Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 16872

Guest
Pelin nimi: The Legend of Zelda: A Link between worlds.
Julkaisu: 22.11.2013
Kehittäjä: Nintendo
Lajityyppi: Seikkailu

Traileri:Nintendo 3DS - The Legend of Zelda: A Link Between Worlds E3 Trailer - YouTube

Parempaa materiaalia: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds - Nintendo Direct Gameplay Footage 8-7-2013 - YouTube

The Legend of Zelda: A Link between worlds on koronoligisesti jatkoa super Nintendolle julkaistulle TLoZ: A Link to the past- pelille. Edellämainitusta syystä pelin maailma on sama kuin TLoZ: A Link to the past- pelissä.

Linkillä on kyky muuttua seinämaalukseksi, jonka avulla saadaan uusia etenemiskeinoja, ratkotaan puzzleja ja seivataan edestakaisin pelin "maailmojen" välissä. On myös paljastettu, että rahalla on suurempi rooli tässä pelissä, mitä lie tarkoitaneekin?

A Link to the past-pelissä ollut "pimeä maailma" tekee myös paluun.

Pelin logossa näkyvällä mustalla Trifocella on konkrettinen rooli pelin juonessa.

zelda-a-link-between-worlds.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

Videokuvan perusteella tämä rupeaa vaikuttamaan aikas kiehtovalta peliltä, harmi etten 3DS:ää omista. Yksi mielenkiintoinen yksityiskohta uusimmalta videolta löytyi. Jokaisen mahdollisen esineen voi vuokrata itselleen yhdestä pelimaailman kaupasta, mutta omaan Zelda-hermoon osuu todella kivasti yksi koriste tuon putiikin seinällä. Ympyröitynä alta löytyvässä kuvassa.

Näytä liitetiedosto 11691

Jepjep, Majoran naamio lepää tuolla seinäkoristeena. Pääseeköhän tuota esinettä käyttelemään?? Tuskin, kai, luulen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

Tämä peli näyttää kyllä suorastaan hykerryttävän hyvältä! Pelailin tuossa juuri hiljattain A Link to the Pastia ja vaikka nautinkin siitä, niin peli oli joiltain osa-alueilta ikääntynyt pahasti. Kontrollit eivät olleet enää kovinkaan pätevät nykystandardeilla ja dungeonejen rakenne oli monesti varsin yksinkertainen verrattuna nykyzeldoihin. Se, missä peli ei ole vanhentunut päivääkään, on atmosfääri; Zelda-henki, ja taidesuuntaus. Tältä pohjalta A Link Between Worlds on täydellinen jatkumo.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

Jumalauta, että näyttää hyvältä!! Ihastuttavaa, miten jopa tuo Linkin hahmosuunnittelu on todella uskollinen 8-16BIT ajoille hiusten oranssia väriä myöten! Tässä on minun tämän vuoden odotetuin peli
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

Esittelyäkin pelistä löytyy ja ei millään jaksais odottaa ens kuuhun! Juuri tämän takia hankin 3DS:n

[video=youtube;HFbHsQ9ynRI]http://www.youtube.com/watch?v=HFbHsQ9ynRI[/video]
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

"We found out about the 2DS during development, not before, and we also made changes so that we were sure that you could still play and solve the puzzles only with 2D. It's definitely still playable in 2D!"

Eiji Aonuma Confirms Minor Changes to A Link Between Worlds to Accommodate 2DS - 3DS News @ Nintendo Life


Tämä kuulostaa kyllä aika ikävältä ja pistää miettimään, miten 2DS tulee vaikuttamaan tulevien 3DS pelien kehitykseen. Silloin aikoinaan, kun sain kuulla 3DS:n konseptista, jäin miettimään, että tuleekohan laitteen 3D-efektistä pelkkä kosmeettinen lisä, vai tullaanko 3D efektiä todella hyödyntämään eri pelimekaniikoissa. Epäilin, ettei 3D efektille pystytä tekemään mitään merkittävää roolia, sillä pelien on toimittava myös 2D-moodissa, toisin kuin esim. Virtual Boy:lla, jossa 3D:tä ei saanut pois päältä. Vaikka Virtual Boysta voi olla konsolina montaa mieltä, niin 3D efektiä hyödynnettiin joissain sen peleissä varsin hauskasti ja oivaltavasti. 3DS:llä pettymyksekseni Super Mario 3D Land on jäänyt toistaiseksi kutakuinkin ainoaksi peliksi, jossa 3D efektillä on jokseenkin merkittävä rooli, muissa peleissä sen ollessa lähinnä kosmeettinen lisä.

