Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Twilight Princess

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justin Bailey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Oksennus sanoi:
Oletan että jryi tahtoi tietää että liittyykö tämä uusi Zelda vanhoihin jollain tapaa ja että menettääkö sitä kautta pelistä jotain olennaista eikä sitä että onko vanhat Zeldat hyviä pelejä, voin toki olla väärässäkin. Mutta jos näin, ei tarvitse siinä pelossa alkaa tahkoamaan niitä Wanhoja Zeldoja läpi.

Itselläni ensimmäinen Zelda oli OoT, eipä sekään vaatinut muita Zeldoja taakseen. Hyvin pääsee jokaiseen Zelda-peliin mukaan ilman aiempaa kokemustakin.

Oksennus sanoi:
Oletan että jryi tahtoi tietää että liittyykö tämä uusi Zelda vanhoihin jollain tapaa ja että menettääkö sitä kautta pelistä jotain olennaista eikä sitä että onko vanhat Zeldat hyviä pelejä, voin toki olla väärässäkin.
Et ole väärässä; alunperin tarkoitus oli nimenomaan tiedustella, että onko noissa peleissä jonkinlaista jatkumoa, mutta kyllä sekin on ihan mielenkiintoista kuulla, että mitkä noista peleistä ovat ne kaikkein pakollisimmat pelata. Jatkumoa ei ilmeisesti ole, mutta LttP ja OoT taitavat olla pakkohankintoja tästä huolimatta.

LttP:n pelaaminen Wiillä lienee mahdollista vain virtuaalikonsolilla, vai kuinka?

jryi sanoi:
Et ole väärässä; alunperin tarkoitus oli nimenomaan tiedustella, että onko noissa peleissä jonkinlaista jatkumoa, mutta kyllä sekin on ihan mielenkiintoista kuulla, että mitkä noista peleistä ovat ne kaikkein pakollisimmat pelata. Jatkumoa ei ilmeisesti ole, mutta LttP ja OoT taitavat olla pakkohankintoja tästä huolimatta.

LttP:n pelaaminen Wiillä lienee mahdollista vain virtuaalikonsolilla, vai kuinka?

Kyllä minä itse suosittelisin myös Wind Wakeria ihan vilpittömästi , todella loistava peli ja pelattavaa riittää.

jryi sanoi:

itsekkin suosittelisin pelaamaan tämän uusimman osan ensin läpi ja sitten jos kiinnostusta löytyy, niin sen mukaan noita vanhoja. Zeldoissa ei ole oikeastaan jatkumoa, vaan yleensä on käytetty siellä täällä pieniä viittauksia johonkin aikaisempaan zeldaan. Tai sitten nekin ovat vaan fanien kuvitelmia ;)

Pelasin Ocarina of Timea vasta Wind Wakerin jälkeen enkä aivan allekirjoita, että OoT on parempi. Wind Wakerin graafisen ilmeen ja virheettömien kontrollien jälkeen OoT:n kömpelö Link, karseat tekstuurit, polygoniluvut ja nykivä ruutu oli aika kova pala. Varmastikin useimpien OoT:tä kehuvien sanat perustuvat siihen, kun saivat pelin käsiinsä naskeina N64:lle. Aivan eri tason kokemus ilman muuta. Tästä tietysti voidaan myöskin päätellä, että jos OoT:tä aikoo pelata, kannattaa se tehdä ennen Twilight Princessiin tai Wind Wakeriin koskemista. Pelattavuus on niin eri luokkaa.

A Link to the Pastia taasen voin suositella varauksetta vaikka myöhemminkin pelattavaksi. Se ei nyi, se on nätti, siinä on hyvät kontrollit.

tuhnu sanoi:
Pelasin Ocarina of Timea vasta Wind Wakerin jälkeen enkä aivan allekirjoita, että OoT on parempi. Wind Wakerin graafisen ilmeen ja virheettömien kontrollien jälkeen OoT:n kömpelö Link, karseat tekstuurit, polygoniluvut ja nykivä ruutu oli aika kova pala. Varmastikin useimpien OoT:tä kehuvien sanat perustuvat siihen, kun saivat pelin käsiinsä naskeina N64:lle. Aivan eri tason kokemus ilman muuta. Tästä tietysti voidaan myöskin päätellä, että jos OoT:tä aikoo pelata, kannattaa se tehdä ennen Twilight Princessiin tai Wind Wakeriin koskemista. Pelattavuus on niin eri luokkaa.

A Link to the Pastia taasen voin suositella varauksetta vaikka myöhemminkin pelattavaksi. Se ei nyi, se on nätti, siinä on hyvät kontrollit.

