Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Openworld, samantapainen kun Skyrim. Vaikka Skyrimissäkin on paljon rotuja, niin itse peli sijoittuu Nordien alueelle. Oblivionissa puolestaan liikutaan eri rotujen omilla kotialueilla, eli maasto on muutakin kun vuoria ja lunta. Voi olla että Skyrim on vähän laajempi, mutta ei Oblivioniakaan voi pieneksi sanoa.Ox tästä tulossa joskus ehkä mahdollisesti fyysinen versio? Vaikkei digihinta nyt paha ole, tätä en ps3 aikoina ikinä pelannut, vähän kiinnostais, onxtää niiku openworld? Onko vähän niiku skyrim mut hieman pienempi?
Open World tämä on. Oikeasti voi mennä mihin vain heti tutoriaalin jälkeen. Toki en tiedä onko Skyrim isompi. On tässä aika iso maailma myös ja vissiin on myös joku DLC alue?Ox tästä tulossa joskus ehkä mahdollisesti fyysinen versio? Vaikkei digihinta nyt paha ole, tätä en ps3 aikoina ikinä pelannut, vähän kiinnostais, onxtää niiku openworld? Onko vähän niiku skyrim mut hieman pienempi?
Noin 20 tuntia takana. Kaipa pääjuonen tuossa ajassa ehtisi pelata läpi, mutta kyllä Oblivion on sellainen peli että herkästi eksyy tekemään muutakin kuin vain pääjuonta. Tein Knights of the Nine -lisärin, jota en alkuperäisessä Xbox 360 -versiossa koskaan pelannut. Ihan pätevä tehtävä. Aika laaja ja lopussa ihan kelpo palkinto.Mites porukka on pelannut tätä, onko menty läpi jne? Itse en vielä osta, menee luultavasti syksyyn kiireiden vuoksi.
Tuleeko nuo lisäreiden tehtävät jossain vaiheessa eteen? En ole vielä törmännyt.Noin 20 tuntia takana. Kaipa pääjuonen tuossa ajassa ehtisi pelata läpi, mutta kyllä Oblivion on sellainen peli että herkästi eksyy tekemään muutakin kuin vain pääjuonta. Tein Knights of the Nine -lisärin, jota en alkuperäisessä Xbox 360 -versiossa koskaan pelannut. Ihan pätevä tehtävä. Aika laaja ja lopussa ihan kelpo palkinto.
Kaikkiin muihin kiltoihin olen myöskin liittynyt paitsi Varkaiden. En muista miten siihen liitytään, enkä haluaisi katsoa mitään ohjetta. Kyllä se ajan kanssa löytyy.
Hiton hyvä peli tämä on edelleen ja nyt vielä nätin näköinenkin. Tässä on vaan tosi onnistuneita tehtäviä ja älyttömästi imua pelimaailmassa. Olen aina tykännyt tästä selvästi enemmän kuin Skyrimista. Tämä remaster vain vahvistaa sitä fiilistä.
Ainakin itselle tulivat ihan satunnaisesti vastaan kun tuttuja paikkoja samoili.Tuleeko nuo lisäreiden tehtävät jossain vaiheessa eteen? En ole vielä törmännyt.
Kun muistelen että esim Fallout 3:ssa ne lisärit heti tuli questlogiin.
Mulle tuli tämä Knights of the Nine aika alussa, tosin en muista puhuinko siinä jollekin vai mistä se lähti, mutta en aluksi tiennyt, että se edes oli Knights of the Nine -tehtävä, kun tehtävän nimi on pyhinvaellukseen liittyvää, eikä suoraan että "Knights of the Nine".Tuleeko nuo lisäreiden tehtävät jossain vaiheessa eteen? En ole vielä törmännyt.
Kun muistelen että esim Fallout 3:ssa ne lisärit heti tuli questlogiin.
Shivering Isles on huikea, omasta mielestä heittämällä paras lisäri mitä Bethesda on mihinkään peliinsä tehnyt. Sillo alkuperäsellä leuka tippu lattiaan, en malta odottaa että pääsee sinne takas.Mulle tuli tämä Knights of the Nine aika alussa, tosin en muista puhuinko siinä jollekin vai mistä se lähti, mutta en aluksi tiennyt, että se edes oli Knights of the Nine -tehtävä, kun tehtävän nimi on pyhinvaellukseen liittyvää, eikä suoraan että "Knights of the Nine".
Pitäisi tosiaan nyt löytää mistä Shivering Isles -lisäri lähtee. Se on kai se isompi näistä lisäsisällöistä.
Dunkuissa saa kartan kun zoomaa maailman karttaa tarpeeksi. Mutta on se silti vähän kömpelöä suunnistaa dunkuissa siltiMuutama hiukan vanhentunutta mekaniikkaa aluksi vähän ärsytti (mm. tavaroiden hajoaminen ja kartan puute dunkuissa) mutta noihin kun on tottunut niin ei mitään ongelmaa. Hyvä vain että on jotain pirullisuuksia.
Samaa mieltä kaikesta. Itsellenikin tuo grafiikka oli jotenkin pettymys. Toki parempaa kuin alkuperäisessä, mutta juurikin värit mm. tökkivät itsellenikin, eikä tuo graafinen ulkoasu muutenkaan ihan valtava parannus ole alkuperäiseen nähden. Hämmentää, että tähänkin on saatu uppoamaan kovotilaa yli 120 gigaa, kun alkuperäinen taisi olla joku alle 10 gigan peli. Sen verran pienehkö tuo ulkonäköero on, että tosiaan ihmetyttää, mihin on yli 100 gigaa saatu tärvättyä? Toki onhan tuossa lisäritkin nyt mukana, joten alkuperäinenkin taisi olla lähes 20 gigaa kaikkine lisäreineen. Siltikin yli 100 gigaa tärvätty kovotilaa tähän remasteriin. En vaan ymmärrä mihin.Yllättävän kehnoa on grafiikka. Odotukset oli jossain viimeisimpien pelien tasossa ja heti alun tutoriaalista ulostullessa pisti silmään xbox360 tyylinen harmaus todella kaukana olevissa kohteissa. Samaten tekstuurit eivät olleet kovinkaan hyvällä tasolla.
Jopa SkyrimVR mad god overhaulilla on näyttävämpi, vaikka se on käyttäjien tekemä. Muutoin en vielä pitkälle ehtinyt, valitsin piruuttani hahmoksi lähes puhtaan magen, vaikka tiedossa onkin ettei se ole kaikkein optimaalinen. Kiinnostaa nähdä miten levelöintiä on parannettu OG ihan onnettomasta.
Muistaakseni mulla jäi kaikki Oblivionin DLC:t aikoinaan pelaamatta, joten ne on iso pelillinen plussa tässä. Itse pääjuonesta, etenkin portalien takaisesta maailmasta en tykännyt, minusta metsiä ja kyliä oli paljon kivempi samota kun sai pääjuonen alta pois.
Kappas! Tää oli mennyt ihan ohi!Dunkuissa saa kartan kun zoomaa maailman karttaa tarpeeksi. Mutta on se silti vähän kömpelöä suunnistaa dunkuissa silti![]()
Lisäisin vielä tähän pelin kiehtovuuteen, että onnistuneet tehtävät. Jokainen tehtävä ei todellakaan ole "kerää 7 oksaa ja vie ne henkilölle A", vaan siellä on kaikkea. Esim. välillä pitää vakoilla henkilöä ja raportoida mitä tämä tekee. Tai välillä pitää löytää joku kirja mistä saa lisätietoa. Välillä pitää olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaa. Välillä tehtävän voi suorittaa monella tavalla, esim. jatkamalla "rikoksen tiellä" tai raportoimalla virkavallalle. Välillä sinut petetään ja välillä saat apua erikoiselta suunnalta. Välillä samojen henkilöiden edesottamuksiin palataan uuden tehtävän merkeissä monta tuntia sen jälkeen kun kuvittelit, että olit jo ratkaissut heidän ongelmansa. Ei käy yksitoikkoiseksi, kun kokoajan on eri tyylistä tehtävää tarjolla.Mutta siinäpä se näiden pelien kiehtovuus pähkinänkuoressa on, haahuilu, tutkiminen ja seikkailu. Sellainen suoritus keskeinen pelaaminen ei sovi näihin että miettisi kokoajan mikä on optimaalisin tapa pelata & miten saat parhaat varusteet mahdollisimman nopeasti jne...
Kaupunkien autious oli itsellenikin suurin shokki, jotenkin ajattelin että olisi skyrim henkisesti lisätty populaa sinne tänne. Enkä edes muistanut Oblivionista että ne olivat näinkin tyhjiä.Kaupungit ja maailma ovat hyvin tylsiä ja autioita. Jotkut NPC:t saattavat jutella keskenään, mutta hyvin nopeasti heilläkin menee virtapiirit sekaisin ja alkavatkin puhua keskenään ihan eri aiheista. Luolastoja kun olet kaksi tehnyt, niin olet nähnyt jo käytännössä kaiken.
Graafisesti peli näyttää ihan OK:lta.. Onhan ero alkuperäiseen valtava, mutta mistään kauniista pelistä en puhuisi. Tähän kun yhdistetään järkyttävät suorituskykyongelmat, niin ei vahvasti mene kyllä tälläkään osa-alueella.
Kuten sanottua, vaikea tästä on nauttia ilman niitä nostalgialaseja. On pelissä paikoitellen ollut hyviä hetkiäkin, mutta juuri KCD 2 läpipelanneena on jotenkin hyvin vaikea uppoutua tähän peliin, kun oikeastaan mieluummin aloittaisin vaikka uuden läpipeluun KCD:n parissa. Aion nyt kuitenkin vielä edistää kiltatehtäviä, sillä niissä nyt on jonkin verran potentiaalia ja niitä on kehuttukin.
