Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niin minäkin luulin että ukkeli ois jonkun ruton saanut vaan näyttipä terve olevan:D

Edit: Nuolet katosi kun käytti äijän kalsarisillaan :P
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

En ole ihan varma mitä tarkalleen ottaen pelkäät, mutta tehtävät enimmäkseen löytyvät hyvin navigaatiopalkin avulla.

No pelkoa herättää vain se että kadotan tarinan kulun kokonaan maailman laajuuden takia :D Mutta jos tehtävät löytyy helposti, ei ole huolia. Hyvällä tuurilla huomenna saan jo kokeilla mitä olen mieltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jep näin siinä kävi Nord warriorilla tuli pelattua 14h. Alkoi tuntumaan että jotain tästä nyt jää uupumaan pelillisesti. Vaihdoin Wood Elf mallin Thief/Assassiniin.. Hiukan harmitti aloittaa uudestaan noinkin pitkän pelaamisen jälkeen mutta kun sai uudelleen pelin rullaamaan niin hitto soikoon että on siistiä! Se siinä tympi kun aina ennen missä tahansa samantyylisessä pelissä on menty warriorilla heavy armorit niskassa ja kahden käden vesurilla huidottu. Eikä todellakaan huonoa peliä valittu tähän dramaattiseen hahmomuutokseen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hitsi vieköön heponen otti ja katosi mistähän tuon löytäsi vai joutuuko ostaa uuren:confused:

Minulla oli niin että kun kerran matkasin quicktravelilla jonnekin niin hepo ilmestyy joko kaupungissa pilttuuseen tai sitten ihan vain vierelle. Tosin jos pedot ehti sen tappamaan niin sitten varmaan ei.

Sellainen outous että Whiterunin alkemiakauppias väittää minua aina kalpeaksi vaikka hahmossa ei olisi mitään vialla. Varmaan mainoskikka kun se yrittää kaupata niitä rohtojaan..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kysymys Dark Brotherhoodin lopusta(?):

Kuuluuko Dark Brotherhoodin tehtävien lopussa vain toistua tehtävä "Dark Brotherhood Forever"? Esim. itselläni tuli sama lumberjack kohteeksi kaksi kertaa putkeen eri henkilöjen taholta. Tyyppi oli joka kerralla taas hengissä, ja homma piti hoitaa uudestaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kysymys Dark Brotherhoodin lopusta

Tässä vaiheessa olet päässyt jo ko. killan main questin läpi, ja tuo Dark Brtoherhood forever, kestää nimensäkkin mukaisesti ikuisuuden. Ja jos lisä tappotehtäviä janoat niin se Nazir jakaa niitä edelleen siellä sanctuaryssä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tässä vaiheessa olet päässyt jo ko. killan main questin läpi, ja tuo Dark Brtoherhood forever, kestää nimensäkkin mukaisesti ikuisuuden. Ja jos lisä tappotehtäviä janoat niin se Nazir jakaa niitä edelleen siellä sanctuaryssä.

Kiitos infosta. Nazirin tehtävät onkin jo tullut hoidettua kaikki.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

50h pelattuna ja tekemistä on tehtävien määrästä päätellen ainakin 100h vielä jäljellä. Päätarina on kuulemma lyhyt, joten sitä olen säästellyt. Kolmen tunnin peliputki ei tunnu vielä missään, kun alkuun pääsee.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuossa äsken alkoi ensimmäistä kertaa tapahtumaan hurjaa nykimistä ja pelaan siis boksiversiota. Pelattuna 78h ja tallennuksen koko on 10mb. Siinä mielessä tämä on vähän hankala peli, kun tuo addiktio nousee välillä melko korkealle. Vuoteeseenmeno viivästyy aina se 2h ja pelatessa sielu lepää, kun taas silloin kun sitä ei pelaa, kokee suurta henkistä tuskaa. :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