Sanomattakin on selvää, että uudemmassa pelissä on parempi grafiikka, varsinkin kun on parempi moottori alla. Tuo OoT nyt vaan on mielestäni eräänsortin merkkipaalu Zelda-peleissä, johtuen 2D-->3D muunnoksesta. Kömpelyydestä voidaan olal montaa mieltä. Nykyään se tuntuu hiukan kömpelöltä, mutta aikanaan ei.

Itsekkin olen myös sitä mieltä, että Wind Waker on hyvä tekele, mutta se maailma, mihin peli sijoittuu, ei ole mielestäni toimiva ratkaisu. Itselläni on näet tämä sairaalloinen vimma etsiä kaikki salaisuudet Zeldan kaltaisista peleistä. Purjehduksen ansiosta tähän tuhraantui "turhaan" aikaa. Kyllä nyt muissakin peleissä menee aikaa kartalla samoamiseen, mutta tuo purjehtiminen nyt vaan oli minun mielestäni niin tappavan tylsää...

jryi sanoi:

Kyllä Zelda peleissä on sellanen ''jatkumo'', mutta pelien ''aikajana'' ei ole se missä järjestyksessä pelit ilmestyvät.

Käsittääkseni Twilight Princess sijoittuu OoT:n ja tWW:in väliin aikajanassa.

Mutta toisaalta vielä on paha sanoa kuinka hyvin TP:n juoneen pääsee kiinni kun ei itse ole vielä peliä läpi pelannut.

gamebrinkin Z:TP:n arvostelu.
99/100

Viimeksi muokannut moderaattori:

jryi sanoi:

Kaikki Zeldat liittyvät juonellisesti toisiinsa, ja niillä on oma aikajanansa, mutta et menetä mitään vaikka et olisi Zeldoja ennen pelannutkaan. Juoni tehdään pelille, eikä peliä juonelle.

toi Zelda on varmasti hyvä...Ite ehkä hommaan GC version.

Noooooooooo.......... gc versio...

No jos joku ei oo nähny tätä GameSpotin ''Wii maratonia'' niin sen voi katsoa google videosta
http://video.google.com/videoplay?docid=7019937706264515689&q=on+the+spot

Eikä kestä ku tuon 4h30min.

Mutta ''lopussa'' pelataan Twilight Princessiä, että jos joku nyt välttämättä haluaa nähdä mitä pelin ekan pelitunnin aikana tapahtuu niin tuolta näkee.

Aloittavat pelaamaan Twilight Princessiä siinä 2h30min kohalla.
Itte en kattonut millään viittiny kattoa muutaku ton intron, mutta jos jotakuta kiinnostaa...

Ja onhan tos videos paljo muutaki juttua Wiistä.

FindRb sanoi:
No jos joku ei oo nähny tätä GameSpotin ''Wii maratonia'' niin sen voi katsoa google videosta
http://video.google.com/videoplay?docid=7019937706264515689&q=on+the+spot

Eikä kestä ku tuon 4h30min.

Jep, tuli katsottua heti seuraavana päivänä koko setti Zeldaan asti, sitä raiskaamista en ois enää kestänyt, oli pakko lopettaa kesken. Jos joku vielä tän videon jälkeen antaa mitään arvostusta GameSpotille, missään muussa kuin kuvien, uutisten ja videoiden muodossa, niin suosittelen harrastuksen vaihtoa, ihan meidän muiden kannalta.

Kaverit eivät tienneet mitään itse Wii:stä, Wii Sportsista eikä Excite Truckista ja olivat kaiken lukemani perusteella täysin pihalla jopa Zeldan perusideoista. Ja minkälainen pelaaja ei edes kokeile Super Monkey Ballin tai Excite Truckin yksinpeliä? Pelijournalismi, varsinkin internetissä, on totaalisen surkeassa jamassa.

Siis miettikää nyt hetki, GameSpotin kaverit kyselee ihmeissään pelatessaan Wii Tennistä:

"How do you move the guy?"

"I'm not sure, try the D-Pad!"

"Screw it, I'm gonna check the manual!"

Yhdessä kohtaa ukot ihmetteli Excite Truckin dynaamista maastonvaihtelua, eivät olleet tienneet sitäkään ennen, että sitä rataa. Toinen kavereista vieläpä ohjas peliä täysin väärin, eli ei tilttaamalla, vaan kääntämällä. Mitenköhän paljon tostakin on ollut puhetta etukäteen, puhumattakaan siitä, että itse pelissä on kuva miten peliä pitää pelata ja miten ei, rotaation päällä on vielä iso punainen risti.

