Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Käynnistin oblivionin ja tuli ilmoitus että peliin voi ladata päivityksen.Latasin sen mutta mitähän se päivitys mahtoi sisältää?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

player_fin sanoi:
Käynnistin oblivionin ja tuli ilmoitus että peliin voi ladata päivityksen.Latasin sen mutta mitähän se päivitys mahtoi sisältää?

NviperO tuossa jo nämä listasikin, mutta pistetään uusiksi:

New Features

10 new Xbox 360 Achievements for Shivering Isles

Bug Fixes

Improved LOD visual quality for landscape.

Optimizations to file loading system.

Taking items from dead owned creatures is no longer a crime.

Fixed issue where lock/unlocked states on doors would occasionally be stored incorrectly in a save game.

NPCs no longer pop into view after player cancels out from the Wait menu.

Fixed memory leak with sitting in a chair multiple times.

The reflection from the environment map in windows now displays properly.

Fixed an issue where player is still in combat even though the creature is no longer present.

Player can no longer fast travel when paralyzed.

Fixed infinite dialogue loop when arrested by guards who have high disposition to you.

Fixed issue where guards would not properly report crime if they were pickpocketed.

Summoned creatures properly fade away when they are created from a leveled list.

Fixed issue where stolen items would lose their stolen status if the player character was female.

Fixed crash that would occur with NPCs loading in with arrows.

Pickup sound effects no longer play during the loading screen.

If you attack a creature owned by you, crime is no longer reported.

Fixed issue with LOD not loading in properly when entering/exiting worldspaces.

Fixed infinite soul gems exploit by dropping and picking up stacked soul gems.

Fixed a crash with summoning a creature and immediately exiting the cell.

Fixed a crash with stealing an object, exiting and immediately
re-entering an interior.

Fixed issue where an NPC would occasionally not perform the proper idle animation.

Fixed an occasional crash when a creature loses detection on the player.

Fixed an occasional crash with NPCs who were not loaded going into combat.

Quest Fixes

In Light the Dragonfires, fixed issue where improper journal would appear if you closed an Oblivion gate.

In Till Death do They Part, fixed an issue where Melisande would not properly give you Cure Vampirism potion.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ok luulin että nuo ovat jonkin maksullisen päivityksen parannuksia.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

player_fin sanoi:
Ok luulin että nuo ovat jonkin maksullisen päivityksen parannuksia.


Niin minäkin...

Eli jos oikein ymmärsin niin graafiset parannukset eivät vaadi lisäosan ostamista.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Sniper3002 sanoi:
Niin minäkin...

Eli jos oikein ymmärsin niin graafiset parannukset eivät vaadi lisäosan ostamista.

Kaikki nuo korjaukset/lisäykset kuuluvat automaattiseen päivitykseen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hmm.. tuossa Shivering Isles lisäosassa näyttää olevan melko vakava bugi.

Unofficial Elder Scrolls Pagesilta löytyi tällainen:
A very serious bug has been found with Shivering Isles that will render the game unplayable in many ways after about 50 to 120 hours of play (better FPS means bug hits earlier). The bug will occur regardless of whether you access SI content or not. The basis of bug is that an internal "space" of identification numbers for objects created in the game (e.g., a dropped arrow, a new creature, etc.) becomes exhausted -- at which point the newly created objects disappear from the game world. It is not known whether this affects Xbox users as well (it is reasonable to assume that it would, but might not hit until around 150 hours of play assuming 30 FPS on Xbox).

Tuon tekstin mukaan ei ole varmaa, että onko bugi myös 360 versiossa. Äsken selailin noita Bethesdan foorumeita ja siellä pelin kehittäjät olivat jo vastanneet, että tietävät nyt tuon bugin olemassaolon. Toivottavasti jotain päivitystä tulee..

Tosin jos tuo 150 tunnin kohdalla ilmenee vasta 360-versiossa, niin ei siitä haittaa ainakaan kaikille ole... :rolleyes:
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Viitsisikö joku "oblivion veteraani" neuvoa miten saisin tehtyä jonkin hyvän hahmon?
Haluaisin sellaisen aika monipuolisen jolla olisi kykyjä kaikenlaiseen tekemiseen (taistelemiseen,taikoihin).
Rotuna mieluiten Breton tai Dark Elf.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

player_fin sanoi:
Viitsisikö joku "oblivion veteraani" neuvoa miten saisin tehtyä jonkin hyvän hahmon?
Haluaisin sellaisen aika monipuolisen jolla olisi kykyjä kaikenlaiseen tekemiseen (taistelemiseen,taikoihin).
Rotuna mieluiten Breton tai Dark Elf.

Dark Elf. Dark Elffit sopivat hyvin taistelija/taika -hahmoiksi. Destruction ja Blade ovat kummatkin DE:llä major skillejä. Itse tein Dark Elffistäni hiipailijahahmon, josta koulin myöhemmin mitä mainioimman taistelijan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

e6cd5936547538a20c1b30c0367fb077120a500d.png


a4170e35ff40a01bffbbd0d90d73cea8aca698ee.png


d08e72bda976e6ea1bcef4a732f83c0b6131547a.png


edb0258481ef319b601818d2148fd005a850e41c.png


Omasta hahmosta muutama kuva. Taidan laitella lisää myöhemmin tänään :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hmm.. tuli näemmä bugi thiefs guildissa ja siihen jäi sekin...
Gray foxia pitäisi erääseen hökkeliin mennä tapaamaan, mutta eipä herra siellä ole ja vihreä nuoli osoittaa suoraan eteen..

Loistava peli tämä kyllä on.
Nyt kun on kunnolla päässyt paneutumaan peliin niin on jäänyt kunnolla koukkuun.
Oblivion portit on kyllä todella tylsiä ja yleensä ne menenkin läpi juosten ilman sen enempää tutkimista.
Kämpänkin sai Anvillesta halvalla vaikka se yksi questi piti vetääkin samalla.

Vielä se shiverin islandkin pitää hankkia, kun tämän on päässyt läpi vaikka kyllähän tähän uppoaa vielä kymmeniä tunteja.

Pelaakos kukaan muu täällä Argonialaisella, kuin minä:rolleyes:
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Wille__90 sanoi:
Hmm.. tuli näemmä bugi thiefs guildissa ja siihen jäi sekin...
Gray foxia pitäisi erääseen hökkeliin mennä tapaamaan, mutta eipä herra siellä ole ja vihreä nuoli osoittaa suoraan eteen..

On se siellä. Alakerrassa portaikon "kulmassa". Löytyy kun etsii ;)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

m00se sanoi:
On se siellä. Alakerrassa portaikon "kulmassa". Löytyy kun etsii ;)
Juu. Etsitty hirveästi, mutta kait siellä on, kun olet jo toinen joka näin sanoo:D
No, pitääpä tutkia vieläkin tarkemmin..
Mutta kyseessä on siis ihan normi yhden huoneen mökki..
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Noissa mökeissa voi olla jotain hämyja salaovia tai luukkuja yms.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

olge sanoi:
Noissa mökeissa voi olla jotain hämyja salaovia tai luukkuja yms.

Mun mielestä tossa tapauksessa on vaan normi portaikko eikä mitään salaovea tms.
Itellä meni myös sormi suuhun ekalla kerralla mut löysin onneks kun oon tällanen jäärä enkä luovuta :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Kannattaako tämä ostaa PS3:lle vaikka Xbox360 version omistankin. Onko siinä Knights of The Nine:ssä hauskoja questeja?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

player_fin sanoi:
Kannattaako tämä ostaa PS3:lle vaikka Xbox360 version omistankin. Onko siinä Knights of The Nine:ssä hauskoja questeja?

Vaikka sitä Bethesda on vuoden aikana päässyt hiukan enemmän viimeistelemään, niin en kyllä itse ostaisi jos olisi jo Pc tai Xbox360 versioista kokemuksia. Hommaa ennemminkin Shivering Isles tai Knights of Nine lisäosina.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Niin no pitää katsoa jo ostan. Meni toi aikasempi viestikin näköjään tänne xbox puolelle vaikka oli tarkoitus laittaa pleikkari alueelle...
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tällainen fiilistelypostaus minultakin tähän ketjuun. Peli odotti perjantaina postilaatikossa ja nyt on kuusi tuntia takana. Ensimmäinen Oblivion-portti on suljettuna ja parhaillaan olen Kvatchin raunioissa etsimässä eloonjääneitä. Hahmoni on lv 2 nais dark elf ja hahmoluokkana customoitu ninjailuun painottuva - sniikkausta, kevyitä aseita ja panssareita ja vähän taikoja*.

Plussaa:
- jo käytyjen keskustelujen aiheet on tummennettu
- se fiilis kun ratsastaa kuun valossa ylös rinnettä puurivistön silhuetin piirtyessä kohti horisonttia - tämä on taidetta!
- musiikki
- vapaus
- avuliaat vartijat, jotka hoitelevat maantierosvot, kun itse alkaa olla heikossa hapessa
- tehtävien määrä

Miinusta:
- pelin mukana tullut kartta on ankea verrattuna Morrowindin karttaan
- en voinut antaa health potioneita mukanani olleelle vartijalle ensimmäisessä Oblivion-portissa seikkaillessani vaan piti seurata sivusta kun ukko hutkii itsensä hengiltä
- hevonen on jotain kamalaa kun Agro on hyvässä muistissa ( http://gamasutra.com/features/20060328/colossus2.jpg )
- tyhjästä ilmestyvät asiat (rakennukset, maisemat)
- maastossa säännönmukaiset kuviot (rikkoo immersion tehokkaasti)
- luolien monotonisuus (näin ensituntumalta)
- ammuttuasi kaikki nuolesi hahmo ei ota automaattisesti käyttöön juuri keräämiäsi nuolia (tässä on varmaan jokin logiikka, mutta ärsyttää käydä inventaarion kautta tällaisen sattuessa)
- ne lisko- ja kissaeläinotutkset jahahmoluokkina - Morrowindistä tuttua porukkaa kylläkin (ja varmaan sarjan aikaisemmistakin osista), mutta jotenkin tällainen sinappi-kermakakku -fiilis niistä silti tulee
- kameraa ei voi kääntää oman hahmonsa kasvoihin

*) Jossain on varmasti tehty tutkimusta siitä miten roolipelin hahmon valinta korreloi ihmisen persoonan kanssa. Laita infoa, jos satut tietämään tällaisesta.
 
Ylös Bottom