Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Tänään tärähti läpi täälläkin, voisi sanoa että vihdoin ja viimein. Peli oli kyllä pituutensa puolesta aikamoinen vonkale. Ja täällä maistui niin hyvin, että enemmänkin olisi vielä jaksanut.
Abigail Anderson, kavereiden kesken Abby, nousi Joelin rinnalle, ja jopa ohi The last of Usin pitkässä historiassa. Nainen josta leivottiin ensin pääpahista, muodostuikin lopulta ansiokkaan käsikirjoituksen vuoksi loistavaksi hahmoksi, ja itse asiassa pelin ainoaksi ns hyvikseksi. Abbyn kisäksi puhtaat paperit saa ne scars- teinit, sekä Wolf - Nora ja se Latino wolf (Abbyn kamu).
Ellie ajatui loppua kohden pääantagonistiksi, ja itse odotin pääseväni niittaamaan Abbylla Ellien monesti pelin loppu puolella. Ellie olisi kyllä todellakin ansainnut kuolla, kun miettii mitä kaikkea tyttö puuhasteli tässä. Tää nyt ei oo ehkä pahimmasta päästä, mutta alkoi viikko eron jälkeen säätämään kaverin (Jesse) muijan kanssa. Mutta mitenköhän montaa "turhaa" tappoa neiti suoritti tarinassa. Nora, Owen, se Owenin raskaana ollut muija. Epilogissa tappoi heti alkuun kaksi niitä rattlesnakea tms. Ne koirien tappamiset tuntui oikeasti pahalta ittellä. Se on näissä videopeleissä ainut mikä tuntuu äärimmäisen inhottavalta. Varsinkin kun tämän sakemanni Alicen kilttiä koirapersoonaa raotettiin enemmän. Aloin iteki lähes vihaamaan Ellietä pelin edetessä.
Jos ja kun Tlou 3 joskus tulee, niin en missän nimessä haluaisi nähdä enää Elliä. Abby ja hänen huikea fysiikka mahdollistaa muutenkin paljon hienompia taistelukohtauksia. Myös henkilöhahmona Abby miellytti enemmän rauhallisemman ja aikuismaisemman luonteen takia. Abby toimi itselläni tässä paljon ikäänkuin Joelin korvikkeena. Abby ja se pikku Scar tuntuikin paljon samalta mitä Joel ja Ellie ykkösosassa. Sen sijaan Ellie & Dina ei toiminut edes vähää alusta. Muistanko lukeneeni jotain dissausta tosta Abbysta, nimenomaan lihaksien takia? Siinä on selvästi taustalla joillain miehillä (eiköhän pelaajista valtaosa ole miehiä kumminkin) alemmuuskompleksi, kun nainen onkin vahvempi, jopa "isompi" kuin itse. Kuitenkin Abbystä tehtiin hyvin naisellinen nainen, jolla nyt vaan on treeni purrut semi- hiton hyvin.

Alkuperäinen Tlou oli omissa papereissa semmoinen 9,5 peli, jossa oli paras tarina ever, ja pelattavuus 8,5. Se tekee tasan 9.
Tässä juoni lopahti kasin hujakoille, mutta pelattavuudesta on annettava täysi 10. Eli ei missään nimessä alkuperäistä parempi, mutta menee siihen rinnalle kumminkin. Näin sen koin.

