Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Game Awards 20XX

Matrix Awakens out now :) näytti kyllä ihan uskomattomalta, eiku lataukseen, kokonaisuutena tilaisuuteen jäi vähä pettynyt olo, ne kaikkein isoimmat huhutut pelit loisti kumminki poissa olollaan
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka en peliä ole pelannukkaan, mutta oli mukava yllätys että It Takes Two voitti.

Mutta joo, aika heikko show, en ole oikein varma mitä ne luvatut isot 4-5 julkistusta oli. Quantic Dreamin Star Wars, Alan Wake 2 kenties ja..?

Elden Ringistä oli ihan komea traileri, vaikka eipä tuosta ole mitään tarvetta nähdä yhtään enempää, kun peli on jo ostoon menossa.
 
Olipas vähän yllättävä game of the year voittaja. En ole It take's two:ta itse ehtinyt pelaamaan, mutta olen kuullut siitä pelkkää hyvää eli voi hyvin olla ansaittukin voitto. Silti ainakin mulle tosi yllättävä.

Mutta yleisesti aika pettynyt fiilis itselläkin awardseihin. Mitään mua kiinnostavaa uutta ei oikeastaan julkaistu. Nintendo loisti poissaolollaan. Turhan paljon taas mainoksia, jotka venytti tilaisuuttaa liikaa.

Nyt on hyvä 3 h unilla lähteä töitä kohti :D Ei ehkä kannattanut tämä valvominen tällä kertaa kuitenkaan.
Mutta joo, aika heikko show, en ole oikein varma mitä ne luvatut isot 4-5 julkistusta oli. Quantic Dreamin Star Wars, Alan Wake 2 kenties ja..?
Wonder Woman?
 
Hienoa, että It Takes Twon kaltainen pienemmän budjetin coop-only(!) peli voitti vuoden pelin-palkinnon. Tämä varmasti poikii entistä enemmän uskallusta muiltakin studioilta tehdä tälläisiä samalta sohvalta pelattavia pelejä.

Hienoa myös, että Returnal huomioitiin gaalassa vuoden toimintapeli-palkinnolla. Olikohan suomalaisen Housemarquen historian ensimmäinen hieman isompi palkinto? :)
 
Sonic Frontiers.
Space Marina 2
Alan Wake 2

Nämä ovat aika isoja uusia julkistuksia itselle. Sonic Frontiers varsinkin näytti upealta, kyllähän siitä on sanottu että nyt mennään laatu eikä määrä edellä. Space Marina 2 oli täysi yllätys enkä ikinä uskonut sille tulevan jatkoa, ensimmäinen osa kuitenkin törkeän hyvä. Alan Wake 2 nyt ei kenellekkään mikään yllätys ollut mutta otetaan julkistus kuitenkin ilolla vastaan.
 
Sonic Frontiers näytti ihan kivalta avoimen pelimaailman kannalta. Toivotaan että tässä nähdään enemmän viihdettä, mitä aikaisemmat Sonic pelit on tarjonnut.
 
Tätä tapahtumaa jengi vissiin odotti kuin Jeesuksen ylösnousemusta, mutta aika vaisu pieruhan sieltä vain pärähtikin. Onneksi sieltä metaanin katkusta sentään pari valonpilkahdusta löytyy:

- Alan Wake 2 -> Alkuperäinen 5/5 peli, jos ei ihan hukata palloa niin herkkua luvassa
- Avaruusmariini 2 -> Alkuperäinen hienoa äijärymistelyä, joka toimi jopa Warhammerista tietämättömällekin pelaajalle. Kyllä kelpaa, vaikkei nyt ihan viisari sentään värähtänyt.
- Star Trek-peli -> Star Trek: TNG on yksi comfyimpia sarjoja päällä maan, mutta tämä peli on kysymysmerkki. Voi olla fanipalvelusta, rankkitynnyrin alinta materiaalia tai jotain siltä väliltä. Seurataan.
 
Hienoa, että It Takes Twon kaltainen pienemmän budjetin coop-only(!) peli voitti vuoden pelin-palkinnon. Tämä varmasti poikii entistä enemmän uskallusta muiltakin studioilta tehdä tälläisiä samalta sohvalta pelattavia pelejä.

Hienoa myös, että Returnal huomioitiin gaalassa vuoden toimintapeli-palkinnolla. Olikohan suomalaisen Housemarquen historian ensimmäinen hieman isompi palkinto? :)
En seuraa gaaloja enkä tiedä It Takes Two:sta oikeastaan mitään mutta iloinen olen minäkin palkinnosta. Tämä voisi olla isoille studioille pieni vihje siitä että kannattaisiko joskus kokeilla jotain uutta sen sijaan että tehdään sitä minkä oletetaan myyvän eniten.
 
Itse tykkäsin showsta, mielestäni paras mitä tänä vuonna olen katsonut. Ei tosin kilpailu hirveän kovaa sillä saralla ollutkaan. Pelikuvaa olisi voinut olla enemmän, mutta sentään saatiin maistiaisia aika monesta isosta pelistä kumminkin. Päällimmäisenä tulee mieleen trailerit näistä peleistä:

- Elder Ring
- Cuphead DLC
- Star Wars Eclipse
- Borderlands Wonderlands
- Horizon 2
- Forspoken
- Hellblade 2
- Suicide Squad
- Alan Wake 2
- A Plague Tale 2

Minun mielestä tuo on aika hyvä kattaus ja jäin itse positiivisesti yllättyneeksi shown puolesta. Se toki sanottakoon, että en showta katsonut suorana vaan aamulla kelailin sen nopeasti läpi jolloin tylsyys ei päässyt iskemään kun ei tarvinnut katsella niitä trailereita jotka eivät muutenkaan kiinnostaisi.
 
