Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The First Berserker: Khazan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En muista oliko sulla millai kokemusta genren peleistä, mutta olihan se nyt ihan perus soulslike bossi :D helposti luettavilla liikkeillä vielä
On pitkä ura ja kaikkea genreen liittyvää pelattu. Täs voi olla enemmän se et jotenki ei tämä koko pelimaailma kiinnosta, ei mitää käryä mihin tää peli pohjautuu. Niin ei jaksa kauheesti nähdä vaivaa.

Liikaa myös parryamista enkä pysty noin nopeisiin reaktioihin. Mulla jäi Sekiro ja Lies of P kesken kans sen takia ku parrya pitäis.
 
mä en tiedä onko se itelle kun on hyvä rytmitaju niin sen parryt tämän tyylisissä peleissä on helppoa, eli periaatteessa pystyn parryämään silmät kiinni kun se miten itse löydän sen oikea aikasen parryn on rytmin ajoittaminen, eli itsellä se parry nappulan painelu tulee rytmin mukaan, sitten jos vihollinen muuttaa sitä rytmiä niin sit se on paljon vaikeampaa, mut sit pitää omaksua vaan se uus rytmi, esim juuri tuo bossi mistä laitoinki aiemmin video että vaikka se iskee sellaisen 8-10 iskua putkeen mut ne tulee siinä samassa rytmissä niin ne on jotenkin todella helppo ajoittaa.
 
Tässähän ei tosiaan tartte läheskään kaikkea yrittää väkisin parryta. Sekiroa ja Lies of P:tä enemmän on mahdollista/helpompi myös dodgeta tai muuten väistellä iskuja. Muistaakseni esim Lies of P:ssä vihollisen iskut vielä hakeutuivat eli ne dodgen iframet oli ainoa tapa väistää niitä.

On se toki silti isossa roolissa taistelua, varsinkin jos ei halua nostaa vaikeusastetta entisestään :D
 
Meikäläiseen tämä peli on kyllä uponnut kuin veitsi sulaan voihin.

Pidän todella paljon pelin graafisesta tyylistä ja herranen aika tuota taistelusysteemiä.. Jo videoiden perusteella se näytti erinomaiselta, mutta nyt kun on päässyt itse pelaamaan niin onhan se aivan mahtava. Olen testaillut nyt 2 eri aseella; greatswordilla ja keihäällä. Molemmissa on puolensa, mutta taidan kuitenkin pitäytyä nyt keihäässä tästä eteenpäin.

Lies of P tästä tulee tosiaan heti ensimmäisenä mieleen ja kyllähän tässä tuo parryaminen on hyvin isosti keskiössä. Varmasti voi hyvin pärjätä ilman parrya, mutta kyllähän tämä peli on sillä ajatuksella tehty, että parrya taisteluissa käytetään. Toinen minkä huomasin varsinkin greatswordia käyttäessäni on se, että tässä pelissä noiden peruslyöntien rämppäämisellä ei pitkälle pötkitä. Jokaisella aseella on omat combonsa ja liikkeensä minkä varaan se pelityyli vahvasti rakentuu. Greatswordilla se esimerkiksi oli ladattavien iskujen käyttö ja niiden ketjuttaminen yhteen. Hakkasin pitkään päätä seinään yhtä pomoa vastaan, kunnes oli pakko Youtubesta vähän katsoa, että miten tätä asetta nyt kuuluisi käyttää ja kas kummaa pomo kaatuikin tämän jälkeen ihan muutamalla yrityksellä.

Tarinasta en kyllä osaa sanoa oikein mitään, mutta kuten totuttua, eipä se näissä ole ikinä se juttu. Taisteleminen tässä on kyllä vain niin hauskaa, että haluaisi jo heti päästä takaisin painimaan mörköjä vastaan :D.
 