Hardilla pelasin itte läpi alusta saakka, nyt new game plus, ja astetta vaikeemmalle. Jotainhan se kertoo pelistä, joka kestää kaiken lisäksi jotain vuoden, että läpipeluun jälkeen uusiksi koko homma. Heti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tänään tärähti läpi täälläkin, voisi sanoa että vihdoin ja viimein. Peli oli kyllä pituutensa puolesta aikamoinen vonkale. Ja täällä maistui niin hyvin, että enemmänkin olisi vielä jaksanut.
Abigail Anderson, kavereiden kesken Abby, nousi Joelin rinnalle, ja jopa ohi The last of Usin pitkässä historiassa. Nainen josta leivottiin ensin pääpahista, muodostuikin lopulta ansiokkaan käsikirjoituksen vuoksi loistavaksi hahmoksi, ja itse asiassa pelin ainoaksi ns hyvikseksi. Abbyn kisäksi puhtaat paperit saa ne scars- teinit, sekä Wolf - Nora ja se Latino wolf (Abbyn kamu).
Ellie ajatui loppua kohden pääantagonistiksi, ja itse odotin pääseväni niittaamaan Abbylla Ellien monesti pelin loppu puolella. Ellie olisi kyllä todellakin ansainnut kuolla, kun miettii mitä kaikkea tyttö puuhasteli tässä. Tää nyt ei oo ehkä pahimmasta päästä, mutta alkoi viikko eron jälkeen säätämään kaverin (Jesse) muijan kanssa. Mutta mitenköhän montaa "turhaa" tappoa neiti suoritti tarinassa. Nora, Owen, se Owenin raskaana ollut muija. Epilogissa tappoi heti alkuun kaksi niitä rattlesnakea tms. Ne koirien tappamiset tuntui oikeasti pahalta ittellä. Se on näissä videopeleissä ainut mikä tuntuu äärimmäisen inhottavalta. Varsinkin kun tämän sakemanni Alicen kilttiä koirapersoonaa raotettiin enemmän. Aloin iteki lähes vihaamaan Ellietä pelin edetessä.
Jos ja kun Tlou 3 joskus tulee, niin en missän nimessä haluaisi nähdä enää Elliä. Abby ja hänen huikea fysiikka mahdollistaa muutenkin paljon hienompia taistelukohtauksia. Myös henkilöhahmona Abby miellytti enemmän rauhallisemman ja aikuismaisemman luonteen takia. Abby toimi itselläni tässä paljon ikäänkuin Joelin korvikkeena. Abby ja se pikku Scar tuntuikin paljon samalta mitä Joel ja Ellie ykkösosassa. Sen sijaan Ellie & Dina ei toiminut edes vähää alusta. Muistanko lukeneeni jotain dissausta tosta Abbysta, nimenomaan lihaksien takia? Siinä on selvästi taustalla joillain miehillä (eiköhän pelaajista valtaosa ole miehiä kumminkin) alemmuuskompleksi, kun nainen onkin vahvempi, jopa "isompi" kuin itse. Kuitenkin Abbystä tehtiin hyvin naisellinen nainen, jolla nyt vaan on treeni purrut semi- hiton hyvin.

Alkuperäinen Tlou oli omissa papereissa semmoinen 9,5 peli, jossa oli paras tarina ever, ja pelattavuus 8,5. Se tekee tasan 9.
Tässä juoni lopahti kasin hujakoille, mutta pelattavuudesta on annettava täysi 10. Eli ei missään nimessä alkuperäistä parempi, mutta menee siihen rinnalle kumminkin. Näin sen koin.

Hardilla pelasin itte läpi alusta saakka, nyt new game plus, ja astetta vaikeemmalle. Jotainhan se kertoo pelistä, joka kestää kaiken lisäksi jotain vuoden, että läpipeluun jälkeen uusiksi koko homma. Heti.

Pelissä kun pelissä mulle ihmisen tappaminen ei ole inhottava, mutta mitä tulee eläimiin, se on vastenmielistä ja inhottavaa, johtuen ehkä siitä että eläin on yleensä se viaton olio.
 
Ei tullut niin tarkkaan tutkittua niitä asetuksia, muuta kuin pantua merkille että niitä oli runsaasti. Kiinnostaisikin siis tietää mikä/mitkä ihmeen avustus on sellainen että sokea pystyy pelaamaan pelin lävitse ? :oops: Ei oma rajallinen mielikuvitukseni ainakaan keksi sellaista.

