Uskaltauduin kokeilemaan tätä gamepassin kautta. Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, että peli muka olisi liian pelottava vaan siitä kuinka tämän kohdalla sanotaan jopa casual (jolla pelasin) tason olevan oikeasti vaikea.
No ei se ollut vaan mulle tämä oli hitusen helpompi mitä re3 remake easylla jossa ennen loparia tilanne resurssien suhteen oli se, että melkein kaikki mahtui siihen Jillin omaan inventaarioon.
Ei tässäkään silti mikään rambo fiilis ollut ja monta kertaa kiväärissä saattoi olla kaks luotia, haulikossa ehkä 3-4 laukausta ja pistoolissa alle 20.
Toki kamaa oli millä tehdä jouskariin nuolia, mutta niitäkin säästelin pahempiin paikkoihin ja kahdesti nekin osat tippui 30 hujakoille joka ei ole paljon kun esim yks shock nuoli maksaa 4 osaa.
Voin kyllä myöntää, että olisin ollut kusessa useamman kerran ellen olisi etukäteen ottanut selvää mitä kannattaa kehittää sillä heti aluksi staminan parantaminen on se johon kannattaa keskittyä heti, mutta normaalisti mä etenen kauhupeleissä hitaasti ja rauhallisesti niin en mä sitä olis päivittänyt.
Peli kuitenkin heittää pari pomomatsia joissa oikeasti täytyy pystyä juoksemaan enenmmän kuin se vakiot kolme sekuntia (tämä ei ole vitsi) ettei henki lähde kun oikeastaan joka pomolla on joku laakista tappava hyökkäys.
Samoin sen jouskarin olisin varmaan missannut ellen olisi tietänyt sen löytyvän kolmos chapterista sillä en mä sitä nytkään nähnyt ennen kuin netistä tarkistin. Oli se tavallaan näkyvällä paikalla, mutta jotenkin missasin ja ilman tuota peli olis varmaan ollut mulle jo mahdoton.
Tarinakin oli kiinnostava ja voittaa monet kliseiset tarinat mitä tämän genren peleissä yleensä on ja maisematkin tarjoaa vaihtelua.
Miinuksena pelin tekninen puoli sillä vaikka mä pelasin series x:lla xbox one versiota niin oikeasti tämä näyttää ihan xbox 360 peliltä sillä monessa paikassa on suttuisia tekstuureita ja sahalaitaa ruutu täynnä.
Mä vielä testiksi käynnistin heti perään xbox 360:n crysis 2:n joka ei ole saanut mitään series x ehostuksia ja se tosiaan näyttää ihan samalta.
Lisäksi aseella tähtääminen on hektisessä tilanteessa täys painajainen sillä peli suosii x ja y akselia niin paljon, että jos pyörität tattia niin tähtäin "piirtää" ruudulle neliön.
Mä löysin googlettamalla vain pari viestiä joissa joku tuosta mainitsee enkä voi käsittää miten tuollainen menee pelaajilta täysin ohi.
Toisaalta moni ei myöskään huomaa re4 hd version 40% deadzonea joka on asia joka mun on vieläkin vaikea uskoa.
Ongelmista huolimatta tykkäsin niin paljon, että haluan joskus vielä pelata new game+ moodin.
Valitettavasti ainoastaan pc:n gamepass versio on päivitetty tarjoamaan myös loputtomat ammukset sillä olis ollut kiva vaan pistää kaikki matalaksi konepistoolilla ja loputtomilla ammuksilla.
Eilen tuli katsottua sitten läpäisyn jälkeen tubesta videoita ja sain tietää, että tässä on myös dlc matskua tarjolla jotka keskittyy siihen mitä Juli Kidmanille tapahtui tarinan aikana joten tuli ne tänään pelattua ja nehän oli ihan helvetin hyviä.
Enää ei tartte murehtia jos missaa jotain tai päivittää jotain väärin sillä lisärit keskittyy hiipimiseen ja molemmissa taisi olla yhteensä 4 kohtaa jossa ammutaan jotain.
Muuten sulla on vaan taskulamppu ja välillä voi poimia myös pullon tai kirveen mukaan ja Kidman osaa myös laittaa ne taskuunsa eikä vaan tiputa lattialle jos vaihtaa vaikka taskulamppuun.
Se osaa myös avata ovet kyykyssä kun taas Sebastian aina nousee seisomaan, avaa oven ja kävelee vielä pari metriä eteenpäin kunnes menee taas kyykkyyn. Asia joka jaksoi aina huvittaa kun tarkoitus olis kuitenkin hiipiä.
Lisärit myös valottaa pelin tarinaa huomattavasti ja jos näitä ei pelaa niin missaa todella paljon.
Casual tasoa näissä ei ole, mutta eipä näissä myöskään ole mitään räiskintäkohtauksia jossa pitäs pienellä alueella tappaa laumoittain vihollisia joten pääsin läpi ilman kiroilua.
Yllätyin kyllä kuinka paljon vihut tekee vahinko survival tasolla sillä jos sellainen tarttuu kiinni niin yli puolet kestävyydestä meni siinä ja jos joku vielä huitaisee tuon jälkeen niin henki pois.
Lisäreissä ei myöskään ole medpackeja vaan sun kestävyys palautuu itsestään kun seisot paikoillaan ja tuo on niin hidas ettei sulla ole varaa vaan seisoskella jos vihu alkaa tulemaan kohti.
Aikaa mulla meni kuutisen tuntia joka on paljon enemmän mitä oletin.
Peruspeli kesti melkein 17 tuntia.
Kolmas lisäri on executioner jossa pääsee pelaamaan keeperillä eli sillä kassakaappipäällä jos joku on jo unohtanut mikä keeper oli.
Tämä sijoittuu siihen kartanoon jossa ilmeisesti vaan hieman tutkitaan paikkoja kunnes ovi seuraavan pomon luo avautuu.
Samalla kerätään rahaa jolla voi ostaa uusia aseita, päivittää kestävyyttä jne ja tämä pelataan ekasta persoonasta kuvattuna.
Jotkut on verranneet tätä ressan mercenaries moodiin, mutta tämä kuitenkin on oma kokonaisuus jossa voi tallentaa tallennushuoneessa joten tätä ei tartte koskaan aloittaa alusta.
Perus pelin ja varsinkin Kidmanin hiiviskelyn jälkeen oli ihan helvetin siistiä päästä vaan pistämään porukkaa lihoiksi sillä isolla vasaralla.
En tiedä pelaanko läpi asti sillä tässä kuitenkin tarttee hieman grindata ja sitä varten on ihan omat huoneensa, mutta mä otan tän muutenkin ihan vaan extrana kun sattui season passin mukana tulemaan.
Nykyäänhän season pass maksaa vain 10e ja gamepass tilauksella lähti vielä euro pois ja pelkästään ne Kidmanin lisärit on helposti tuon arvoisia.
Täytyy tästäkin hommata ihan fyysinen versio hyllyyn.