Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Forest

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    pc ps4
Tarvi luolia miettiä kun ei pääse 30m säteeltä leiristä mihinkään. :D
Vihuja on 10-15 kokoajan iskuetäisyydellä.
 
Forestiin 670mb päivitys. Multiplayerin kaatumisia paikataan, samaten päivitettyihin aseisiin liittyviä bugeja ja matkalaukkuihin + pensaisiin liittyviä bugeja, jotka saattoivat aiheuttaa putoamiseen serveriltä.
 
Meni kyllä ihan täysin maku äsken kun kaverin kanssa cooppia jatkettiin.

Minuutti oli maksimi et sai rauhassa olla. Ei pystyny mitää rakentaa tai ettii ruokaa tai mitää ku kokoajan vihuja 3-6 vastassa ja sellasia mitä joutuu hakkaa vartin. Yöllä ei näe mitää ni neki joutuu skippaa kokonaan.
Ei tos oo tollasenaan mitää järkeä et ne hyökkää 24/7 kimppuun. Eri juttu jos niitä ois metsis muutamia tms..
 
Forestiin 670mb päivitys. Multiplayerin kaatumisia paikataan, samaten päivitettyihin aseisiin liittyviä bugeja ja matkalaukkuihin + pensaisiin liittyviä bugeja, jotka saattoivat aiheuttaa putoamiseen serveriltä.
Hyvää vauhtia kyllä päivittelevät tätä.

Tuli äsken ensimmäinen luolakin tutkittua kokonaan ja sieltähän löytyi vaikka mitä hyödyllistä tavaraa :)
 
Meni kyllä ihan täysin maku äsken kun kaverin kanssa cooppia jatkettiin.

Minuutti oli maksimi et sai rauhassa olla. Ei pystyny mitää rakentaa tai ettii ruokaa tai mitää ku kokoajan vihuja 3-6 vastassa ja sellasia mitä joutuu hakkaa vartin. Yöllä ei näe mitää ni neki joutuu skippaa kokonaan.
Ei tos oo tollasenaan mitää järkeä et ne hyökkää 24/7 kimppuun. Eri juttu jos niitä ois metsis muutamia tms..
Mulla käy aina välillä jotakin isompia mutantteja hakkamassa seiniä, mutta ne lähtevät useimmiten pois jos nukun ja tuosta olen samaa mieltä, että yöt tekee mieli skipata kokonaan, kun on niin perkuleen pimeetä.
 
Mulla käy aina välillä jotakin isompia mutantteja hakkamassa seiniä, mutta ne lähtevät useimmiten pois jos nukun ja tuosta olen samaa mieltä, että yöt tekee mieli skipata kokonaan, kun on niin perkuleen pimeetä.
Meillä niitä tuli yöllä ja päivällä.

Alkuun tuli normi ihmisen näköisiä, välillä sellainen mutta jotkut pääkallot roikkui selässä. Sit samanlaisia mut harmaita. Toki naiset tissit paljaana myös.
Ne vielä kaikki meni alussa. Mut sit 6-7 päivän kohdalla niitä alkoi tulla kymmenittäin ja kun sait kaikki tapettua ja siirryit pesun kautta leirille, oli uusi setti vastassa.

Sit paheni parin päivän aikana siten, että alkoi tulemaan sellasia missä oli kolme äijää sulautunut yhdeksi ”Hämähäkiksi” ja niiden sekasikiö vauvoja raahautui maassa. Ja kun näitä tuli muutama päivä, niin nyt tulee kaikkia sekaisin eri suunnasta.

Viimeisin 30min meni pelkästään taisteluun, kuulemiseen, taisteluun ja aina kun kaikki oli tapettu, yritettiin edes peseytyä ni ei, kun uutta oli niskassa. Ei vain jaksanut. Minuutti oli päivällä ihan maksimi ettei ketään ollut kimpussa.
Ansoja oli vaikka kuinka, eikä kukaan mene niihin vaikka miten houkuttelee. Lisäksi tiettyihin ansoihin kaikki ei edes kuole..