Sokean määritys ei välttämättä tarkoita sitä että näkee vain mustaa, mutta myös täysin sokeat pystyy kuulemma pelaamaan pelin läpi, silloin mennään täysin kuulon varassa.

Tuossa on juttua pelin helppokäyttö asetuksista




Pelissä kun pelissä mulle ihmisen tappaminen ei ole inhottava, mutta mitä tulee eläimiin, se on vastenmielistä ja inhottavaa, johtuen ehkä siitä että eläin on yleensä se viaton olio.

Jouduin pelaajana tappamaan ainoastaan 1 koiran koko läpipeluun aikana jos oikein muistan.
 
Tykkään kyllä huolestasi Sonya ja nyt viimeisimpänä tätä peliä kohtaan.

Tämähän on ihan normaalikäytäntö jossa PR-henkilö lähestyy julkaisijaa jos siellä on virheellistä tai harhaanjohtavaa infoa, etenkin sen jälkeen kun tämä on kirjoittanut sopimuksen Sonyn kanssa arvostelukopion saamisesta. Siellä on varmaan joku pykälä joka kieltää valehtelun tai harhaanjohtavan infon pelistä. Vicen arvostelu ei ollut edes kriittisimmästä päästä ettei kyse ollut mistään uteluista miksi annoit huonon arvosanan. Jostain kumman syystä sitä minkä takia Sony otti yhteyttä, ei paljastettu. Toki artikkelissa myös mainittiin, että keskustelu oli lyhyt ja asiallinen.
Jokainen joka saa ilmaisen pelin joutuu tekemään aina NDA sopimuksen ?
 
Näköjää tuo Last of Us ykkönen on ollut joskus plussa pelinä ainakin sen Remasteroitu versio.

Pitää ottaa se peluuseen niin ymmärtää toivottavasti tuota maailmaa ja sen tapahtumia ja hahmoja paremmin. :)

Mitä esim on ne
ihmeen Tulikärpäset joista puhutaan tasaisin väliajoin kakkos osassa? Tai kuka tämä Joel on joka tapetaan kakkosen alussa? Ymmärtääkseni peli alkaa suoraan siitä mihin ykkönen loppui?

Toivottavasti ykkönen jotenkin vastaa näihin kysymyksiin.
 
Jokainen joka saa ilmaisen pelin joutuu tekemään aina NDA sopimuksen ?
Ei. Useimmissa arvostelupeleissä ei ole mitään muita vaatimuksia kuin embargon noudattaminen ja joskus ei edes sitäkään, ts. pelistä saa puhua saman tien ihan vapaasti. Kirjalliset NDA:t ovat harvinaisia poikkeuksia.
 
Näköjää tuo Last of Us ykkönen on ollut joskus plussa pelinä ainakin sen Remasteroitu versio.

Pitää ottaa se peluuseen niin ymmärtää toivottavasti tuota maailmaa ja sen tapahtumia ja hahmoja paremmin. :)

Mitä esim on ne
ihmeen Tulikärpäset joista puhutaan tasaisin väliajoin kakkos osassa? Tai kuka tämä Joel on joka tapetaan kakkosen alussa?

Toivottavasti ykkönen jotenkin vastaa näihin kysymyksiin.

Suosittelen että siirryt samantien 1 osan remasterin pariin jos löytyy + pelinä, nuo kysymykset on niin ratkaisevia että kyllä se kannattaa.
1 osa on loistava peli, edelleenkin omasta mielestä 10/10.
 
