Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Onko se turkoosi perhonen tosiaan vain kohdistuksen näyttävä kursori, eli sillä ei voi tehdä mitään? Olen erittäin pettynyt jos näin on, sillä tähtäyksiin tulee aina oma kursori, jolloin perhonen on täysin tarpeeton lisähärpe, joka vain näyttää houkuttelevalta videoissa.

Olen siis pelannut jo ensimmäisen lopparin läpi, joten perustoimintojen pitäisi olla jo aikalailla käytössä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

ezuli sanoi:
Onko se turkoosi perhonen tosiaan vain kohdistuksen näyttävä kursori, eli sillä ei voi tehdä mitään? Olen erittäin pettynyt jos näin on, sillä tähtäyksiin tulee aina oma kursori, jolloin perhonen on täysin tarpeeton lisähärpe, joka vain näyttää houkuttelevalta videoissa.

Olen siis pelannut jo ensimmäisen lopparin läpi, joten perustoimintojen pitäisi olla jo aikalailla käytössä.
Eipä sillä mitään suurempaa virkaa ole. Eli ihan kursorin hommia toimittaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Nyt tullu viimein pelattua läpi. Täytyy sanoa, että suurin pettymys hyvin pitkään aikaan. Kun Zelda: OoT oli aivan uskomaton peli odotin tästä jotain aivan spektaakkelimaista peliä, mutta surukseni peli oli hyvin keskinkertainen lähes joka osa-alueella ja monilla osa-alueilla vielä alle keskiverron.

Aluksikin kaikki remix musiikit oli aivan hirveetä scheisseä, verrattuna OoT:n alkuperäsiin. Ehkä ainoana poikkeuksena Zora paikan musat oli loistavat. Pomotaistelut oli myös aivan NAURETTAVIA. Siis naurettavan helppoja. Mitä järkeä? Ois varmaaan pitäny silmät sitoa, niin ois ollu mahdollista kuolla niihin. Muutenkin pelissä tuntui olevan mahdoton tehtävä kuolla mihinkään kun energiaa sai kaikkialta ja viholliset tekivät 1/4 sydämen damagea. Vissiin yhden kerran kupsahdin pelissä kun jäin juoksuhiekkaan kiinni.

En halua pilata mitään juonenkäänteitä ym. keneltäkään joten jatkuu spoiler tageissa.
Ensimmäinen puoli tuntia oli aivan yhtä loistavaa kuin odotinkin tältä Zeldalta ja sitten se juonenkäänne, jonka seurauksena joku pokemonista pudotettu sivuhahmo pyöri vierellä häiriköimässä loppupelin ajan. Kenen idea, kysyn vaan? Jumankauta, mulla ei kyllä huvita enää yhtää mikään.

Twilight maailma oli RUMA. Okei, vaikka se oiskin ollut sen idea, niin ei kukaan halua kattoa jotain mustia lentäviä neliöitä ruudulla, jotka muistuttaa NES aikojen grafiikkaefekteiltä. Varsinkin se "Warp point":n grafiikka, siis... ei...

Miekkailukontrollit oli aivan scheissea. Odotin, että taisteluihin saataisiin nyt Wiillä aivan uutta syvyyttä ja "siellä olemisen tunnetta", mutta avuttomat miekkailukontrollit pitivät huolta, että näin ei vahingossakaan päässyt käymään.

Pelin temppelit oli ihan hyviä, mutta aaaivan liian pitkiä ja niissä jokaisessa ratsastettiin aina jonkun yhden saman jutun käyttämisellä eri tavalla. Ottaen huomioon varsinkin sen, että temppelin läpäistyään oli yleensä heti vuorossa, yllätys yllätys. Uusi temppeli.
Muutenkin välillä tuntui, että temppelit oli ensin tehty peliin valmiiksi ja sitten vaan kyhätty jotain siihen ympärille, jotta Link joutuu sinne.

Ainoa mikä pelin pelasti täysin oli aivan uskomaton loppu. Lähes Final Fantasy tasoinen voisin sanoa. Vaikka sekin olisi saanut tulla aikaisemmin. Jos pelissä olisi ollut vaikka 3 temppeliä vähemmän, niin voisin suositella tätä jollekin, mutta tällä hetkellä sanon, että pysy kaukana tästä pelistä jos et alelaarista löydä alle 20.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

No en itse ihan noin huonoksi sanoisi, mutta osittain se oli kyllä pettymys, sen myönnän.

