Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En muista ees nimee enää mihin kiltaan liityin mut ainaki se oli kaukana laillisesta :D Tarina etenee kohtuu maltilla ku häröö kaikkea muuta. Tän pelin pysty jättää tauolle ja jatkamaan taas!
 
Ox tästä tulossa joskus ehkä mahdollisesti fyysinen versio? Vaikkei digihinta nyt paha ole, tätä en ps3 aikoina ikinä pelannut, vähän kiinnostais, onxtää niiku openworld? Onko vähän niiku skyrim mut hieman pienempi?
 
Ox tästä tulossa joskus ehkä mahdollisesti fyysinen versio? Vaikkei digihinta nyt paha ole, tätä en ps3 aikoina ikinä pelannut, vähän kiinnostais, onxtää niiku openworld? Onko vähän niiku skyrim mut hieman pienempi?
Openworld, samantapainen kun Skyrim. Vaikka Skyrimissäkin on paljon rotuja, niin itse peli sijoittuu Nordien alueelle. Oblivionissa puolestaan liikutaan eri rotujen omilla kotialueilla, eli maasto on muutakin kun vuoria ja lunta. Voi olla että Skyrim on vähän laajempi, mutta ei Oblivioniakaan voi pieneksi sanoa.

Oblivionin juoni liittyy helvetin portteihin. Suuremmin spoilaamatta sanon että itse en niistä ps3:sen aikoina juuri tykännyt. Lähimpänä niitä ehkä Skyrimin DLC:n mukana tulleet black bookkiin liittyvät tehtävät. Kyllähän Skyrimissäkin tietyssä vaiheessa lohjarit hyökkäilevät mikä on aika ärsyttävää.
 
Ox tästä tulossa joskus ehkä mahdollisesti fyysinen versio? Vaikkei digihinta nyt paha ole, tätä en ps3 aikoina ikinä pelannut, vähän kiinnostais, onxtää niiku openworld? Onko vähän niiku skyrim mut hieman pienempi?
Open World tämä on. Oikeasti voi mennä mihin vain heti tutoriaalin jälkeen. Toki en tiedä onko Skyrim isompi. On tässä aika iso maailma myös ja vissiin on myös joku DLC alue?
 
Mites porukka on pelannut tätä, onko menty läpi jne? Itse en vielä osta, menee luultavasti syksyyn kiireiden vuoksi.
Noin 20 tuntia takana. Kaipa pääjuonen tuossa ajassa ehtisi pelata läpi, mutta kyllä Oblivion on sellainen peli että herkästi eksyy tekemään muutakin kuin vain pääjuonta. Tein Knights of the Nine -lisärin, jota en alkuperäisessä Xbox 360 -versiossa koskaan pelannut. Ihan pätevä tehtävä. Aika laaja ja lopussa ihan kelpo palkinto.

Kaikkiin muihin kiltoihin olen myöskin liittynyt paitsi Varkaiden. En muista miten siihen liitytään, enkä haluaisi katsoa mitään ohjetta. Kyllä se ajan kanssa löytyy. :)

Hiton hyvä peli tämä on edelleen ja nyt vielä nätin näköinenkin. Tässä on vaan tosi onnistuneita tehtäviä ja älyttömästi imua pelimaailmassa. Olen aina tykännyt tästä selvästi enemmän kuin Skyrimista. Tämä remaster vain vahvistaa sitä fiilistä.
 
Noin 20 tuntia takana. Kaipa pääjuonen tuossa ajassa ehtisi pelata läpi, mutta kyllä Oblivion on sellainen peli että herkästi eksyy tekemään muutakin kuin vain pääjuonta. Tein Knights of the Nine -lisärin, jota en alkuperäisessä Xbox 360 -versiossa koskaan pelannut. Ihan pätevä tehtävä. Aika laaja ja lopussa ihan kelpo palkinto.

Kaikkiin muihin kiltoihin olen myöskin liittynyt paitsi Varkaiden. En muista miten siihen liitytään, enkä haluaisi katsoa mitään ohjetta. Kyllä se ajan kanssa löytyy. :)

Hiton hyvä peli tämä on edelleen ja nyt vielä nätin näköinenkin. Tässä on vaan tosi onnistuneita tehtäviä ja älyttömästi imua pelimaailmassa. Olen aina tykännyt tästä selvästi enemmän kuin Skyrimista. Tämä remaster vain vahvistaa sitä fiilistä.
Tuleeko nuo lisäreiden tehtävät jossain vaiheessa eteen? En ole vielä törmännyt.

