Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Peli ei kuulemma lopu koskaan.. mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Pelillä ei ole varsinaista loppua, eli seikkailua voi jatkaa pääjuonen päätyttyäkin. Lisäksi noita pienimpiä sivutehtäviä luodaan satunnaisesti maailmaan käytännössä äärettömyyksiin saakka. Eri asia tietenkin on, kuka jaksaa noita väkinakkeja puurtaa loputtomiin. Into loppunee viimeistään sitten, kun hahmo saavuttaa maksimilevelin.

Tuli pistettyä merkille, kuinka huikeita summia Skyrimin asukkaat maksavat toisinaan ihan pienimmistäkin hommista. "Joo, käyhän heittämässä tuollainen potioni tuolle kaverille kahden korttelin päähän" - "Oi kiitos, tässä sinule 400 kultaa".
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sitten kun teet bountyn jossa pitää teilata vaikka jättiläinen, niin tossa sulla 100 :)

Mutta tuo maksimi levelin saaminen kyllä vaatii ihan tuhottomasti pelitunteja. Sitten kun on esim. One-Handed aseet 100 jonka jälkeen leveli ei kartu enään niitä käyttämällä, joutuu alkaa käyttämään Two-Handed tai jousipyssyä. Tämä on itellä edessä kohta kun One-Handed on tällä hetkellä 98 ja leveli on vasta 28.

"At higher levels, leveling up happens much more slowly, however there is no discrete change upon reaching level 50. Level increases in Skyrim follow a formula (detailed above in the Gaining Levels section). The maximum level is level 81 and is reached by increasing all skills to 100. With every skill mastered, the level progress meter will rest a little over halfway to '82', meaning it is not necessary to master every skill to achieve Level 81.

One implication of the leveling system is that although it is possible to create a character with 100 in all skills, it is not possible for one character to unlock all skill perks, unless a console command is used (player.addperk). In such a case, one may unlock every perk available, even at level 1. There are 251 total skill perks (including multi-point perks), but only around 80 of them can be unlocked by any given character."
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sitten kun teet bountyn jossa pitää teilata vaikka jättiläinen, niin tossa sulla 100 :)

Mutta tuo maksimi levelin saaminen kyllä vaatii ihan tuhottomasti pelitunteja. Sitten kun on esim. One-Handed aseet 100 jonka jälkeen leveli ei kartu enään niitä käyttämällä, joutuu alkaa käyttämään Two-Handed tai jousipyssyä. Tämä on itellä edessä kohta kun One-Handed on tällä hetkellä 98 ja leveli on vasta 28.

No mulla on jo pitkään ollut naishahmolla kahdenkäden taidot 100. Eli nyt on sitten ammuskeltu jousipyssyllä 46:n, yhdellä kädellä 76:an ja tulipalloja heitelty 40:n. Taidan jatkaa tulipalloilla kun on Kiva maski ja arkkimaagin kaapu (ei ihan heti lopu toi magia). Samoin Raskas haarniska vaihtui kevyeen.

Eukko menee jo levelillä 45, seuraavaksi sitten sota, varmaan legioonassa. Stormcloakit on ärsyttäviä rasisteja :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Aivan mahtava peli, jota kyllä jaksaa tahkota, vaikkapa satojakin tunteja!

Tällä hetkellä itse vetänyt läpi itse main questin, thiefs guildin, companionsin, sodan (stormcloakkien puolella) ja monia monia sivutehtäviä. Talot omistan Whiterunissa, Solitudessa ja Winterholdissa. Hahmoni on 51levelinen ja pärjää jo vaikeammillekkin vihollisille :). Pelattuja tunteja on siis takana jo monia ja loppua ei näy. Suosittelen peliä kyllä aivan kaikille en usko, että kukaan voi ainakaan vihata tätä peliä sen laajuudessaan ja monipuolisuudessaan ;).
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Älyttömän hieno ja mukaansa tempaava roolipeli. Pelitunteja takana kymmeniä ja lvl 32. Tekemistä riittää kyläläisten nakeista aina omiin veikka gustafsson vuorikiipeily matkoihin saakka.
Sais kyllä tulla päivitystä mikä korjais tuon muutamaa tuntia pidemmän pelisession frame laskemisen ja peli on jumittanut jo joku 10x, useimmiten latausruutuun. Silti pienistä bugeista huolimatta tämän pelin pariin palaa joka päivä.
Trophyjen metsästyskin on edennyt sujuvasti ja 42%.
Eikös eepokseen luvattu jotain DLC:täkin?


lvl 32 woodelf female, dual wielding rogue without stealth :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sais kyllä tulla päivitystä mikä korjais tuon muutamaa tuntia pidemmän pelisession frame laskemisen ja peli on jumittanut jo joku 10x, useimmiten latausruutuun. Silti pienistä bugeista huolimatta tämän pelin pariin palaa joka päivä.

