Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

DaMaster sanoi:
Ho ho ho sanoo Bethesda ja tarjoaa Mehrunes Razoria ilmaiseksi. Elikkäs ne jotka eivät tätä hienoa lisäpakettia ole vielä ostaneet niin nyt sitä saa ilmaiseksi. Kaikki joukolla imuttamaan!

Hienoa! Tätä odotinkin. Eiku lataamaan. Pitää vielä odotella, että muutkin lisäosat saisi ilmaseksi. :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Paskaan saumaan sattui kyllä tuo konsolin vihaus. Tuonkin olisin mielelläni ladannut talteen :/
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mehrunes Razor ilmaiseksi? Jee lisää pelattavaa Oblivioniin. Harmi vaan, että konsoli on rikki eikä varmasti saavu Saksasta ennen vuoden loppua...

Hieno homma.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Sainpas tämän joululahjana. PC:llä tuli pelattua hieman jo aikaisemmin joten tiesi mitä odottaa, mutta kylläpäs kolahti silti kovasti :)
Ei vaan malta laskea padia kädestä kun vauhtiin pääsee. Jatkuvasti jotain tekemistä.
Lvl 4 vasta menossa, pääjuonta en hirveästi ole pelannut vaan tutustunut vaan maailmaan ja eri kaupunkien questeihin.
Rahalle olisi kipeästi tarvetta, ainoa talo jonka saisi ostettua on tuo Imperial Cityn Waterfrontin hökkeli 2000:lla.
Tiedä vain viitsiikö mokomaan investoida vai säästää kerralla hieman kivempaan taloon. Mikäs olisi seuraava hyvä valinta? Olikos se Bruma vai mikä niin lähtisi 10 000:lla talo. Olisi vaan kiva päästä sisustelemaan omaa kämppää yms. :rolleyes:

Areenalla tullut jokunen matsi taisteltua ja sieltä nyt hieman sitä fyffeä saakin, mutta hidasta tuo touhu on silti. Noh jospa se tuosta, vinkkejä toki voi heittää miten pääsee leivän nurkkaan kiinni. ;)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Decap sanoi:
ainoa talo jonka saisi ostettua on tuo Imperial Cityn Waterfrontin hökkeli 2000:lla.
Meikäläisellä oli lopuksi vaikka kuinka monta taloa ja missä, mutta asuin silti juurikin tossa talossa kun sinne oli niin kätevä mennä :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Decap sanoi:
Rahalle olisi kipeästi tarvetta, ainoa talo jonka saisi ostettua on tuo Imperial Cityn Waterfrontin hökkeli 2000:lla.
Tiedä vain viitsiikö mokomaan investoida vai säästää kerralla hieman kivempaan taloon. Mikäs olisi seuraava hyvä valinta? Olikos se Bruma vai mikä niin lähtisi 10 000:lla talo. Olisi vaan kiva päästä sisustelemaan omaa kämppää yms. :rolleyes:
Minä ostin ainakin tuon Imperial Cityn talon ensimmäisenä, koska se oli halvin. Lähinnä tavaransäilytyspaikkanahan nuo talot toimivat ja siihen tuo pikku hökkelikin kelpasi hyvin. Vasta sitten taisin ostaa uuden talon kun Imperial Cityn majan ainoa arkku tuli liian täyteen tavaraa ja alkoi hävittämään uusia esineitä joita sinne työnsi. Aika persiistä ettei missään vaiheessa ilmoitettu arkun täyttymisesta, yllättäen vain huomasin että tavaroita, jotka ihan varmasti olin arkkuun pistänyt, ei enää ollut siellä. Meni varmaan aikalailla hyvää tavaraa hukkaan ennen kuin huomasin asian.

Imperial Cityn talon jälkeen suosittelen ostamaan joko Anvilin tai Skingradin talon. Anvilin talo on laatuunsa nähden todella halpa pienine sivuvaikutuksineen. En enempää spoilaa, mutta sanotaan nyt vaikka että sidequesteja on tiedossa tuohon taloon liittyen :). Skingradin talo on taas pelin isoin ja arvokkain ostettava talo, jonka sisustamisen eteen jaksaa oikeasti nähdä vaivaa. Skingradinkin talosta muuten löytyy pieni sidequesti.


Areenalla tullut jokunen matsi taisteltua ja sieltä nyt hieman sitä fyffeä saakin, mutta hidasta tuo touhu on silti. Noh jospa se tuosta, vinkkejä toki voi heittää miten pääsee leivän nurkkaan kiinni. ;)
Minusta kolme parasta tapaa pelissä saada rahaa on:

1) Bandiitteja tai necromancereita sisältävien luolastojen koluaminen. Varsinkin bandiiteilla on aika arvokkaita varusteita (riippuu tasostasi, mutta varsinkin pienillä tasoilla bandiiteilta saa yleensä parempia varusteita kuin itse käytät).

