On muuten hyvä ja fiksu kaveri tuo, joka tuon videon teki. Olen sen verran hänen tuotoksiaan seurannut, että luotan hänen näkemyksensä kohtaavan suhteellisen monen ihmisen kokemukseen TLoU 2:sta. Juonessa ja hahmoissa on suorastaan raivostuttavia seikkoja, jotka tulevat aiheuttamaan sen, että moni tulee kyseisen pelin jättämään kokonaan kesken.
Jos grafiikka ja ulkoasu ovat joillekin kaikki kaikessa, tämä tulee olemaan heille huikea peli. Mutta monipuolista pelimaailmaa ja pelattavuutta kaipaaville todennäköisesti jonkin sortin pettymys. Ja niille jotka pitivät ensimmäisen TLoU:n hahmoista ja tarinasta eniten (itse kuulun ehdottomasti juuri heihin), heistä monille tämä tulee olemaan valtaisa pettymys ja jopa suorastaan painajaismainen kokemus, mikäli pelin edes pystyy loppuun pelaamaan.
Edelleen tulen tämän kyllä hankkimaan (koska haluan toki varmistaa, että käsitykseni kokonaisuudesta on oikea - eri asia kyllä pelaanko peliä koskaan loppuun), mutta ehdottomasti käytettynä, koska en halua rahallisesti tukea mitenkään tuota Naughty Dogin sairasta linjaa pelin hahmojen kohtelun, siihen sisältyvän agendan sekä heidän törkeän työntekijöiden kohtelun puitteissa.
Sairasta on tuon puljun meininki valitettavasti nykyään. Pelissä on erityisesti kohtaus jossa mennään kaikkien aikojen törkeimpien pelikohtauksien ykköseksi heittämällä. Vittuillaan vielä todella törkeästi aikaisemman pelin monille faneille tuossa samassa yhteydessä käytännössä päin naamaa. Jo tuo kohtaus on niin sairas ja törkeä erityisesti siihen liittyvien agendaa samalla sisältävien yksityiskohtien takia, että se pelkästään pilaa pelin minulle jo valmiiksi. Olen nähnyt tuosta kohtauksesta videon, joten se on juuri niin törkeä ja vittuileva, kuin jo totesinkin. Todella surullista, että Naughty Dog on tälle tielle lähtenyt. Yksi pelitalo vähemmän jolta odottaa yhtään mitään jatkossa.