Tätä minäkin odotan, ei ole enää viitsinyt niin paljoa pelailla kun toi fps tökkii nykyään jatkuvasti. Tilannetta kuitenkin tuntuu aina hiukan auttavan kun pelin asentaa uudelleen, toimii taas hiukan sulavammin jonkin aikaa. Kumma kyllä, mulla ei ole kertaakaan kunnolla jumittanut.


Kuitenkin 100h~ takana tällä hetkellä, eikä vieläkään joka paikka tutkittuna... :eek: Tehtäviäkin on aivan järkyttävästi vielä tekemättä.


8 perkkiä olisi käytettävissä, en meinaa keksiä mihin ne nyt enää laittaisin. One-handed, heavy armor, blocking, smithing, enchanting ja speech taitaa olla omalla kohdalla ihan ok kunnossa, noihin en lisää perkkejä taida tuhlata. Kahden käden aseisiin voisi toisaalta laittaa, mutta noilla yhden käden aseillakin saan vihut matalaksi korkeintaan kolmella iskulla... Pickpocket millään tavalla järkevä "sijoitus"?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

eikai ne tehtävät ole aina samoja? (muutaman questin kierrätys)

Eihän uusia questeja voi tulla tietenkään loputtomiin. Kyllä tehtäviä on ylipäätänsä niin paljon, että ei niihin voi kyllästyä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuli Amazonista tämä tänään. En ehtinyt montaa minuuttia pelata, heti keepiin mennessä jäi musa pauhaamaan ja ruutu muuttui mustaksi, PS-nappi ei toiminut joten ei kun nappia koko koneelle. Se siitä pelisessiosta... :D
Onko tässä paljonkin tämmöisiä jäätymisiä, ei jaksaisi hermoja kiristellä jos toistuu useinkin.

Jotenkin alkufiilis muutenkin oli että graafisesti aika kököltä vaikuttaa, tuossa alkurituaaleissa nuo sotilaat "liukui" pitkin maata, ruudunpäivitys töksähteli yms. yms.
Mutta voisihan tälle mahdollisuuden antaa jos tuota kaatuilua ei kovin usein esiinny (?). Onkohan patcheja luvassa, jos on niin milloin, tiatoo?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itellä ei ole kaatunut kertaakaan ja pelitunteja on n. 50-60..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Olen jo tilannu pelin, mutta koska en malta odotaa niin pakko udella etukäeen että kuinka iso tuo pelialue on esim. Just Cause 2 verrattuna?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko kellään buginut jokin questi? Itelläni tainnut bugata tuo "House of Horrors". Markaarthissa pitäisi päästä 'Abandoned Houseen', mutten löydä Vigilantus Tyrantea. Hänen avulla siis pääsisin luultavasti sisään. Aloitin tuon questin joskus aikoja sitten ja epäilen että tuo henkilö lymyilee tuon kämpän sisällä. Ovi on kuitenkin lukossa tällä hetkellä eikä avaimesta ole tietoakaan. Questmarkeri osoittaa talon ovea.


Onko tässä paljonkin tämmöisiä jäätymisiä, ei jaksaisi hermoja kiristellä jos toistuu useinkin.

Jotenkin alkufiilis muutenkin oli että graafisesti aika kököltä vaikuttaa...

Itelläni jäätynyt vaan noin 5 kertaa, vaikka pelitunteja on takana jo about 80. Peli alkaa kuitenkin lagimaan jos pelaat liian kauan putkeen. Pleikkarin uudelleenkäynnistäminen tepsii, ja peli pyörii taas hyvin.

Itellänikin oli hieman samankaltaiset alkufiilikset grafiikasta, mutta kyllä niihin tottuu. Kyllähän tää näyttää erittäin hyvältä, ottaen huomioon että tää on ns. open world. Anna pelille hieman aikaa, niin kyllä se sytyttää!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Bethesda teki sen jälleen. Eli onnistui tappamaan kaiken kiinnostuksen peliinsä umpisurkean kirjoittamisen avulla!

Uskomatonta suorastaan, mikäli pelin muihin aspekteihin jaksaa paneutua (smithingiin, maailman tutkintaan), voi olla että pelistä saa irti hyvinkin iloa. Mutta auta armias kun yrittää vaikka pelin päätarinaa pelata - ei näin huonoa kirjoittamista voi olla.

Pahempaa on suorastaan pelin pelaaminen nyt kun main quest on suoritettu. Palkitsevuus on samalla tasolla kuin vanhoissa Metroid peleissä: "well done." Hurraa.