Kun muistelen että esim Fallout 3:ssa ne lisärit heti tuli questlogiin.
 
Tuleeko nuo lisäreiden tehtävät jossain vaiheessa eteen? En ole vielä törmännyt.

Kun muistelen että esim Fallout 3:ssa ne lisärit heti tuli questlogiin.
Mulle tuli tämä Knights of the Nine aika alussa, tosin en muista puhuinko siinä jollekin vai mistä se lähti, mutta en aluksi tiennyt, että se edes oli Knights of the Nine -tehtävä, kun tehtävän nimi on pyhinvaellukseen liittyvää, eikä suoraan että "Knights of the Nine".

Pitäisi tosiaan nyt löytää mistä Shivering Isles -lisäri lähtee. Se on kai se isompi näistä lisäsisällöistä.
 
Mulle tuli tämä Knights of the Nine aika alussa, tosin en muista puhuinko siinä jollekin vai mistä se lähti, mutta en aluksi tiennyt, että se edes oli Knights of the Nine -tehtävä, kun tehtävän nimi on pyhinvaellukseen liittyvää, eikä suoraan että "Knights of the Nine".

Pitäisi tosiaan nyt löytää mistä Shivering Isles -lisäri lähtee. Se on kai se isompi näistä lisäsisällöistä.
Shivering Isles on huikea, omasta mielestä heittämällä paras lisäri mitä Bethesda on mihinkään peliinsä tehnyt. Sillo alkuperäsellä leuka tippu lattiaan, en malta odottaa että pääsee sinne takas.

Sen voi alottaa millä levelillä vaan mutta varusteiden puolesta paras hyöty siin lv20-30 tienoil. Eli oottelen viel hetken, nyt lv16 itellä :)
 
Onhan tätä tullut nyt jonki verran pelattua ja uppoaa hyvin! Pitkästä aikaa sitä samaa fiilistä mitä esim. Skyrim ja Fallout 3 jo aikanaan tarjosi.

Muutama hiukan vanhentunutta mekaniikkaa aluksi vähän ärsytti (mm. tavaroiden hajoaminen ja kartan puute dunkuissa) mutta noihin kun on tottunut niin ei mitään ongelmaa. Hyvä vain että on jotain pirullisuuksia.

Jonkunlaista battlemage tyyppistä kehityspolkua oon menny eteenpäin, sneak / bow jutut oon tarkotuksella jättänyt taka-alalle, niitä tykkäsin harrastaa Skyrimissä jo.

Ostin vähän aikaa sitten hevosen, joka aiheutti tahatonta komiikkaa siinä määrin että pitkästä aikaa repesin nauruun videopeliä pelatessa. Heti ekalla matkalla kun latoin hepan parkkiin niin hetken päästä kaks rosvoa, susi ja villisika jahtaavat kaikki hevos parkaa kuin lynkkausjoukko enkä meinaa itte pysyä perässä. Miks kaikki haluaa tappaa mun hevosen!! Argh, piti ottaa loadista pari kertaa. Fantastista!
 
Yllättävän kehnoa on grafiikka. Odotukset oli jossain viimeisimpien pelien tasossa ja heti alun tutoriaalista ulostullessa pisti silmään xbox360 tyylinen harmaus todella kaukana olevissa kohteissa. Samaten tekstuurit eivät olleet kovinkaan hyvällä tasolla.

Jopa SkyrimVR mad god overhaulilla on näyttävämpi, vaikka se on käyttäjien tekemä. Muutoin en vielä pitkälle ehtinyt, valitsin piruuttani hahmoksi lähes puhtaan magen, vaikka tiedossa onkin ettei se ole kaikkein optimaalinen. Kiinnostaa nähdä miten levelöintiä on parannettu OG ihan onnettomasta.

Muistaakseni mulla jäi kaikki Oblivionin DLC:t aikoinaan pelaamatta, joten ne on iso pelillinen plussa tässä. Itse pääjuonesta, etenkin portalien takaisesta maailmasta en tykännyt, minusta metsiä ja kyliä oli paljon kivempi samota kun sai pääjuonen alta pois.
 
