Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Game Awards 20XX

toivottavasti ei, kaikenmaailman trollausta/meemejä nyt näkee muutenkin näissä äänestyksissä, ja tuo selvästi yksi niistä. että, sonic meemi tarkoituksella tuossa 4 parhaan joukossa. eli toivottavasti voittaja on joku Gow Ragnarok tai Elden Ring koska myöskään Genshin impact ei ansaitse olla tuossa joukossa.
 
No minä en näistä päästäis tuohon listalle kuin God of Warin. Aika turha se on alkaa miettimään kuka sen voittaa kun makuja on niin monia. Se on kuitenkin selvää että Sonicista on pelaajat paljon pitäneet ja nyt se näkyy ehkä tässä äänestyksessä. Toisekseen jos siell olisi joku bugi ollut niin sitä ääntä voi aina muuttaa jos se on mennyt väärälle pelille.

Tällä hetkellä näytä että se on menossa Genshin Impactille isolla äänivyöryllä ja Sonic on 2.
 
Eikös nuo näytetyt palkit ole fanien äänestyksen tulosta? Ne kun ei itsessään vielä kovinkaan paljoa ratkaise:

"Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%)."
 
joo itse olen tarkoittanutkin kokoajan fanien äänestystä, en awardsin vuoden peli äänestystä, eli toivon mukaan Sonic ei voita tuota faniäänestystä kun siellä on, pelejä jotka sen ansaitsee
 
Eikös nuo näytetyt palkit ole fanien äänestyksen tulosta? Ne kun ei itsessään vielä kovinkaan paljoa ratkaise:

"Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%)."
Saa korjata jos olen väärässä, mutta eikö tämä äänestys ole se Players Choice, jossa vain yleisön äänet ratkaisee.

Sitten on erikseen kaikki muut kategoriat, joita myös yleisö saa äänestää mutta niissä äänten merkitys on tuo 10%.
 
Saa korjata jos olen väärässä, mutta eikö tämä äänestys ole se Players Choice, jossa vain yleisön äänet ratkaisee.

Sitten on erikseen kaikki muut kategoriat, joita myös yleisö saa äänestää mutta niissä äänten merkitys on tuo 10%.

No niinhän tuo näyttää olevan, kun silmillä katsoo. Tuo Genshin Impactin nousu lyhyessä ajassa ohi Sonicin onkin mielenkiintoinen seikka:

 
joo ei oo tosiaan mikä hupiäänestys, vaan juuri tuo player choice, joskus tuon player choicen voitti ansaitusti muistaakseen, FFXIV joku lisäri, että voi hyvin olla Genshin impact sen sitten vie vaikka peli ei ansaitsekkaan sitä, niin kun ei tosiaan Sonic:aan viime vuonna sen vei muistaakseen Halo Infinite,
 
joo ei oo tosiaan mikä hupiäänestys, vaan juuri tuo player choice, joskus tuon player choicen voitti ansaitusti muistaakseen, FFXIV joku lisäri, että voi hyvin olla Genshin impact sen sitten vie vaikka peli ei ansaitsekkaan sitä, niin kun ei tosiaan Sonic:aan viime vuonna sen vei muistaakseen Halo Infinite,
Nyt en oikein ymmärrä logiikkaasi. Jos kyseessä on Players Choice-award ja todellakin pelaajat ovat äänestäneet Genshin Impactin tai Sonic Frontiersin voittajaksi, niin miten se voitto ei ole ansaittu? Itsellenikään noista kumpikaan ei olisi vuoden peli (Sonic Frontiers on toki mielestäni aivan erinomainen peli ja Genshiniä en ole pelannut, joten siihen en voi ottaa sinänsä kantaa), mutta jos kerran pelaajat niin äänestävät, niin sitten on voittaja saanut voittonsa ihan ansiosta.
 
Internet aikakaudella tämmöiset pelaajien äänestykset ovat aika turhia, ei kyse ole mistään demokraattisesta äänestyksestä vaan jollain netti vetoomuksilla voidaan saada ihmiset äänestämään peliä, vaikka he eivät olisi koskaan koko peliin koskeneetkaan.

Kyse on siitä että jonkun pelin puolesta kampanjoidaan netissä ja se ei ole tämmöisissä äänestyksissä sopivaa, koska se vääristää tuloksen.
 
Internet aikakaudella tämmöiset pelaajien äänestykset ovat aika turhia, ei kyse ole mistään demokraattisesta äänestyksestä vaan jollain netti vetoomuksilla voidaan saada ihmiset äänestämään peliä, vaikka he eivät olisi koskaan koko peliin koskeneetkaan.

Kyse on siitä että jonkun pelin puolesta kampanjoidaan netissä ja se ei ole tämmöisissä äänestyksissä sopivaa, koska se vääristää tuloksen.