Veit sanat suustani. Aivan liikaa pelaaminen pökki vastaan, joten vaihdoin suosiolla Doomiin.Noin 20 tuntia peliä nyt takana ja aika kaksijakoiset fiilikset tässä kohtaa. Enemmän kuitenkin negatiiviseen suuntaan vaaka kallistuu. Onhan tässä selkeästi nähtävissä se pohjapiirustus, josta niin moni peli on ottanut mallia. Esimerkiksi Kingdom Come ei varmasti olisi olemassa ilman Oblivionia. Samaan aikaan ei voi sivuuttaa sitä tosiasiaa, että tämä on kohta 20 vuotta vanha peli ja sen kyllä huomaa. Erityisesti kun en ole alkuperäistä pelannut ja peli ei tarjoa minkäänlaista nostalgiaa, niin kovin vaikea tästä on nauttia.
Pelissä on lukemattomia "ongelmia", jotka moderni pelikehitys on korjannut. Talon sisällä jokaisen oven takana odottaa latausruutu, hevosta ei ole mahdollista kutsua luokse ja se saattaa välillä vain hävitä. Näitä esimerkkejä on lukuisia, bugeista nyt puhumattakaan. Bugeja on tullut vastaan yhä enemmän ja enemmän mitä pidemmälle olen edennyt. Valitettavasti nämä eivät ole olleet hauskoja Bethesda bugeja, vaan progression estäviä bugeja, jotka ovat vaatineet uudelleen latauksia ja jopa konsolikomentoja.
Taistelusysteemiä ilmeisesti hieman on ehostettu alkuperäisestä, mutta ei sitä tässäkään versiossa voi hyväksi kutsua. Taiot ehkä muutaman loitsun, jonka jälkeen rämpytät lyöntinäppäintä ilman minkäänlaista interaktiivisuutta.
Kaupungit ja maailma ovat hyvin tylsiä ja autioita. Jotkut NPC:t saattavat jutella keskenään, mutta hyvin nopeasti heilläkin menee virtapiirit sekaisin ja alkavatkin puhua keskenään ihan eri aiheista. Luolastoja kun olet kaksi tehnyt, niin olet nähnyt jo käytännössä kaiken.
Graafisesti peli näyttää ihan OK:lta.. Onhan ero alkuperäiseen valtava, mutta mistään kauniista pelistä en puhuisi. Tähän kun yhdistetään järkyttävät suorituskykyongelmat, niin ei vahvasti mene kyllä tälläkään osa-alueella.
Kuten sanottua, vaikea tästä on nauttia ilman niitä nostalgialaseja. On pelissä paikoitellen ollut hyviä hetkiäkin, mutta juuri KCD 2 läpipelanneena on jotenkin hyvin vaikea uppoutua tähän peliin, kun oikeastaan mieluummin aloittaisin vaikka uuden läpipeluun KCD:n parissa. Aion nyt kuitenkin vielä edistää kiltatehtäviä, sillä niissä nyt on jonkin verran potentiaalia ja niitä on kehuttukin.
Juu, Doomihan onkin tosi paljon uudistunut vuosikymmenten varrella. Sitä samaa räiskintämättöä se on pelistä toiseen. Toki juu, muutama mekaniikkoihin liittyvä väkinäinen uudistus on ollut per peli, mutta itse koen ainakin tuollaiset lähinnä turhina gimmickeinä. Olen sen linjan pelaaja, että miksi pyörää pitäisi väkisin keksiä uudelleen? Jos peleihin on löytynyt hemmetin hyvin toimivat pelimekaniikat, jotka tekevät pelattavuudesta sujuvaa, niin miksi väkisin kehitellä jotain uusia pelimekaniikkoja? Itselleni riittää se, että pelimaailmat, hahmot ja tarinat ovat mielikuvituksellisia ja toki paljonkin uudistuvia pelien välillä, mutta pelimekaniikoilla kikkailuja en kaipaa. Varsinkin, jos on löydetty hyvin toimivia ja pelattavuutta hyvin tukevia mekaniikkoja.Veit sanat suustani. Aivan liikaa pelaaminen pökki vastaan, joten vaihdoin suosiolla Doomiin.
Sääli, sillä pelin alkutunnit olivat kyllä hyviä ja oli hauska tutkia erilaisia paikkoja, ja tehdä tehtäviä. Mutta vanhat pelimekaanikat vain syövät kokemusta paljon.
Tämä jopa pilasi vähän omaa suhtautumista Bethesdan peleihin, kuten Starfield teki kun yritin sitä pelata. Bethesdan olisi vain korkea aika uudistaa pelejään, eikä luottaa vanhoihin keinoihin.