Yllättävän kehnoa on grafiikka. Odotukset oli jossain viimeisimpien pelien tasossa ja heti alun tutoriaalista ulostullessa pisti silmään xbox360 tyylinen harmaus todella kaukana olevissa kohteissa. Samaten tekstuurit eivät olleet kovinkaan hyvällä tasolla.

Jopa SkyrimVR mad god overhaulilla on näyttävämpi, vaikka se on käyttäjien tekemä. Muutoin en vielä pitkälle ehtinyt, valitsin piruuttani hahmoksi lähes puhtaan magen, vaikka tiedossa onkin ettei se ole kaikkein optimaalinen. Kiinnostaa nähdä miten levelöintiä on parannettu OG ihan onnettomasta.

Muistaakseni mulla jäi kaikki Oblivionin DLC:t aikoinaan pelaamatta, joten ne on iso pelillinen plussa tässä. Itse pääjuonesta, etenkin portalien takaisesta maailmasta en tykännyt, minusta metsiä ja kyliä oli paljon kivempi samota kun sai pääjuonen alta pois.
Samaa mieltä kaikesta. Itsellenikin tuo grafiikka oli jotenkin pettymys. Toki parempaa kuin alkuperäisessä, mutta juurikin värit mm. tökkivät itsellenikin, eikä tuo graafinen ulkoasu muutenkaan ihan valtava parannus ole alkuperäiseen nähden. Hämmentää, että tähänkin on saatu uppoamaan kovotilaa yli 120 gigaa, kun alkuperäinen taisi olla joku alle 10 gigan peli. Sen verran pienehkö tuo ulkonäköero on, että tosiaan ihmetyttää, mihin on yli 100 gigaa saatu tärvättyä? Toki onhan tuossa lisäritkin nyt mukana, joten alkuperäinenkin taisi olla lähes 20 gigaa kaikkine lisäreineen. Siltikin yli 100 gigaa tärvätty kovotilaa tähän remasteriin. En vaan ymmärrä mihin.

Tuo portaalien takainen maailma oli kyllä itsellenikin varsin tympeää pelattavaa - ainakin alkuperäisessä versiossa, ja tuskin on paljoa mielekkäämpää pelattavaa tässä remasterissa. Tuo ulkomaailma oli itsellenikin sitä mielekkäintä pelattavaa jo alkuperäisessä Oblivionissa.
 
Dunkuissa saa kartan kun zoomaa maailman karttaa tarpeeksi. Mutta on se silti vähän kömpelöä suunnistaa dunkuissa silti :D
Kappas! Tää oli mennyt ihan ohi!

Dungeonit on tosiaan hiukan yksipuolisia ja tylsähköjä, tätä kritiikkiä on saanut lukea monelta pelaajalta. Verrattuna vaikkapa Skyrimiin, jossa oli huomattavasti parempia ja monipuolisempia dungeoneja. Tosin, ei ne Bethesdan peleissä mitään mestariteoksia ole koskaan ollut. Parasta on ehdottomasti avoimessa maailmassa samoilu, ja aina väliajoin käydä tutkimassa joku random luola tai krypta. Sitten aina sieltä tunkkaisesta luolastosta pois tultaessa on kiva palata avoimen maailman pariin. Se tuo mukavaa kontrastia.

Kaupunkeja on myös mukava tutkia ja vaikka osa npc:tä höpöttää aika paljon samoja asioita, tuota persuade mini-pelin rinkulaa on aina mukava pyöritellä uusi npc:tä tavattaessa, osa saattaa myös antaa hyödyllistäkin informaatiota kun ei tule juurikaan tutkittua netin kautta että mitä missäkin on.

Mutta siinäpä se näiden pelien kiehtovuus pähkinänkuoressa on, haahuilu, tutkiminen ja seikkailu. Sellainen suoritus keskeinen pelaaminen ei sovi näihin että miettisi kokoajan mikä on optimaalisin tapa pelata & miten saat parhaat varusteet mahdollisimman nopeasti jne...
 