Siitä olen samaa mieltä, että

se kanaolento oli niin syvältä sieltä itsestään, että ei pahemmasta tietoa. Itse kun aikoinaan pääsin tänne "myyttiseen" kaupunkiin taivaalla ja pääsin toteamaan, että se oli joku ---vetin temppeli, joka oli täynnä kanaihmisiä, niin lopetin pelin pelaamisen (muistini mukaan) joko kahdeksi viikoksi tai kuukaudeksi.

Musiikkikritiikkiä en oikein allekirjoita, itse pidin suuresta osasta niitä. Etenkin overworld-musiikki oli mahtava.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Tästä pelistä tuli muuten ensimmäinen Zelda jonka olen pelannut läpi. On tosin tullut kokeiltua Zeldoja 8-bittisen Nintendon ajoilta mutta tästä tuli ensimmäinen jonka jaksoi läpi pelata. Pakko kehua, että aivan ällistyttävän hieno peli jossa haasteita riitti. Tosin pomovastukset olivat ehkä hieman liian helppoja sen jälkeen kun hoksasi miten ne lyödään...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Pistää muuten vihaksi se kuinka tätä peliä piti odottaa yksi lisävuosi sen jälkeen kun sen julkaisupäivää lykättiin. Sinä aikana tästä lupailtiin vaikka mitä, ja mitä jäikään käteen! Karvas pettymys, minulle ainakin. Ekalla peluukerralla sitä oikein tuli uskoteltua itselle että tässä on meillä loistava peli, mutta sen jälkeen taika on pysynyt visusti poissa.

Minusta tuntuu jotenkin oudolta miten TP on niin kauhean juonivetoinen... Kun eihän Zeldojen juonet ole mitään erikoista. Tuntui siltä että hahmoilla ollut mitään väliä muualla kuin cutsceneissä. Koko ajan piti olla menossa nimenomaan sinne minne juoni halusi. "Herranjestas mitä nää vuorelle olet menossa, ei sinne tartte vielä mennä! Etkä pääse, pilaisit vaan mun suunnitelman! Jaa että haluaisit mennä seikkailemaan ennen kuin menet temppeliin? No minäpä piilotan alueet niin että et ees tiedä että ne on jossain ennen kuin minä pistän sinut menemään sinne!" Kaikki Zeldathan syyllistyy näihin samoihin juttuihin, mutta ainakin ne on yleensä palkinneet pelaajan ylimääräisestä seikkailusta ja tutkiskelusta. Jes, loistavaa Nintendo, nyt meillä on valtava Hyrule jossa ei ole muuta tekemistä kuin väistellä pommeja piereskeleviä strutsikatkarapuja sekä lintuja jotka seuraa maailman ääriin nokkiakseen silmät pois päästä.

Vielä oudompaa ja ärsyttävempää TP:n juonipainotteisuudessa oli se että itse juoni oli juosten kustu tai jotain. En tiedä miten muuten selittää se että
missään vaiheessa ei kerrottu edes sitä miksi se heppalikka ja ne kakrut kaapattiin. Ehkä se oli vain joku juttu jotta saataisiin tekosyy olla luomatta enempää hahmoja Kakarikoon tai jotain. Ja entäs se kun Zelda yhtäkkiä vain pulveroitui tai jotain ja yhtäkkiä olikin taas koossa kun Ganondorfia mentiin lahtaamaan, mitä hittoa tapahtui? Pelin tekijöiden mielestä sitä ei kai ollut tärkeää kertoa.

Ja viimetteeksi, ikäraja. Nintendohan taisi prameilla sillä että tästä nyt tulee se aikuisin ja synkin Zelda kun sille on pistetty vähän korkeampi ikäraja ja kaikkea. No selvä, oliko nyt sitten sen arvoista? Mitä niin aikuista ja synkkää tässä nyt sitten oli että käytetään se harva kerta kun sitä suostutaan uhraamaan pienempien lasten vanhempien rahat korkeamman ikärajan takia? Jopa ReDeadit oli sössitty tässä pelissä ja mitään Kakarikon kaivon tapaista painajaismaista loukkoa tai Majora's Maskin ahdistavaa tunnelmaa ei ollut. Jos tämä kaikki oli vain siksi että
Ganondorf heittää veivinsä "lopullisesti",
niin huh huh, johan Wind Waker teki sen paremmin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Samaa mieltä Verpeleen kanssa. Odotin jotain aivan uskomatonta, kun lupailtiin OoT tyylistä Zeldaa, mutta toisin kävi. Ei vaan ollu juuri missään kohdassa minkään näköstä fiilistä pelissä.

