Hulikopteri
Well-Known Member
Doom ei nyt liity tähän asiaan mitenkään. Se vain sattui olemaan seuraava peli mihin halusin siirtyä. Mutta sen sanottakoon, että tuo uusin Doom on mennyt paljonkin eteenpäin vanhoista, ja myös palannut tavallaan asiaan mistä Doomissa on kyse viime osan jälkeen.Juu, Doomihan onkin tosi paljon uudistunut vuosikymmenten varrella. Sitä samaa räiskintämättöä se on pelistä toiseen. Toki juu, muutama mekniikkoihin liittyvä väkinäinen uudistus on ollut per peli, mutta itse koen ainakin tuollaiset lähinnä turhina gimmickeinä. Olen sen linjan pelaaja, että miksi pyörää pitäisi väkisin keksiä uudelleen? Jos peleihin on löytynyt hemmetin hyvin toimivat pelimekaniikat, jotka tekevät pelattavuudesta sujuvaa, niin miksi väkisin kehitellä jotain uusia pelimekaniikkoja? Itselleni riittää se, että pelimaailmat, hahmot ja tarinat ovat mielikuvituksellisia ja toki paljonkin uudistuvia pelien välillä, mutta pelimekaniikoilla kikkailuja en kaipaa. Varsinkin, jos on löydetty hyvin toimivia ja pelattavuutta hyvin tukevia mekaniikkoja. Toki niitä on syytä hioa toimivammaksi vuosikymmenten varrella, mutta kokonaan uudistamista en toivo, kuin silloin jos on ollut sinänsä kattavasti huonosti toimivat pelimekaniikat jossakin pelissä. Itse en Bethesdan pelejäkään näin koe, vaikka toki täytyy myöntää, ettei tämä Oblivion Remaster itsellenikään oikein ole kolahtanut. Minulla se on liittynyt kuitenkin siihen, että peli on näyttänyt ja tuntunut liian samalta kuin alkuperäinen, eikä melkein saman, ja jo aiemmin pelatun, pelin pelaaminen saman maailman ja saman tarinan kanssa oikein yleensäkään minua kiinnosta.
Mutta koska tässä nyt puhutaan Oblivionista ja muista Bethesdan peleistä, niin olisin ehkä toivonut sellaisia uudistuksia, että kokemus olisi sujuvampi. Esimerkiksi taisteluita kehittää eteenpäin, ja mielellään pois jatkuvat lataustauot.
Keskustelut voisivat olla myös eläväisempiä, vaikka Cyberpunkin tapaan.
Uusi pelimoottorikin olisi ihan kiva nähdä ja jätettäisiin vuonna se 06 tullut moottori jo eläkkeelle. Vaikka on se ihan hyvin taipunut tänne asti, mutta ehkäpä olisi jo aika päästää irti mielestäni.