Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Evil Within

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Evil Within

Tämä on kyllä omituisin peli, mitä olen pelannut (nyt 5 tuntia pelattu) ja kuitenkin tekee mieli pelata lisää, vaikka ei ole mitään hajua, että mikä tässä oikein on ideana, kun juonta ei tunnu olevan :D

Jotenkin mulla on semmoinen tunne, että tuo
(potilas joka tuolla juoksentelee on syyllinen tähän kaikkeen ja olin jo alussa sitä mieltä, että ammutaan siltä aivot pellolle, niin säästytään tältä kaikelta)
 
Vastaus: The Evil Within

Läpi tuli mentyä Survivorilla. Aika: 25:24:02, kuolemia tuli 180 :D Mainio peli kyllä!
 
Vastaus: The Evil Within

Tällä hetkellä kolmannessa chapterissa, enkä oikein tiedä onko minulla vielä suurta mielipidettä. Kamera on ärsyttävän lähellä ja vaikeuttaa tiettyjä tilanteita sekä päähahmon repliikit ovat naurettavia: "what the fuck?", kuten aikaisemmin onkin mainittu. Tässä on kuitenkin joku sellainen juttu, joka vetää puoleensa. Olen kauhun suurkuluttaja ja tarina sekä pahikset tuntuvat kaikessa omituisuudessaan toimivilta. Old School Resident Evilit tulevat mieleen, sillä vaikeustaso on tällaiselle huonolle pelaajalle suhteellisen suuri (pelaan survivorilla).
 
Vastaus: The Evil Within

Joo, itekkin huomasin että nää päähahmon repliikit pistää tunnelman pilalle hyvinkin helposti. Esimerkiksi ekassa chapterissa kun moottorisahamiestä pitää piilotella ja hahmo tokaisee ettei hän saa tulla nähdyksi. Tämän jälkeen kuitenkin jos tulet nähdyksi suht nopeasti tuon jälkeen niin jätkä tokaisee vaan kasuaalisti "Shit." ilman minkäänlaista pelon vivahdetta äänensävyssä.
 
Vastaus: The Evil Within

No mitä muutakaan se nyt sit vois sanoa? Onhan noi kommentit mitä se heittää aika koomisia mutta ei mua haittaa, sopii just hyvin tällaiseen peliin. Tulee vaan enemmän sellainen b-kauhu fiilis. Mitäs sitä nyt muuta voi sanoa jos kaveria heitellään paikasta ja ajasta toiseen ja örkkiä puskee joka nurkasta kun että "what a fuck is going on here"? :) Parempi mun mielestä muutama lause siellä täällä kun se että päähenkilö koko ajan höpisis itsekseen kuinka pelottavaa kaikki on ja huihhjuihjjui.

Monissa peleissä päähenkilö ei muuten puhu mitään, esim. joku half-life 2 vaan yhtenä esimerkkinä ja se tuntuu mun mielestä usein paljon hölmömmältä että kaikki muut henkilöt puhuu sulle ja toinen ei sano mitään. Eipä ne Isac tai Leonkaan paljoa haastelleet vaikka tukalat paikta niilläkin oli.
 
Vastaus: The Evil Within

Ei siinä oikeestaan mitään vikaa ole että se jotain tokaisee, mutta siinä tavassa miten se sen sanoo on. Kuten jo sanoin, tuo hahmon tokaisema "shit" kuulostaa täysin samalta mitä sanoisit kun tiputat lasin maahan ja se särkyy, ei sellainen minkä olettaisi kuulevan kun äijä moottorisahan kanssa huomaa sun hiippailevan karkuun.
 
Vastaus: The Evil Within

Jep, se on siinä tavassa miten sen näyttelee. What the actual fuck voidaan sanoa tunteella tai ohimennen tokaisemana. Eipä tuo silti ole hirveästi enää kokemusta häirinnyt ja nyt tästä pelistä on alkanut tykätä. Aivan jäätävät nostalgiat puskevat ajoittain esiin. Taidanpa pelata tämän vielä toistamiseen lävitse, kun noita kerättäviä avaimia on vielä matkanvarrella.

Ps. Päähahmo näyttää vähän Red Dead Redemptionin John Marshtonilta.
 