Tuo uutinen antaa ymmärtää, että nyt 2DS:n julkaisun jälkeen suunnitelmat 3D-efektin hyödyntämisestä pelimekaanisissa yksityiskohdissa on unohdettava...Harmillista, jos näin. Etenkin kun A Link Between Worlds näytti peliltä, joka tulisi taas hyödyntämään 3D efektiä jotenkin fiksusti...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Se oli vuosi 92 tai 93 kun 6-vuotias allekirjoittanut sai lahjaksi Super Nintendon ja A Link To The Pastin. Sitä ennen olin pelannut nesillä Super Mariota mutta kyllä tästä se videopelaaminen varsinaisesti lähti. Edelleenkin tulee pelattua peli muutaman vuoden välein läpi. Pelonsekaisin tuntein odotan kyllä nyt tätä jatko-osaa. Tuo zeldateemainen 3ds xl on kyllä törkeän hieno.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Tämä kuulostaa kyllä aika ikävältä ja pistää miettimään, miten 2DS tulee vaikuttamaan tulevien 3DS pelien kehitykseen. Silloin aikoinaan, kun sain kuulla 3DS:n konseptista, jäin miettimään, että tuleekohan laitteen 3D-efektistä pelkkä kosmeettinen lisä, vai tullaanko 3D efektiä todella hyödyntämään eri pelimekaniikoissa. Epäilin, ettei 3D efektille pystytä tekemään mitään merkittävää roolia, sillä pelien on toimittava myös 2D-moodissa, toisin kuin esim. Virtual Boy:lla, jossa 3D:tä ei saanut pois päältä. Vaikka Virtual Boysta voi olla konsolina montaa mieltä, niin 3D efektiä hyödynnettiin joissain sen peleissä varsin hauskasti ja oivaltavasti. 3DS:llä pettymyksekseni Super Mario 3D Land on jäänyt toistaiseksi kutakuinkin ainoaksi peliksi, jossa 3D efektillä on jokseenkin merkittävä rooli, muissa peleissä sen ollessa lähinnä kosmeettinen lisä.

Tuo uutinen antaa ymmärtää, että nyt 2DS:n julkaisun jälkeen suunnitelmat 3D-efektin hyödyntämisestä pelimekaanisissa yksityiskohdissa on unohdettava...Harmillista, jos näin. Etenkin kun A Link Between Worlds näytti peliltä, joka tulisi taas hyödyntämään 3D efektiä jotenkin fiksusti...

Luojan kiitos 3D-efekti ajetaan entistä ahtaammalle. 3D-ominaisuus on muuten niin loistavassa konsolissa ainoa huono puoli, ja onneksi efektiä on voinut pitää käytännössä joka pelissä koko ajan pois päältä. Minulla oli pelko persauksissa, että uusi Zelda nojaa jotenkin 3D:hen, joka olisi ollut todennäköisesti ainoa suurempi särö tulevassa mestariteoksessa, mutta onneksi näin ei ilmeisestikään ole.

Eli kyllä kiitos 2DS:lle! En sitä itse osta, mutta sen vuoksi peleissä todennäköisesti vähenee se vähäkin "pakollinen" 3D.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Luojan kiitos 3D-efekti ajetaan entistä ahtaammalle. 3D-ominaisuus on muuten niin loistavassa konsolissa ainoa huono puoli

Mikä siinä sitten niin huonoa on, jos sen kerta saa pois päältä? Pitääkö mahdollisuus nauttia 3D:stä kitkeä pois niiltäkin, jotka siitä pitävät, kuten minä?

