Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Airback sanoi:Eräs ulkomaalainen live-kaveri antoi vinkin että jos pelaa oblivionia offlinena niin peli pyörii vähän paremmin. Kirjauduin ulos livestä ja kokeilin, kyllä se hiukan paremmin toimi. Tai sitten alan tottumaan tökkimiseen
Samalla hahmolla pelataan. Viholliset on tasapainotettu.Grendel sanoi:Mites muuten. Onko tuo "Knights of the Nine" mahdollista pelata uudella hahmolla vai onko se tarkoitellu ns. korkeampien levelien hahmolle niinkuin Morron lisärit?
TitusPullo sanoi:Olipas pettymys.
Tai vähintäänkin yksi yli-hypetetyimmistä peleistä mitä on vielä tullut vastaan Gears of Warin ohella.
Ongelmiahan riittää. Aina pelin ns. 200 tunnin tarinamoodista (kissan viikset, päätarinaan meni vähän alta 20 tuntia), tai maailmasta jota reunustavat typerimmät näkymättömät muurit mitä on nähty. Sivutehtäviä kyllä riittää, mutta jokainen on vain heikko variaatio aiemmasta. Esimerkiksi kaikki Fighters Guildin tehtävät toistavat samaa kaavaa, menee paikasta A paikkaan B ja hakkaa hahmo X. Kun välillä voisi yrittää puhua hommat selväksi, niin pelin umpityperä speechcraft moodi ei anna minkäänlaisia mahdollisuuksia parantaa keskustelun suuntaa. Jopa keskustelu tavallisestikin on putkimaista eikä kertaakaan mennä minnekään muualle kuin mihin peli tahtoo.
Tämä näkyy myös selvästi hahmon totaalisessa vaikuttamattomuudessa pelimaailmaan. Voit vaikka nousta jokaisen killan johtajaksi, ainoa vaikutus jota siitäkin urakasta tulee on rahantulo lähde joka kuukausi. On tarpeetonta myös sanoa kuinka huvittavaa on olla Assasins Guildin johtaja ja samalla Ultra-hyvisten kapteeni jne.
Myös lukuisat sivuhahmot ovat lyhyen pelaamisen jälkeen turhauttavan samanlaisia. Ääninäyttelijöitä on korkeintaan 12 ja pahimmassa tapauksessa saattaa törmätä samassa huoneessa kahteen täsmälleen samannäköiseen ja kuuloiseen tyyppiin. Mukaan lisätään vielä se että kaikki toistavat tismalleen samoja juttuja päivästä toiseen niin johan pelimaailman illuusio murenee.
Grafiikka on kyllä nättiä ja muutamat tehtävät todella hyviä (tästäkin 90% kuuluvat salamurhaajien killan puuhiin), ja musiikki on todella upeaa. Mutta että parhain peli miesmuistiin? Ei kyllä. Korkeintaan 7 tai 8.
TitusPullo sanoi:Pc:llä Oblivionin elinikää varmasti lisäävät nuo fanien tekemät modit ja total conversionit, mutta Boxilla ollaankin sitten microsoftin virallisten (lue: surkeiden) päivitysten varassa. Selailin tuota Knights of the Ninea kaupassa ja ellei boxin versio paljoa muuta, niin kyseessä on vain 30e maksava dungeon crawl mättölisäys.
Tuo luolien ja raunioiden tutkiminen Oblivionissa ilman mitään tehtävää on kyllä aika vihoviimeistä puuhaa. Alkuvaiheilla peliä tuli pari luolaa koluttua huvikseen ihan vain aseita ja varusteita etsiäkseen, mutta noihin suht. geneerisiin luolastoihin kyllä ehtii tehtävienkin aikana kyltyä sen verran, että ei enää kiitos vapaaehtoista könyämistä.olge sanoi:Hyviä pointteja. Fighters Guildin tehtävistä olen kyllä samaa mieltä. Ja parhaat tehtävät ovatkin Shrineistä saatavat, Dark Brotherhoodilta saatavat ja muutamat "siviileiltä" saatavat. Jos tehtävienteko ei maistu, niin onhan Oblissa tutkittavaa. Luolat, rauniot ja yms. Itsellä kun on peli PuuCeellä, niin netistä saa muutamia hyviä lisäyksiä, jotka lisäävät kummmasti pelin elinikää. En puhu siis niistä maksullisista. Itse kyllä silti antaisin pelille vähintään 9. Bugisuuskin nimittäin syö jonkun verran, mutta ei paljon.
Ei kait kukaan ole Oblivionin pääjuonen väittänytkään mikään 200-tuntinen olevan? Oblivionin ideana on ainakin minusta juuri se, että jatkuvasti on kamala kasa tehtäviä ja useita eri juonisäikeitä pelattavana. Kaikkien tehtävien pelaamiseen varmasti menee se 100+ tuntia ja yksi tarina (pääjuoni, fighter's guildin juoni, yms.) muodostaa vain aina pienen osan pelin sisällöstä.TitusPullo sanoi:Ongelmiahan riittää. Aina pelin ns. 200 tunnin tarinamoodista (kissan viikset, päätarinaan meni vähän alta 20 tuntia), tai maailmasta jota reunustavat typerimmät näkymättömät muurit mitä on nähty. Sivutehtäviä kyllä riittää, mutta jokainen on vain heikko variaatio aiemmasta. Esimerkiksi kaikki Fighters Guildin tehtävät toistavat samaa kaavaa, menee paikasta A paikkaan B ja hakkaa hahmo X. Kun välillä voisi yrittää puhua hommat selväksi, niin pelin umpityperä speechcraft moodi ei anna minkäänlaisia mahdollisuuksia parantaa keskustelun suuntaa. Jopa keskustelu tavallisestikin on putkimaista eikä kertaakaan mennä minnekään muualle kuin mihin peli tahtoo.