2) Jos alkemiataitoa löytyy, kerää jostain farmilta _valtavat_ läjät erilaisia vihanneksia, yms. ja tee niistä potioneita, joita myyt. Yhdestä potionista ei saa paljoakaan, mutta kun kerää älyttömät määrät raaka-aineita, saa myös tehtyä älyttömät määrät potioneita ja älyttömät määrät potioneita myymällä saa älyttömät määrät rahaa. Esimerkiksi yhdeltäkin farmilta taisi saada laskujeni mukaan 80-90 viinirypäleenterttua.

3) Areena. Minä keräsin koko alkupelin ajan rahani melkein ainoastaan areenalta. Varsinkin kun pääsee pidemmälle rankingeissa, rahaa saa jo ihan mukavasti jokaista voitettua vihollista kohden.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Lloope sanoi:
Minä ostin ainakin tuon Imperial Cityn talon ensimmäisenä, koska se oli halvin. Lähinnä tavaransäilytyspaikkanahan nuo talot toimivat ja siihen tuo pikku hökkelikin kelpasi hyvin. Vasta sitten taisin ostaa uuden talon kun Imperial Cityn majan ainoa arkku tuli liian täyteen tavaraa ja alkoi hävittämään uusia esineitä joita sinne työnsi. Aika persiistä ettei missään vaiheessa ilmoitettu arkun täyttymisesta, yllättäen vain huomasin että tavaroita, jotka ihan varmasti olin arkkuun pistänyt, ei enää ollut siellä. Meni varmaan aikalailla hyvää tavaraa hukkaan ennen kuin huomasin asian.

Imperial Cityn talon jälkeen suosittelen ostamaan joko Anvilin tai Skingradin talon. Anvilin talo on laatuunsa nähden todella halpa pienine sivuvaikutuksineen. En enempää spoilaa, mutta sanotaan nyt vaikka että sidequesteja on tiedossa tuohon taloon liittyen :). Skingradin talo on taas pelin isoin ja arvokkain ostettava talo, jonka sisustamisen eteen jaksaa oikeasti nähdä vaivaa. Skingradinkin talosta muuten löytyy pieni sidequesti.



Minusta kolme parasta tapaa pelissä saada rahaa on:

1) Bandiitteja tai necromancereita sisältävien luolastojen koluaminen. Varsinkin bandiiteilla on aika arvokkaita varusteita (riippuu tasostasi, mutta varsinkin pienillä tasoilla bandiiteilta saa yleensä parempia varusteita kuin itse käytät).

2) Jos alkemiataitoa löytyy, kerää jostain farmilta _valtavat_ läjät erilaisia vihanneksia, yms. ja tee niistä potioneita, joita myyt. Yhdestä potionista ei saa paljoakaan, mutta kun kerää älyttömät määrät raaka-aineita, saa myös tehtyä älyttömät määrät potioneita ja älyttömät määrät potioneita myymällä saa älyttömät määrät rahaa. Esimerkiksi yhdeltäkin farmilta taisi saada laskujeni mukaan 80-90 viinirypäleenterttua.

3) Areena. Minä keräsin koko alkupelin ajan rahani melkein ainoastaan areenalta. Varsinkin kun pääsee pidemmälle rankingeissa, rahaa saa jo ihan mukavasti jokaista voitettua vihollista kohden.

Tuo 2. vaihtoehto on näistä kolmesta ehdottomasti paras. Sitten kun vielä taito on tarpeeksi korkealla, niin yhdesta raaka-aineesta saa yhden pullon.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

olge sanoi:
Tuo 2. vaihtoehto on näistä kolmesta ehdottomasti paras. Sitten kun vielä taito on tarpeeksi korkealla, niin yhdesta raaka-aineesta saa yhden pullon.
Juu no tuo temppu ei ihan äkkiseltään onnistu :p. Minulla on alkemia primary taitona, olen pelannut peliä noin 110 tuntia ja vieläkän ei ole alkemiataito kuin tasolla 97. Ja 100 tarvitaan että voi tehdä potionia vain yhdestä aineesta. Sanoisin melkein että siinä vaiheessa peliä kun alkemia on masterina, ei rahasta enää ole pulaa muutenkaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mietin tuossa Oblivionin ostamista, mutta mieleeni juolahti, että oliko kyseinen peli niitä joilla oli ongelmia TFT-näyttöjen kanssa? Siis niin, että esim. 1024*1280 -resoluutiolla pelin mittasuhteet ovat vääritstyneet, kuten vaikkapa PGR3:n demo osoittaa.
Jos tämä ongelma on aijemmin ollut, niin onkohan se korjattu päivityksellä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ja ensimmäisessä kuvassa lukee platform: xbox360 :D
Tätä odotellessa!
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

TitusPullo sanoi:
Olipas pettymys.
Ongelmiahan riittää. Aina pelin ns. 200 tunnin tarinamoodista (kissan viikset, päätarinaan meni vähän alta 20 tuntia), tai maailmasta jota reunustavat typerimmät näkymättömät muurit mitä on nähty.