On myös kaksi nuolta jäänyt ukkeliin kiinni toinen käteen ja toinen kaulaan niin tyypit kylillä tulee sanoon et ootko kunnossa ku näytät vähän sairaalta :D
Joo, harmittavia nuo jumiin jäävät nuolet. Patchia odotellessa, Puucee-pelaajat voivat poistaa ylimääräiset nuolet/jääpuikot naputtelemalla consoleen "sexchange", joka vaihtaa hahmomodelin naiseksi. Perään uudestaan "sexchange", ja vanha hahmo on taas kuvioissa, ilman noita ylimääräisiä koristeita! Xboxilla ongelmalta välttyisi vahvistamattomien tietojen mukaan pelaamalla peliä suoraan dvd:ltä, mutta tämä kieltämättä kuulostaisi oudolta.


42 tuntia pelikellossa, viikonloppuna pari tenttiä edessä. Tänään sankarini pääsi ehkäpä ensimmäistä kertaa puukottamaan vihollista selkään, arvattavin seurauksin. On se kaunis peli.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Peli tuli keskiviikkona postissa, eikä malttanut olla testaamatta. Perinteiseen tapaan hahmonluonnista tuli kuitenkin todellinen murheenrkryyni, kun en oikein osaa päättää, millaisella samoojalla lähtisin etenemään. Houkuttaisi kokeilla vähän stealthimpaa lähestymistapaa ja erityisesti joutskarin käyttö kiinnostaisi. Jostain syystä päädyin valitsemaan hahmokseni Dark Elfin, mutta katsotaan nyt, otanko alun vielä uusiksi erilaisella hahmolla, kun en pitkälle ehtinyt.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Peli tuli keskiviikkona postissa, eikä malttanut olla testaamatta. Perinteiseen tapaan hahmonluonnista tuli kuitenkin todellinen murheenrkryyni, kun en oikein osaa päättää, millaisella samoojalla lähtisin etenemään. Houkuttaisi kokeilla vähän stealthimpaa lähestymistapaa ja erityisesti joutskarin käyttö kiinnostaisi.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että rodulliset bonukset eivät hirveän paljoa vaa'assa paina. Kaikki skillit kuitenkin kehittyvät sitä mukaa kun niitä käytetään, eli periaatteessa hahmo kehittyy sen mukaan mitä teet. Perksit käytännössä rajoittuvat myös pitkälti vain niihin skilleihin joita tulee käytettyä.

Toisin sanoen hahmonluonti on pitkälti lähinnä esteettistä laatua. Kyllähän siinäkin tietysti voi mennä pitkään kuten itselläni meni. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tajusin juurikin että mullahan on 100% immuniteetti sairauksia vastaan. Tepsiiköhän toi vampirismiin myös. Notta turhaanko raahaan miljoonaa 0.5kg painoista putelia mukana.

Toki cure disease taika olisi hieno mutta eipä ole tässä 32 tunnin pelaamisen aikana tullut kyseistä taikaa vastaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että rodulliset bonukset eivät hirveän paljoa vaa'assa paina. Kaikki skillit kuitenkin kehittyvät sitä mukaa kun niitä käytetään, eli periaatteessa hahmo kehittyy sen mukaan mitä teet. Perksit käytännössä rajoittuvat myös pitkälti vain niihin skilleihin joita tulee käytettyä.

Toisin sanoen hahmonluonti on pitkälti lähinnä esteettistä laatua. Kyllähän siinäkin tietysti voi mennä pitkään kuten itselläni meni. :)


Jos ihan täydellistä hahmoa yrittää luoda, niin mielestäni Bretonin +25% Resist Magic on reilusti kovin rodullinen bonus. Skyrimissä tietenkin toimii hyvin myös Nordin +50% Resist Frost kun on paljon jää vihuja. Samoin Dark elffin +50% Resist Fire on hyvä. Jos taas teet hahmon joka ei käytä mitään aseita, niin kannattaa ottaa khajiit, kun niillä on Claw attacks, niin tekee paljain käsin enemmän vahinkoa, khajiitit myös juoksee hieman nopeammin kuin muut. Argonianeitten Water Breathing on myös kiva, niin ei tarvitse käyttää mitään water breathing taikoja jos vedenalaisia alueita tykkää tutkia.