Mutta siinäpä se näiden pelien kiehtovuus pähkinänkuoressa on, haahuilu, tutkiminen ja seikkailu. Sellainen suoritus keskeinen pelaaminen ei sovi näihin että miettisi kokoajan mikä on optimaalisin tapa pelata & miten saat parhaat varusteet mahdollisimman nopeasti jne...
Lisäisin vielä tähän pelin kiehtovuuteen, että onnistuneet tehtävät. Jokainen tehtävä ei todellakaan ole "kerää 7 oksaa ja vie ne henkilölle A", vaan siellä on kaikkea. Esim. välillä pitää vakoilla henkilöä ja raportoida mitä tämä tekee. Tai välillä pitää löytää joku kirja mistä saa lisätietoa. Välillä pitää olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaa. Välillä tehtävän voi suorittaa monella tavalla, esim. jatkamalla "rikoksen tiellä" tai raportoimalla virkavallalle. Välillä sinut petetään ja välillä saat apua erikoiselta suunnalta. Välillä samojen henkilöiden edesottamuksiin palataan uuden tehtävän merkeissä monta tuntia sen jälkeen kun kuvittelit, että olit jo ratkaissut heidän ongelmansa. Ei käy yksitoikkoiseksi, kun kokoajan on eri tyylistä tehtävää tarjolla.

Mitä tulee remasteredin grafiikkaan, niin minusta se on oikein nättiä. Varsinkin jos nyt originaaliin verrataan. Ei tämä komein peli markkinoilla ole, mutta on nätti. Valaistus, tekstuurit, yksityiskohdat ja uudet hahmomallit. Taisin sanoa tämän aikaisemminkin, mutta nyt tämä minusta näyttää siltä, miltä ajan kultaamat muistoni saivat alkuperäisen pelin mielessäni näyttämään. Kiva pelata tätä "unelmien" peliä nyt ihan konkreettisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ensivaikutelmana käväisin eka portaalissa joka on hyvin lähellä ulostuloa, ja kyllä, ihan yhtä sekavilta ne portaalien alueet vaikuttivat mitä muistelinkin.

Tämähän on monella tapaa kun Skyrimin serkkupuoli, kaikki on vähän erilaista mutta kuitenkin jossain määrin tuttua. Skyrimissä ehti tottua jo että teillä häärää monenlaista jengiä, vankikuljetuksista sotilaisiin. Oblivionin teillä en ole toistaiseksi nähnyt ketään, paitsi satunnaisia vihuja.

Skyrim on kummiskin yksi parhaita pelejä ikinä, niin tokihan tämä maistuu. Sen verran edelliskerrasta aikaa, että on kuin uutta peliä pelaisi. Jotain toki muistan, mutten paljoa.
 
Noin 20 tuntia peliä nyt takana ja aika kaksijakoiset fiilikset tässä kohtaa. Enemmän kuitenkin negatiiviseen suuntaan vaaka kallistuu. Onhan tässä selkeästi nähtävissä se pohjapiirustus, josta niin moni peli on ottanut mallia. Esimerkiksi Kingdom Come ei varmasti olisi olemassa ilman Oblivionia. Samaan aikaan ei voi sivuuttaa sitä tosiasiaa, että tämä on kohta 20 vuotta vanha peli ja sen kyllä huomaa. Erityisesti kun en ole alkuperäistä pelannut ja peli ei tarjoa minkäänlaista nostalgiaa, niin kovin vaikea tästä on nauttia.

Pelissä on lukemattomia "ongelmia", jotka moderni pelikehitys on korjannut. Talon sisällä jokaisen oven takana odottaa latausruutu, hevosta ei ole mahdollista kutsua luokse ja se saattaa välillä vain hävitä. Näitä esimerkkejä on lukuisia, bugeista nyt puhumattakaan. Bugeja on tullut vastaan yhä enemmän ja enemmän mitä pidemmälle olen edennyt. Valitettavasti nämä eivät ole olleet hauskoja Bethesda bugeja, vaan progression estäviä bugeja, jotka ovat vaatineet uudelleen latauksia ja jopa konsolikomentoja.

Taistelusysteemiä ilmeisesti hieman on ehostettu alkuperäisestä, mutta ei sitä tässäkään versiossa voi hyväksi kutsua. Taiot ehkä muutaman loitsun, jonka jälkeen rämpytät lyöntinäppäintä ilman minkäänlaista interaktiivisuutta.

Kaupungit ja maailma ovat hyvin tylsiä ja autioita. Jotkut NPC:t saattavat jutella keskenään, mutta hyvin nopeasti heilläkin menee virtapiirit sekaisin ja alkavatkin puhua keskenään ihan eri aiheista. Luolastoja kun olet kaksi tehnyt, niin olet nähnyt jo käytännössä kaiken.