Tänään tärähti läpi täälläkin, voisi sanoa että vihdoin ja viimein. Peli oli kyllä pituutensa puolesta aikamoinen vonkale. Ja täällä maistui niin hyvin, että enemmänkin olisi vielä jaksanut.
Abigail Anderson, kavereiden kesken Abby, nousi Joelin rinnalle, ja jopa ohi The last of Usin pitkässä historiassa. Nainen josta leivottiin ensin pääpahista, muodostuikin lopulta ansiokkaan käsikirjoituksen vuoksi loistavaksi hahmoksi, ja itse asiassa pelin ainoaksi ns hyvikseksi. Abbyn kisäksi puhtaat paperit saa ne scars- teinit, sekä Wolf - Nora ja se Latino wolf (Abbyn kamu).
Ellie ajatui loppua kohden pääantagonistiksi, ja itse odotin pääseväni niittaamaan Abbylla Ellien monesti pelin loppu puolella. Ellie olisi kyllä todellakin ansainnut kuolla, kun miettii mitä kaikkea tyttö puuhasteli tässä. Tää nyt ei oo ehkä pahimmasta päästä, mutta alkoi viikko eron jälkeen säätämään kaverin (Jesse) muijan kanssa. Mutta mitenköhän montaa "turhaa" tappoa neiti suoritti tarinassa. Nora, Owen, se Owenin raskaana ollut muija. Epilogissa tappoi heti alkuun kaksi niitä rattlesnakea tms. Ne koirien tappamiset tuntui oikeasti pahalta ittellä. Se on näissä videopeleissä ainut mikä tuntuu äärimmäisen inhottavalta. Varsinkin kun tämän sakemanni Alicen kilttiä koirapersoonaa raotettiin enemmän. Aloin iteki lähes vihaamaan Ellietä pelin edetessä.
Jos ja kun Tlou 3 joskus tulee, niin en missän nimessä haluaisi nähdä enää Elliä. Abby ja hänen huikea fysiikka mahdollistaa muutenkin paljon hienompia taistelukohtauksia. Myös henkilöhahmona Abby miellytti enemmän rauhallisemman ja aikuismaisemman luonteen takia. Abby toimi itselläni tässä paljon ikäänkuin Joelin korvikkeena. Abby ja se pikku Scar tuntuikin paljon samalta mitä Joel ja Ellie ykkösosassa. Sen sijaan Ellie & Dina ei toiminut edes vähää alusta. Muistanko lukeneeni jotain dissausta tosta Abbysta, nimenomaan lihaksien takia? Siinä on selvästi taustalla joillain miehillä (eiköhän pelaajista valtaosa ole miehiä kumminkin) alemmuuskompleksi, kun nainen onkin vahvempi, jopa "isompi" kuin itse. Kuitenkin Abbystä tehtiin hyvin naisellinen nainen, jolla nyt vaan on treeni purrut semi- hiton hyvin.

Alkuperäinen Tlou oli omissa papereissa semmoinen 9,5 peli, jossa oli paras tarina ever, ja pelattavuus 8,5. Se tekee tasan 9.
Tässä juoni lopahti kasin hujakoille, mutta pelattavuudesta on annettava täysi 10. Eli ei missään nimessä alkuperäistä parempi, mutta menee siihen rinnalle kumminkin. Näin sen koin.

Hardilla pelasin itte läpi alusta saakka, nyt new game plus, ja astetta vaikeemmalle. Jotainhan se kertoo pelistä, joka kestää kaiken lisäksi jotain vuoden, että läpipeluun jälkeen uusiksi koko homma. Heti.

Minulla kävi täsmälleen samoin ja tekisi myös mieli pelata peli heti uusiksi läpi. Itse vaan aloin pelaamaan Walking Dead pelit läpi, mitä en ole ikinä pelannut, mutta sen jälkeen kyllä takaisin tämän pelin ääreen :)

Minulla tämä peli menee kyllä ykkösen ja monen muun pelin ohi reilusti. Yksi parhaimmista peleistä mitä olen pelannut.
 
Ristus että Seattle on masentava paikka. Sadetta, sadetta, sadetta. Vähän rupeaisi kaipaamaan muunkinlaista maisemaa.
 
