Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ja kysyn vielä uudestaan tätä, että onko mitenkään mahdollista jatkaa (bugannutta?) Sisällis sota guest linee, kun kesken tehtävä the battle for fort greenwall satutin riftenin jarlia ja quest aitomaattisesti suoriutui, mutta en pysty jatkamaan sisällissota tehtävää. Se vain näyttää, että seuraavaksi minun pitäisi regain rift , mutra sitä ei voi suorittaa koska the batlle for fort greenwall on jo suoritettu
Olisin todella kiitollinen,jos jollakin olisi toimiva neuvo
Veikkaisin että joudut aloittamaan koko questlinen alusta. Skyrimia piinaa edelleen melkoinen liuta questeihin liittyviä bugeja. Niin ja kannattaa joskus olla siellä äidinkielen tunnilla hereillä. Olisi helpompi ymmärtää, mitä ajat takaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Veikkaisin että joudut aloittamaan koko questlinen alusta. Skyrimia piinaa edelleen melkoinen liuta questeihin liittyviä bugeja. Niin ja kannattaa joskus olla siellä äidinkielen tunnilla hereillä. Olisi helpompi ymmärtää, mitä ajat takaa.

Pystyykö questlinen muka aloittaa alusta konsoleilla, jos voisi niin olisi kyllä helppoo pelata samaan kohtaan jossa olin.
Ps.sori kirjoitus virheistä kirjoitan kännykällä ja tää sivu lagaa jotenkin oudosti, joilloin en pysty korjaan tekstiä helposti
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kysyisin tohon mun sisällissota ongelmaan liittyen vielä, että voisiko tota asiaa alkaa korjailee suorittamalla season unending mainquestin eli voisiko siinä tehtävässä antaa riftin imperialeille, jolloin ei tarvitsisi valloittaa sitä. Eli voisitteko kertoo vähän tosta questista
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

[ :mad: ] Nyt alkaa prkl kyllästyttämään jatkuva kaatuilu! Tallennustiedostolla on kokoa vajaa 4000 KB ja vähän väliä maailmaa pitkin kirmatessa, sekä 1/4 todennäköisyydellä tallennettaessa yms. latausruuduissa pleikka ottaa nuolen polveen. Yritä nyt tässä sitten nauttia vapaapäivistä kun nolifettamisesta ei tule mitään... [/ :mad: ]
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

[ :mad: ] Nyt alkaa prkl kyllästyttämään jatkuva kaatuilu! Tallennustiedostolla on kokoa vajaa 4000 KB ja vähän väliä maailmaa pitkin kirmatessa, sekä 1/4 todennäköisyydellä tallennettaessa yms. latausruuduissa pleikka ottaa nuolen polveen. Yritä nyt tässä sitten nauttia vapaapäivistä kun nolifettamisesta ei tule mitään... [/ :mad: ]

Ootko ottanut pelinaikaisen autosaven pois päältä? Itsellä autosave ainoastaan odotuksessa. Normisäkällä meinaan yrittää autosavettaa just silloin kun ruudulla tapahtuu muutenkin riittävästi --> tilt . Itse poopboxilla pelaan vaan aattelisin että plösöllä auttais samanmoinen operaatio kaatuiluun.
Itsellä nyt neljännellä hahmolla eine kleine probleme, en saa Blood on Ice tehtävää millään käyntiin vaikka olen kyllä ainakin neljä kertaa ponkaissut muiden läänien pääkaupungeista windhelmiin ja sisälllissotaa en ole edes aloittanut.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sanokaas mitä tekisin jollain 100000 kolikolla kun en ole keksinyt mitään ostamista kun on jo kaikkee
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sanokaas mitä tekisin jollain 100000 kolikolla kun en ole keksinyt mitään ostamista kun on jo kaikkee

mitäpä sillä, itsellä on yhdellä hahmolla tavotteena koota 1.000.000 kultarahaa, mallilla tee pottuja ja enchanttaa aseita ja myy hyvään hintaan, ihan omaksi iloksi, puolessavälissä ollaan jo :cool:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuli mieleen vielä sellanen kysymys , että tekeekö sähkö enemmän vahinkoa, jos pitää raskaita varusteita, koska sähkö on ollut omalle soturililleni paljon tappavampaa, kuin tuli tai jää
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuli mieleen vielä sellanen kysymys , että tekeekö sähkö enemmän vahinkoa, jos pitää raskaita varusteita, koska sähkö on ollut omalle soturililleni paljon tappavampaa, kuin tuli tai jää

Jäätaiat vaikuttavat healthin lisäksi staminaan, ja sähkötaiat puolestaan magickaan. Varusteet eivät käsittääkseni Skyrimissa vaikuta asiaan negatiivisesti. Hahmon rodulla voi olla merkitystä:

Dunmer: 50 % tulensietokykyä
Nord: 50 % pakkasenkestoa
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ne sähkö maget on varmaan sitten vain isompi levusia. Hämmästyttää/ärsyttää, että jotkut heittää mut yhteen hittiin sähköllä vaikka hpta jotain 400 jään sen pitäs mun soturille olla pahinta
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itsekkin kun kyllästyin warrioriin niin tein sneak jousimies ukon. Nyt se onkin kaikkein paras ukko jota mulla on ja sillä on todella hauska pelata. Voi niin mukavasti sneakata ja saada lähes joka kerta se kill animation. Jousellakin pärjää ehkä vähän liiankin helposti kun sillä voi ampua viholliset niin kaukaa ja hidastuksella osuu joka kerta ja aina tulee 3x sneak damage. Jättiläinenkin kaatuu kahesta nuolesta :D. On muuten paljon hauskempaa pelata 3 persoonassa että koko ukko näkyy jos pelaat assasin/archer tyypillä :cool:
Itse valitsin hahmoksi high elfin vaikka se onkin "taika" hahmo mutta sen avulla ei tarvinnut pistää manaan niin monta pistettä ja tarvitsen manaa näkymättömyys spelliin. Hyvä kun viholliset näkevät niin voit pistää vain näkymättömyyden päälle että tilanne vähän rahoittuu ja alkaa taas teurastamaan varjoista :)
Nyt on työn alla sitten vielä mage ukko mutta alkaa vähän kyllästyttää tekemään noita samoja tehtäviä kolmatta kertaa..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Omalla ukollla kohta peli vedetty aika lailla läpi vielä vois vetää main questin loppun tehdä jotain sivutehtäviä ja hankkia ne muutamat trophyt joita on jäänyt ottamatta. Ajattelin tehdä uuden ukon joka olisi siten taikuri, voisi kyllä vähän nyt hidastaakkin pelaamistakun on viimeinen kuukausi tullut hyystettyä vain skyrimiä voisi sitten palata skyrimiin paremmin, kun se dlc ilmestyisi(johon menee varmaan puol vuotta)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ite pelaan enemmän Archer tyypillä Wood Elfil aika makeaa kun saa dragoninkin yhellä nuolella alas ku sneakkaa :p toki se on ehk vähä liian helppo mut aika hauskaa, en oo questei hirveesti jaksanu vedellä, mitä hyötyä questeista oikein on? saako niistä mitään hyviä kamoja tai jtn jos saa nii voisitteko kertoo mistä tälläisen questin voi aloittaa?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Suosittelen magella pelaamista. Vaikuttaa paljon vaikeammalta verrattuna esim. sneak/jousimiehellä pelaamiseen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Skyrimissä saisi olla jokin ultimate vaikeus aste, koska master alkaa tulla liian helpoksi ancient dragonot tuottaa vielä pikkasen haastetta, mutta kaikki muu luurangoista dragon priesteihin kuolee liian helposti(jos niitä helvetin falmereita ei oteta laskuihin )
Saan kaverilta varmaan black opsin kun oom sen yksinpelin vetänyt läpi(vaikka en niin cod eista välitäkkää) vois tehä sellasen taikurin
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ite pelaan enemmän Archer tyypillä Wood Elfil aika makeaa kun saa dragoninkin yhellä nuolella alas ku sneakkaa :p toki se on ehk vähä liian helppo mut aika hauskaa, en oo questei hirveesti jaksanu vedellä, mitä hyötyä questeista oikein on? saako niistä mitään hyviä kamoja tai jtn jos saa nii voisitteko kertoo mistä tälläisen questin voi aloittaa?

Saat tehtäviä tehdessä esim: Azuras star, joka on aika ebin. muitakin jännii kamoi vissii.

Ite kun pelasin vielä kunnolla, tehtävistä sai aina jotai turhia miekkoja yms., joissa oli joku turha taika. Heitin ne mäkeen tai möin lähimmälle ukkelille, jos jaksoin kantaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Suosittelen magella pelaamista. Vaikuttaa paljon vaikeammalta verrattuna esim. sneak/jousimiehellä pelaamiseen.

Pelaajaan kyvyistä ja taipumuksista tuon luulisi riippuvan, mutta komppaan itse ainakin sitä, että maagille on haastetta tarjolla. En oikeastaan ole osannut pelata millään sekahahmolla, vaan aina olen päätynyt kehittämään kutakin arkkityyppiä vain "omaan" suuntaansa. Tavallaan maagi kuitenkin tuntuu monipuolisimmalta, ja voi sitten hyötyä enemmän kaikesta löytötavarastakin - vähän on jäänyt esim. kaikenmaailman kääröt käyttämättä joillain metsäjunttihahmoilla.

