Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The First Berserker: Khazan

Eli peli siis muuttuu jossain vaiheessa erityisen vaikeaksi? Demon perusteellahan niin ei ollut, se oli ihan perus nioh meininkiä.

juu kyllä bossit on haastavampia mutta niihinkin tottuu kun oma taidot ja hahmo kehittyy siinä samalla, ja jos normal tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta niin ainahan pelissä voi vaihtaa sitten Easylle jos siltä tuntuu, tosin jos vaihtaa pelissä Easylle niin ei voi vaihtaa enää takaisin normaalille.
 
kyllähän tässä loottia tosiaan tippuu mukavasti, ja itemisation on tosiaan huippu luokkaa, sanoisin et Nioh jälkeen paras Souls like itemization, nuo set bonarit on todella kovia, se ku sä voit myös mixailla myös eri set bonareita,


itemisation khazan.jpgitemisation khazan2.jpg

khazan itemization 4.jpg
 
Kokeilin demoa ekalle bossille asti ja antaa olla. Ihan liian vaikea että jaksaisi edes yrittää.
Juu, mä olin viel kaiken lisäks niin dikki pystys ostanut tämän kun mainittiin Nioh etten tajunnu demoa koittaa. Tää on enemmän Sekiroa kun pitää toi parry hallita täydellisesti. Sekirosta en pitänyt just ton parryn pakollisuuden takia.

Harmi, iso pettymys itelle.
 
itehän en oo puhunu kun siitä että itemization ja loot on Nioh tyylinen, kannattaa ehdottomasti tosiaan demoa testata jatkossa, ennenkö pelin ostaa jos sellainen on saatavilla, ettei tule pettymyksiä, mutta onhan tuo oikeesti tosi vaikea, nyt on sellainen bossi vastassa että saa nähdä millon se päihittää, vai tuleeko seinä vastaan niin kun Lies of Pi kanssa kävi, juu pelissä on tosiaan pakko opetella perfect parry, jos haluaa saada ikkunan tehdä viholliseen damagea, samahan se tosin oli Wu longista että ihan Wu longin, Stranger of paradisen (siinäkin tietyt bossit vaati oikea aikaista parryä vaikeimmalla tasoilla) ja Lies of Pi parry lihasmuistilla tässä peliä pelataan.
 
Viimeksi muokattu:
Testasin demoa muutaman tunnin. Tokalle pomolle (mihin demo ilmeisesti myös päättyy) asti pääsin ja pari kertaa ihan viittä vaille että se olisi kaatunut mutta loppui aika kesken. Täytyy jatkaa myöhemmin hinkkaamista.

Graafinen tyyli ja koko DNF anime settingi ei iske yhtään ja on aika luotaan työntävä, samoin juoni todella huonolla ääninäyttelyllä ei hirveästi houkuttele.

Ihan niin räikeää lootin pudottelua ei ole kuin Nioh, luojan kiitos, en tykkää itse yhtään sellaisesta roskalaari-inventoryjen kollaamisesta. Pieni miinus siitä.

Muutoin monella tavalla tämä apinoi sitä vanhaa Souls kaavaa. Varsinainen gameplay ja kontrollien tuntuma on oikein hyvä. Kieltämättä liikkuvuus muistuttaa eniten Niohia mutta pelimekaanisesti tämä on hyvin parry/perfect guard keskittynyt. Kannattaa siis unohtaa jos esim. Lies of P tai Sekiro ei uppoa yhtään.

Mitenkään erityisen (Souls kontekstissa puhuttaessa) vaikealta tämä ei tuntunut normal vaikeustasolla, tuota toista pomoa lukuunottamatta. Se otti kyllä luulot hyvin pois mutta ei myöskään tuntunut yhtään epäreilulta, kaikki iskut on kuitenkin hyvin nähtävissä ja reagoitavissa, eikä parry tuntunut niin ankaralta kuin esim. Lies of P:ssä.

Ei siis mitään maata mullistavaa mutta ihan positiivinen kuva jäi nimenomaan hyvän gameplay tuntuman ja hyvien bossien osalta. Ehkä joskus alesta myöhemmin ostelemaan.
 