Ja onhan noita vielä lisääkin. Mutta ei ne mielestäni kauheasti vaikuta rodunvalintaan, kun vasta esimerkiksi siinä vaiheessa kun teet hahmoa, jolla aiot pelata Master vaikeustasolla. Muuten ainakin itse valitsen ihan fiiliksen mukaan. Jostain syystä kaikissa Elder Scrollsseissa oon valinnut Bosmereita eli Wood Elffejä pääsääntöisesti, ja sillä pelailen Skyrimissäkin. Jos vaikeimmalla pelaisin, niin tekisin kyllä Bretonin.


Aikaisemmissa Elder Scrollseissa Wood Elffit olivat aina lyhyempiä kuin muut rodut. First Person kuvakulmakin oli aina matalemmalla kuin muilla roduilla pelatessa. Ovatko ne tässä kasvaneet saman pituisiksi kuin muutkin, koska en ole huomannut tätä vaikka olen Wood Elffillä pelannutkin?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

onkohan tää skyrim kuinka buginen, ku on ollut noilla bethesdan peleillä tapana..? esim fallout 3 jouduin muutaman kerran aloittaa pahojen bugien takia aiemmista tallennuksista uudelleen. tuo skyrim kuitenkin kiinostaisi paljon.


jaa tämä olikinjo käsitelty täällä aiemmin.. ja samat ongelmat tuntuu olevan.. SHIT!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

onkohan tää skyrim kuinka buginen, ku on ollut noilla bethesdan peleillä tapana..? esim fallout 3 jouduin muutaman kerran aloittaa pahojen bugien takia aiemmista tallennuksista uudelleen. tuo skyrim kuitenkin kiinostaisi paljon.

Jos selailet tämän aiheen aikaisempia sivuja, niin saat paljon vastauksia kysymyksiin. Pelissä on paljon bugeja, mutta vain PS3:lla sietämättömiä (jos sitä edes bugiksi voi sanoa. Peli on ennemmin rikki. Save Filen paisuminen aiheuttaa lagia ja kaatuilemista. Korjaus pitäisi olla tulossa viimeistään ensi kuun aikana). On kuulema yleisesti kaikilla alustoilla joissain tehtävissä ollut bugeja, että pitää ladata vanhoja tallennuksia, että saisi tehtyä, itse en ole törmännyt näihin. Boksilla pelailen ja pieniä bugeja on siellä täällä, mutta ei ne ole minua häirinnyt. Oikeastaan ihan hauska, kun ei voi koskaan oikein tietää mitä tapahtuu :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

no mullahan on juuri tuo PS3, enkä viitsi yhden pelin takia ostaa boxia tai pelejä pyörittävää pöytäkonetta..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

no mullahan on juuri tuo PS3, enkä viitsi yhden pelin takia ostaa boxia tai pelejä pyörittävää pöytäkonetta..

Eikä missään nimessä kannata jättää peliä ostamatta PS3:lle tuon takia. Jos luet taaksepäin kommentteja niin tietänet että tuo korjaantuu päivityksessä ja nykyiselläänkin pelaaminen onnistuu aivan hyvin.
 
no mullahan on juuri tuo PS3, enkä viitsi yhden pelin takia ostaa boxia tai pelejä pyörittävää pöytäkonetta..
Voisi olettaa, että lähitulevaisuuden patchit tilkitsevät pahimmat onglmat molempien konsolien puolelta (ps3 savet, xboxin tekstuurit).

Samaan hengenvetoon on sanottava, että jos millään pelillä voisi oikeuttaa peli-pc:n oston, niin se olisi juuri Skyrim. Tiedän tämän, koska olen siitä elävä esimerkki :-j
 
Ylös Bottom