Juuri näin, tätä hain takaa, Genshinin kohdalla todennäköisesti masinoitu se äänestys ja sitten Sonic on siellä maskottina, eli äänestetty sinne läpällä. todennäköisesti sen takia että oma suosikki peli ei pärjännyt ja nyt halutaan kapinoida jättiläisiä Gow Ragnarokkia ja Elden Ringiä vastaan. varmaan sonic on ihan ok peli, mutta itse en usko että ihan noin hyvä.

ja näin tätä vähä pelkäsin eli porukka odottaa sitä, että jos Genshin voittaa devaajat palkitsee ne jotenkin. tuo otsikko kertoo jo kaiken siitä että masinoitu sinne. rewardien toivossa, usein tosiaan niin käykin jos devaajilla on jotain juhlimisen aihetta tämän tyylisissä peleissä, kuten esim Lost Ark

 
Viimeksi muokattu:
Miksi tuossa edes on genshin impact kun sitä ei ole julkaistu tänä vuonna?
Tuo on kyllä sitten jo ihan todella validi pointti. Näinhän se tosiaan taitaa ollakin. Mietin ensin niin itsekin, että onko kuitenkaan tämän vuoden peli alkuunkaan, mutta sitten ajattelin, että taisin vain muistaa väärin.
 
Tuo on kyllä sitten jo ihan todella validi pointti. Näinhän se tosiaan taitaa ollakin. Mietin ensin niin itsekin, että onko kuitenkaan tämän vuoden peli alkuunkaan, mutta sitten ajattelin, että taisin vain muistaa väärin.

Alkuperäinen julkaisu 2020 ja PS5 2021 että ei ole mitenkäänpäin tän vuoden julkaisu.
 
Laitoinpa itsekkin kumminkin ääneni Sonic:lle, tuossa äänestysessä, eli kunhan nyt ei Genshin voita, pakko myöntää että, kun katselin Sonic the Hedgehogin twitter profiilia tuli pienenä yllätyksenä että sillä on hurjat 6 miljoonaa seuraajaa! toisaalta se on kaikkien sonic:ien twitter channel, mutta esim kojimalla 3,45 milj, Genshinillä 4,5 miljoonaa ja Wowilla 1,45 miljoonaa. mutta onhan tuo aika kunniotettava lukema.

lisäksi tosiaan pidän sonicista hahmona ja Sonicin Elokuvasta tykkäsin kovasti toinen osa vielä katsomatta. joten lopulta kyllähän tuota Sinistä siiliä on helppo sympata, jos vastassa on Pay to Win tuote, näin veikkaan monen muunkin kohdalla, että todennäköisesti 30-40% tuosta follower määrästä ei ole mitään kokemusta Sonic Frontierista, sen sijaan löytyy kokemusta aiemmista peleistä tai on vaikka katsonut tuon erinomaisen elokuvan, tai muuten vaan pitää hahmosta, Mutta erittäin onnistunutta twitter markkinointia profiloida myös laittaa tuo Sonic Frontier tuon Sonic the Hedgehod profiilin ympärille.

Nythän tuosta tosiaan on uutisoitu Genshinin ja Sonicin sodaksi, ja tuohon sotaan on erittäin helppo valita puolensa.

soniccccc.png
 
Viimeksi muokattu:
Oma korteni tähän keskusteluun. Jos pitäisi itse valita juuri ”Pelaajan valinta” näistä peleistä ääneni valuisi tästä katraasta Genshin Impactille. Voisin sanoa että peli hyvinkin tuttu (yli 500h) väännetty, mutta viimeisen 6kk aikana en ole startannut koko peliä. Silti minulle tämä maistui paremmin kuin Elden Ring tai uusin GOW.

Mikähän porukoilla on vialla että tästäkin aiheesta pitää jokin konsolisodan tyylinen vääntö saada aikaiseksi? Varsinkin DestiZ kommentit ”mikä vain kunhan peli x ei voita…” onko se jotenkin itseltä sitten pois jos toiset pitävät pelistä X kuin hullu puurosta? En vain tajua. Kommenteista paistaa hiukan läpi että sitä inhokkiasi ei ole edes pelattu, tai ainakaan itse en tätä pay to win peliksi laskisi.

Mutta itse aiheeseen, toivottavasti tuleva show olisi tiiviimpi kuin edellinen, tulee niin myöhään että vaikea pysyä hereillä jos kolmen tunnin eepos taas tulossa.

Kovimmat odotukset gaalasta olisi jos saataisiin vaikka Kojimalta uutta infoa ja sitten tietenkin uusi Dokev traileri ;)

Vuoden peli titteli saa mennä minun puolesta kenelle vain. Mikään näistä ehdokkaista mitä pelannut ei oikein nouse toisensa edelle omissa kirjoissa (Elden Ring, Horizon, GOW, Stray)
 
Mikähän porukoilla on vialla että tästäkin aiheesta pitää jokin konsolisodan tyylinen vääntö saada aikaiseksi? Varsinkin DestiZ kommentit mikä vain kunhan peli x ei voita…” onko se jotenkin itseltä sitten pois jos toiset pitävät pelistä X kuin hullu puurosta? En vain tajua. Kommenteista paistaa hiukan läpi että sitä inhokkiasi ei ole edes pelattu, tai ainakaan itse en tätä pay to win peliksi laskisi.

faktahan tosiaan on että Genshin impact sisältää niitä pay to win elementtejä, ei se miksikään muutu, ja semmoisen pelin itse en halua vain voittavan. ei sillä ole oikeastaan mitään tekemistä minkään konsolisodan kanssa, se vain on oma mielipiteeni. mitä tulee sitten Sonic Frontieriin niin sen perustelinkin jo tuossa aiemmassa viestissäni. ja perustelin myös miksi annoin sille äänen.
 
Ylös Bottom