Paljon mielekästä sisältöä pelien muodossa ja musiikkiesitykset olivat loistavia jälleen kerran. Vuoden pelin voittaja oli pienoinen yllätys ja muutenkin palkinnot menivät aika hienoille projekteille ja sopivan laajalti. Mukava oli myös nähdä ihmisten iloa ja devaajia sekä pelialaa viettämässä iltaa Losissa paikanpäällä (some).

Oli vaan liian pitkä show ja paljon myös vähän turhia pienempiä pelitrailereita, jotka mielellään näkisi shown ulkopuolella julkaistavaksi. Toki ne tuovat TGA:lle
paljon rahaa. Mainokset ja sponsorit eivät sinänsä haittaa, ihan kivoja pieniä inserttejä siellä oli mukana.

Omat fiilikset eivät tällä kertaa ollut ihan huipussa ja päädyinkin katsomaan The Game Awardsin useammassa pätkässä päivän mittaan. Paremmalla ololla ja oikeaan hetkeen kertarykäisynä olisi fiilis varmasti korkeammalla. Kohti ensi vuotta sekä uusia pelejä ja, jos vielä pelaisi loppuvuoden aikana Kenan tai Ratchetin...
 
Dune kovetti ihan helvetisti. Alan Wake.2 ja Remedyn uusi peli jatkoon myös, muuten turhan ylipitkä show.
 


Semmoinen uusi kategoria sieltä tämän vuoden show'hun. Mitäs näitä teoksia on tänä vuonna tullut? Uncharted, Sonic 2 ja Netflixin RE-sarja?
 
Halo tv-sarja on ollut ilmeisen suosittu.

Tais olla vähän sama kuin Uncharted-leffan kohdalla, että iso IP keräsi alkuun isosti kiinnostusta mutta lopputulema aika pyllistys sarjan lähdemateriaalille ja sille mitä fanit olisivat halunneet. Aika monen kohdalla kuullut, että ei Halo-sarjassa mielenkiinto kestänyt seuraamaan kautta loppuun. Uncharted leffa nyt meni taas lyhyemmän kestonsa vuoksi. Leffan parasta antia oli yksi tietty cameo. Kertonee sekin jo jotain. :D

Sonic 2 varmaan tuon voisi viedä, taitaa olla kiitellyin teos näistä kolmesta.

Ensi vuoden pystin voikin sitten varmaan antaa jo etukäteen HBO:n TLOU:lle. Ellei Chris Pratt Mariona pääse yllättämään. :D
 
Minusta Halo oli hyvä tv-sarja ja ansaitsee palkinnon, vaikka Halo-pelit eivät minua niin kiinnostakaan. Jos olisin pelien fani, sarjan erilaisuus olisi voinut ärsyttää.
 
Tais olla vähän sama kuin Uncharted-leffan kohdalla, että iso IP keräsi alkuun isosti kiinnostusta mutta lopputulema aika pyllistys sarjan lähdemateriaalille ja sille mitä fanit olisivat halunneet. Aika monen kohdalla kuullut, että ei Halo-sarjassa mielenkiinto kestänyt seuraamaan kautta loppuun.

Aivan, no itse en tosiaan ole vielä katsonut Halo-sarjaa (tai Uncharted elokuvaa), joten en osaa kommentoida sen puolesta. Paramount on vaan ilmaissut tyytyväisyytensä Halo-sarjaan ja olen lukenut uutisia siihen liittyen. Iso julkaisu kuitenkin joka tapauksessa.

Resident Evilia olen yhden jakson katsonut ja saa nähdä jääkö siihen. Tästä materiaalista pitäisi kyllä olla otettavissa enemmän irti kuin mitä on nähty, eikä tämäkään sarja yhden jakson perusteella ole oikein onnistunut tekemään kunniaa lähdemateriaalilleen.

The Cuphead Show jatkui muuten myös, joten siinä toinen maininnan arvoinen julkaisu myös.
 
Itseasiassa itse tykännyt Halo sarjan peleistä, tosin en ole mikään loremasteri Halo peleissä. Mutta tykkäsin Halo tv sarjasta. Tosi Halo fanit nyt oli äänekkäimät rutisiat sarjasta. Sarja oli tästä huolimatta menestys Paramountille ja 2 kauden kuvaukset pitäis alkaa tai on jo alkaneet tässä kuussa.
Varmaan nämä noobestainin kuulemat monet sarjan kesken jättämiset on juurikin näitä äänekkäitä Halo tosi faneja jotka menivät jopa niin pitkälle että kehottivat että sarjaa ei saa edes katsoa tai menetät vähintään sielusi ;)
 
Eipä se Halo sarja voi kauhean vihattu olla kun imdb:ssä 7 keskiarvo. Se vähemmistö on vain yleensä tosi äänekäs jotta luulee vaan jonkun olevan paska jos seuraa vain sen joukkion mielipiteitä.
 
Tässä Halo tv sarjan arvio % jakauma näistä 55 tuhannesta arviosta IMDb ;) oli sie vie ikä jakaumat niin ja miehet ja naisetkin erikseen, mutta niitä tänne nyt laita. Kaikkeen sitä meikäkin käyttää kallista aikaansa.


10​
23,9%13 233
9​
12,9%7 145
8​
21,2%11 711
7​
15,5%8 584
6​
6,8%3 777
5​
4,0%2 226
4​
2,8%1 523
3​
2,5%1 362
2​
2,4%1 338
1​
7,9%4 386
 
Ylös Bottom