Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The King of Fighters -sarja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zacharia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: King Of The Fighters

Hex sanoi:
Löytyykö muuten ketään '03:sta pelanneita? (enemmän kuin pikainen rom-testaus) Kokemukset kiinnostaisivat.

No mitä sitä voisi luonnehtia. KOF2003:sen uusin muutos on uusittu tiimijärjestelmä. Sen sijasta että peli pysähtyisi kun joku tyrmätään, seuraava ukko heitetään suoraan ruudulle ilman minkäänlaisia taukoja. Tämä nopeuttaa peliä mukavan paljon, mutta toisaalta sen huonompiin puoliin kuuluu se, että uusi tappelija voi jäädä suoraan kombon alle tai jumiin ehtimättä tehdä mitään. Muita muutoksia (siis verrattuna KOF2002:een ovat):

* Super Cancellit maksavat vain yhden tason (kuten KOF2001:sessa)
* Mukana on ns. Leader movet joita pystyy tekemään vain johtajaksi määritelty tiimin jäsen (ei enää SDM tai HSDM liikkeitä)
* Kyyryssä voi kieriä
* Jugglaamista koskevat bugit ovat kadonneet suurimmaksi osaksi. Eli jugglaaminen ei ole mahdollista tilanteissa joissa sen ei pitäisikään.
* Hahmot joutuvat tillintallin tilaan jos heitä mätkitään liian paljon
* Uudet kuolinanimaatiot silloin, kun hahmo kuolee blokatessaan erikosliikkeeseen
* Muutamien hahmojen (mm. Terryn) spritet plus liikkeet ovat Garou: Mark of the Wolvesista. Peliin on myös tuotu ensimmäisen kerran hahmoja Garou: Mark of the Wolvesista (mm. Tizoc)
* Vähemmän hahmoja. (49 > 36) :(

On kuitenkin luultavaa että PS2 versio tulee korjaamaan tuota hahmopuolta ainakin jonkin verran. Ihan jees peli kyllä ja kuuluu jokaisen 2D-tappelupelipelaajan valikoimiin ehdottomasti.

NewsFlash

KOF: Maximum Impact helmikuussa 03.12.2004

Ignition on vahvistanut julkaisevansa The King of Fighters: Maximum Impact -taistelupelin Euroopassa helmikuussa ja mukaan saadaan vielä 'Making of' -bonus-DVD. KOF: Maximum Impact on SNK:n kymmenvuotiaan sarjan ensimmäinen 3D-peli ja siitä löytyy lukuisia uusia hahmoja ja pelimuotoja. Mättöfaneille tärkeä 60Hz-tuki löytyy ja mukavana lisänä on mahdollisuus käyttää alkuperäisiä japanilaisia ääniä.

Vastaus: The King of Fighters -sarja

Hex sanoi:
Mitä paskempaa englantia sen parempi! SNK:n engrish on käsite. :p

Victoly!

RIGHT ON!!! :D

Kunhan nyt se 2002/2003-setti päätyisi tänne asti. KOF MI ei kiinnosta niin paljoa, että sitä jaksaisi välttämättä importtina tilata. Fatal Fury WA oli kyllä ihan siisti peli.

Ihan pätevältä vaikuttaa PS2:n KOF 2000/2001 -paketti. Ensinnäkin tärkein, eli 60 Hz:n tila löytyy. Erityisesti 2000 vaikuttaa käännöksenä uskolliselta alkuperäiselle, koska peli pyörii oikeasti matalammalla resoluutiolla, jolloin grafiikat näyttävät siltä miltä pitääkin. 2001 taas pyörii PS2:n normaaliresoluutiolla, jolloin zoomatut matalaresoluutioiset hahmot pikselöityvät liikaa. 2000:ssa on muutenkin alkuperäiset tasot ja muut grafiikat. Musiikkina on alkuperäinen Neo-Geo-musiikki ja vaihtoehtona uusi paranneltu versio. 2001:ssa valintaa ei ole. 2001:ssa on hahmojen kuvista tehty tarkemmat versiot. Tasojakin on uusia ja ne ovat lähinnä low res taustoja sumennettuina ja lisättyinä simppeleillä erikoisefekteillä, kuten sumulla. Alkuperäiset tasot saa avattua.