Raivostuttavaa, että potentiaalisesti loistavasta pelistä on jälleen kerran onnistuttu vetämään ilot pilalle näinkin simppelin asian vuoksi. New Vegas sentään osasi lopettaa tarinansa ja tarjota pelaajalle jotain, mitä odottaa ja mikä oikeasti vaikutti peliin ja antoi päämäärälle arvoa. Siinä onkin Bethesdan ja Obsidianin ero, toinen firmoista ymmärtää roolipelien tarinoiden päälle.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

*Tyhmä kysymys alert*

Mikä siihen vaikuttaa että voi craftaa esim. armorystä epic - > legendary, ois toi ebony armor tos vähä vailla, onko se vaan toi smithing skilli? (itellä 80 atm)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

*Tyhmä kysymys alert*

Mikä siihen vaikuttaa että voi craftaa esim. armorystä epic - > legendary, ois toi ebony armor tos vähä vailla, onko se vaan toi smithing skilli? (itellä 80 atm)

Smithing skill, sekä itemit (esim. hanskat +17% to smithing) ja potionit jotka parantavat smithing skilliä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Minkälaisia havaintoja teillä on jousen ja nuolten damagekaavasta? Googlailin tuossa, että joidenkin mielestä kaava on jousen dam + nuolen dam (x skilli & perkit yms.). Muistaakseni olen joskus lukenut, että Oblivionissa damage määräytyi aina matalamman (jousen tai nuolen) lukeman mukaan. Toivottavasti ainakaan näin ei ole Skyrimissä. Vähän hankalaa välillä päätellä, kun ei näy vihujen levelit.

Itse en allekirjoita, että "Bows do considerably more damage", kuten hehkutettiin. Kyllähän sillä silti ehdottomasti tässä pelissä pärjää, mitä edelliseen julkaisuun vertaa. Oblivionissa tuntui, että jousipainotteisella pelaajalla joutui pitämään vaikeustason minimissä - saattaa olla toki taidottoman puhetta. Skyrimissä olen ollut aina taipuvainen etenemään perkkipuun vasenta linjaa. Onko tuo Critical Shot mistään kotoisin? Mistään kun ei kokeilematta voi päätellä, kuinka paljon tuo mainittu "extra damage" on.

Vähän myös ihmetyttää jousella tähtääminen. Toisaalta tuntuu, että realisesti pitää kantaman kasvaessa huomioida ballistiikka, ja toisaalta saa munille tähdätä jos rintaan aikoo osua. On kuin pelintekijöiltä sama jekku, kun intin alussa sai jonkun vanhan trollin kohdistaman rynkyn ihmeteltäväkseen.

PS. Esteettisestä puolesta sen verran, että...
...Dwarven-nuolikontti on mielestäni piirilevymäisine kuvioineen vähän liian kyber tämän pelin tunnelmaan - Dwemer-kulttuurin mielestäni muutoin onnistuneesti toteutetuista piirteistä huolimatta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itelläni jäätynyt vaan noin 5 kertaa, vaikka pelitunteja on takana jo about 80. Peli alkaa kuitenkin lagimaan jos pelaat liian kauan putkeen. Pleikkarin uudelleenkäynnistäminen tepsii, ja peli pyörii taas hyvin.

Itellänikin oli hieman samankaltaiset alkufiilikset grafiikasta, mutta kyllä niihin tottuu. Kyllähän tää näyttää erittäin hyvältä, ottaen huomioon että tää on ns. open world. Anna pelille hieman aikaa, niin kyllä se sytyttää!
Jees, pitäähän tätä tänään vielä koittaa, tuli vähän skeptinen olo heti alkuun, kun ekalla pelisessioilla sen 5min jälkeen jää jumiin.

Grafiikoista, pelasin juuri Uncharted 3 läpi ennen tätä, joten voi olla vähän liian hyvä vertailukohta lähimuistissa. ;)

Niin, olikos kenelläkään mistään patchista tietoa, jos tarvii muutamalla päivällä lykätä pelin aloittamista niin ei se haittaa jos saa toimivamman kokemuksen.
 
Joo. hain tämän suoraan kaupasta sen jälkeen kun kattelin kaverin pelaamista. Aikaisemmat "roolipeli" kokemukset on lähinnä Massive Effect (joo.. tiedän :D)
Mrr tämän takia jääny bf3 paljon vähemälle.

Tuli tehtyä tommoinen khajit kisuli :D
Tommone sniikki katanoita heilutteleva öh ninja?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mutta auta armias kun yrittää vaikka pelin päätarinaa pelata - ei näin huonoa kirjoittamista voi olla.

Onneksi on kuitenkin muita mielenkiintoisia quest linejä (esim. sisällissota) kompensoimassa tätä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onneksi on kuitenkin muita mielenkiintoisia quest linejä (esim. sisällissota) kompensoimassa tätä.

Dark Brotherhood on toinen hyvä. Tosin tämän quest linen vaikutus pääjuoneen tai yleensäkin Skyrimin ihmisten arkeen jää kyllä hävyttömän lussuksi ottaen huomioon, että siinä tulee vastaan aika reippaasti koko valtakuntaa järisyttäviä tapahtumia.
 
Ylös Bottom