No, tätähän peliä oli tarkoitus pelata vapaasi vaellellen, itse olen pelannut 67h enkä ole jaksanut peliä edes läpäistä. Bruman porteille olen hankkimassa vahvistuksia eri kaupungeista, mutta tähän kyllästyin.

Kyllä pikkutehtävät jaksoivat innostaa, mutta kun lopulta guildien tehtävien jälkeen siirryin itse päätehtävään, niin loppui innostus tyystin, tämän takia en jaksanut peliä edes pelata läpi.

Itselle tämä oli ensimmäinen Elder Scroll-sarjan peli, joka kyllä yllätti, mutta vähän tuntuu siltä, että itse tarkoitus on unohdettu, ja keskitytty liikaa pelin laajuuteen ja pikkutärkeisiin asioihin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

noose01 sanoi:
Ja ensimmäisessä kuvassa lukee platform: xbox360 :D
Tätä odotellessa!

Jep. Näyttää kyllä todella mielenkiintoiselta. Puumies sai ainakin melkoisen hymyn suunpielille. Hulluus kuulostaa teemana hauskalta, ja ympäristökin on vaihtelua Cyrodiilin maisemille vaikka Morrowindin tuokin mieleen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

PSXGamer sanoi:
Mietin tuossa Oblivionin ostamista, mutta mieleeni juolahti, että oliko kyseinen peli niitä joilla oli ongelmia TFT-näyttöjen kanssa? Siis niin, että esim. 1024*1280 -resoluutiolla pelin mittasuhteet ovat vääritstyneet, kuten vaikkapa PGR3:n demo osoittaa.
Jos tämä ongelma on aijemmin ollut, niin onkohan se korjattu päivityksellä?

Itseäni lainatakseni, palaan asiaan:
Sain varmuuden, että peli ilmestyy vääristyneenä TFT-monitorille tuolla resoluutiolla, juuri kuten PGR3. Mutta nähtyäni päivän GoW-uutisen, jossa kommentoitiin seuraavan päivityksen korjaavan GoW:n ongelman kuvasuhteen kanssa (joka on jo muutenkin paljon pienempi) mietin entistäkin enemmän, että onko tuo Oblivionin kuvasuhde korjattu jossain vaiheessa päivityksellä?

Kun en tähän löytänyt tietoa pelin sivuiltakaan (siellä puhutaan vain PC-versioiden päivityksistä) niin kysyn jälleen täällä. Kun tähän mennessä kaikkiin neljään ostamaani X0:n peliin on julkaisut päivitykset niin olisihan se perin kummaa jos noin räikeää ja pelaamisen estävää juttua ei jaksettaisi korjata.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

kloever sanoi:
No, tätähän peliä oli tarkoitus pelata vapaasi vaellellen, itse olen pelannut 67h enkä ole jaksanut peliä edes läpäistä. Bruman porteille olen hankkimassa vahvistuksia eri kaupungeista, mutta tähän kyllästyin.

Tunteja olikin 79, ja nyt jaksoin vääntää pelin läpi. Oli kyllä törkeän helppo noin loppuun, kun teki omat superpoisonit, niin kuoli parilla iskulla päävihut. Yhteensä meni 82h koko peliin, kaikki achievementit saavutettu, tuli vähän haikea tunnelma kun pääsi läpi. Kyllä tuossa kun läpi pelasi, niin ymmärsi miksi tuo koukutti niin totaalisesti kolmen viikon ajan syksymmällä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hmmm.. nytpä saattas olla oikee hetki alottaa tuo alusta pätsätyllä versiolla, ettei jää jumiin
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nyt on tämäkin peli hankittu, ihan vain sen hienon grafiikan takia. Enpä ole ennen tämän tyyppisiä pelejä pelanut pahemmin. Olen menossa ensimmäisessä Oblivion-portista eikä voi muuta sanoa että vaikea tämä on. Nuo riivatun punaisen örkit tappavat minut heti. Onkohan sinne edes tarkoitus mennä vielä tässä vaiheessa? Ja mites nuo varusteet? Olen vähän pihalla niistäkin. Mistä tietää mikä suoja on parempi ja mikä huonompi? Juu, olen todellakin newbie tämän pelin kanssa :D
 
Ylös Bottom