Joku noista parannuksista voi pitääkin, mutta omasta mielestäni mennään vain huonompaan suuntaan, kun 16-bittisten pelien ulkoasua ehostetaan noin päälleliimatulla tavalla. Mieluummin tehtäisiin mahdollisimman alkuperäisen kaltainen versio ja siitä sitten tehtäisiin muutoksia, jotka pelaaja voi halutessaan kytkeä päälle. Sinällään vähän harmi, että 2000 sai paremman version, kun 2001 on kai yleisesti parempana pidetty peli, mutta aika pikkujuttuja nämä urputuksen aiheet silti ovat. Kumpikin on hyvä versio ja 14.99 punnan hintaan paketti on erinomainen ostos. Toivottavasti keväällä tulevassa 2002 ja 2003 -paketissa onnistutaan vielä paremmin.

Taas on sellaista japanilaisten kirjoittamaa ja huonosti kääntämää saippuaoopperaa, että ei voi kuin hymyillä:

"So what's KoF got to do with all of this?
"It was my way to obtain... The Zero Cannon!"
"Stupid! All you had to do was rub us out."
"You simp! I need all of you for Zero Cannon's power."
"All of us...?"
"What is this Zero Cannon?"
"An aerial weapon to destroy NESTS -- with all your help."
"The dickens you say!"

Peli hommattu. Kiitos Hexille asialäpästä.

Nyt eikun odottelemaan KOF 2002/2003 -päkkiä!

KOF on parempaa saippuaoopperaa muustakin syystä kuin että sitä tulee vain kerran vuodessa. Siinähän on niin itsekriittinen meno ettei mitään rajaa! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
NewsFlash

KOF '02 ja - '03 Eurooppaan 26.04.2005

Ignition Entertainment jatkaa SNK:n 2D-pelien tuomista Eurooppaan. Kesäkuussa on vuorossa King of Fighters '02 PlayStation 2:lle sekä Xboxille ja syyskuussa King of Fighters '03 samoille alustoille. Xboxilla onnistuu kaverin mättäminen myös Liven kautta.

Jenkeissähän tuo julkaistiin tuplapakkauksena, mutta Euroopassa näköjään erikseen. Halpishintaisena tosin.

Rahastusta, etenkin kun SNK ei saanut täällä edellisenkään päckin(2000/2001) myötä kummempaa suitsutusta. Molempien näistä uusista ainakin pitäisi olla sarjan asiallisempaa kastia, mikä toivottavasti näkyy ekstrojen muodossa. Täysihintaisena jopa minä odottelisin käytettyä versiota.

Maximum impactia kokeilin demolla, hieman tuli PSonen ärsyttävät 3D X-Men- pelit mieleen. Hyppiminen 3D grafikoilla tekee pelin nykivän näköiseksi, muuten homma tuntui ihan pelattavalta. Pelin kokonaisena omistavat voinevat kertoa enemmän.

KOF03 on kuulemani mukaan aika paska peli, koska Dou Lon on aivan liian hyvä hahmo. Sitä en kyllä yksinään osta, mutta 2002 kiinnostaa kyllä. KOF01 ei oikein kolahtanut, mutta ostan ton 2002:sen joka tapauksessa. Siinä on sentään K9999 = Tetsuo Akirasta = Siistiä!

ZappaHDRA sanoi:
KOF03 on kuulemani mukaan aika paska peli, koska Dou Lon on aivan liian hyvä hahmo. Sitä en kyllä yksinään osta, mutta 2002 kiinnostaa kyllä. KOF01 ei oikein kolahtanut, mutta ostan ton 2002:sen joka tapauksessa. Siinä on sentään K9999 = Tetsuo Akirasta = Siistiä!
Eihän sillä yhdellä ylivoimaisella hahmolla tarvitse pelata.

Tekisi mieli ostaa jo nyt 02 ja 03:n korealainen tuplapaketti. En ole asiasta varma, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että ainakaan jommasta kummasta pelistä, ellei kummastakin, tehdyt PS2-käännökset ovat ulkonäöltään "parannettuja", joka oikeastaan on vain huono juttu, kun simppelit 3D-taustat yms. eivät istu kymmenen vuotta vanhojen spritejen kanssa.

Neowavekin voi olla ihan mielenkiintoinen kokemus.

Hex sanoi:
Eihän sillä yhdellä ylivoimaisella hahmolla tarvitse pelata.
Eipä tietenkään, mutta milläs kiellät muita pelaamasta sillä? Se on kuulemma pidemmän päälle ainoa hahmo jolla pärjää.

Kohtahan pitäisi tolle Neowavelle tulla KOF XI. Se vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta uusi Samurai Shodown on huomattavasti kiinnostavampi. Sen näkee sitten joskus.