Wii Sportsin kohdalla oli taas havaittavissa totaalista kiinnostuksen puutetta koko aiheeseen, tennistä äijät testas tasan tarkkaan kaks syöttövuoroa. Sen jälkeen joku huus kovaan ääneen "BASEBALL!". Että näin. Kaikki tietenkin istuivat, kun eivät halunneet "näyttää tyhmiltä", jeps. Keilailuhan sujuu tunnetusti oikein hyvin ja luonnollisesti istualtaan, joka ikinen heitto lähti vasemmalle kiertäen, sillä ukkojen liikeradat ei mitenkään voi olla luonnolliset sohvalla istuen. Golfissa sama juttu, siis noi tyypit ei todellakaan oo messissä Wii Sportsin ideassa. Kaikkein ufointa tossa oli se, että joku karjas heti vaikeusvaihtoehtojen kohdalla "Beginner, yeah!", että sitä rataa.

Käsittämättömiä urpoja, totaalisen surkeita pelaajia, ja tollasesta vielä maksetaan. Järkyttävää ammattitaidon puutetta, puhumattakaan omaehtoisesta harrastuneisuudesta. Täältä voi tsekata In The Spotin herättämiä live-tunnelmia: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=128200&page=7&highlight=wiis+ahoy

:eek:

Justin Bailey sanoi:
Jep, tuli katsottua heti seuraavana päivänä koko setti Zeldaan asti, sitä raiskaamista en ois enää kestänyt, oli pakko lopettaa kesken. Jos joku vielä tän videon jälkeen antaa mitään arvostusta GameSpotille, missään muussa kuin kuvien, uutisten ja videoiden muodossa, niin suosittelen harrastuksen vaihtoa, ihan meidän muiden kannalta.
''Yeah, there is Zelda... *Umm* Link.''
Toisaalta aika naurettava kommentti, mutta kertoo jo sen että ei oo jätkä pahemmin Zeldaa pelannu.

Ja kyllähän se on hyvin monella tiedossa, että GameSpot on enmmän Sony & Microsoft ystävällinen.
Taitaa olla vähä liikaa työtä toi Wiillä pelaaminen noille jätkille ku Wiisportsiaki pelattiin istuaalta.
Ja muutenkin sen huomaa selvästi, että nuo tykkää paljon enemmän padista ku Wiimotesa.

Välillä tuntuu, että ne aliarvoivat Nintendon pelejä ehkä hieman liikaakin *cough*Majora's Mask*cough*.

No ainoa netin arvostelu sivu mikä merkitsee on Game Rankings (noh, ja Metacritic).

Ja Gamerz Edge arvosteli Zeldan tuossa vähän aikaa sitten
Arvosana: 10.0
http://www.gamerz-edge.com/wii/reviews/zelda1.html

Jo näiden muitamien arvostelujen perusteella mitä on julkaistu, niin peli tulee täyttämään kaikki odotukset ja ehkä vähän enemmänkin.

Voisiko joku linkittää infoa/vertailua GC -ja Wii- versioiden eroista. Olen ostamassa peliä lahjaksi, mutta (oletusarvoisesti) en Wiitä.

Justin Bailey sanoi:
Kyseessähän ei ollut mikään GameSpotin Wii-toimittajien arvostelu laitteesta ja sen peleistä vaan taisi kaikki toimiston tyypit jossain vaiheessa käydä katsastamassa laitetta.

vaikka minä olen kohtalaisen paljon seurannut Wii uutisointia (ja olen sellaisen julkaisussa hankimmassa) niin en minä tiennyt Esim. Excite Truckin maastomuutoksista. Ja todellakin taisi sanoa se Zeldaa pelannut ettei ole ikinä aikaisemmin mitään Zeldaa pelannut (en tosin minään, ehkä olen huono ihminen..), joten on ymmärrettävää jos suorassa lähetyksessä muutama väärä sana lipsahtaa.

Jos ostan Wiin niin ostan myös kysyisen Zeldan,tottakai!

Maxx sanoi:
Kyseessähän ei ollut mikään GameSpotin Wii-toimittajien arvostelu laitteesta ja sen peleistä vaan taisi kaikki toimiston tyypit jossain vaiheessa käydä katsastamassa laitetta.

vaikka minä olen kohtalaisen paljon seurannut Wii uutisointia (ja olen sellaisen julkaisussa hankimmassa) niin en minä tiennyt Esim. Excite Truckin maastomuutoksista. Ja todellakin taisi sanoa se Zeldaa pelannut ettei ole ikinä aikaisemmin mitään Zeldaa pelannut (en tosin minään, ehkä olen huono ihminen..), joten on ymmärrettävää jos suorassa lähetyksessä muutama väärä sana lipsahtaa.
Mielestäni hän sanoi, että ei ole ikinä pelannut Zeldaa Wiillä.
Kyllä jos ei oikeasti ikinä olisi Zeldaa pelannut niin miten tuonne voisi edes päästä töihin???:D

Noh mutta piantä päivitystä Twilight Princessin arvosteluihin:

GameSpy 5/5
Gamerz-Edge 10/10
Lawrence 9.9/10
The Hylia 9.6/10
Under Ground Online A
GameBrink 99/100

Sitten on vielä tuo GamersMarkin arvostelu, mutta se nyt on tuo sama ku tuon The Hylian.