Koska muutoin peli ollut jees, niin puhuttiin et vedetään sil rauhallisella moodilla metsästäen ja rakentaen mestoja. Mutta tuolla vihollistulvalla ei toi ollu enää laisinkaan hauskaa.
 
Aika jännä, että Omenanraadolla ollut noin vilkasta. Toisella peliporukalla (kolme osallistujaa) edettiin kahdeksanteen päivään asti ilman kummempia häiriöitä. Rakennettiin kiva pieni base, mutta puolustusta ei ollut ollenkaan. Pari isompaa hyökkäystä tuli pimeällä ja sen myötä muutamat tavaratelineet ja puumaja saivat kyytiä. Enimmäkseen ollaan kuitenkin seikkailtu ympäriinsä, rakennettu lautta ja tutkittu lähellä olevia saaria. Kahdeksas päivä menossa. Ei olla nukuttu kuin pari yötä yli, muuten liikuttu koko ajan.

Ehkä olisi aika rakentaa johonkin muualle toinen tukikohta? Täytyypä seurailla, miten jatkossa. Tullut kyllä huomattua, että vihollisten aktiivisuus alkanut lisääntyä.
 
No, nyt perkule löyty hyvä luola. Löyty modernia kirvestä, pari laatikkoa dynamiittia ja muuta kivaa.

Päivä 20 menossa yksinpelissä ja nyt ei ole vähään aikaan näkynyt vihollisia pahemmin.

The Forest_20181110211455.png
 
Pro:lla vähän testailin, pätevän oloinen peli. Testailin lähinnä näin aluksi että miten pyörii ja miltä näyttää.

Pro:lla performance modessa, eli lukitsemattomalla ruudunpäivityksellä pyöri ihan hyvin, jossain siellä 50 hujakoilla oltiin enimmäkseen, jonkin asteista ruudunrepeilyä oli myös havaittavissa.

Lukitussa 30 oli täysin vakaa, mutta motionblurria on ihan liikaa omaan makuun, ehkä tuohonkin vois tottua mutta en tiedä.
Performance modessa peli poistaa motionblurrin käytöstä, joten sillä tulee pelattua.

Oikeastaan ainut mikä pisti silmään on piirtoetäisyys, ei se kovin kummoinen ole ja varsinkin ruoho pistää silmään.
Pro:lla tuota asetusta vois luultavasti nostaa, mutta kun jo nyt ollaan siinä 60fps rajoilla niin ruudunpäivitys kärsisi.


Tuossa vähän videota testailusta
 
Viimeksi muokattu:
Ihan offtopic mutta pystyykö muuten konsoleilla jotenki näkemään eri pelien ruudunpäivitykset? Vai pitääkö vain olla harjaantunut silmä, että pystyy näkemään, kun peli pyörii 50 paikkeilla? Noita ois itekki kiva joskus tutkia, että kuinka pyörii.

Mutta jos vähän aiheestakin niin himottelis kyllä hiukan tämä peli jo hankkia, kun kauan sitten PC gameplayta ihastelin ja mietin, että tulisipa joskus konsoleillekkin. Pitää vain tuo RDR2 ja Hitman 2 pelailla ensin edes jollakin tasolla alta pois. :)
 
Ihan offtopic mutta pystyykö muuten konsoleilla jotenki näkemään eri pelien ruudunpäivitykset? Vai pitääkö vain olla harjaantunut silmä, että pystyy näkemään, kun peli pyörii 50 paikkeilla? Noita ois itekki kiva joskus tutkia, että kuinka pyörii.