Ja tosiaan, peli ois voinu olla vaan 3D tasohyppely, jossa temppelin läpäistyään pääsee seuraavaan stageen, eli uuteen temppeliin ja kokemus ois ollu lähes identtinen nykyisen kanssa. Hyrulea ei käytetty oikeestaan mitenkään hyödyksi, eikä siellä juuri mitään voinu tehä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

N.70 tuntia Twilight Princessiä pelasin ja olin kyllä peliin ihan tyytyväinen. Joskus kyllä tuli semmonen tunne kun pelasin että Dungeoneja on aivan liika ja jotkut niistä oli aivan liian pitkiä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Näin pitkän ajan jälkeen pelaamisesta on mukava lähteä analysoimaan onko fiilikset säilyneet samana kuin pelin ilmestyessä. Ja onhan ne aikalailla samat, mutta kuitenkin peliä osaa nyt katsoa hiukan vielä kriittisemmin ja sitä on helpompi verrata muihin. Minusta tämä on edelleen ehkä paras Zelda Majora's Maskin jälkeen. Jos valitettavaa hakee niin olisi saanut olla enemmän sivutehtävää ja loppupuolella peli muuttui tylsemmäksi ja suoraviivaisemmaksi. Silti yksi parhaista peleistä mitä olen pelannut. Suurimmat kehut tulee pelattavuudesta, mahtavasta luolastodesignista ja pulmista sekä tunnelmasta. Kekseliäitä pikkujuttuja on siellä täällä ja peli tuntuu näiden ansiosta edelleen todella tuoreelta, vaikka tällä kertaa ollaankin vähän perinteisemmissä meiningeissä kuin parissa edellisessä Zeldassa. Jos Zeldoja nyt täytyy johonkin paremmuusjärjestykseen laittaa niin näiden kahden jälkeen tulee varmaan Wind Waker ja vasta stten Ocarina ja A Link to the Past. Erot eivät tosin ole valtavia.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Itse olen pelannut peliä n. 22 tuntia ja yksi suuri miinus on tullut eteen: Ohjaus.

Ohjaus on "kiva" ja toimii ympäri maailmaa ravaillessa ja kevyitä vihollisia huitoessa, mutta auta armias kun joutuu taisteluun jossa joutuu esim. käyttämään useampia aseita. Tähtääminen ja "lockaaminen" kohteisiin toimii aivan päin persettä ja muutenkin tuntuu huitominen olevan aivan tsägästä kiinni.

Olen tahkonnut viimeiset 3 tuntia yhtä kohtausta, joissa pitää suojella vaunua. Vihollisia puskee joka puolelta ja pitäisi käyttää jousta tappaakseen lintuja, sekä taistella vielä muitakin vastaan maan pinnalla. Ja tämä kaikki HEVOSEN SELÄSSÄ. Hevosen toiminnassa ei ole mitään järkeä, pieni analogitatin väärä liike saa hevosen pysähtymään, käännökset tökkii yms.

Tuntuu että kaikki toimintaosuudet pelissä ovat lähinnä tsägästä kiinni ja ilmeisesti minulla ei juuri nyt ole tsägää kun vaunut ovat tulessa kerta toisensa jälkeen.

Olisi kivaa saada järkevä, taitoon perustuva ohjaus, eikä tuurihuitomista.

Muuten hyvä peli.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Hei.

Tahdonpa jakaa mietteitä nyt läpäistyäni tämänkin zeldan.

Pelasin pelin läpi hitaasti paikkoja tutkien ja salaisuuksia suorittaen kohtuullisen paljon. Esim. ötökät kerätty kaikki, ja sydämen palasiakin piisaa. Ganonin ovella 44.5h mittarissa saven mukaan, joten pituus oli vähintäänkin riittävä. Ei olisi itseasiassa haitannut vaikka olisi ollut lyhempikin kokemus.

HD konsoleihin tottuneena ensin häritsi grafiikan suttuisuus, samoin wiin kapulaohjaus, kun oli ensimmäinen peli mitä wiillä olen pelannut. 30h myöhemmin grafiikka ei enää haitannut ollenkaan, se on toimivaa ja Zeldamaista. Ohjaukseenkin tottui, mutta wiin rajoitukset ohjauksessa silti hieman välillä ärsyttävät (oltava keskellä telkkaria ainakin omalta pelaamis etäisyydeltä pelattuna), ja nappeihin on tottuminen kovasti.