Vastaus: The Evil Within

Noniin tämäkin saatu päätökseen. 16:11:22 ja kuolemat on 111 ja vaikeusaste survival.

Ihan hyvä peli oli.
 
Vastaus: The Evil Within

Sain itsekin tän pelattua läpi ja vaikka hyvä peli oli niin pienoiseksi pettymykseksi silti muodostui. Tykkäsin oikeastaan eniten muutamasta ekasta chapterista siellä kylässä missä kentät oli vähän laajempia. Ikäväkseni kylän jälkeen kentät oli aika ahtaita putkia mikä ei sinäsä haiittaa mutta alussa vähän ehti tottua ajatukseen että kentät olis tuollaisia vapaita hieman isompia alueita. Taso vaihteli välillä aika paljon, paskin kohtaus oli varmaan se zombikoira pomo (piti tähänkin peliin se v...n zombikoira tunkea), parhaita kohtia oli muistaakseni kymppichapterissa missä oli oikeasti välillä todella kuumottavat paikat. Kuitenkaan harva kohta pelissä aiheutti oikeasti sellaista kuumotusta kuin se kymppichapterin paras alue mikä oli vähän harmi. Loppubossi oli jotain totaalisen naurettavaa kuraa.

Mutta kokonaisuutena ihan nautittava peli jo sen puolesta että tällaista uutta kauhuhenkistä peliä on kaivannut missä on oikeasti haastetta ja peli antaa pelaajan päättää itse miten pelata. Ja siistiä kun saavut uuteen kenttään niin ruudulla ei oo isoa merkkiä että mene tänne ja tee näin ja vihut näkyy seinän läpi tms. vaan joudut/saat itse tsekkaa minne edetä, mitä tehdä ja koskaan ei tiedä mitä on tulossa.
 
Vastaus: The Evil Within

Tämä peli on kiinnostanut jo jonkin aikaa, ja nyt harkitsen vakavasti:

Black Friday tarjoukset:

CDON 44,95€

Store 34,95€
 
Vastaus: The Evil Within

Tämä peli on kiinnostanut jo jonkin aikaa, ja nyt harkitsen vakavasti:
Black Friday tarjoukset:
CDON 44,95€
Store 34,95€

Jos perinteisemmän koulukunnan japsikauhuilut (kaikkine kankeuksineen) ovat iskeneet, niin suosittelen etenkin tuon storen hintaan lämpimästi. :)
 
Vastaus: The Evil Within

Moi,

aloitin The Evil Within läpipeluun Nightmare vaikeustasolla kommenttien kera. Jokainen Chapter on treenattu ennen videon tekoa. Jos tuottaa Nightmare tai Akumu taso vaikeksia eikä jaksa hinkata sataa kertaa niin tästä löytyy valmiit strategiat jokaiseen chapteriin. Aika haastava peli on Nightmarella verrattuna Survivaliin. Pari chapteria löytyy jo tubesta, jos kiinnostaa tsekkaa niin tässä linkkiä:

https://www.youtube.com/watch?v=yzdp4FvL5T0&list=PLFsecp-nYxTH__DbzIrqwF2L0ICrbYWXc
 
Vastaus: The Evil Within

Nyt on tämäkin startattu ja onhan tämä namia RE alkupään ja Silent hill 1-2 läpipelanneelle ja ultimaattiselle fanille. Ohjaus on kankeaa ja meno kulmikasta, mut hei! Tästähän tässä on kyse ja juuri näillä saadaa se viimeinen silaus paniikkiin ja selviytymiseen.

Ensimmäinen havainto on se, että järki ei kestä ku pienissä erissä peliä. Heti karkaa meninki jos homma menee suorittamiseksi ja juoksemiseksi.
 
