Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jäätävää hehkutusta joka mediasta. En Skywardin jälkeen odottanut oikein mitään.

A link between worlds kannattaa muuten pelata. Itse vähän karsastin jostain syystä mutta on yks parhaista ja helposti. A link to the past oli ensimmäinen Zeldani joten lisäpisteitä toki sen takia rutkasti.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Peli meni ennakkotilaukseen tänä aamuna, kun luin pelistä käyttäjä arvioita ja kahtoin paria striimiä. Vaikutti sen verran hyvältä.
Tuli muutama tunti sitten viestiä että peli on lähetetty, hyvällä tuurilla peli löytyy käsistä jo ennen virallista julkkaria :D .

Vähän huolettaa valitukset siitä että ruudunpäivitys on kuraa WiiU versiossa. Osa pelaajista kummiskin sanoo että se ei pilaa pelikokemusta, toivotaan näin.

Saa nähdä miten sit peli nappaa, koska tämän pelin myötä olen ekaa kertaa pelaamassa Zeldaa. WiiU oli ensimmäinen Nintendo konsoli mulla, sen takia suurinosa Nintendo peleistä on viel kokematta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jos gamekultia on uskominen, WiiU:n omistajien kannattaisi harkita Switchiä.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1348277

Erot switchiin nähden:
Strong aliasing
Worse sharpness
Serious framerate drops
Visual issues with cutscenes and when getting out of the inventory
Too many actions (using a power+rotating the camera = "framerate death")
5 sec loading time when you get back to the Home menu
He installed every patch available
The plateau on Switch is bad framerate related and it gets better after, but in the plateau it's nowhere near what the Wii U version is
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jos gamekultia on uskominen, WiiU:n omistajien kannattaisi harkita Switchiä.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1348277

Erot switchiin nähden:
Strong aliasing
Worse sharpness
Serious framerate drops
Visual issues with cutscenes and when getting out of the inventory
Too many actions (using a power+rotating the camera = "framerate death")
5 sec loading time when you get back to the Home menu
He installed every patch available
The plateau on Switch is bad framerate related and it gets better after, but in the plateau it's nowhere near what the Wii U version is

No jaa.. Kun viestiketjua lukee hieman eteenpäin, niin sieltä löytyy esim. tällainen toteamus:
He actually said "there may be a day one patch in store, but until then..."
Tuo liittyy kohtaan "He installed every patch available". Kirjoittaja oli ilmeisesti vain asentanut sen Wii U -version vaatiman pakollisen asennuksen.

Mikäli Nintendo pissii tämän luokan pelin alustalle, jolle peliä alunperin alettiin kehittää, niin vahvistaa vain omaa päätöstä siitä, että tein oikean ratkaisun, kun jätän Nintendon taakseni tämän pelin myötä. Edgen arvostelun mukaan nuo framerate-ongelmat eivät lopulta vaikuta pelattavuuteen kovinkaan merkittävästi. Lisäksi tuo gamekultin napina on kirjoitettu vain tuosta pelin alussa olevasta tutoriaalialueesta, joten siitä nyt ei kannata vielä vetää suurempia johtopäätöksiä. Muutenkin noita framerate-ongelmia monesti liioitellaan - itse olen nauttinut monesta pelistä, joissa noista on valitettu, juurikaan edes huomaamatta niitä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jos gamekultia on uskominen, WiiU:n omistajien kannattaisi harkita Switchiä.

Se pikkuriikkinen ongelmanhan tässä on, että joutuu sitten ostamaan uuden konsolin yhtä peliä varten. En usko, että on pelikelvoton. Innolla odotan, että pääsen The Legend of Zelda: Breath of the Wildin kimppuun Wii U:lla.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mikäli jota kuta nyt kovasti huolettaa, niin youtubesta löytyy videoita, joissa Wii U -versiota pelataan ja ainakin niiden perusteella nuo Gamekultin höpinät kuulostavat liioittelulta. Tässä yksi esimerkki: Youtube: Breath of the Wild Wii U

Itse en ole kyllä huolissani.