Viimeksi muokattu:
Läpi meni, uskalsi tännekin palata selailemaan muiden ajatuksia. Kyllä tämä tulee olemaan tämän konsolisukupolven muistettavimpia teoksia. Tarinankerronnallisesti ihan täyttä timanttia ja tunnelma oli suurimman osan ajasti myöskin loistavaa.

Spoilereissa joitain sekalaisia raapustuksia mitä jäi mieleen.
Alun Jackson skenaario aloitti pelin herkullisesti, kun seikkailtiin tuntemattomalla hahmolla, jolla oli pelaajalle hiukan epäselvä agenda. Pidin muutenkin että pelissä oli paljon tällaista epävarmaa tietoa, jotka pikkuhiljaa aukesi pelaajalle. esim. Joelin ensimmäisen osan lopun teko oli Elliellä jo tiedossa ennen Joelin kuolemaa, mutta pelaajalle tämä kerrottiin vasta useamman tunnin jälkeen.
Samoin ne laput mitä kuolleilta löytyi, kertoivat todella hyvin pikkuhiljaa mitä alueella oli tapahtunut. Esim. sen jousiampuja Boriksen seikkailut oli todella loistavaa luettavaa.

Ellien ja Dinan ekan päivän seikkailuista tuli mieleen Left behind DLC loistavalla vuoropuhelulla, samoin tämä dinosaurus/avaruus museo takauma oli todella tunnelmallinen.
Tuo twisti missä siirryttiin Abbyllä pelaamaan oli pirun loistava, ja ainakin itseni laittoi hajalle, kun Abby tapasi ystäviään kuten sen psp-naisen, joka Elliellä piti aiemmin tappaa. Tai sitten stadiumin pihalla kun heittelit koiran kanssa palloa ja olit muutama tunti aiemmin kuullut Wolfin itkevän: "Bear No!". Tuo rivivihollisille nimien antaminen muutenkin toimi, kun oikeasti niiden tappaminen tuntui pahalta.
Näköjään monilla ollut vaikeuksia pelata Abbyllä, mutta itse jopa pidin hänestä Ellietä enemmän. Varsinkin Levin kanssa seikkaillessa tuli jotenkin tuttu hyvä fiilis. Ja tämän jälkeen Elliellä pelaaminen oli todella vaikeaa.

Kauhua en hirveästi muista ekan osan kanssa kokeneeni, mutta sitäkin oli jo ensi metreistä saatu tähän mukaan kun lumisessa metsässä pyöritään ja alkaa kuulua "zombien" karjuntaa. Samoin se sairaalan alaosan tutkiminen oli todella kuumottavaa.
Äänimaailma ja ääninäyttely olivatkin taattua laatua, mutta täytyy sanoa että nämä Gustavon akustiset kitarabiisit eivät ekan osan tasolle päässeet.

Kalifornia osuus alkoi jo itseä tympäisemään, mutta sekin kruunattiin näyttävällä taistelulla, jossa itse kosto jäikin tekemättä. Tätäkin näköjään täälläkin on jo puitu. Abby ja Lev tosiaan olivat kuin Joel ja Ellie, jonka Elliekin taisi tajuta, mutta hiukan jäi häiritsemään ettei Ellielle tainnut tarkemmin selvitä miksi juuri Abby halusi tappaa Joelin.
Pidin myös tuosta kuinka samanlaisia Abby ja Ellie olivat vaikka näkivätkin toisensa vihollisina, joutuen tähän kostotarinaan muiden henkilöiden tekojen takia. Myös ihan samanlaisia tilanteita kokivat; Abby ja Manny poistuu ovesta ja Manny saa luodin päähän. Myöhemmin Ellie ja Jesse poistuu ovesta ja Jesse saa luodin päähän.