Vastaus: The Evil Within

Joskus joulukuun alussa tuli storesta hankittua kun kerran RE4:sta tykkäsin sen verran ja vuoden viimeisenä viikolla pääsin sitten korkkaamaan tämän teoksen. Nyt kuitenkin viime päivinä rupenut pelaamaan tahdissa 2-3 chapteria päivässä. Tällä hetkellä ollaan chapter 8 alussa ja fiilikset hyvinkin ristiriitaiset. Tykkään kyllä pelistä ja sen tunnelmasta, mutta sitten on taas pelillisiä juttuja jotka tosissaan pistävät hiukset harmaiksi :D. Itse tykkään tuosta letterboxista, tuo mukavaa fiilistä vaan lisää. On kyllä monesti ollut jo totaalinen hermoromahdus lähellä, mutta niistäkin kohdista on loppujen lopuksi päästy eteenpäin muutamien yrityksien jälkeen. Luulisin, että kuolemia on tullut lähelle 100 kpl :D. Survivalilla pelannut ja vähän olen sitä mieltä että olisi pitänyt helpoimmalla pelata. Pelitunteja vajaa 9h - 10h. Tällä hetkellä 7.5 / 10
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Evil Within

Noniin! Alkuillasta meni läpi viimeinkin. Lopputuloksena 21h ja 178 kuolemaa ja Survival oli vaikeustaso alusta loppuun. Hyvät fiilikset jäi pelistä, muutenkin alkoi peli maistumaan paremmalta siinä 8. chapterin kohdilla, en tiedä mitä tapahtui siinä kohtaan. Joko aloin viimein henkisesti tottumaan mekaniikkaan tai muuten vaa alkoi palaset loksahtamaan oikeisiin koloihin päässä. Voi olla toki myös sekin, että tasosuunnittelu oli hiukan parempaa loppupuolella. Eipä oikeestaan itellä ollut mitään valitettavaa niistä vikoista luvuista vaikka etukäteen pelkäsinkin muiden kommenttien perusteella. Chapterit 9, 10, 11, 14, 15, 2, 3 oli ehkä ne mielekkäimmät. Juoni oli tosiaan aika wtf-kamaa ja ääninäyttely ihan hauskaa tietyllä tavalla :D. Kyllähän tuon ehkä joskus tulevaisuudessa läpäistä uudestaan, helpoimmalla tosin.

Kyllä tätä voi suositella Survival Horror -pelien ystäville, etenkin re4:stä tykänneille. Arvosanaksi 8 / 10 loppujen lopuksi.
 
Vastaus: The Evil Within

Tämä oli jäänyt itselläni pahasti backlogiin, mutta nyt pääsin vihdoinkin starttaamaan. Vahvat RE4 flashbackit niin hyvässä kuin pahassa. Läpipeluuseen tulee tuhrattua varmasti huomattavasti enemmän aikaa kun "normipelaaja", koska tykkään koluta kaikki nurkat ja koko ajan hiipimällä. Hidasta hommaa :)

Joku kumma vetovoima tässä on. Kokoa ajan tekisi mieli pelata lisää ja nähdä miten tarina etenee. Koska halusin tästä casual-kokemuksen ilman sen suurempaa stressiä, pelaan easyllä. Mitä eroa on survivoriin? Nyt ainakin ammuksia ja kaikkea sälää on yllin kyllin. Sitten strategiasta, miten etenette yleensä chapterin läpi? Hiippailemalla vai juoksemalla? Mikä on paras taktiikka siihen moottorisahamurhaajaan?
 
Vastaus: The Evil Within

Sitten strategiasta, miten etenette yleensä chapterin läpi? Hiippailemalla vai juoksemalla? Mikä on paras taktiikka siihen moottorisahamurhaajaan?

Riippuu vähän chapterista, samoin riippuu paljon vaikeustasosta. Ite aloitin pelin suoraan Survivalilla ja oon pelannut pelin myös Nightmare tasolla. Voin sanoa että Nightmare ja Akumu vaikeustasolla joutuu strategiat miettimään joissain chaptereissa kokonaan uusiksi koska vihollisia on paljon enemmän, ne ovat nopeampia ja agressiivisempia ja panoksia on vähän. Easylla varmaan aika eri meininiki pelata. Varsinkin alkupään chapterit voi pelata tuhlaamatta ollenkaan ammuksia, kannattaa tutkia ympäristöä ja käyttää hyväksi sitä, peli tarjoaa paljon erilaisia taktiikoita vihujen listimiseen. Yhtä oikeeta tapaa ei ole, paljon mahdollisuuksia miksi tykkäsinkin pelistä.

Moottorisahamurhaajaan on olemassa todella monta taktiikkaa, sen voi tappaa ampumatta yhtään panosta hitaasti tai tappaa alle 10 sekunnissa jos haluaa.
 
Ylös Bottom