Ei nyt hirveästi spoilaa pelistä, mutta jos siitä ei halua tietää mitään ennakkoon, niin ei luonnollisesti kannata katsoa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mitä olen ymmärtänyt niin ilmeisesti Wii U versiosta on poistettu aika loppumetreillä kaikki gamepadin lisänäytön tuomat edut, eli ei minimappia pikkuruudulla, inventory managementtia tms. Ainoastaan off-tv play onnistuu.

Syynä tähän että pelissä ei saa olla etuja Switch versioon verrattaessa. Business-mielessä ymmärrän Nintendon päätöksen, mutta kyllähän tämä aikamoinen keskisormi on meille Wii U:lla pelaaville.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jos gamekultia on uskominen, WiiU:n omistajien kannattaisi harkita Switchiä.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1348277

Jaa mikä kulti?

Minä harkitsin jo Switchiä, ja harkinnan tulos oli että ei todellakaan näillä "meriiteillä". :D

En tiedä mistä johtuu, mutta näyttää siltä että ympäri nettiä Breath of the Wildin Wii U -versio olisi se kysytympi ja puhutumpi. Esimerkiksi Hintaseurannan listauksissa Breath of the Wild Wii U:lle on se "suosituin". Switch-versio ei ole siis ainakaan tähän mennessä kiinnostanut samassa mitassa kuin olemassaolevan Wii U -kannan julkaisu, kannettavuudesta ja muista väitetyistä "eduista" huolimatta. Eiköhän siis Wii U -omistajilta kuule pian todenmukaisia kokemuksia, jahka uusi Zelda on asennettu ihan julkaisuversiona ja käynyt läpi ensimmäiset pelitestit.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mitä olen ymmärtänyt niin ilmeisesti Wii U versiosta on poistettu aika loppumetreillä kaikki gamepadin lisänäytön tuomat edut, eli ei minimappia pikkuruudulla, inventory managementtia tms. Ainoastaan off-tv play onnistuu.

Syynä tähän että pelissä ei saa olla etuja Switch versioon verrattaessa. Business-mielessä ymmärrän Nintendon päätöksen, mutta kyllähän tämä aikamoinen keskisormi on meille Wii U:lla pelaaville.

Ja pah! Gamepad-romuohjain olisi saattanut romuttaa mukanaan koko Zeldan. Pelistä tuli varmasti parempi, kun yhtä pelihistorian surkeimmista ohjaimista ei tarvitse käyttää sen pelaamiseen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ja pah! Gamepad-romuohjain olisi saattanut romuttaa mukanaan koko Zeldan. Pelistä tuli varmasti parempi, kun yhtä pelihistorian surkeimmista ohjaimista ei tarvitse käyttää sen pelaamiseen.

Wind Waker HD:kin tuki sekä Gamepadia, että Pro Controlleria. Itse ainakin sitä pelaillessa diggailin lisänäytön tuomista eduista.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^ Minä vältän Gamepadin käyttöä viimeiseen saakka, enkä olisi ostamassa Zeldaa, jos se vaatisi Gamepadin käyttöä.

Ranskan Nintendon johtaja sanoi haastattelussa että Switch version kysyntä on paljon isompi.
Lavoue also doesn’t see an issue with Zelda, since pre-orders on Wii U aren’t close at all to Switch -gonintendo

Tuohan on se tyyppi, jolla on aivan yltiöoptimistisia odotuksia Switchin suhteen. Saattaa olla oma lehmä ojassa, kun Nintendo yrittää myydä Switchiä Zeldalla jonka saa Wii U:llekin. Lavouen kertoma haiskahtaa aika vahvasti damage controlilta.