Korkkasin juuri Pokèmon X:än ja vaikka muuten kerrassaan mainio peli, niin overworld näyttää hiton tylsältä ilman 3D efektiä....
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Mikä siinä sitten niin huonoa on, jos sen kerta saa pois päältä? Pitääkö mahdollisuus nauttia 3D:stä kitkeä pois niiltäkin, jotka siitä pitävät, kuten minä?

Kuten itsekin totesit, käytetään esim. Mario 3D Landissa efektiä siten, että sitä on käytännössä pakko pitää välillä päällä jotta saa käsityksen alueen syvyydestä. En missään tapauksessa halua, että tällainen yleistyy millään tavalla. Siksi siis ehdoton ei, vaikka efektin saakin toki pois päältä - ja sen voi yleensä myös pitää pois. Mutta kuten sanottu, 2DS:n tulo varmasti vähentää em. suunnitteluratkaisuja.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Eilisestä Nintendo Directistä:
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Sieltä on näköjään alkanut ropisemaan pisteitä Metacriticiin ja aika helvetinmoisia pisteitä onkin! 91% tällä hetkellä Meta pakollisen Destructoid-mörököllin madaltamana. Näyttäisi siltä, että meillä on tässä mestariteos käsillä jälleen kerran!
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Näyttäisi siltä, että meillä on tässä mestariteos käsillä jälleen kerran!

Kyllä! Olen yrittänyt olla katsomatta videoita pelistä, ja melko hyvin onnistunutkin, mutta siitä huolimatta odotukset ovat aivan käsittämättömän kovat. Loisteliaan Skyward Swordin jälkeen luotto on kova myös uusiinkin Zeldoihin, vaikka toki kaikki pääsarjan osat ovat poikkeuksellisen hyviä pelejä - niin isoilla kuin käsikonsoleillakin. Lisäksi pelin (ainakin nimellinen) yhteys yhteen kaikkien aikojen parhaista peleistä A Link to the Pastiin nostaa odotusta entisestään.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Pari päivää on peliä tullut pelattua ja hyvältähän tämä on maistunut. Aika paljon uutta ovat saaneet peliin, vaikka runkona toimii vanhan pelin maailma yksityiskohtineen ja muutamineen poikkeuksineen.

Ravion kauppa on piristävä uudistus ja minipelitkin ovat ollet ihan mukavia erästä baseball-peliä luukunottamatta. Tuosta Ravion kaupasta sen verran, että kaikki tavarat voi vuokrata pilkkahintaan, mutta jos Link heittää veivin niin Ravio käy takavarikoimassa kaikki vuokratut esineet. Esineet voi ostaa mansikoita maksamalla kokonaan omiksi, jolloin ne säilyvät ja niihin saa eräästä keräily sivutehtävästä parannuksia.

Sitten se paras asia: Peli ei pitele kädestä, alkupuolella voi tutkia lähes koko pelialueen ja se missä järjestyksessä luolastoja läpäisee on vapaasti valittavissa. pari kivaa aivopähkinää on tullut Lorulen luolastoissa vastaan ja muutama gameover parista agresiivisesti käyttäytyvästä bossista.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Kyllä on loistava peli kyseessä. Skywardin Swordin lineaarisuuden, jaarittelun ja kädestä pitämisen jälkeen on todella miellyttävää pelata Zeldaa, jossa pääosassa on vapaus ja löytämisen riemu. Miekka käteen ja menoksi! Seinämaalaukseksi muuttuminen on NEROKASTA ja siistiä, ja se yhdistettynä huimiin korkeuseroihin ja 3D-efektiin tuovat aivan uudenlaisia siistejä puzzleja. Voisi melkeen kärjistäen sanoa, että jos olet jumissa niin muistapa se seinähomma…. Ainoa mikä vähän harmittaa on se, että dungeonit tuntuu vähän pieniltä, mutta toisaalta olen pelannut niitä vasta neljä.

Ja pakko kehua vielä äänimiksausta. Se kun menet seinänraosta Loruleen tai Hyruleen niin on tosi siisti efekti, missä ääniä tuntuu kuuluvan suoraan korvien sivuilta, vaikka 3DS ja sen kajarit ovat toki edessä päin. En muista mikä se termi tälle on, mutta äänen vaiheistuksiin se liittyy.

Ei voi kuin suositella!
 
Ylös Bottom