Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Joo, siis tarkoitus oli ostaa ja odottaa next-gen päivitystä.

Anniversary Edition ei kiinnosta, se sisältää vain Creation Club-kamaa. Niitä voi ostaa erikseenkin tai sitten käyttää modeja. Kaipa siinä jokunen uusikin CC-sisältö mahtuu pakettiin, mutta tuskin mitään uuttaa ja mielenkiintoista.

Näköjään myös tuota PS5-versiota pystyy jonkun verran modaamaan, vaikka ei ole niin laaja tuki mitä Xboxilla. Suurinosa modesta näyttää ihan hyvältä:
 
Mitenkäs Anniversary Edition ei ole vieläkään ennakkotilattavissa. Myöhästyykö tämä 11.11. aikataulusta?
 
Kai tästä Anniversarystä tulee kuitenkin fyysinen painos. Tuossa videolla kun kelaa kohtaan 0.20 niin näkyy kuva fyysisestä painoksesta.
 
Tärkeää tietoa AE:stä.

What is the price of the Skyrim Anniversary Edition and the Anniversary Upgrade?
  • The MSRP for the Skyrim Anniversary Edition on digital storefronts will be USD $49.99/EUR €54.99/GBP £47.99/AUD $79.95/RUB 3399 at launch.
  • If you already own Skyrim Special Edition, the MSRP for the Anniversary Upgrade on digital storefronts will be USD $19.99/EUR €19.99/GBP £15.99/AUD $29.95/RUB 1429 at launch.
Prices and availability may differ by region or platform. Check your local retailer for your local price.

Will there be a physical version of the Anniversary Edition?
Yes, there will be physical copies of the Anniversary Edition available for PlayStation 4 and Xbox One systems. Please note that while the physical edition contains a game disc, internet access is required to redeem and download the Creation Club content included in the Anniversary Edition. Prices and availability for physical copies may vary, check your local retailer for details.

Is Skyrim getting a next-gen upgrade?
Yes! Owners of Skyrim Special Edition or the Anniversary Edition on PlayStation 5 and Xbox Series X|S will receive a next-generation upgrade for the game. The upgrade will be free and optimize the game with enhanced graphics, faster loading times and more.

Will my achievements/trophies carry over?
Any achievement/trophy progress earned playing on Skyrim Special Edition will carry over to the Anniversary Edition, EXCEPT when upgrading the PlayStation 4 version of the game to the PlayStation 5 version.

 
Kylläpäs PS5 päivityksellä peli on sulava, taitaa olla 60fps? Ei nyi edes lumipyryalueella. Olen pelannut PS3, PS4 ja PS4Pro versioita, niin ei ollu niissä meno noin sulavaa. Lataustauot on kans aika lyhyet. Muuten sama peli ku ennenkin. En koe sitä 20€ Anniversary Edition Upgradea tarpeelliseksi, vai kannattaako se hommata? Ei viittis 10v vanhasta pelistä mitään maksaa enää.
 
Kylläpäs PS5 päivityksellä peli on sulava, taitaa olla 60fps? Ei nyi edes lumipyryalueella. Olen pelannut PS3, PS4 ja PS4Pro versioita, niin ei ollu niissä meno noin sulavaa. Lataustauot on kans aika lyhyet. Muuten sama peli ku ennenkin. En koe sitä 20€ Anniversary Edition Upgradea tarpeelliseksi, vai kannattaako se hommata? Ei viittis 10v vanhasta pelistä mitään maksaa enää.

Joo jotain testiä tossa kattelin niin näytti olevan 99% lukittu 60 FPS, eli sulavaa menoa. Tekis itsekkin mieli hommata tuo uusi versio ja kokeilla miten peli uppoaa vielä.

Tosin nyt on niin kova peli rypäs että se hetki saa odottaa ainakin jonnin verran.
 
Itse ostin parillakympillä tuon Anniversaryn ja tulihan siinä ainaki jotain modeja mukaan. Esim Survival Mode joka tekee pelistä kyllä paremman.

Ja tosiaan itse peli pyörii PS5:lla kyllä nätisti ja lataukset ovat nopeita. Ainoa vaan etten ainakaan vielä ole huomannut mitään Dualsense ominaisuuksia.
 
”Ilmaiseen” PS5 päivitykseen kylläkin kuuluu selviytymistila. Ekan luolan jälkeen kysyttiin haluanko Survival Moden päälle, täytyy sanoo että en halunnut.:) Jokin kalastus ja Saints & Seducers kuuluu siihen myös. Olen pelannut peliä todella paljon Jouskarimiehellä, nyt päädyin velhoon/maagiin.
 
Joo ilmeisesti kaikki tärkeimmät eli uuden sukupolven versio, kalastus, selvitymstila jne. tuli ilmaisena päivityksenä. Tossa anniversary versiossa maksaa vain creation club (vai mikä olikaan) modeista.
 
Xboxilla ei taida olla current gen -versiota Skyrimissä ollenkaan. Ainakin kun pelaamaan meni, niin guiden avaamalla näkyy edelleen FPS boost. Ei pitäisi näkyä jos on XSX-versio. Latasin toissailtana ja X|S-logo on kyllä Storessa, mutta silti FPS boost. Pelihän oli jo 4K 60fps valmiiksi. Hieman erikoista on, jos ovat tehneet vain toiselle alustalle.

E: alempi viesti. Näyttää pyörivän myös ilman boostia 60fps.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20211114_211023.jpg
    IMG_20211114_211023.jpg
    3,5 MB · Lukukerrat: 13
Viimeksi muokattu:
Xboxilla ei taida olla current gen -versiota Skyrimissä ollenkaan. Ainakin kun pelaamaan meni, niin guiden avaamalla näkyy edelleen FPS boost. Ei pitäisi näkyä jos on XSX-versio. Latasin toissailtana ja X|S-logo on kyllä Storessa, mutta silti FPS boost. Pelihän oli jo 4K 60fps valmiiksi. Hieman erikoista on, jos ovat tehneet vain toiselle alustalle.

Ei taida olla tulossa Game Pass versioon?
 
Ei taida olla tulossa Game Pass versioon?
Skyrim: Special Edition sai kyllä uuden sukupolven päivityksen, mutta sitten on erikseen 20e maksava Anniversary-paketti, joka tuo Creative Club -sisällön. Special Edition on Game Passissa. Tämän käsityksen oon saanut itse. Ei silti mitään muutosta tuohon FPS boostiin ole tapahtunut kun pelin käynnistää.

E: Ilmeisesti FPS boostin voi poistaa käytöstä ja silti pyörii 60fps. Erikoista. Natiivi versio tämä siis näyttää olevan, vaikka se tuota boostia tyrkyttää. My bad.
 
Viimeksi muokattu:
Skyrim: Special Edition sai kyllä uuden sukupolven päivityksen, mutta sitten on erikseen 20e maksava Anniversary-paketti, joka tuo Creative Club -sisällön. Special Edition on Game Passissa. Tämän käsityksen oon saanut itse. Ei silti mitään muutosta tuohon FPS-boostiin ole tapahtunut kun pelin käynnistää.

Taitaa olla vain bugi koska 60fps kun FPS Boost ei valittuna
 
Elikkä nyt tein niin kun mulla oli viiden euron alennuskoodi VPD:hen, niin ostin PS4 Special Editionin 20 eurolla, laitoin PS5 version asentumaan ja ostin samalla Anniversary Edition DLC:n 20 eurolla, Eli Anniversary Editionille tuli hintaa 40 euroa.

Skyrim PS5 vie vain 15 gigaa ssd tilaa:
20211115112334nekum.jpg
 
Tuli tosiaan hankittua tuo Anniversary Edition Xboxille ja yllättävän koukuttavaa on taas palata uudella hahmolla pelin pariin. Necromancerin kykyjen hyödyntäminen tuo ihan uudenlaisen hauskan pelitavan ja muutkin pienet lisäkikkareet saavat pelin tuntumaan uudelta. En kuitenkaan ottanut survival modea käyttöön enkä etsi aktiivisesti ainakaan alkuun niitä lisäosien tehtäviä vaan pelaan peliä ikään kuin se olisi ehjä kokonaisuus jossa vain on entistä enemmän kaikkea löydettävää. Pitkästä aikaa palasin myös vanillaversion pariin ja kyllähän sen huomaa, että bugeja on jäänyt korjaamatta. Puolen vuoden ESO:n pelaamisen jälkeen tuntuu kuitenkin mahtavalta pelata taas oikeaa Skyrimiä ilman moninpelin kökköyksiä.

Minusta kannattaa maksaa se pari kymppiä noista uusista sisällöistä, jos aikoo vielä pelata pelin läpi. Jos uusi läpipeluu ei kiinnosta, tuskin kannattaa vaivautua vain kokeilun vuoksi maksamaan vaikka onhan se aiempaan ryöstöhinnoitteluun verrattuna ihan kohtuullinen paketti. Ehkä 20 tuntia pelkästään uutta sisältöä uusien pelitapojen sun muun lisäksi. Erityisesti kannattaa ostaa tuo lisäri, jos tykkää pelata maagilla, joka summonoi avustajia itselleen. Se on myös mukavan rento tapa pelata, kun hahmo ei ole aina itse ottamassa lämää ja kuolemassa.
 
Mikähän homman nimi kun yritän ladata savea niin tulee pelkkä musta ruutu ja peliin ei pääse? Yritin montaa eri savea niin kaikilla sama homma.
 
Pakko ilmeisesti taas ostaa tämä kun niin halvalla tyrkyttävät tuota PS5 versiota. Jos kokeilisi kerrankin puhdasta mage hahmoa, pelityylejä tässä kyllä piisaa ja silti tullut aina pelattua kahden käden miekkamiehellä.
 
Anniversary Editionissa tulee monta uutta kotia, joihin voi muuttaa asumaan.
skyrim_20220311161519t2jfc.png

Tässä on maagiasunto Myrwatch, johon voi muuttaa asumaan jos keksii miten oven saa auki.

skyrim_20220311160618o6kvv.png

Myrwatch on valmiiksi sisustettu.

skyrim_202203111612475tkdf.png

Myrwatch sisältää monipuolisia craftausmahdollisuuksia.
 
Ylös Bottom