Lavoue on hyvinkin saattanut valita jonkin tietyn tilaston, jonka valossa Wii U -versio ei ole yhtä vahvoilla Switch-version kanssa. Näissä tilastoissa esimerkiksi minä en näy ollenkaan: minulla ei ole mitään ennakkotilausta, vaan aion vain ostaa pelin suoraan kaupasta. Tässä voi olla hyvinkin suuri ero olemassaolevien konsoliomistajien kesken (Wii U) ja uuden laitteen ja sille julkaistavan pelin ennakkotilaajien kesken (Switch). Voidaan aiheellisesti kysyä, antaako Lavoue puolueetonta ja uskottavaa tietoa Zeldan tilanteesta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Voidaan aiheellisesti kysyä, antaako Lavoue puolueetonta ja uskottavaa tietoa Zeldan tilanteesta.

Ei tietenkään ole puolueeton kun tyyppi on Nintendolla töissä. Tavallisella netinkäyttäjällä on rajalliset mahdollisuudet tehdä markkina analyysiä niin pitää kuunnella tuommoisia ukkoja. NPD tilaus on aika kallis.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mitä olen ymmärtänyt niin ilmeisesti Wii U versiosta on poistettu aika loppumetreillä kaikki gamepadin lisänäytön tuomat edut, eli ei minimappia pikkuruudulla, inventory managementtia tms. Ainoastaan off-tv play onnistuu.

Syynä tähän että pelissä ei saa olla etuja Switch versioon verrattaessa. Business-mielessä ymmärrän Nintendon päätöksen, mutta kyllähän tämä aikamoinen keskisormi on meille Wii U:lla pelaaville.

Juur näin, todella hassu ratkaisu. Mutta juu, businessimielessä ymmärtää, vaikka muuten ei. Itse ainakin olisin mieluusti vähintään karttaa siltä ruudulta käytellyt tahi sitten esineitä valinnut käyttöön. Se on muissa peleissä kuitenkin sen verta hyvin pelittänyt.

Mutta perjantaina tuon näkeepi, että onko U-versio muuten millainen. Mielenkiinnolla odotan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Laittakaahan kanssapelurit sitten kommenttia, kun saatte Wii U -version tulille. Tiedän jo nyt ettei huomenna ehdi tätä pelaamaan tai edes ostamaan. Menee pelailut harmillisesti ensi viikkoon.

Kaikesta Wii U -version saamasta negatiivisesta huomiosta huolimatta uskon edelleen, että kyseessä on varsin kelpo tekele. Peli on kuitenkin alkujaan suunniteltu Wii U:lle. Toivottavasti juurista on jotain jäljellä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Laittakaahan kanssapelurit sitten kommenttia, kun saatte Wii U -version tulille. Tiedän jo nyt ettei huomenna ehdi tätä pelaamaan tai edes ostamaan. Menee pelailut harmillisesti ensi viikkoon.

Kaikesta Wii U -version saamasta negatiivisesta huomiosta huolimatta uskon edelleen, että kyseessä on varsin kelpo tekele. Peli on kuitenkin alkujaan suunniteltu Wii U:lle. Toivottavasti juurista on jotain jäljellä.

Eiköhän tuo varmasti ole ihan yhtä hyvä tekele myös WiiU:lla. Perhana, kun ei malttaisi enään odottaa huomista! En ole ollut näin innoissani pelijulkaisusta vuosiin. Tarkotus olis korkata peli huomenna Switchillä töiden jälkeen. Pitkä päivä luvassa... :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Se pikkuriikkinen ongelmanhan tässä on, että joutuu sitten ostamaan uuden konsolin yhtä peliä varten. En usko, että on pelikelvoton. Innolla odotan, että pääsen The Legend of Zelda: Breath of the Wildin kimppuun Wii U:lla.

Juuri näinhän tässä käy omallaki kohdalla. Pitää vain toivoa, että muitakin hyviä pelejä on tulossa uutta Mario ennen. Muutenhan konsoli jää zeldan läpipeluun jälkeen vähälle käytölle.
 
Ylös Bottom