Zelda imaisi mukaansa kovemmin kuin uskalsin nykyään edes arvailla sen tekevän. Edellisestä Zeldastani Wind Wakerista on jo aikaa, ja muistin kyllä minkä imun sarjan pelit ovat aina saaneet minussa aikaiseksi, silti se tuli ns. puun takaa miten kovaa Zelda taas iski.

Loppupeleissä, Twilight Princessissä ei ole paljoa moitittavaa. Luolastot voisivat olla parempiakin, ainakin pari luolastoa ovat sarjan muuhun tasoon verrattuna suorastaan surkeita. Toki mukana oli hyviäkin, valitettavasti osa luolastoista oli vain liian pitkiä. Kivasti tässäkin löytää onneksi luolastojen ulkopuolelta tekemistä ja salaisuuksia, joita on tosi mukava suoritella kaiken muun mukana. Tavaroita tuli mukavaan tahtiin uusia, ja niitä myös hyödynnettiin hyvin. Puzzlet pelissä ovat mainioita, kuten Zeldoissa aina.

Tunnelma ja yleinen laatu huokuvat silti ehkä vahvimmin tästä teoksesta. Aivan käsittämättömän hyvin on taas nintendon pojat tämän viimeistelleet, bugeja saa etsiä suurennuslasilla (ei niitä kerättäviä bonus ötököitä ;) ), ja kaikki tuntuu harkitulta ja loppuun asti mietityltä.

Vertailuna muihin Zeldoihin, on Ocarina Of Time minulle yhä ykkönen. Vaikka juonet ovat Zeldoissa käytännössä aina "samoja", oli vetovoima ocarinassa vielä kovempi, ja peli-ilo oli aivan käsittämätön. Tosin ocarina oli ensimmäinen zelda mitä ikinä olen pelannut, joten ehkä sekin vaikuttaa asiaan (kuten että FF7 on mielestäni paras Final Fantasy, ja ensimmäinen mitä olen pelannut).

Kokonaisuutena: Paras peli moneen vuoteen minulle, vaikka viime aikoina on tullut paljon positiivisia yllätyksiä. Siitä huolimatta, uusin Zelda menee henk. koht. "Warran Alltime Top10" pelilistalleni ansaitusti, Muutaman Final Fantasyn, Ocarina Of Timen, ja usean Metal Gear Solidin seuraksi.

Nyt pitää sitten ehkä harkita tuota uutta mariota, sitten onkin kaikki 2 kiinnostavaa Wiin omaa peliä pelattu läpi. Classic pelit oikeuttivat koneen oston tähän perheeseen alunperinkin.

Kokonaisarvio:
10/10
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ohjaukseenkin tottui, mutta wiin rajoitukset ohjauksessa silti hieman välillä ärsyttävät (oltava keskellä telkkaria ainakin omalta pelaamis etäisyydeltä pelattuna)

Tulikos missään vaiheessä mieleen kääntää sensorbaaria hiukan vinoon? :D Itse pelailen n. 3 metrin päästä telkkarista ja sänky jossa makoilen on lähes 45 asteen kulmassa telkkariin ja hyvin onnistui zeldailu kunhan sensor-bar vain oli käännettynä kohti pelailupaikkaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Tulikos missään vaiheessä mieleen kääntää sensorbaaria hiukan vinoon? :D Itse pelailen n. 3 metrin päästä telkkarista ja sänky jossa makoilen on lähes 45 asteen kulmassa telkkariin ja hyvin onnistui zeldailu kunhan sensor-bar vain oli käännettynä kohti pelailupaikkaa.
Moi

Sensoribar on suht kiinteästi asetettu mahd. häiritsemättömään paikkaan, josta se ei pääse heilumaan eikä tippumaan, joten ei onnistu.

