Mites, onkos tässä tullut vastaan ns. gänkki bosseja (monta yhtäaikaa) tai gimmicki bosseja (a'la Demon's Souls Dragon God)? Käsittääkseni aika pitkä peli ja pomoja paljon niin kiinnostaisi tietää että säilyykö laatu hyvänä?
Olen pari bossia Subia edellä ja omien kokemuksieni mukaan pomojen laatu on pysynyt erinomaisena. Tietysti jotkut pomot on hieman helpompia ja tuntuu hieman filleriltä, kun taas sitten tulee noita portinvartijoita kuten Maluca, jotka pysäyttävätkin sinut pariksi tunniksi tanssimaan. Sanoisin, että tässä on jopa (ainakin tähän asti) erinomaisesti toteutettu nuo pomotaistelut, missä jokaisella pomolla on ns. joku tietty opetus minkä se opettaa pelaajalle. Kun toistojen kautta tajuat mikä se juttu on, niin pomokin kaatuu. Samalla myös itse kehittyy kokoajan.
Esimerkiksi pelin alkuvaiheilla tulee vastaan pomo, joka sytyttää välillä toisen aseensa tuleen. Jos vain pyrit parryamaan kaikki iskut, niin nopeati tajuat, että otat silti damagea tuosta tuliaseesta, eli järkevämpää olisikin pyrkiä dodgella väistämään ne iskut. Tästä voi tietysti olla välittämättä ja vain hakata päätä seinään niin kauan, että pomo kaatuu ja olla vähät välittämättä tuosta mekaniikasta. Hieman myöhemmin taas tulee vastaan pomo, joka ottaa kummallisen vähän vahinkoa edestäpäin, mutta kas kummaa kun lyötkin pomoa selkäpuolelta, niin tapahtuu mielenkiintoisia asioita.
Mitä muutenkin olen lukenut tästä pelistä, niin pomotaisteluja on kyllä kehuttu. Viimeinen, true ending pomo on hieman jakanut mielipiteitä, mutta muuten tässä on kyllä ilmeisesti onnistuttu varsin hyvin. Kertaakaan ei ole tullut sellaista fiilistä, että taistelu olisi jotenkin epäreilua tai pomoilla olisi jotain haistapaska -iskuja, vaan jokaisella yrityksellä tuntuu, että on hieman lähempänä tappoa. Tätä tietysti edesauttaa erinomainen QoL systeemi, missä saat XP:tä pomotaisteluista, vaikka et pomoa saisikaan hengiltä.