Graafisesti peli näyttää ihan OK:lta.. Onhan ero alkuperäiseen valtava, mutta mistään kauniista pelistä en puhuisi. Tähän kun yhdistetään järkyttävät suorituskykyongelmat, niin ei vahvasti mene kyllä tälläkään osa-alueella.

Kuten sanottua, vaikea tästä on nauttia ilman niitä nostalgialaseja. On pelissä paikoitellen ollut hyviä hetkiäkin, mutta juuri KCD 2 läpipelanneena on jotenkin hyvin vaikea uppoutua tähän peliin, kun oikeastaan mieluummin aloittaisin vaikka uuden läpipeluun KCD:n parissa. Aion nyt kuitenkin vielä edistää kiltatehtäviä, sillä niissä nyt on jonkin verran potentiaalia ja niitä on kehuttukin.
 
Kaupungit ja maailma ovat hyvin tylsiä ja autioita. Jotkut NPC:t saattavat jutella keskenään, mutta hyvin nopeasti heilläkin menee virtapiirit sekaisin ja alkavatkin puhua keskenään ihan eri aiheista. Luolastoja kun olet kaksi tehnyt, niin olet nähnyt jo käytännössä kaiken.

Graafisesti peli näyttää ihan OK:lta.. Onhan ero alkuperäiseen valtava, mutta mistään kauniista pelistä en puhuisi. Tähän kun yhdistetään järkyttävät suorituskykyongelmat, niin ei vahvasti mene kyllä tälläkään osa-alueella.

Kuten sanottua, vaikea tästä on nauttia ilman niitä nostalgialaseja. On pelissä paikoitellen ollut hyviä hetkiäkin, mutta juuri KCD 2 läpipelanneena on jotenkin hyvin vaikea uppoutua tähän peliin, kun oikeastaan mieluummin aloittaisin vaikka uuden läpipeluun KCD:n parissa. Aion nyt kuitenkin vielä edistää kiltatehtäviä, sillä niissä nyt on jonkin verran potentiaalia ja niitä on kehuttukin.
Kaupunkien autious oli itsellenikin suurin shokki, jotenkin ajattelin että olisi skyrim henkisesti lisätty populaa sinne tänne. Enkä edes muistanut Oblivionista että ne olivat näinkin tyhjiä.

PC:llä pelaillen ja suorituskyky on toistaikseksi ollut ok. Jännästi kyllä huomaa miten Bethesda on kehittynyt, Morrowind oli minullekkin liian vanhanaikainen, mutta sen verta sitä kokeilin että tosiaan vähän kaikessa tuntuu miten Oblivion on siellä puolessa välissä kehityskaarta kohti Skyrimiä. Questithan tässä nimenomaan parhautta ovat, en voinut olla hymyilemättä kun heti alussa tuli tehtävä missä eräs mieshenkilö epäili häntä vakoiltavan. Skyrimissä oli vähän liikaa nouda esineitä luolastosta tehtäviä.
 
Noin 20 tuntia peliä nyt takana ja aika kaksijakoiset fiilikset tässä kohtaa. Enemmän kuitenkin negatiiviseen suuntaan vaaka kallistuu. Onhan tässä selkeästi nähtävissä se pohjapiirustus, josta niin moni peli on ottanut mallia. Esimerkiksi Kingdom Come ei varmasti olisi olemassa ilman Oblivionia. Samaan aikaan ei voi sivuuttaa sitä tosiasiaa, että tämä on kohta 20 vuotta vanha peli ja sen kyllä huomaa. Erityisesti kun en ole alkuperäistä pelannut ja peli ei tarjoa minkäänlaista nostalgiaa, niin kovin vaikea tästä on nauttia.

Pelissä on lukemattomia "ongelmia", jotka moderni pelikehitys on korjannut. Talon sisällä jokaisen oven takana odottaa latausruutu, hevosta ei ole mahdollista kutsua luokse ja se saattaa välillä vain hävitä. Näitä esimerkkejä on lukuisia, bugeista nyt puhumattakaan. Bugeja on tullut vastaan yhä enemmän ja enemmän mitä pidemmälle olen edennyt. Valitettavasti nämä eivät ole olleet hauskoja Bethesda bugeja, vaan progression estäviä bugeja, jotka ovat vaatineet uudelleen latauksia ja jopa konsolikomentoja.