En tietenkään väitä, ettei niputettujen skilliryhmien sotkeminen ristiinrastiin toimisi, mutta mielestäni sillisalaattihahmolle käy helposti niin, että muka osaa kaikkea, mutta ei olekaan missään riittävän hyvä. Vika voi tietysti olla oman luovuuden käytössä. Kuitenkin maagilla meno tuntuu räiskyvämmältä, kun koko työkalupakkia voi käyttää sujuvasti edukseen vaikka samassa taistelussa - vrt. jousi/miekka/jousi/miekka/jousi/miekka-toistoon.

Voitonriemuni 25 levelin arkkimaagiksi ylenneellä hahmolla muuten loppui, kun menin Volunruudiin testailemaan niitä J'Zargöäö (mikälie) kääröjä:

Yhtä niistä seremonia-aseista vartioi Draugr Deathlord, joka pystyy tuhoamaan minut sekunnissa. En edes ehdi nähdä minkä tyyppistä taikaa se käyttää. Vaikka pystyn sitä vahingoittamaan, on kaikki kuitenkin ohi silmänräpäyksessä, mikäli se niin päättää. Olen panostanut healthiin aika vähän, joten siitähän varmaan on kysymys. En vain ymmärrä pelin logiikkaa läväyttää varoittamatta silmille tuollainen tyyppi, mille esim. Morokei ei vedä vertoja. Kai sinne kalmistoon on palattava myöhemmin miljoonan fortify sitä-sun-tätä potionin kanssa.

Bugiextra:

Yllä mainitun hahmon taipale pitkin Skyrimiä on ollut aikasempaa pelikokemustani bugisempi. Tapasin bandiitteja alusvaatteisillaan ilman päitä, jäykkinä kalikoina liukumassa pitkin maata. Eivät voineet tehdä muuta, kuin uhkailla. Jos menin lähelle, lantiolla saattoi näkyä tikari, ja jos menin kauas, selkään vaihtui jousi "käyttöön". Ne jäivät kuoltuaan pystyyn tönöttämään.

Kerran tuli lohikäärme, joka vain lepatteli paikallaan - kuoltuaankin. Siltä hävisi health-palkki kokonaan näkyvistä, ja se jatkoi murinaansa toimintamusiikin säestyksellä. "Vihollisen läsnäolon" takia en tietenkään voinut fast travelloida jatkamaan askareitani. Kun juoksin jalan paikalta, se teleporttautui viimein kuolleena vierelleni ja antoi sielunsa. Joskus aivan ilman syytä taas Collegen sisätiloissa pyöriessäni absorboin sielun. Collegen mestoilla repeilytti pari muutakin typerää tilannetta:

Tämä nyt ei ole bugi, mutta: Ancanon hässäkän aikana Collegen pihalle ilmestyi lohikäärme, jota vastaan koko maagijengi oli yksi avuton apinalauma huutelemassa uhkauksiaan. Pian heidän joukossaan haahuili mumisten "Arniel Gane's Savos Aren" - kuinka kunnioittavaa arkkimaagivainaata kohtaan :D

Myöhemmin Collegen tarinassa kuitenkin tuli jälleen lohikäärme, tällä kertaa bugaamaan asiat. Kun Ancanon taikablokki ulottui jo rakennuksen ulkopuolelle, päätyi Tolfdir jotenkin mottiin taikakentän sisälle juoksemaan paikallaan. En tietenkään päässyt juttelemaan hänelle jatkaakseni tehtävää, ja lohikäärmekin jäi pyörimään rakennuksen ympärille ikuisesti, ja jälleen oli mihinkään etenemätön tilanne valmis.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Toissailtana 2,5 kk:n tauon jälkeen pääsin jälleen palaamaan Skyrimin pariin.

Ensiksi tuon ps3-pätsin asentelun jälkeen ihmettelin pelin todella karun näköistä graafista ilmettä. Kuvittelenko vain, vai oliko peli todellakin näin tönkön näköinen jo ennen tuota päivitystä? Ei noilla graffoilla sinänsä mitään merkitystä ole, tärkeintä että tuo fps-lagi tuntuu korjaantuneen ainakin suurimmalta osin. Ensimmäinen reaktio oli kyllä luokkaa "No hyi helevetti!" :D Ja tuohon on jo useamman pelitunnin aikana tottunut.

Oli kyllä hauskaa aloittaa taas pelaaminen. Lights out -questi oli jäänyt viime kerrasta aktiiviseksi niin päätin sitten hoidella sen alta pois ja tutustua taas kontrolleihin. Sain mm. muutamaan otteeseen Solituden vartijat perääni, kun aloin shouttaamaan sprintin sijasta. :p No eikös sitten matkalla sille hylylle Blood Dragon päätti sitten käydä päälle... 4-5 kertaa piti yrittää, kunnes sain lopulta lohiksen nujerrettua. Horkeri ja mudcrabit oli hyvänä tukena, thanks guys!
 
Ylös Bottom