Maxx sanoi:

Btw. mitä yrität sanoa, oothan sentään nähnyt kyseisen lähetyksen? Tiedätkö ketkä siinä pelasivat ja olivat ympärillä, Rich, Jeff, Greg, James, Alex, kuulostaako tutulta?

Kyse on siitä, että GameSpotin peliarvosteluja tekevät kaverit eivät tienneet mitään Wii:stä eivätkä sen peruspeleistä, kukaan tyypeistä ei tuntunut olevan sisällä Wii Sportsin ideassa, äijät pelas ahtaasti sohvalla istuen keilausta, golfia ja tennistä, vaikka se vaikuttaa erittäin haitallisesti pelattavuuteen. Eikä ketään edes kiinnostanut, luitko aikasemman postini? Rich sentään nous internetin painostuksesta seisomaan ja kommentoi tyyylin: "ok, let's get stupid." Tämän päälle koko juttu oli täysin amatöörimaisesti valmisteltu ja toteutettu. Ja GameSpot on sentään yks keskeisimmistä peliportaaleista koko internetissä.

Se, että Maxx ei tiedä jotain ET:n perusominaisuutta, ei ole ollenkaan verrattavissa tähän.

Justin Bailey sanoi:
Btw. mitä yrität sanoa, oothan sentään nähnyt kyseisen lähetyksen? Tiedätkö ketkä siinä pelasivat ja olivat ympärillä, Rich, Jeff, Greg, James, Alex, kuulostaako tutulta?

Kyse on siitä, että GameSpotin peliarvosteluja tekevät kaverit eivät tienneet mitään Wii:stä eivätkä sen peruspeleistä, kukaan tyypeistä ei tuntunut olevan sisällä Wii Sportsin ideassa, äijät pelas ahtaasti sohvalla istuen keilausta, golfia ja tennistä, vaikka se vaikuttaa erittäin haitallisesti pelattavuuteen. Eikä ketään edes kiinnostanut, luitko aikasemman postini? Rich sentään nous internetin painostuksesta seisomaan ja kommentoi tyyylin: "ok, let's get stupid." Tämän päälle koko juttu oli täysin amatöörimaisesti valmisteltu ja toteutettu. Ja GameSpot on sentään yks keskeisimmistä peliportaaleista koko internetissä.

Se, että Maxx ei tiedä jotain ET:n perusominaisuutta, ei ole ollenkaan verrattavissa tähän.
Vaikka vähän Offtopikkia onkin niin voin sanoa, että olen menettänyt ''luottamustani'' Gamespottia kohtaan aika roimasti. Ja tuo lähetys ei ollut mitään plussaa.

Onneksi IGN:llä on Matt joka toisaalta on ehkä hieman liiankin innoissaan Wiistä, mutta häneltä tulee sentään asiallista tekstiä.

GameSpotilla on kyllä System Wars mikä on välillä aika huvittavaa luettavaa.

Justin Bailey sanoi:
Juu, juu. Pointtini oli se että tuon pätkän perusteella en vetäisi mitään päätöksiä pelijournalismista ja sen tasosta GameSpotissa tai muuallakaan. Itse näin tuo live-maratoonin vain hätäisesti kasaan heitettynä palveluksena meille jotka ovat odottaneet kuvaa Wiistä ja sillä pelaamisesta.

Gamespotin muiden artikkeleiden, arvosteluiden ja ohjelmien perusteella kyllä voi ne johtopäätökset tehdä. Tietysti jokainen on vapaa tekemään omat johtopäätökset mistä vain materiaalista, mutta tämä oli minun mielipiteeni.

Maxx sanoi:
Juu, juu. Pointtini oli se että tuon pätkän perusteella en vetäisi mitään päätöksiä pelijournalismista ja sen tasosta GameSpotissa tai muuallakaan. Itse näin tuo live-maratoonin vain hätäisesti kasaan heitettynä palveluksena meille jotka ovat odottaneet kuvaa Wiistä ja sillä pelaamisesta.

Gamespotin muiden artikkeleiden, arvosteluiden ja ohjelmien perusteella kyllä voi ne johtopäätökset tehdä. Tietysti jokainen on vapaa tekemään omat johtopäätökset mistä vain materiaalista, mutta tämä oli minun mielipiteeni.

Tuo live sydeema oli kyllä vähän juosten kustu, mutta silti ihan mielenkiintoista katsottavaa. Sittemmin tullut luettua samasta paikasta Wii pelien arvosteluja, eikä ne mitenkään epäasiallisia olleet, eikä ennen tätäkään ole tullut mitään kummalista vastaan arvostelujen puolella.

Ylös Bottom