Läpi meni noin 50 tunnin jälkeen ja kokonaisuudessaan oli kyllä erinomainen peli. Aikalailla kaikki tuli tehtyä, joitain keräilyjuttuja jäi hakematta, mutta kaikki sivutehtävät suoritettu ja pomot kaadettu, true ending pomo mukaan luettuna. Asettaisin tämän Soulslikeissa heti Lies of P:n perään.
Parasta pelissä oli ehdottomasti taistelut. Se on yhdistelmä useampaa eri tyyliä, mutta keskiössä on tietysti väistöt, parryt ja erilaiset combot. Comboja tässä tosiaankin on lähes pakollista käyttää, sillä perinteinen "väistä ja iske" -taktiikka ei tule kyllä pitkälle kantamaan. Onneksi combot on tässä todella helppoja ja muutaman toistokerran jälkeen alkavat jo tulla selkärangasta. Tuosta syystä tästä taistelusysteemistä pidinkin niin paljon, sillä se oli sopivan yksinkertaista, mutta ei silti pelkkää nappien rämpytystä ja ennen kaikkea myös näyttävää. Taistelu vain yksinkertaisesti tuntuu hyvältä.
Erityismaininta täytyy antaa tuolle aiemminkin mainittu erinomaiselle QoL ominaisuudelle, eli voit taistellessasi pomoja vastaan saat XP:tä epäonnistuneistakin yrityksistä. Valitettavasti tässä on myös hämmentävän huonojakin QoL ominaisuuksia, nimittäin siirtyminen kentän sisällä tallennuspisteeltä toiselle ei ole mahdollista, vaan joudut aina kiertämään päähubin kautta. Toinen ärsyttävä asia on se, että oikoreitit ei tallennu, eli jos suljet pelin kesken kentän, niin mitkään avaamasi oikoreitit ei ole enää auki, kun käynnistät pelin uudelleen.
Pidin paljon pelin art stylesta ja tuo sarjakuvamainen/animetyyli sopi kyllä tähän erinomaisesti. Taistelujen näyttävyys ja grafiikat myös tukee sitä, että parhaimmillaan tuntuu siltä kun olisit keskellä eeppistä taistelukohtausta animesarjan viimeisessä jaksossa. Valitettavasti kenttäsuunnittelu noin muuten on varsin itseään toistavaa ja ehdottomasti yksi pelin huonoimmista puolista.
Erinomainen taistelusysteemi ei kuitenkaan olisi mitään ilman onnistuneita vastustajia ja niitähän tässä riittää. Khazan tarjosi monta erinomaista pomotaistelua ja yksikään pomo ei tuntunut epäreilulta tai kuoleman korjatessa ei tullut ärsytystä, vaan aina tuntui siltä, että kehittyi ja homma meni eteenpäin. Tietysti pomoissa oli vaihtelua ja oli siellä huonompiakin seassa, mutta kokonaisuudessaan pomot olivat kyllä erinomaisia.
Kuten todettua, erinomainen peli ja jos pitää Soulslike peleistä, niin tämä on kyllä ehdottomasti parasta antia sillä saralla. Erityisesti taistelut tässä ovat todella hauskoja, mutta se vaatii hieman aikaa, että saa avattua taitoja ja oppii miten niitä comboja/iskuja tulisi hyödyntää. Jos kuitenkin Souls peleissä se alueiden tutkiminen ja kenttäsuunnittelu on se mistä pitää, niin sillä saralla Khazan ei kyllä ole vahvimmillaan. Tarina tässä ei ole mikään kummoinen, jos vertaa vaikka Lies of P:n tarinaan, mutta ei onneksi mikään aivan surkeakaan. Potentiaalia tässä Dungeon Fighter Onlineen perustuvassa maailmassa kyllä on, eli toivottavasti mahdollisessa jatko-osassa tähän panostettaisiin enemmän.
Ilmeisesti tässä kuussa peliin on tulossa myös ilmainen DLC, joten jään innolla odottelemaan sitä!