Taistelusysteemiä ilmeisesti hieman on ehostettu alkuperäisestä, mutta ei sitä tässäkään versiossa voi hyväksi kutsua. Taiot ehkä muutaman loitsun, jonka jälkeen rämpytät lyöntinäppäintä ilman minkäänlaista interaktiivisuutta.

Kaupungit ja maailma ovat hyvin tylsiä ja autioita. Jotkut NPC:t saattavat jutella keskenään, mutta hyvin nopeasti heilläkin menee virtapiirit sekaisin ja alkavatkin puhua keskenään ihan eri aiheista. Luolastoja kun olet kaksi tehnyt, niin olet nähnyt jo käytännössä kaiken.

Graafisesti peli näyttää ihan OK:lta.. Onhan ero alkuperäiseen valtava, mutta mistään kauniista pelistä en puhuisi. Tähän kun yhdistetään järkyttävät suorituskykyongelmat, niin ei vahvasti mene kyllä tälläkään osa-alueella.

Kuten sanottua, vaikea tästä on nauttia ilman niitä nostalgialaseja. On pelissä paikoitellen ollut hyviä hetkiäkin, mutta juuri KCD 2 läpipelanneena on jotenkin hyvin vaikea uppoutua tähän peliin, kun oikeastaan mieluummin aloittaisin vaikka uuden läpipeluun KCD:n parissa. Aion nyt kuitenkin vielä edistää kiltatehtäviä, sillä niissä nyt on jonkin verran potentiaalia ja niitä on kehuttukin.
Veit sanat suustani. Aivan liikaa pelaaminen pökki vastaan, joten vaihdoin suosiolla Doomiin.

Sääli, sillä pelin alkutunnit olivat kyllä hyviä ja oli hauska tutkia erilaisia paikkoja, ja tehdä tehtäviä. Mutta vanhat pelimekaanikat vain syövät kokemusta paljon.

Tämä jopa pilasi vähän omaa suhtautumista Bethesdan peleihin, kuten Starfield teki kun yritin sitä pelata. Bethesdan olisi vain korkea aika uudistaa pelejään, eikä luottaa vanhoihin keinoihin.
 
Veit sanat suustani. Aivan liikaa pelaaminen pökki vastaan, joten vaihdoin suosiolla Doomiin.

Sääli, sillä pelin alkutunnit olivat kyllä hyviä ja oli hauska tutkia erilaisia paikkoja, ja tehdä tehtäviä. Mutta vanhat pelimekaanikat vain syövät kokemusta paljon.

Tämä jopa pilasi vähän omaa suhtautumista Bethesdan peleihin, kuten Starfield teki kun yritin sitä pelata. Bethesdan olisi vain korkea aika uudistaa pelejään, eikä luottaa vanhoihin keinoihin.
Juu, Doomihan onkin tosi paljon uudistunut vuosikymmenten varrella. Sitä samaa räiskintämättöä se on pelistä toiseen. Toki juu, muutama mekaniikkoihin liittyvä väkinäinen uudistus on ollut per peli, mutta itse koen ainakin tuollaiset lähinnä turhina gimmickeinä. Olen sen linjan pelaaja, että miksi pyörää pitäisi väkisin keksiä uudelleen? Jos peleihin on löytynyt hemmetin hyvin toimivat pelimekaniikat, jotka tekevät pelattavuudesta sujuvaa, niin miksi väkisin kehitellä jotain uusia pelimekaniikkoja? Itselleni riittää se, että pelimaailmat, hahmot ja tarinat ovat mielikuvituksellisia ja toki paljonkin uudistuvia pelien välillä, mutta pelimekaniikoilla kikkailuja en kaipaa. Varsinkin, jos on löydetty hyvin toimivia ja pelattavuutta hyvin tukevia mekaniikkoja.

Toki pelimekaniikkojakin on syytä hioa toimivammaksi vuosikymmenten varrella, mutta kokonaan uudistamista en toivo, kuin silloin, jos on ollut sinänsä kattavasti huonosti toimivat pelimekaniikat jossakin pelissä. Itse en Bethesdan pelejäkään näin koe, vaikka toki täytyy myöntää, ettei tämä Oblivion Remaster itsellenikään oikein ole kolahtanut. Minulla se on liittynyt kuitenkin siihen, että peli on näyttänyt ja tuntunut liian samalta kuin alkuperäinen, eikä melkein saman, ja jo aiemmin pelatun pelin pelaaminen saman maailman ja saman tarinan kanssa oikein yleensäkään minua kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom