Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess
jryi sanoi:
Jos lukisi arvostelusta muutakin kuin pisteet, ymmärtäisi. Wiimoten kaiuttimen ääni on metallinen ja pätkivä, aivan kuin kapula menettäisi välillä yhteyden konsoliin. Ymmärrän hyvin, miksi tämä voi pudottaa pisteitä.
Ilmeisesti ei, koska kuten arvostelussa sanotaan, osa äänistä tulee vain Wiimoten kaiuttimesta tai niin hiljaisena telkkarista, ettei sitä meinaa kuulla. Tästä syystä Wiimoten äänien vääntäminen pois pelin asetuksista ei ole mahdollista.
Toinen pointti, jonka kaikki näyttävät sivuuttaneen on taisteluiden kömpelö ohjattavuus: Wiimotella iskujen ajoittaminen on hankalaa, mutta nunchakun heilauttaminen voi aiheuttaa välillä jopa väärän liikkeen. Arvostelija siis toivoi, että lyönnit voisi suorittaa nappia painamalla, jotta ajoitus olisi tarkempi. Ilmeisesti ongelma ei kuitenkaan ole mitenkään katastrofaalinen, jos pisteitä ei ole tuon enempää tiputettu.
Olennaisempaa olisi lukea teksti kuin tuijottaa vain niitä pisteitä. 8.8 ei ole millään mittareilla huono saavutus.
Hehe, nimenomaan, tekstin lukeminen auttaa tässäkin aika paljon, ensinnäkin kaverin kirjoituksesta huokuu välinpitämätön asenne peliä ja sarjan faneja kohtaan. Spoilereita tiputellaan jatkuvaan tahtiin lonkalta, ilman minkäänlaista varoitusta.
Toiseksi, minä olen itse pelannut Wii:n Zeldaa ja sanon aivan suoraan, että kaikki ton tyyliset kontrolli-vaikeudet tässä pelissä johtuvat pelaajasta itsestään. Iskujen ajoittaminen ei todellakaan ole hankalaa. Niin, ja Shield Stun, minkä arvostelija otti esimerkiksi, liikehän tehdään työntämällä Nunchakua nopeasti eteenpäin, kun taas Spin Attack tehdään pyöräyttämällä Nunchakua. Noniin, normaalissa käytössä nämä eivät taatusti mene sekaisin. MUTTA - jos olet Z-lukitus-moodissa, niin Shield Stunnin tekemiseen pitää samalla painaa myös Nunchakun analogisesta joysticista eteenpäin, jos tätä ei tiedä (mikä on tässä tapauksessa hyvin mahdollista), ja Shield Stun ei lähdekään heti ekalla kerralla, niin tulee helposti vähän muutettua käden liikerataa, jolloin sieltä lähteekin Spin Attack. Näin kävi mullekin testatessani peliä (linkkaamassani videossa sen näkee, heti jousiammunnan jälkeisessä 1 vs. 1 tilanteessa), vasta jälkeenpäin sain tietää, että Z-lukituksen aikana homma toimii eri tavalla.
Ja vielä yks merkittävä juttu arvostelussa, kaveri ei mainitse kertaakaan mitään loistavasta tähtäysmekaniikasta, ihme juttu, sillä mulle ja arvioiden ja muiden raporttien mukaan nähtävästi lähes kaikille muillekin peliä pelanneille se oli yks parhaiten toimivista jutuista pitkään aikaan, nopeampi, hauskempi ja immersiivisempi kuin "vanhat" ohjausmetodit.
Luepas huvikses 99% muista arvosteluista, niissä kaikissa nimenomaan kehutaan Wii:n erikoisominaisuuksia, mieti sen jälkeen miksi sinä jäät kiinni tähän GameSpotin arvosteluun noin vahvasti? Suosittelen myös katsomaan kavereiden "Wii saapuu" On The Spot lähetyksen alusta loppuun, ehkä se valaisee työryhmän, ja varsinkin Zeldan arvostelleen Jeffin, asennetta, kiinnostusta ja tietotaitoa laitetta kohtaan.