Gameplayn osalta peli toisti hiukan liikaa itseään. Ensin lootattiin talot, sitten tuli vastaan möllit, sitten lootattiin taas taloja, sitten tuli ihmisvihut vastaan ja sitten cutscene ja sitten sama uudestaan.
Mutta muuten kyllä pelimekaniikat toimi, hiippailu oli hauskaa taktikointia ja kun piti ruveta räiskimään, niin aseet tuntuivat munakkailta.

Vajaa 30h meni, mieli tekisi kerätä kaikki mitä voi. Mutta toisaalta tämän haluaa pitää uniikkina kertaluontoisena kokemuksena, joka oli kuitenkin henkisesti todella raskasta mutta nautinnollista pelata.
9,5/10
 
27 Amazing Details In The Last Of Us Part II
*The Last Of Us Part II is full of brilliant touches that bring the world to life, and here in this video we pick out 27 of our favourites, a mixture of references, easter eggs, and crazy attention to detail.
 
Angry Joen ajatukset. Mies ei anna armoa kritisoidessaan pelin tarinaa. Sisältää spoilereita.


Miehellä ei tunnu myös olevan omia mielipiteitä tarinasta, vaan yrjöö ulos sitä sama massaitkua omilla mausteilla mitä ollaan kuultu since release date. Olen samaa mieltä että käsikirjoitus ontuu siellä ja täällä, olisi voinut olla tiivimpi paketti ja olisi voinut tietyt asiat kertoa paremmin, mutta en lähtis silti haukkumaan tarinaa paskaksi.
 
Jaah! Mä olen sitä mieltä, notta videopelit noin yleensä ovat jo perusluonteeltaan sellainen ilmaisun formaatti, joka jo itsessään determinoi mahdollisuuden kertoa loistava tarina. Jos sellaista haluaa, kannattaa katsoa elokuvia ja lukea kirjoja, joissa ei ole videopeleille tyypillisiä rajoitteita. En ole vielä pelannut LOU2:sta ihan kokonaan läpi, mutta kyllähän tämä menee koko 20-vuotisen pelaajaurani merkkipaaluihin, mutta ei pelkästään tarinan kannalta, vaan sen loistavan dialogin ja näyttelijöiden hyvän työn ansiosta + kasvojen ilmeiden moninaiset nyanssit. Olen turhan usein iskenyt käteni kakkaan ja nytkin lähdin hypeen mukaan, koska en vain mahda sille mitään. Yllätyksekseni huomasin, että eurot eivät menneet hukkaan: peli on niin vakuuttavaa tavaraa, että se on tullut uniinkin nyt parina yönä. Se on paljon tehty, sillä olen aika vaativaksi fakkiutunut 20 vuoden päivittäisen pelaamisen ja muutaman sadan pelin jälkeen. LOU2:lla on minulle jälleenpeluuarvoa, mikä nostaa sen henkilökohtaiseen AAA+ -luokkaan samalle tasolle kuin vaikkapa Red Dead redemption 1-2, Grand Theft Auto IV ja sitten tulee vielä mieleen yksi, jota pelaan edelleen silloin tällöin: Final Fantasy X, jossa on niin koskettava tarina, että pitää ihan viedä ämpärilasteittain kyyneliä viemäriin kaadettavaksi.
Näin siis mitenkään Teidän muiden mielipiteitä väheksymättä.
 
Miehellä ei tunnu myös olevan omia mielipiteitä tarinasta, vaan yrjöö ulos sitä sama massaitkua omilla mausteilla mitä ollaan kuultu since release date. Olen samaa mieltä että käsikirjoitus ontuu siellä ja täällä, olisi voinut olla tiivimpi paketti ja olisi voinut tietyt asiat kertoa paremmin, mutta en lähtis silti haukkumaan tarinaa paskaksi.
Omia mielipiteitähän se vain on laukonu kun se on pelanu livenä tätä peliä läpi


Tämä kohta pisti nauramaan kyllä niin tässä videossa kuin pelissä mutta vain eri syistä :)
 
Ylös Bottom