Kameraa hitaasti sivulle liikuttamalla pahimmat dropit selviää, heti kun silmä näkee nykäyksen, se tarkoittaa yleensä ruudunpäivityksen notkahdusta.
Mutta sitten jos aletaan miettimään, että miten peli pyörii, ja arvioidaan ruudunpäivitystä noin keskimäärin, se on silmämääräisesti hieman vaikeaa

Ite oon pelannut PC:llä ajosimulaattoreita vuosikymmeniä, niissä hommissa ruudunpäivitys on kaikki kaikessa ja pieninkin droppaus näkyy ihan selvästi.
Mutta jos normaali peleissä ei itse huomaa mitään, niin siihen on turha kiinnittää huomiota.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, raportin aika :). Alla oleva teksti käsittää pääasiassa selviytymistä yleisellä tasolla ja taistelussa pärjäämistä, joten tällä kertaa en laita spoilereihin.

Noin 20 päivää selviytymistä takana "pääserverilläni" ja päätettiin vaihtaa pääbasen sijaintia. Valittiin sijainniksi suht lähelle rantaa ja rakennettiin kivestä ja puusta tuplamuurit niin, että baseen pääsi vain vieressä olevan lammen kautta. Harmi kyllä lampi oli niin matala, että viholliset pääsivät siitä tukikohtaamme. Päätettiin tukkia reitti kokonaan ja lampi jäi basen sisäpuolelle. Veteen ilmestyy kaloja ja niistä saa ruokaa nopeassa tahdissa, ripustetaan vain orrelle kuivumaan. Kuivatetusta kalasta saa muuten paljon enemmän ruokaa kuin paistetusta. Pari kilpikonnankuorta huolehtii juomaveden saannista ja eläinten nahoista tehty kenttäpullo on loistava apuväline pitemmille reissuille jos jano uhkaa. Oma hahmo juo pullosta aina sen verran, että mittari menee täyteen, ja täydestä pullosta tankkaa arviolta noin kaksi kertaa täyteen (jos mittari on aivan tyhjä).

Aiemmin Omenanraato kertoi, miten vihollisia rupesi tulemaan lähes solkenaan ja näin se on ollut meilläkin. Välillä saa olla pitemmän aikaa rauhassa jos saadaan teurastettua vihollislauma nopeassa tahdissa. Ilmeisesti otukset reagoivat vastarinnan määrään. Toki myös sijainnilla on merkitystä. Se on kyllä todettava, että suosittelen 3-4 hengen porukkaa. Kahdella pelaajalla on jokseenkin hankala päästä isosta laumasta eroon. Toki se onnistuu, mutta nimenomaan isolla porukalla viholliset kaatuvat nopeasti. Yksi voi aina olla "kohteena" blokkaamassa iskuja ja muut voivat pätkiä vihollisia selkään. Sitten kun yksi kaatuu, niin kahdella saa helposti viimeisteltyä, kolmannen blokatessa. Aika usein tullut tilanne, jossa useampi örvelö on yhden pelaajan kimpussa ja muilla on silloin sauma kurittaa niitä.

Pahimmasta päästä olevat viholliset ovat juurikin näitä reippaasti yli parimetrisiä otuksia. Etenkin vihollisten "tankki", joka kaataa juoksemalla pelaajan, on osoittautunut hankalaksi. Etenkin silloin, kun sillä on muitakin seurana. Paljon kestävät "sulautuneet ruumiit", "hämähäkkiviholliset" ja "mustekalamonsterit" kestävät nekin aika lailla osumaa. Kivikirves on edelleenkin paras kaverini ja sain dps:ää paremmaksi, kun laitoin siihen sulkia kiinni. Sulat siis lisäävät nopeutta, mutta laskevat damagea.

Lempipuuhaani on etenkin isojen vihollisten sytyttäminen tuleen. Tarvitset vain vahvan kepukan (eli soihdun), siihen vaateriekaleen, sytytät vaatekappaleen palamaan ja yksi huitaisu kepillä sytyttää vihollisen tuleen. Kepissä oleva riepu ei pala kovin kauaa, mutta ehtii sillä sytyttämään vihollisen jotakuinkin 2-3 kertaa. Sadesäällä tämä ei onnistu. Taistelun aikana on tosin hieman riskaabelia kääriä uusi riepu kepin ympärille, mutta rutiinilla se on muutaman sekunnin juttu.

Pari tipsiä, miten selvitä hengissä taisteluissa. Kaikkein tärkeintä on hankkia armoria. Helpoiten se onnistuu, kun keräät vaatekappaleita (cloth), niitä saa monesta paikasta. Toisena pitää kerätä luita. Ruumiit nuotioon ja ei mene kauan, että saat monta luuta. Kuusi luuta (ei pääkalloja) + kolme vaatetta ja sillä saa helposti luusta tehtyä armoria. Mainio tapa varustautua seuraavaan taisteluun. Lisäksi voit tehdä armor-paloja varastoon ja paikata itseäsi niillä heti toiminnan laannuttua. Täydellä armorilla (yhdeksän palaa) kestät kasapäin iskuja ja terveysmittarisi saa olla rauhassa. Isot, nyljettävät monsterit antavat "creepy armoria" ja ne voi pukea sellaisenaan päälle nylkemisen jälkeen. Kyseiset armorit ovat karmivan näköisiä, mutta mitä sen väliä :). Voit myös miksata päällesi eri tyypin armoreita, kuten liskonnahkaa, creepyä ja luuarmoria.

Kolmantena seikkana pitää muistaa blokata ja tähän parhaat aseet ovat kivikirves, soihtu ja nuija. Aseina ne ovat voimakkaita ja hitaita, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Yleensä pidän blokkia päällä ja tarkkailen vihollisen liikkeitä. Jos sieltä tulee 3-4 iskun kombo, niin blokkaan tai väistän ne kaikki ja sitten rankaisen. Mainittujen aseiden iskut ovat hitaita, mutta kyllä niillä osuu harjoittelun kautta. Nopeissa aseissa on pieni vauriomäärä, mutta kompensaationa ne pitävät viholliset stunnattuina ja voit mättää menemään monta iskua peräkkäin. Helpointa tietty blokata ja antaa kavereiden mättää vihollista selkään, kuten tuli jo mainittua.

Jos kaveri/kaverit kaatuvat taistelussa, mutta heidät voi vielä herättää henkiin, niin blokki päälle ja voit herättää heidät kaikessa rauhassa, vaikka viholliset olisivat vieressä murjomassa. Ainoastaan tankki voi keskeyttää "revaamisen" juoksemalla sinua päin. Jos vihollisia on hurjan monta, niin ansoille on paljon käyttöä. Suosikkejani ovat "Noose" ja "Happy Birthday". Noose on maahan asetettava silmukka, joka tempaisee vihollisen roikkumaan pää alaspäin. Olio täytyy murjoa hengiltä ennen kuin ansan voi virittää uudestaan. Pidä aina keppejä varalla, että voit aktivoida taistelun aikana ansat uudestaan! Happy Birthday taas läväyttää puupiikit ylikulkevalle kannibaalille ja ansan uhriksi voi joutua kerralla useampiakin vihollisia.

Aivan satavarmoja ansat eivät ole, sillä kovaa vauhtia kulkevat viholliset saattavat selvitä ansan iskusta vahingoittumattomina. Mutta käyttökertoja ei ole mitenkään rajoitettu, joten viritä ansat aina uudestaan ja uudestaan ja houkuttele viholliset satimeen. Muista, että ansat ovat vaarallisia myös sinulle!

Kun tutkit karttaa, niin muista merkitä eri alueita lootin täydentämiseksi. Stick marker on omiaan tätä varten. Esimerkiksi lentokoneesta pudonneiden matkalaukkujen sisältö uusiutuu säännöllisin väliajoin, lentokoneesta voi käydä hakemassa tarvikkeita ja vaikkapa metsään laitettujen kaniansojen sijainnit kannattaa merkitä eri värein. Esim. vihreät matkalaukuille, punainen lentokoneelle, keltainen kaniansoille, sininen luolille ja niin pois päin.
 