TitusPullo sanoi:Myös lukuisat sivuhahmot ovat lyhyen pelaamisen jälkeen turhauttavan samanlaisia. Ääninäyttelijöitä on korkeintaan 12 ja pahimmassa tapauksessa saattaa törmätä samassa huoneessa kahteen täsmälleen samannäköiseen ja kuuloiseen tyyppiin. Mukaan lisätään vielä se että kaikki toistavat tismalleen samoja juttuja päivästä toiseen niin johan pelimaailman illuusio murenee.
TitusPullo sanoi:Pc:llä Oblivionin elinikää varmasti lisäävät nuo fanien tekemät modit ja total conversionit, mutta Boxilla ollaankin sitten microsoftin virallisten (lue: surkeiden) päivitysten varassa. Selailin tuota Knights of the Ninea kaupassa ja ellei boxin versio paljoa muuta, niin kyseessä on vain 30e maksava dungeon crawl mättölisäys.
Se on kyllä totta. Kaikki pelin äänet tulevat tutuksi, jossain vaiheessa peliä. Olisi edes vähän tärkeämmille hahmoilla hankittu omat äänet.Qwertylizer sanoi:No, pelimaailma on kyllä suuri ja ihmisiä paljon. Sen pitäisi selittää vähän. Mutta en kiellä sitä, että eikö voisi olla jokaisella hahmolla eri ääni. Sehän olisi parempi, mutta melko vaativaa.
m00se sanoi:30e?!? Millä matikalla???
Live pongoja saa miltei mistä tahansa 2100 tuohon 30e hintaan ja kun tuo Ritaripläjäys maksaa sen 800 pistettä tulee hinnaksi 11-12 euroa...
TitusPullo sanoi:Pc:llä Oblivionin elinikää varmasti lisäävät nuo fanien tekemät modit ja total conversionit, mutta Boxilla ollaankin sitten microsoftin virallisten (lue: surkeiden) päivitysten varassa. Selailin tuota Knights of the Ninea kaupassa ja ellei boxin versio paljoa muuta, niin kyseessä on vain 30e maksava dungeon crawl mättölisäys.
Koitin tuota ja en kyllä kirveelläkään keksinyt miten noita tuon modin tuomia lisätehtäviä pääsee suorittamaan. Käsittääkseni sellaisia pitäisi kuitenkin tulla kun modin sivuilla hehkutetaan esim. kuinka sinun täytyy tutkia anvilin lähistöllä majailevia rangereita ja pysäyttää bravilia terrorisoivat barbaarit, jne. Pelkät lisäluolastot ilman tehtäviä ei paljon jaksa kiinnostaa syistä joita viime postauksessani selvitin. Kiitos linkistä kuitenkin, ihan asiallista tuon modin sisältö vaikutti uusien varusteiden ja hahmojen osalta vaikken onnistunutkaan ilmoittautumaan yhteenkään tehtävään ~tunnin yrittämisen jälkeen.olge sanoi:Muunmuassa OOO 1.3 nimellä kulkeva modi, lisää kymmeniä luolastoja, uusia vihuja(mm orjuuttajia), uusia aseita(yli 120), uusia suojakamoja(yli 40), loitsuja, pikkukrääsää(kirjat, gemit, koristeet jne). Eikä tuossa ole vielä edes kaikki.
http://www.youtube.com/watch?v=LBKjLxVJKRg
Lloope sanoi:Koitin tuota ja en kyllä kirveelläkään keksinyt miten noita tuon modin tuomia lisätehtäviä pääsee suorittamaan. Käsittääkseni sellaisia pitäisi kuitenkin tulla kun modin sivuilla hehkutetaan esim. kuinka sinun täytyy tutkia anvilin lähistöllä majailevia rangereita ja pysäyttää bravilia terrorisoivat barbaarit, jne. Pelkät lisäluolastot ilman tehtäviä ei paljon jaksa kiinnostaa syistä joita viime postauksessani selvitin. Kiitos linkistä kuitenkin, ihan asiallista tuon modin sisältö vaikutti uusien varusteiden ja hahmojen osalta vaikken onnistunutkaan ilmoittautumaan yhteenkään tehtävään ~tunnin yrittämisen jälkeen.
Hex sanoi:Viholliset on tasapainotettu.
Paitsi loppupomo! Itse pelasin 30. tason nord-blondillani ja vihuista oli ihan ok vastus, tai siis pikemminkin vaiva hakata niitä kunnes kuolevat. Vaaraa itselle ei ole pitkään aikaan ollut. Tuon jyystämisen jälkeen pääpahis menee kuolemaan muutamasta iskusta! Hiukan oli WTF-olo, mutta ei se hommaa pilannut. KOTN on laatukamaa.Grendel sanoi:Heh heh. Näinhän se on. Jostain syystä pääsi hetkellisesti tuo OB:in ärsyttävin piirre peräti unohtumaan.
Hex sanoi: