Hulikopteri
Well-Known Member
Mitä nyt itse ehdin pelata, niin vähän joo FPS tippui Open worldissa. Mutta ei nyt kovin hirveästi häirinnyt ja eiköhän tuohon ole tulossa korjauksia.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Syytä on arvostaakin. Modaajathan ne käytännössä aina viimeistelevätkin Bethesdan pelit kuntoon, kun lähes poikkeuksetta julkaisuversiot ovat niitä purkkaviritelmiä, jotka toimivat vähän niin ja näin, sekä omaavat suorituskykyongelmia.Osoitus siitä kuinka paljon Bethesda arvostaa modaajia. Se on antanut kaikille Skyblivion tiimin jäsenille Oblivion remasterin avaimen.
Joo vähän samat fiilikset. Muutenkin omasta puolesta voin todeta että nostalgia tehnyt tehtävänsä ja ekan haltiadunkun jälkeen tuli olo että voi pojat, tän tönkön setin oon pelannu niin monta kertaa että jaksaako enää oikeesti. Tunnin jälkee laitoin kiinni :/Tuli pari tuntia eilen pelattua tätä remasteria, ja ikävä kyllä on todettava, että taitaa jäädä nyt odottamaan päivityksiä. Sen verran bugiselta nyt nimittäin vaikutti. Tämä on paljon sanottu minulta, jota bugit harvemmin isommin häiritsevät. Tässä nyt on vaan aika pahoja suorituskykyongelmia ja gradfiikkaglitchejä. Lisäksi kun kaikenlaista muutakin sekoilua näyttää olevan, kuten esim. hahmollani tippuivat muutamaan kertaan käytöstä pois miekka ja kilpi, ja piti ne sitten huomata uudelleen laittaa päälle, niin on tämä nyt kyllä aika epäpelattavassa kunnossa. Onneksi löytyy niin paljon muutakin pelattavaa, että tämän voi huolettaa jättää vaikka pidemmälle tauolle.
Itselle taas ei tullut parin tunnin aikana yhen yhtään bugia. Ainoastaan tosiaan tuo FPS:n tippuminen kerran.Tuli pari tuntia eilen pelattua tätä remasteria, ja ikävä kyllä on todettava, että taitaa jäädä nyt odottamaan päivityksiä. Sen verran bugiselta nyt nimittäin vaikutti. Tämä on paljon sanottu minulta, jota bugit harvemmin isommin häiritsevät. Tässä nyt on vaan aika pahoja suorituskykyongelmia ja gradfiikkaglitchejä. Lisäksi kun kaikenlaista muutakin sekoilua näyttää olevan, kuten esim. hahmollani tippuivat muutamaan kertaan käytöstä pois miekka ja kilpi, ja piti ne sitten huomata uudelleen laittaa päälle, niin on tämä nyt kyllä aika epäpelattavassa kunnossa. Onneksi löytyy niin paljon muutakin pelattavaa, että tämän voi huolettaa jättää vaikka pidemmälle tauolle.
Reilu kolme tuntia takana ja ei voi kuin ihmetellä miksei tätä kutsuta remakeksi. Tämähän on täysin uusiksi tehty ja saanut vielä pelimekaniikkoihin päivityksiä. Peli näyttää todella hyvältä. Tämä tuntuu nyt siltä miltä ajan kultaamat muistoni sanovat pelin näyttäneen 19 vuotta sitten. Toki Bethesda itse sanoo että haluaa kunnioittaa alkuperäistä visiota, joten siksi tämä on remaster, mutta näin isoilla muutoksilla sanoisin että mitä tahansa muuta peliä kutsuttaisiin remakeksi.
Olen tästä vähän eri mieltä, ei tätä Remakeksi voi sanoa, en ole itse törmännyt juurikaan mihinkään pelimekaaniikan uudistuksiin jotka tois tämän nykypäivään saatikka tekis tästä mitenkään miellyttävämpää pelattavaa kuin alkuperäinen. Porukalla tuntuu olevan helvetinmoinen honey moon -vaihe päällä.
Aloitin maagilla niinkuin yleensä näissä on tapana ja alun jälkeen menin sinne haltiadunkkuun joka on ihan suoraan edessä. Alun luolassa rottia vastaan tuli jo eteen se että aha, no ainakaan vihollisten hitboxeille ei ole tehty mitään sillä milli ohi siitä halutusta kohdasta niin loitsu ei yhdisty. Rotat ja gobbot kuoli niin nopeaan että oikein kunnolla taistelu ei vauhtiin päässyt mutta siellä haltiaraunioissa alkoi näkymään jo vähän rakoja.
Koska sulla ei voi olla kuin yksi loitsu kerrallaan, toinen käsi on varattu aseelle, niin se pikavalikkojumppa käy tosi äkkiä raivostuttavaksi. Itekkin sohlasin luurankosummonin, tulipallon ja healin välillä ihan tolkuttomasti. Ärsyttävää on ettei peli pysähdy tai edes hidasta jos olet vaihtamassa taikaa pikavalikossa, kiva siinä paniikissa ensin yrittää heittää tulipalloa joista 5/10 menee ohi koska paskat alkuperäiset hitboxit, sitten koitat ettiä sitä heali taikaa sieltä valikosta samassa kun luurangot viuhtoo menemään healttiä.
Pelin UI on ihan kelvoton nykypäivään, ei siihenkään ole parannuksia saatu pahemmin.
Graafisesti tietty hienohko, mutta Unreal moottori saa sen pelin näyttämään jotenkin geneeriseltä, se alkuperäinen sielu katosi jonnekin.
Alkuperäinen sai aikanaa kritiikkiä geneerisistä dunkuista, ton yhen perusteella ei niihin ole muutosta tullut.
Alkuperäisen oon pelannu pirun monta kertaa ja on toki yksi lempipeleistä, mutta just se mihin kyllästyin oli se tönkköys, ja ei ne siihen ainakaa korjauksia ole tehneet, joten heti tuli semmonen tunne ettei vaan jaksa edes kiinnostua sen enempää.
En ole pelannut Vanhuskääreistä kuin Taivasvanteen, joten onkohan tästä mahdollisesti samanlaista fiilistä tarjolla myös jos on Skyrim tuttu? Eli että tutulta tuntuu. Käsittääkseni Elder Scrollsit on kaikki enemmän tai vähemmän sitä samaa.Joo vähän samat fiilikset. Muutenkin omasta puolesta voin todeta että nostalgia tehnyt tehtävänsä ja ekan haltiadunkun jälkeen tuli olo että voi pojat, tän tönkön setin oon pelannu niin monta kertaa että jaksaako enää oikeesti. Tunnin jälkee laitoin kiinni :/
Videoita ja kuvia pelkästään katsomalla vaikuttaa vastaavalta kuin mitä Demon's Soulsille tehtiin ja kyllähän sitäkin remakeksi kutsuttiin. Porukka valittelee että kuoren alla on kaikki kuten ennen mutta samaa oli myös DS:n remakessa. Ja varmaan vähän ideanakin että se systeemi on yhä sama. Siitä sitten tykkää tai ei.Reilu kolme tuntia takana ja ei voi kuin ihmetellä miksei tätä kutsuta remakeksi. Tämähän on täysin uusiksi tehty ja saanut vielä pelimekaniikkoihin päivityksiä. Peli näyttää todella hyvältä. Tämä tuntuu nyt siltä miltä ajan kultaamat muistoni sanovat pelin näyttäneen 19 vuotta sitten. Toki Bethesda itse sanoo että haluaa kunnioittaa alkuperäistä visiota, joten siksi tämä on remaster, mutta näin isoilla muutoksilla sanoisin että mitä tahansa muuta peliä kutsuttaisiin remakeksi.
Missä on määritelty että remakessa pitäisi olla pelimekaniikan muutoksia/uudistuksia? Eikös Demon's Soulsista puhuttu ihan remakena ja se piti kaiken "konepellin alla" vanhan mallisena.Olen tästä vähän eri mieltä, ei tätä Remakeksi voi sanoa, en ole itse törmännyt juurikaan mihinkään pelimekaaniikan uudistuksiin jotka tois tämän nykypäivään saatikka tekis tästä mitenkään miellyttävämpää pelattavaa kuin alkuperäinen. Porukalla tuntuu olevan helvetinmoinen honey moon -vaihe päällä.
En ole alkuperäistä pelannut mutta eikö ohi meneminen ole ohi menemistä vaikka se menisi ohi vain "millin"? En siis tiedä miten huono tuo käytännössä on ja mitä se pelatessa meinaa mutta pelkästään asiasta lukien en ymmärrä ongelmaa.Aloitin maagilla niinkuin yleensä näissä on tapana ja alun jälkeen menin sinne haltiadunkkuun joka on ihan suoraan edessä. Alun luolassa rottia vastaan tuli jo eteen se että aha, no ainakaan vihollisten hitboxeille ei ole tehty mitään sillä milli ohi siitä halutusta kohdasta niin loitsu ei yhdisty. Rotat ja gobbot kuoli niin nopeaan että oikein kunnolla taistelu ei vauhtiin päässyt mutta siellä haltiaraunioissa alkoi näkymään jo vähän rakoja.
Itse päättelin, että hit box olisi liian pieni. En muista kyllä alkuperäisestä enää juurikaan, niin en osaa sen kummemmin kommentoida, että miten hit boxit vastaavat sitten varsinaista 3D-mallia.En ole alkuperäistä pelannut mutta eikö ohi meneminen ole ohi menemistä vaikka se menisi ohi vain "millin"? En siis tiedä miten huono tuo käytännössä on ja mitä se pelatessa meinaa mutta pelkästään asiasta lukien en ymmärrä ongelmaa.
Tykkään näissä Bethesdan peleissä siitä "vanhanaikaisesta" roolipelien periaatteesta, että pelaajalle annetaan vapaat kädet tehdä mitä haluaa, mutta asioilla on seurauksia. Melkein kenen kimppuun vaan voi hyökätä, tavarat ovat oikeasti omia objektejaan pelissä ja vaikkapa viinipullon voi varastaa. Taloihin, jotka on täysin merkityksettömiä tarinan tai minkään muunkaan kannalta voi kävellä sisään. Voit suututtaa ihmisiä ja voit ilahduttaa ihmisiä. Voit vahingossa mennä paikkoihin, joihin ei pelin tarinan perusteella olisi vielä pitänyt mennä. Ja mahtavinta tosiaan on se, että kaikella tällä tekemisellä on seuraamuksia.Muutenkin jotenkin virkistävä palata tälläiseen vanhanaikaiseen peliin hienolla ulkoasulla![]()
Ja tämän hienouden takia myös kaikki on ihan sekaisin ja umpisolmussa eikä pahimmillaan pääse enää eteenpäin.Tykkään näissä Bethesdan peleissä siitä "vanhanaikaisesta" roolipelien periaatteesta, että pelaajalle annetaan vapaat kädet tehdä mitä haluaa, mutta asioilla on seurauksia. Melkein kenen kimppuun vaan voi hyökätä, tavarat ovat oikeasti omia objektejaan pelissä ja vaikkapa viinipullon voi varastaa. Taloihin, jotka on täysin merkityksettömiä tarinan tai minkään muunkaan kannalta voi kävellä sisään. Voit suututtaa ihmisiä ja voit ilahduttaa ihmisiä. Voit vahingossa mennä paikkoihin, joihin ei pelin tarinan perusteella olisi vielä pitänyt mennä. Ja mahtavinta tosiaan on se, että kaikella tällä tekemisellä on seuraamuksia.