No niin hiljattain kaatui pelin toistaiseksi vaikein bossi, Maluca nimeltään. Tuon ja yhden aikaisemman kanssa on ollut hieman harmaita hiuksia, mutta muut ovat melko pienellä yritysmäärällä kaatuneet. Mielestäni tässä on tuo taistelu aika hyvin ollut tasapainossa. Liikkeet jotka koen itselle liian vaikeiksi perfect guardille tai varsinaiselle parrylle niin käytännössä pystyy dodgeamaan tai vaan juoksemaan karkuun. Normalilla mennään enkä vielä ole avustajia käyttänyt. Vihollisen liikkeet on paljon helpompi lukea tässä kuin monessa muussa pelissä mikä jotenkin motivoi niiden torjumisen harjoittelua. Plus lisäksi tietysti se xp:n saaminen samalla.

Kenttäsuunnittelu on edelleen ihan ok, mutta huomattavan tylsä kuitenkin Fromin peleihin verrattuna. Sopivin väliajoin on oikoreittejä yms. mutta käytännössä yhtä putkea mennään koko ajan. Sokkona pelaan et toki on voinut joitain salaisempia reittejä jäädä löytämättä.

Joka tapauksessa on tämä edelleen selkeästi paras soulslike mitä olen tähän asti pelannut. Hitaasti tosin vaan etenee ja melko alkupuolella varmaankin edelleen ollaan.
 
Mites, onkos tässä tullut vastaan ns. gänkki bosseja (monta yhtäaikaa) tai gimmicki bosseja (a'la Demon's Souls Dragon God)? Käsittääkseni aika pitkä peli ja pomoja paljon niin kiinnostaisi tietää että säilyykö laatu hyvänä?
 
Mites, onkos tässä tullut vastaan ns. gänkki bosseja (monta yhtäaikaa) tai gimmicki bosseja (a'la Demon's Souls Dragon God)? Käsittääkseni aika pitkä peli ja pomoja paljon niin kiinnostaisi tietää että säilyykö laatu hyvänä?
Olen pari bossia Subia edellä ja omien kokemuksieni mukaan pomojen laatu on pysynyt erinomaisena. Tietysti jotkut pomot on hieman helpompia ja tuntuu hieman filleriltä, kun taas sitten tulee noita portinvartijoita kuten Maluca, jotka pysäyttävätkin sinut pariksi tunniksi tanssimaan. Sanoisin, että tässä on jopa (ainakin tähän asti) erinomaisesti toteutettu nuo pomotaistelut, missä jokaisella pomolla on ns. joku tietty opetus minkä se opettaa pelaajalle. Kun toistojen kautta tajuat mikä se juttu on, niin pomokin kaatuu. Samalla myös itse kehittyy kokoajan.

Esimerkiksi pelin alkuvaiheilla tulee vastaan pomo, joka sytyttää välillä toisen aseensa tuleen. Jos vain pyrit parryamaan kaikki iskut, niin nopeati tajuat, että otat silti damagea tuosta tuliaseesta, eli järkevämpää olisikin pyrkiä dodgella väistämään ne iskut. Tästä voi tietysti olla välittämättä ja vain hakata päätä seinään niin kauan, että pomo kaatuu ja olla vähät välittämättä tuosta mekaniikasta. Hieman myöhemmin taas tulee vastaan pomo, joka ottaa kummallisen vähän vahinkoa edestäpäin, mutta kas kummaa kun lyötkin pomoa selkäpuolelta, niin tapahtuu mielenkiintoisia asioita.

Mitä muutenkin olen lukenut tästä pelistä, niin pomotaisteluja on kyllä kehuttu. Viimeinen, true ending pomo on hieman jakanut mielipiteitä, mutta muuten tässä on kyllä ilmeisesti onnistuttu varsin hyvin. Kertaakaan ei ole tullut sellaista fiilistä, että taistelu olisi jotenkin epäreilua tai pomoilla olisi jotain haistapaska -iskuja, vaan jokaisella yrityksellä tuntuu, että on hieman lähempänä tappoa. Tätä tietysti edesauttaa erinomainen QoL systeemi, missä saat XP:tä pomotaisteluista, vaikka et pomoa saisikaan hengiltä.
 
Ylös Bottom