa pois seuraamasta? Siis se on se jannu joka tuli juhlimaan sitä, ku tapoin sen ihme Umarin.
Menin sitte vahingos sanoon sille että "come with me" tai jotai ja ajattelin että se lähtis sitte pois jossain vaiheessa, mutta ei ja se kaveri ei voi ees kuolla.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

henki pois, ei seuraa enää.
tai jossain huitsin nevadassa sanot sille "stay here"
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

semmoinen pikkuinen kääpiö jantteri soihdun kanssa kö???
mulla se hukku ihan ittekkseen jonnekkin huitsun nevadaan
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kerroppas tarkemmin, en taida tälläisiä henkilöitä ollut vielä pelissä tavannutkaan. Veikkaan kuitenkin että mikäli sinua seuraa kuolematon quest henkilö on sinun paras tehdä kyseinen questi loppuun. Esim jos Npc tuli auttamaan sinua tappamaan jonkun örvelön haluaa hän luultavasti myös että viet hänet vaikka kottin tai sinne mistä hän sinua lähti seuraamaan, on myös mahdollista että kyseinen henkilö pitää viedä tapaamaan jotain NPC:tä tai kenties jonkin tietyn paikan kohdalle.

Nuo nimet ei soita kelloja päässäni ainakaan viellä, mikä quest, mikä kaupunki, mikä paikka. Näihin jos vastaat voin auttaa tarkemmin.

annoying fan voi kuolla joten hän se ei varmastikaan ole (btw hienoissa bound armoreissa kyseinen fani omassa tallennuksessa :D)
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Toi kaveri on se harmaa kaapuinen ihme munkki mage(tai mikä onkaa) Chorrol kappelista( tai sieltä kappelista, mistä nostetaan ne Crusaderin gauntlesit), joka tuli juhlimaan Priory of the nine talon eteen, kun olin voittanu Umarin. Questin nimi Umari Unfeathered.

Edit: Nii ja mulla ei oo mikää questi sillai kesken, mihkä toi henkilö liittys mitenkää.

En tiedä auttaaks tää, mut ainaku sen tappaa nii tulee teksti Areldur on tajuttomana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

En ole tuota Pilgrim systeemiä viellä mennyt läpi (meneeköhän vampyyrinä :D) joten mitään tarkempaa en osaa sanoa. Obli wiki taas sanoo että kun olet tuon quest linjan pääsyt läpi olet ns killan johtaja ja käytettävissäsi on Npc hahmoja jotka halutessasi taistelevat vierelläsi, kenties tämä on yksi niistä.

Questi joka tuohon tyyppiin liittyy on joku näistä artifact systemeistä joten en osaa sanoa miten tätä saisi lakkaamaan seuraamasta. Jos quest todellakin on completed osiossa ja tuo seuraa niin noista pääsee hyvin usein eroon vain juoksemalla nopeasti karkuun jolloin nämä jäävät odottamaan pelaajaa.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Siis mä oon jättäny sen jumii ja juossu niin pitkälle että ei enää näy ja sitte fast travellanu toisee kaupunkii ja se silti ilmestyy sinne samaan kaupunkii aivan mun nenän eteen?

EDIT: No oli tuol joillain muillaki sama ongelma näköjää, ja vastaukseks oli tullu että Se kaveri aina seuraa sua:mad:
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Onko sinulla toinen tallennus, koitappa mennä sama kohtaus uudestaan, tuossa lopussa on kuulema muutamakin pugi nähty kuten jonkun puheen kohdalla ei tapahdu mitään yms yms. Oblivion on yllättävänkin puginen peli johtuen juuri tuosta laajuudesta itsekkin olen pari saanut riesakseni mutta onneksi pidän vara tallennusta niin meni se thiefs guildin viimeinenkin tehtävä sitten normaalisti läpi.

Toivottavasti sinulla nyt on aikaisempi tallennus, jos vaikka kyseessä onkin paha laatuinen pugin poikanen.

Tuo tehtävä quest linja onkin seuraava jota tulen yrittämään, vaikkakin minulla tulee ikävä 58 Infamy pistettäni :< enkä niin piittaisi olla pyhimys. Saa nähdä miten toimii vampyyrinä tuo quest :D Mutta ensiksi Indiana jones tehtävät tästä pelistä (Collector ja nothing you can posses <.- yksi statue puuttuu vielä)
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

No on mulla muutaman tunnin päässä, et kai sitte pitää hakee gauntlesit ja swordit uudestaa.

EDIT: Ainii ja sanoppas vielä että mistä se varkaitten guildin löytää?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Tässä hieno tapa tulla kutsutuksi varkaitten kiltaan, pistä varastetut kamppeet jonnekin taloistasi ellei skillisi riitä evidence chestin avaamiseen imperial city prisonissa. Tämän jälkeen mottaa vartiaa kerran ja mene vankilaan. Tässä voi joku skilli tippua yhdellä huonolla tuurilla mutta moinen harvemmin haittaa (pikemminkin auttaa sillä jos se on major skill niin se on yksi mahdollinen piste tuleviin leveleihin lisää jos haluaa tuon lvl 50 yli päästä (harva pääsee siihenkään kun major skillit iskee maksimiin) Tämän jälkeen kun pääset vankilasta ulos pitäisi thiefs guildin jäsenen tuoda sinulle kutsu testiin liikkuessasi impr cityssä.