Pelaajaa kyllä ohjataan tehtävien perään karttamerkeillä, mutta kaikki muu on pelaajan vapaasti tehtävissä juuri niinkuin itse parhaaksi näkee ja tämä on mahtavaa. Ei tällaisia oikein kunnolla vapaita roolipelejä ihan liikaa ole markkinoilla ja siksipä vanhakin tuntuu ainakin tällä suunnalla jälleen niin virkistävältä.
Mutta se on juuri se hienous.Ja tämän hienouden takia myös kaikki on ihan sekaisin ja umpisolmussa eikä pahimmillaan pääse enää eteenpäin.![]()
Tämäpä! "You can but you don't have to"Mutta se on juuri se hienous.![]()
Juu enemmän tai vähemmän samaa mitä Skyrimissä, mutta toki Skyrimissä on enemmän modernimpaa kaikki. Siellä on esim. tuo loitsujen hallinnointi helpompaa kun voi vaikka molemmissa käsissä pitää loitsuja. Tässä kun on vain yksi käsi taioille niin se kömpelöittää heti. Skyrimin luolasuunnittelu parempaa jne.En ole pelannut Vanhuskääreistä kuin Taivasvanteen, joten onkohan tästä mahdollisesti samanlaista fiilistä tarjolla myös jos on Skyrim tuttu? Eli että tutulta tuntuu. Käsittääkseni Elder Scrollsit on kaikki enemmän tai vähemmän sitä samaa.
Tämä voi olla toki vain ihan minun päädyssä tämä ongelma, mutta tässä on semmonen ärsyttävä juttu varsinkin nopeimpien vihujen kanssa että olet satavarma että olet osumassa mutta se kuitenkin menee hiuksen hienosti ohi. Se korostuu mitä lähempänä vihu on, joku siinä vaan nyppii suunnattomasti. Onko se sitten hahmon ohjattavuus ohjaimella vai mikä. Skyrimissa muistan olleen ihan hyvä kontrolli kuitenkin. Varmaan vaan omista nakkisormista kiinni.En ole alkuperäistä pelannut mutta eikö ohi meneminen ole ohi menemistä vaikka se menisi ohi vain "millin"? En siis tiedä miten huono tuo käytännössä on ja mitä se pelatessa meinaa mutta pelkästään asiasta lukien en ymmärrä ongelmaa.
Tämä on juurikin suurin viehätys. Näissä peleissä on vain niin valtava vapauden tunne, eikä pelaaminen tunnu yhtään suorittamiselta. Vaikkakin jotkut asiat ovat vanhentuneita, mutta ei niitä pelatessa mieti.Tykkään näissä Bethesdan peleissä siitä "vanhanaikaisesta" roolipelien periaatteesta, että pelaajalle annetaan vapaat kädet tehdä mitä haluaa, mutta asioilla on seurauksia. Melkein kenen kimppuun vaan voi hyökätä, tavarat ovat oikeasti omia objektejaan pelissä ja vaikkapa viinipullon voi varastaa. Taloihin, jotka on täysin merkityksettömiä tarinan tai minkään muunkaan kannalta voi kävellä sisään. Voit suututtaa ihmisiä ja voit ilahduttaa ihmisiä. Voit vahingossa mennä paikkoihin, joihin ei pelin tarinan perusteella olisi vielä pitänyt mennä. Ja mahtavinta tosiaan on se, että kaikella tällä tekemisellä on seuraamuksia.
Pelaajaa kyllä ohjataan tehtävien perään karttamerkeillä, mutta kaikki muu on pelaajan vapaasti tehtävissä juuri niinkuin itse parhaaksi näkee ja tämä on mahtavaa. Ei tällaisia oikein kunnolla vapaita roolipelejä ihan liikaa ole markkinoilla ja siksipä vanhakin tuntuu ainakin tällä suunnalla jälleen niin virkistävältä.