itehän en oo puhunu kun siitä että itemization ja loot on Nioh tyylinen, kannattaa ehdottomasti tosiaan demoa testata jatkossa, ennenkö pelin ostaa jos sellainen on saatavilla, ettei tule pettymyksiä, mutta onhan tuo oikeesti tosi vaikea, nyt on sellainen bossi vastassa että saa nähdä millon se päihittää, vai tuleeko seinä vastaan niin kun Lies of Pi kanssa kävi, juu pelissä on tosiaan pakko opetella perfect parry, jos haluaa saada ikkunan tehdä viholliseen damagea, samahan se tosin oli Wu longista että ihan Wu longin, Stranger of paradisen (siinäkin tietyt bossit vaati oikea aikaista parryä vaikeimmalla tasoilla) ja Lies of Pi parry lihasmuistilla tässä peliä pelataan.
Itsehän olen nimenomaan erityisen parry-rajoittunut, ja silti olen päässyt Sekiron kahta bossia vaille loppuun (jätin kesken, kun en jaksanut sitä kymmenien yrityskertojen hakkaamista sitten enää lopulta. Owl Father (ja kaikki muutkin vihut sitä ennen) meni silti hyvin tuskaisesti vielä läpi varmaan yli 70 yrityksen jälkeen. Mikiri counteria (siinä on niin selvä merkki, milloin sitä voi käyttää, että jopa kaltaiseni pelaaja voi sen saada aika hyvin kohdalleen) ja muuten niitä erikoishyökkäyksiä käyttämällä. Sekä pirusti juoksemalla ja niitä erilaisia sokereita napsimalla. Stranger of Paradise meni läpi ilman tarkan parryn opettelua ja Lies of P:ssäkin olin yli puolen välin ilman mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, kunnes peli jäi kesken, kun jotain sillä hetkellä vielä mielenkiintoisempaa pelattavaa ilmestyi.

Varmaankin jatkan vielä Lies of P:n loppuun, mutta voi hyvinkin olla, että Sekiro jäi lopullisesti kesken juuri ennen Demon of Hatredia ja Sword Saint Isshiniä. Sekiro kun alkoi lopulta tuntua aivan liian työläältä ja turhauttavalta. Pointtina näissä joka tapauksessa, ettei ainakaan minulle ole tullut sellaista peliä vastaan, jossa se auringontarkan parryn tai dodgen opettelu on absoluuttisen pakollista. Toki se parryn opettelu varmasti tekee noista peleistä helpompia niille, joilla on nopeat refleksit ja pienen aikaikkunan arviointikyky olemassa. Minulla ei ole, enkä vain yksinkertaisesti pysty sitä tarkkaa parrya millään oppimaan. On todellakin tullut kokeiltua kaikissa peleissä, joissa parry on. Heittelee ihan hitokseen, ja menee aivan liikaa arpapeliksi taistelu, kun ei ole tajua niin pieniin aikaikkunoihin. Onneksi siis kuitenkin jokaiseen peliin on tehty muitakin vaihtoehtoja pelata pelit loppuun. Vaikeammaksi ne saattavat pelit sitten tavallaan tehdä sellaiselle, jolla tuo tasaisen parryn oppimiskyky on. Mutta minun kaltaiselle pelaajalle sillä parrylla pelaaminen on mahdottomuus, jolloin pelikin olisi mahdoton, ellei niitä muita keinojakin olisi.
 
Viimeksi muokattu:
ohhoh varsinainen jymy uutinen tosiaan peliin tuli Hotfix, asiaan jost en tosiaan olekkaan aiemmin maininnut mutta pelissä on myöskin summonit että voit kutsua computer helperin auttamaan sinua boss fighteissa, Elden ringin tapaan, mutta se minkä takia en ole siitä maininut koska ennen hotfixiä, en tiedä oliko bugi vai mikä mutta tuon helperin kutsumiseen vaadittiin 10 medaljongia joka tarkoittaa sitä että sinun pitää tappaa 10 revenanttia, mikä on aikamoinen määrä, mutta Hotfix vaatimuksen jälkeen tuo vaatimus on vaihtunut yhdeksi. joten nyt se halpaa kun saippua kutsua apuri boss fighteihin, joten tuo tekee pelistä huomattavasti helpommin lähestyttävän. apurin statseja voi siis levuttaa myöskin että voit valita apurille joko lisää damagea tai lisää HP:ta yms, sen verran vaikea tämä bossi nytten että taidan turvautua tuohon apuriin. Revenantit ei oo tosiaan hirveän vaikeita että noita summon itemeitä on todella helppo farmailla kun joka kertaa ku tapat yhden remnantin niin tippuu loottia 1-3 summon itemiä. ja tässähän siis voit vapaasti teleporttailla paikasta toiseen kesken main quest progression että waypointit jää voimaan.

edit

Jaa ei näköjään voikkaan kesken missionin pomppia kun sen missionin waypointeilla ja takaisin hubi alueelle, no remnantteja löytyy melkeinpä mistä vain.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä tuon demon vois joku hetki latailla, mut on tässä valitettavasti suurin osa kiinnostuksesta jo lähtenyt. Tuo graafinen tyyli on vaan niin luotaan työntävä et kaikki muu täytyis olla täysin priimaa omaan makuun eikä nyt valitettavasti taida ihan niin olla. Sinänsä harmi, kun hyvät soulsliket ei puissa kasva ja aina ne kelpais niitä "oikeita" odotellessa :D
 
Ylös Bottom