Alan ymmärtää, miksi pelintekijät ovat laittaneet valikkoon asetuksen, jolla rakennelmista voi tehdä tuhoutumattomia. Tukikohdan kehittäminen on naurettavan hidasta, kun vihollisia tulee koko ajan. Jatkuvasti pitäisi olla taistelemassa ja korjaamassa seiniä. Ansoista ei saa tehtyä hyvää "miinakenttää", josta ei olisi mitään asiaa läpi. Tunneleissakin on turvallisempaa kuin oman basen lähellä.

Kahdella serverillä on tullut väännettyä ja toisessa seikkaileminen on ollut isommassa roolissa. Mainituista servereistä jälkimmäisessä oma tukikohta toimii lähinnä materiaalinkeräyspaikkana, koska se on aivan lentokoneen vieressä. Päätehtävän kannalta tärkeitä tavaroita on löytynyt kaikkiaan kolme kappaletta, ja ne ovat
sukellusvarusteet, "kiipeilykirves" (näyttää pikemminkin rautasahalta, jossa on piikki) ja ilmeisesti jonkin oven avaava avainkortti
Kartta ja kompassi auttavat myös ja kartalla alkaa olla mukava määrä merkkilippuja värikoodeilla varustettuna.

Vielä tämä läpi mennään :).
 
Eilen kaatui cooppi peli (host) talletus vaiheeseen... saas nähdä seuraavalla peli kerralla menikö siinä sitten koko uurastus :(
 
Eilen kävi samoin, kaverilla (joka oli serverin hosti) kaatui peli tallennushetkellä. Tänään touhu kuitenkin jatkui normaalisti, eikä esim. viimeistä edellisen tallennuksen kohdalta.
 
Alkaa olemaan hyvä läjä luolia tutkittu ja alkaa karttaan muodostumaan hyvä kuva pelialueesta nyt pitäisi löytää oikea suunta, että saa tarinaa etenemään ja tukikohtaa voisi varmaankin pikkasen parannella, kun alkaa noita isompia mutantteja hyökkäilemään aina öisin.

VHS kasetteja, Taskulamppu, Moottorisaha, Kirves, Sukellusvälineet, Kiipeilykirves, Avainkortti (tiedän mihin tämä menee, mutta en löydä reittiä sinne)
 
Alkaa olemaan hyvä läjä luolia tutkittu ja nyt pitäisi löytää oikea suunta, että saa tarinaa etenemään, mutta kyllä se tästä vielä etenee ja on RDR2 jäänyt tauolle, kun jäänyt tähän peliin koukkuun :)

VHS kasetteja, Taskulamppu, Moottorisaha, Kirves, Sukellusvälineet, Kiipeilykirves, Avainkortti (tiedän mihin tämä menee, mutta en löydä reittiä sinne)
Minne se sun mielestä menee? Kun sellainen paikka on ainakin siellä
veneessä lähellä rantaa ja sinne pääsee ihan vaan uimalla suoraankin
 
Minne se sun mielestä menee? Kun sellainen paikka on ainakin siellä
veneessä lähellä rantaa ja sinne pääsee ihan vaan uimalla suoraankin

Ei käynyt tuonne.

Kaveri mulle vinkkasi, että sinne kartan keskellä olevan montun pohjalle kannattaa alkaa suuntaamaan, kun tuon kortin löytää ja nyt vain pitäisi löytää reitti sinne jostakin luolasta.
 
Ostin pelin silloin kun julkaistiin. Joo, menettelee ellei kiinnitä huomioo surkeeseen animointiin ja naurettaviin zombeihin. Pealattava mut osaavalle pettymys!
 
Ostin pelin silloin kun julkaistiin. Joo, menettelee ellei kiinnitä huomioo surkeeseen animointiin ja naurettaviin zombeihin. Pealattava mut osaavalle pettymys!
Pieni tiimi ollut tekemässä, niin itse ainakin voin antaa pienet ongelmat anteeksi, kun peli on muuten hyvä porttaus pleikalle.
 
Ylös Bottom