Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

En löytänyt enää vanhaa ukkoani niin menin sitten poistamaan kaikki 4 kaverin tekemääni save paikkaa ja sen jälkeen en voinut enää edes mennä siihen load kohtaan eli kai se oma hahmo sitten poistui..
Ei ollut onneksi kun 7lvl niin pelasin sen jo päivässä samalle tasolle ja ylikin :D
Silti vähän mietityttää tuo save homma nyt :confused:

Nyt vaikuttaa että olet käyttänyt joko

autosavea vain, ettet itse ole ottanut Tallennustoimintoa. Autosave tallentaa tiedoston tiettyihin paikkaan. Eli jos pelailet erihahmoilla, se kirjoittaa edellisen päälle. Jos vaihdat hahmoasi, pitää tallentaa lopettaessa myös itse eri kohtaan kuin autosave.

Tallennettu käsin vanhan tallennuksen päälle. Tallennustoiminnossa käsin löytyy New Save/Slot kohta joka tekee uuden tallennustiedoston. Tämä ei vaikuta kuitenkaan autosaveen joka tallentaa aina samaan.

Älä ikinä luota autoisaveen, lopettaessa ja välilläkin pitää itse tallentaa eri slottiin.
 
Followeria haluaisin vaihtaa. Koko pelin ajan oon Janessaa pitäny mukana ja on kyllä hoitanu hommansa hyvin. Ehkä vaihdan Aelaan seuraavaksi. Harmi kun se Lydia kuoli jonneki luolaan :D

Hah, mullaki kuoli Lydia yhen questin aikana :( Onko muuten muita archer apureita kuin tuo Faendal tuolta Riwerwood:sta?

Välillä tulee tässä sellanen fiilis et nakkais levyn johonkin pimeään nurkkaan odottaam, mutta sitten taas hoksaa jotain tekemistä ja on pakko lähteä seikkailemaan.

Uppoutunu kyllä hyvin tuohon maailmaan, esimerkkinä se et pelailin vaihteenvuoksi eilen bf3:sta ja heti olin menossa kuolleen vihun kamoja tutkimaan :D
 
Hah, mullaki kuoli Lydia yhen questin aikana

Followerit ei muuten kuole jos et itse tapa niitä. Ne kestää vihun iskuja ihan loputtomasti, mitä nyt alkavat "keräilemään" maassa kun hipat menee matalalle.

Shouteja saa opittua monista eri luolista. Ne lohharin jalan näköset luolamerkit sisältää aina uuden sanan

Höpö höpö, ei oo jokaisella "lohharinvarvaspaikalla" uutta sanaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Päätin eilen illalla, että etsin vaikka väkisin sellaisen aseen, josta saa tuon Banish enchantmentin. Eipä siinä mennyt kuin n.1,5h. Meinasin jo jossain vaiheessa luovuttaa, kun ei kauppiaalle meinannut missään vaiheessa ilmaantua sopivaa asetta ja etsimällä tuota ei tosiaan jaksa edes lähteä yrittämään.

Onko muuten jossain päin jotain kauppiaita, joilla olisi hieman enemmänkin kultaa anettavana, kun menee tavaroita myymään? Tuo n.1000 gold on hitusen turhan pieni määrä.
 
Onko muuten jossain päin jotain kauppiaita, joilla olisi hieman enemmänkin kultaa anettavana, kun menee tavaroita myymään? Tuo n.1000 gold on hitusen turhan pieni määrä.

Thieves guilsin tehtävät suorittamalla johonkin kylään ilmestyi "fencenä" toimiva häiskä. Hänellä on muistaakseni 4000 paikallista rahaa taskussaan. Samaten vorojen päämajaan saa useamman kauppiaan, jolloin kertakäynnillä saa myytyä kohtuullisen määrän roinaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Menin varmaan vahingossa painamaan jostain napista niin nyt kun pelaa silleen että koko ukko näkyy niin jostain syystä se kamera on nyt AIVAN liian lähellä.. Mistä sen saa takasin laitettua niin niinkuin se aluksi oli?

E:selvitetty
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Followerit ei muuten kuole jos et itse tapa niitä. Ne kestää vihun iskuja ihan loputtomasti, mitä nyt alkavat "keräilemään" maassa kun hipat menee matalalle.