:)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Kertokaas poijaat mistä saan uuden kilven ku edellinen palo joku 3 temppelii sitten?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

äsken tuli tämäkin vedettyä läpi, joku 35t siinä meni joka tarkoittaa meikäläisen pelitahdilla kolmea päivää.
oli eka zelda jonka olen läpi mennyt.
joskus muksuna pelasin ekaa zeldaa nessillä, mutta koska peli oli vain lainassa niin ei sitä paljon pelata voinut.
joskus tällä vuosituhannella pelasin emulaattorilla link to the pastia.
kai sitä johonkin puoliväliin tuli väännettyä kun kyllästyminen iski.
wind wakeria jaksoin pelata ehkä kaksi tuntia.
en tiedä mikä siinä tökki, kai koko tyyli vaikka muuten cell shadingista tykkäänkin.
kun lukee porukoiden turhautumisesta siinä purjehduksessa niin varmaan ihan hyvä että en pitemmälle pelannut.

tämä sitten taas iski lujaa kun juoni pääsi alkuun (lue: kun päästään pois kotikylästä ja saadaan kunnon miekka).
temppelit oli ihan jees, tosin siitä aavikko temppelistä en oikein digannut kun piti kokoajan sutena mennä ja seurata hajuvanoja.
ainoastaan yksi asia sai vkäyrän nousemaan siihen pisteeseen että kirosanat kuului taas naapuriin.
gannonia vastaan matsetessa oleva hevos taistelu. siis voi jumalauta kenen idea se oli että aina kun se hiukan miekalla sivaltaa niin link tippuu hevosen selästä.
sitten kiipeät takaisin ja ehdit pari metriä liikkua kun gannon tulee jostain sivulta ja taas makaat maassa.
on se kivaa että wiillä ei voi kameraa liikuttaa ollenkaan.

muuten peli oli mukava ja leppoisa enkä tajua sitä itkua pelin helppoudesta.
minulla meni jo muutenkin yli 30t läpipeluuseen enkä edes jäänyt keräämään kaikkea sälää.
olisiko peli muka sitten parempi että pomoja pitäisi tahkote se kymmenen kertaa että ne pääsee läpi.
eikös zeldoissakin ole se seikkailu pääasia eikä hampaita kiristävät pomo matsit.
samaa itkua saa lukea okamistakin.
olisiko molemmat sitten parempia jos vaikeustaso olisi niin paljon kovempi että läpipeluu kestäisi 50t ihan vaan sen takia kun henki lähtee kokoajan.

kyllä loppuisi peli-into monelta varmasti ennen puoltaväliä.
nyt kyllä kaipaa jo jotain lyhyttä putki räiskintää tai vastaavaa tämän ja okamin jälkeen.
tai sitten vois repästä ja aloittaa boxilla viva pinatan, eihän se ole vasta ollut hyllyssä kuin viime marraskuusta eikä kertaakaan ole koitettu.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

olisiko molemmat sitten parempia jos vaikeustaso olisi niin paljon kovempi että läpipeluu kestäisi 50t ihan vaan sen takia kun henki lähtee kokoajan.
No luolastot vois olla ihan reilusti lyhyempiä, mutta korvattuna vaikeustasolla, joka mahdollisesti pakottaa uusimaan tilanteita ja miettimään strategioita. Kuolin vissiin kerran juoksuhiekkaan koko pelin läpimennessä ja randomisti jonneki muualle, mutta muuten meni aikalailla autopilotilla koko peli.
Paljon mukavampaa pelata jos joutuu oikeasti miettimään mitä reittiä menee vihollisten ollessa oikeasti vaarallisia. Tai ees ne loparit ois ollu jollain tasolla haastavia nii ois ollu mukavaa.Tää on tietysti vaan yks mielipide, ymmärrän kyllä niitäkin jotka haluaa "chillailla" pelit läpi.

Tää ei vaan ollu yleensäkään pelinäkään musta kovin loistava, vaikeustaso ei ollu kokonaisuuten nähden kovin iso ongelma.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

temppelit oli ihan jees, tosin siitä aavikko temppelistä en oikein digannut kun piti kokoajan sutena mennä ja seurata hajuvanoja.
Mielestäni koko pelin paras ja Zeldamaisin temppeli.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Sainpas eilettäin ensikosketuksen tähän Zeldaan ja ai että osaa olla mukava peli. En muistanutkaan että miten hymyssäsuin Zeldoja saa pelata. Ilmeikkäät ja eläväiset hahmot, kaunis maailma, musiikit, Goronien sumopainit :D. Ei voi muuta sanoa kuin <3<3<3.

Pakko hommata oma wii. D; (Lainassa Zeldaa varten)...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Olen pelannut tämän 5 kertaa läpi.Ei ole paras zelda mutta kyllä kertoo hyvin zeldojen tason,jos jaksan pelata pelin 5 kertaa läpi.Pitää pelin olla tosiaan loistava.Huonoja pelejä kun ei pysty pelaamaan kun sen kerran ja senkin väkipakolla.
 
Ylös Bottom