ZappaHDRA sanoi:
Eipä tietenkään, mutta milläs kiellät muita pelaamasta sillä? Se on kuulemma pidemmän päälle ainoa hahmo jolla pärjää.
Tuo taitaa olla ongelma aktiivisesti peliä pelihallissa pelaavalle. Ei taida olla siis suuri ongelma? Eiköhän sopiminen kavereiden kesken pelatessa onnistu. Ja jos vieraamman vastustajan kanssa pelaa, joka tuntee peliä myös, tietänee hänkin ylivoimaisesta hahmosta, joka voidaan jättää hahmovalinnan ulkopuolelle. Tai no, enhän tiedä miten ja kenen kanssa pelaat.

Hex sanoi:
Tai no, enhän tiedä miten ja kenen kanssa pelaat.
Karkkilassa en pelaa juuri ketään niin hyvää vastaan joka voisi hyödyntää Dou Lonin yli voimaisuutta, mutta kun menen johonkin isompiin tilaisuuksiin niin varmasti Dou Lonia näkee. Tai no näkisi jos joku pelaisi KOF03:a kun 02 on kaikin tavoin paljon parempi.

Sinäänsä hemmo ei ole mikään älytön huolenaihe, mutta KOF03 voisi olla hyvä peli jos sen hahmotasapaino olisi kohdallaan. No turha sanoa mitään kun ei ole vielä päässyt tota peliä pelaamaan...

ZappaHDRA sanoi:
Karkkilassa en pelaa juuri ketään niin hyvää vastaan joka voisi hyödyntää Dou Lonin yli voimaisuutta, mutta kun menen johonkin isompiin tilaisuuksiin niin varmasti Dou Lonia näkee. Tai no näkisi jos joku pelaisi KOF03:a kun 02 on kaikin tavoin paljon parempi.

Sinäänsä hemmo ei ole mikään älytön huolenaihe, mutta KOF03 voisi olla hyvä peli jos sen hahmotasapaino olisi kohdallaan. No turha sanoa mitään kun ei ole vielä päässyt tota peliä pelaamaan...
Missä on isompia tilaisuuksia, jossa pelataan KOF 2003:sta? (ja vielä taidolla)

Olen lukenut kehuviakin kommentteja pelistä. Kokeile nyt ihmeessä sitä ja päätä sitten itse!

Hex sanoi:
Missä on isompia tilaisuuksia, jossa pelataan KOF 2003:sta? (ja vielä taidolla)
Tuskin missään Suomessa, joten siinä mielessä turha huoli.

Hex sanoi:
Olen lukenut kehuviakin kommentteja pelistä. Kokeile nyt ihmeessä sitä ja päätä sitten itse!
Tottakai kokeilen kunhan vaan joku ostais sen ja pääsis koklaamaan. Mulla on sen verta vähän rahaa, että tuskin ostan tätä itse.

Itseäni vaivaa pieni KOF-apatia. "Yzikazia" tahtoisin kai eniten päästä mättämään, sitten 2002:sta. Ihan sama, kunhan tänne viitsivät ne tuoda.

Hexillä hyvä pointti, ei niillä ylivoimaisila hahmoilla ole pakko pelata. Tai voi antaa sähköiskuja sellaisen valitsevalle... :cool:

Peilimatsinkin voi ottaa jos tasapaino pissii tosiaan niin pahasti...

Tässä teille kunnon mättöpeli! http://www.spiritonin.com/capoeirafighter/

Minulla on yksi King of Fighters-sarjan peli PS2:lla. Se on King of Fighters Maximum Impact. Se on 3D ja on todella loistava peli minun mielestäni.

KOF '03 on tulossa lokakuussa Suomeen.
KOF '02 on joko jo tullut tai tulee myös lokakuussa (ainakaan itse en ole kauppojen hyllyillä törmännyt).

huh, saakeli että KOF '95 on vaikea peli! Ja mitä helpommalle vaikeusasteelle pistää niin sitä vaikeampi se on!! Olen hangannut sitä jo tovin enkä tahdo päästä toista tai kolmatta vastustajaa pitemmälle. Tai sitten olen vain paska pelaamaan sitä...

xevious sanoi:
huh, saakeli että KOF '95 on vaikea peli! Ja mitä helpommalle vaikeusasteelle pistää niin sitä vaikeampi se on!! Olen hangannut sitä jo tovin enkä tahdo päästä toista tai kolmatta vastustajaa pitemmälle. Tai sitten olen vain paska pelaamaan sitä...
Ei tuosta tosiaan oikein ole yksinpeliksi. Eikös vastustajan tekemä vahinkokin ollut eri kuin pelaajan tekemä? Omani myin pois, kun hermot menivät.

Ylös Bottom