Kyllä muuten kuolee. Mikäli ne saa happea ottaessaan osumaa ihan keneltä tahansa(erityisesti maagien loitsut), niin henki lähtee, poikkeuksena sellaiset tyypit, joita ei saa muutenkaan hengiltä. Mjoll tällaisesta esimerkkinä. Loistovaimo muuten. Toimii followerina, omistaa oman kämpän ja on kuolematon. Sen seuralaisenkin voi helposti puukottaa hengiltä, kunhan jättää vaimon hetkeksi jonnekin haistelemaan kukkasia.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eilen tän pelin hommasin, eli en paljon tästä tiedä, enkä itse edes vaivaudu ottamaan tietoa tästä asiasta, kun laiska olen:
Eli missä noita tavaroita voi myydä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hei.

Tuosta enchantingista olisi kysymys.

Onko kukaan löytänyt kamoja, joissa olisi Fortify Enchanting?
Itse olen tasolla 35 eikä ole vielä tullut yhtään tuollaista kampetta vastaan.
Elän sellaisessa käsityksessä että kyseisiä kamoja ei ole? Kuten ei myöskään fortify alchemy potionia. Tosin nuo voi tehdä ristiin eli potionilla parantaa enchanttausta, sitten paremmalla enchanttauksella tehdä alchemyä parantavat kamat ja niillä sitten taas paremman potionin jne... Loppujen lopuksi saa tehtyä aika kovia potskuja joilla boostata enchanttausta ja aika kovia tavaroita joilla boostata alchemyä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten vois parantuu jostain vampyyrilta saamasta sairaudesta, että stamina ei palaudu päivänvalolla?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eilen tän pelin hommasin, eli en paljon tästä tiedä, enkä itse edes vaivaudu ottamaan tietoa tästä asiasta, kun laiska olen:
Eli missä noita tavaroita voi myydä?
Kaupassa. Jokaisessa kaupungissa on muutama, tosin toiset suostuvat ostamaan vain tiettyjä tavaroita (esim. potion kaupassa ei osteta aseita).

Ja Make93, vampirismista parantumisohjeet löytyvät tuolta Skyrim Faq ketjusta.
Jos tartunta on alkuvaiheessa niin pelkkä rukoileminen auttaa (kuten muihinkin sairauksiin, löytyvät Magic valikosta kohdasta Active Effects).

Kyllä muuten kuolee. Mikäli ne saa happea ottaessaan osumaa ihan keneltä tahansa(erityisesti maagien loitsut), niin henki lähtee, poikkeuksena sellaiset tyypit, joita ei saa muutenkaan hengiltä.

Jaa, kiitos, en tiennytkään :) Jotenkin vain oletin että se on ollut aina mun nuoli/taika, joka sen followerin on niitannut (ja sitten aikaisempaa tallennusta hakemaan :D )
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Voinko lurettaa vaikka jättiläisen kylän keskelle tappamaan niitä kyläläisiä?.. entä kun kaikki kylässä ovat kuolleet? herääkö ne henkiin kun myöhemmin tuun käymään paikassa?
kovasti tekis mieli hieman hassutella mutta ei uskalla jos vaikka kusee jonkun Questlinen tappamalla tärkeän NPC:n :S

E: Niin ja oisko vielä ehdotuksia Minkälaisen followerin ottais matkaan? Pelaan tämän ensimmäisen hahmoni Juggernaut tyylillä ja alkaa hieman ärsyttään tää lydia kun se on kokoajan mun miekan tiellä ottaen iskua.. joku mage tai rangeri varmaan ois ihan toimiva, mutta onko niistä mihinkään loppujenlopuksi?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Elän sellaisessa käsityksessä että kyseisiä kamoja ei ole? Kuten ei myöskään fortify alchemy potionia. Tosin nuo voi tehdä ristiin eli potionilla parantaa enchanttausta, sitten paremmalla enchanttauksella tehdä alchemyä parantavat kamat ja niillä sitten taas paremman potionin jne... Loppujen lopuksi saa tehtyä aika kovia potskuja joilla boostata enchanttausta ja aika kovia tavaroita joilla boostata alchemyä.


Sain yhdestä Dark Brotherhoodin tehtävästä sormuksen, jossa oli Fortify Alchemy ja sen pystyi Disenchanttamaan. Ja on myös muitakin kamoja, joissa on Fortify Alchemy, tullut vastaan mutta yhtään Fortify Enchantia ei. Alan olla samaa mieltä, ettei niitä taida olla ollenkaan..