Toinen tapa jota en ole koittanut on varmaan klo 00:00 aikoihin mennä imperial cityn satamaan pummien asuin alueelle jossa kolme tyyppiä seisoskelee epäilyttävästi (lähellä ostettavaa taloa kuulemma (en ole ostanut sitä viellä :P) ) näille puhumalla voi varmaan myös päästä thiefs guildiin ilman kutsuakin kunhan sen tehtävän tekee.

TG:hen suosittelen sneak 75+, chameleon 30+
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Viper7 sanoi:
Toinen tapa jota en ole koittanut on varmaan klo 00:00 aikoihin mennä imperial cityn satamaan pummien asuin alueelle jossa kolme tyyppiä seisoskelee epäilyttävästi (lähellä ostettavaa taloa kuulemma (en ole ostanut sitä viellä :P) ) näille puhumalla voi varmaan myös päästä thiefs guildiin ilman kutsuakin kunhan sen tehtävän tekee.

Tämä ei onnistu. Guildin hemmo sanoo vain, että on varma että tapaamme vielä joskus myöhemmin. Kokeilin nimittäin kyseistä hommaa kun aloitin pelailun aluista.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kiitos selvennyksestä :)

Mikäli sinulla ei ole tuota Grey Fox keskustelua puhuessasi, katso yksi hänen wanted julisteistaan ja tämä pitäisi ilmestyä, tämän kanssa voi taas pummeja ylipuhumalla tai lahjomalla saada tietoon tuo tapaamis paikka thus päästä kiltaan.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mistä saa ostettua talon halvalla, meinaa ku en mä saa ostettuu taloo alkuvaihees, massii on n.5000. Eli en tota ekaa tapaa thiefs guildiin taida oikee pystyy hyödyntää, mutta jos toi pummeille puhuminen onnistus.

Ja sen Umari Unfeathred questin jälkee niissä pienissä juhlissa älä sano kellekkää "come with me", sillä silloin sä saa elinikäsen seuraajan ittelles.

EDIT: Ja kyllä toi kolmen hemmon etsiminen kannatti, pääsin yrittämäään sitä tehtävää thiefs guildiin.

EDIT: Mistä toi Chameleon taika kannattaa hankkia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Bravilista lähtee vissiin 4000 kultaa tai jotain, sekä Imperial citystä saa myös tietääkseni talon pummi alueelta halvalla. Itse ostin eilen Skingradin 25000 talon ja siihen kaikki lisukkeet.

Chameleon taikoihin ei välttämättä kannata kamalasti panostaa, itse tykkään enemmän constant effect esineistä jotka tätä antaa. Näin ei joudu koko ajan uudelleen heittämään moista. Ei tuo ole myöskään pakollinen TG:hen mutta helpottaa kummasti.

Mikä sinulla on tuo illusion (tämä tietääkseni oli chameleonin taika luokka) taso sekä paljonko manaa? Jos taikana kyseisen meinasit hommata on sen paras olla hyvä ja pitkä kestoinen ellet sitten halua boostata edelleen constant effect chameleoni taialla.

Vampyyrinä meni muuten hienosti tuo Knights of the nine questi :D
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

En mä sitä sit varmaa taikana hommaa, ku manaa on nii vähä, mutta mistä saa sitte jonku itemin, missä on se chameleon?

Joo se knights of nine on aika helppo questi ja siit saa aik hyvii esineit, paitti että ne menettää ku tekee jotain pahaa.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Chameleon itemeitä saa random arkuista sekä vihollisilta lähes mistä luolasta tahansa, itse kuitenkin sain grand ring of shadowsin joltain dremoralta oblivion portteja sulkiessani (niitä ei kannata sulkea kuin ensimmäinen ennen lvl 17 ) mutta tämäkin on suht tuuri peliä joten hommaappas itsellesi ring of khajit joka on daedaric artifact jonka saa palkinnoksi kun tekee mitä meridia pyytää (yksi daedra jumalista, patsas)
Hänen patsaalleen pääsee kun lähtee läntisestä(west) portista skingradistä kartasta katsottuna luoteeseen (north west) ota mukaasi Bonemeal tai ectoplasmaa lahjaksi hänelle jotta saat questin. Tee questi ja sinun pitäisi saada kyseinen sormus


Itse tein tuon eilen, suht helppo ja lyhythän tuo oli. Tietääkseni noita ei silti menetä jos tekee jotain joka nostaa infamen 1-> vaan niitä ei voi vain käyttää sen jälkeen ennen kun on tehnyt uuden pilgrimin ja tiputtanut tuon infamyn takaisin 0:laa.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Mää oon vähä pihal, saaks tässä valita onko noitten Daedrojen puolel, vai ihmisten ja muitten puolel?
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

siis mitäh?

ei tässä mitään puolia vaihdella, nuo ovat vain tehtäviä muiden lomassa joista jokaisesta saa "artifactin" kun questin suorittaa. Varoitan silti jos pidät paljon divine crusader armorista yms niin voi pari näistä paukauttaa infamyä pisteen jos toisenkin, tuon ring of khajit tehtävästä tulee varmaankin vain famea kun kyseessä on jonkin sortin "elämän daedra jumala" tai jotain. Dagon on sitten jokin näitä vielä asteen isompi pahis jumala mutta tälle ei voi tehdä tehtäviä joten mitään puolia ei vaihdella vaikka hienoahan sekin olisi :D
 
Ylös Bottom