Kiitos vastauksesta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Voinko lurettaa vaikka jättiläisen kylän keskelle tappamaan niitä kyläläisiä?.. entä kun kaikki kylässä ovat kuolleet? herääkö ne henkiin kun myöhemmin tuun käymään paikassa?
kovasti tekis mieli hieman hassutella mutta ei uskalla jos vaikka kusee jonkun Questlinen tappamalla tärkeän NPC:n :S

E: Niin ja oisko vielä ehdotuksia Minkälaisen followerin ottais matkaan? Pelaan tämän ensimmäisen hahmoni Juggernaut tyylillä ja alkaa hieman ärsyttään tää lydia kun se on kokoajan mun miekan tiellä ottaen iskua.. joku mage tai rangeri varmaan ois ihan toimiva, mutta onko niistä mihinkään loppujenlopuksi?

Aikaisemmin jollain oli heti pelin alussa lohhari hyökännyt riverwoodiin ja pisti koko kylän matalaks. Ei oo ilmestyny ehjää tilalle. Kyllä jouskareissa tehoa riittää. Smithingillä saa paremmaksi mutta sen jo varmaan tiesitkin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

PC:llä on etu tuolla resurrect komennolla. Aika pakollinen kun Questit tehtävien henkilöt eivät ole kuolemattomia. Esim. itsellä kävi niin että kun liittyi varkaiden kiltaan, alkoi kyseisessä kaupungissa pyöriä varkaita tiheään tahtiin. No ei se mitään mutta ne tappoi kauppiaa siitä torin reunoilta. Eli aina kun meni kaupunkii, pari kauppiasta, pari varasta ja kasa vartioita kuolleena torin reunoilla. Samoin vankilasta pako eräässä kaupungissa teki mellakan jossa kuoli puolet kaupunkilaisista.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Aivan loistava peli 3 tunnin pelailun jälkeen! Light Armor, molemmissa käsissä daggerit ja jouskarilla olen lähtenyt liikkeelle. Hieman magiaa tullut myös käytettyä.
Maisemat myös upean näköisiä. Pakko taas kohta mennä pelaamaan! ;)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse aloitin tänään oman seikkailuni. Aloitan miekkamiehenä, joka tarvittaessa turvautuu jouskaan tai magiaan (en yleensä). Kannattaako lähteä kehittämään 2H miekkaa? Olen kuullut, että sen käytännöllisyys laskee peli edetessä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Skyrim ekspertit kertokaahan hyviä tapoja ansaita rahaa. Tuntuu, että rahat ovat kokoajan lopussa, koska tavaroista saa vain murto-osan niitten oikeasta arvosta, kun myyn ne kauppiaille.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

The BigBang: Eipä oikeastaan kannata käyttää 2h vermeitä, koska tällöin et saa käyttöön kilpiä tai vaihtoehtoisesti taikoja toiseen käteen ja damage ei kuitenkaan ole niinpaljoa suurempi kuin 1h aseissa.

Jormis: Suorittamalla Dark Brotherhoodin questlinea suorittamalla ainakin saa hyvin käteistä myöskin Thieves Guildin tehtävistä maksetaan hyvin. Yleensäkin tehtäviä tekemällä saa kassa varantoja kasvatettuja. Toinen tapa on tehdä esimerkiksi iron daggereita ja liittää niihin jokin enchantment ja sen jälkeen myydä niitä eteenpäin esimerkiksi 10-20 kerralla. Itse en tosin kamojen myyntiä ole harjoittanut, mutta siltikin rahamäärä alkaa lähestyä jo 100k:ta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

The BigBang: Eipä oikeastaan kannata käyttää 2h vermeitä, koska tällöin et saa käyttöön kilpiä tai vaihtoehtoisesti taikoja toiseen käteen ja damage ei kuitenkaan ole niinpaljoa suurempi kuin 1h aseissa.

Jormis: Suorittamalla Dark Brotherhoodin questlinea suorittamalla ainakin saa hyvin käteistä myöskin Thieves Guildin tehtävistä maksetaan hyvin. Yleensäkin tehtäviä tekemällä saa kassa varantoja kasvatettuja. Toinen tapa on tehdä esimerkiksi iron daggereita ja liittää niihin jokin enchantment ja sen jälkeen myydä niitä eteenpäin esimerkiksi 10-20 kerralla. Itse en tosin kamojen myyntiä ole harjoittanut, mutta siltikin rahamäärä alkaa lähestyä jo 100k:ta.

Okei, tuota Iron Daggereiden tekoa voisi kokeilla, niitä kun teen muutenkin kasvattaakseni smithingiä. Yhden enchantmentinkin olen jo oppinut ja käyttänyt sitä omiin aseisiini. Kannattaako niihin daggereihin sitten laittaa joku huonohko soul gem (kuten petty?) vai nostaako parempi soul gem runsaasti hintaa?
 
Ylös Bottom