Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Hex sanoi:
Ja toi siis ilmeisesti Turussa.

Mites Suomen puolella? Onko asematunnelissa näkynyt?

Vastaus tulee varmaan turhan myöhässä, mutta jos olet omasi asematunnelista varannut, luulisi että saat. Sen verran monta niitä oli. Itse hyllyissä ei ollut, mutta tiskin takana oli kuitenkin. Kaikki taisivat olla varattuja.

Portal oli tosiaan mitä mainioin seikkailu. Lyhyt tosin, mutta tuleepahan ainakin kokeiltua niitä "bonuskenttiä". Halffis kakkosta tuossa aloittelin pitkän tauon jälkeen(PC:llä läpi muutamankin kerran). Kyseessä on edelleenkin kenties paras räiskintä koskaan. Grafiikat ovat nyt tosin vanhentuneet, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. Ohjauskin toimii erittäin napakasti. Ja jos konsoliräiskinnät luontuvat hyvin, suosittelen kokeilemaan hardilla. Paljon haastellisempaa, mutta samalla nautinnollisempaa. Vain muutamat ajoneuvokohtaukset ovat olleet pirullisia.

Ai niin, Source tarjoaa edelleenkkin _parhaat_ fysiikat. Havok vaikuttaa lähinnä vitsiltä Sorsaan verrattuna.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

olge sanoi:
Vastaus tulee varmaan turhan myöhässä, mutta jos olet omasi asematunnelista varannut, luulisi että saat. Sen verran monta niitä oli. Itse hyllyissä ei ollut, mutta tiskin takana oli kuitenkin. Kaikki taisivat olla varattuja.

Juu, kaikki olivat varattuja ja kaikille varanneillekaan ei ilmeisesti peliä riittä. Itse olin toisena varausjärjestyksessä, joten sen suhteen ei ongelmia ollut. Ennen mua asioinut kaveri kuitenkin käännytettiin pois ilman peliä, kun ei ollut tarpeeksi korkealla varauslistalla. Myyjä valitteli siinä samalla sitä, että EA:lla on ollut jonkinlaisia toimitusvaikeuksia niiden liikkeisiin.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Tuota.

Elkää nyt käyttäkö tätä esimerkkina, mutta hyvä käytös ja pyyteettömyys voi viedä pitkälle.

Itse totsin että oranssilaatikkoa ei ollut saatavilla käymässäni liikkeessä, joten kysyin onnistuisiko se, että ottaisin muun pelin, ja menisin vaihtamaan kamppiin pelit päittään. Ei kuulema onnistuisi, mutta kyseisen liikkeen myyjä "lunasti" myymäläänsä tekemänsä oranssilaatiko varauksen takaisin, ja antoi tilalle 74,90-lahjakortin. Tällä sitten hain kampista pelin.

Vuosien varrella olen sen oppinut ettei kannata vaatia. Fiksut ihmiset osaavat asettua asiakkaan asemaan. Sillä pääsee jo pitkälle.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Onhan se Oranssi Laatikko pakko hankkia, kunhan nyt Halo 3:sen pelaamiselta ehtii. :) Eli kiirettä ei ainakaan minulla ole, pelattavaa kun on jo korviin asti. Mukava kuulla positiivisia ensi-vaikutelmia, tosin - eivätpä ainakaan ryssineet 'porttausta'.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

olge sanoi:
Ai niin, Source tarjoaa edelleenkkin _parhaat_ fysiikat. Havok vaikuttaa lähinnä vitsiltä Sorsaan verrattuna.

Ai.

Mielenkiintoinen väite sinänsä, kun Sourcen fysiikat ovat Havokilla tehtyjä.

Muuten hyvä yritys.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

WoeIsYou sanoi:
Ai.

Mielenkiintoinen väite sinänsä, kun Sourcen fysiikat ovat Havokilla tehtyjä.

Muuten hyvä yritys.

Eipä ole paljoa havocin sourcesta (siis koodista) jäljellä tuossa Sourcen fysiikka-enginessä.

Eli kyllä sitä voi ihan omaks engineks sanoa.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

WoeIsYou sanoi:
Ai.

Mielenkiintoinen väite sinänsä, kun Sourcen fysiikat ovat Havokilla tehtyjä.

Muuten hyvä yritys.

Wikipedia sanoi:
Source hyödyntää muun muassa raskaasti muokattua Havok-fysiikkamoottoria

Mutta jatetään tämä tähän.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Kauhean vähän kommentointia TF2:sta. Ei ketään ole ehtinyt pelaamaan vielä kunnolla vai onko se lagi tosiaan niin yleinen ongelma et kaikki odottaa päivitystä?
Mokoma kiinnostaa paketissa varmaan eniten. :eek:
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

kai tämäkin pitää hankkia, kunhan on ylimääräistä rahaa joskus
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Decap sanoi:
Kauhean vähän kommentointia TF2:sta. Ei ketään ole ehtinyt pelaamaan vielä kunnolla vai onko se lagi tosiaan niin yleinen ongelma et kaikki odottaa päivitystä?
Mokoma kiinnostaa paketissa varmaan eniten. :eek:
Mitä nyt eilen kerkesin pikaisesti koittamaan niin lagia oli kyllä sen verran ettei pelaamisesta mitään tullut. Taisin kolmella eri serverilläkin käydä kokeilemassa. Toivottavasti saavat kuntoon, tuo on mulle myös se paketin kiinnostavin osa.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Mites tuo ohjaus toimii X360:n ohjaimella? Mietin vain kun kuitenkin puhutaan jossain määrin FPS-peleistä, niin ei viitsisi pulivillaista ohjausta. Tämä siis ainakin niille esitettynä jotka ovat vähän enemmänkin koitelleet hiiri&näppis yhdistelmää. Itse tuli Q2:sta pelattua aikoinaan ~7-vuotta joten FPS-peli missä ohjaus on vähänkin kankea verrattuna optimoituun hiiri&näppis yhdistelmään jää kyllä laatikkoonsa(tai siis kaupan hyllyllle).
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Jormaaa sanoi:
Mites tuo ohjaus toimii X360:n ohjaimella? Mietin vain kun kuitenkin puhutaan jossain määrin FPS-peleistä, niin ei viitsisi pulivillaista ohjausta. Tämä siis ainakin niille esitettynä jotka ovat vähän enemmänkin koitelleet hiiri&näppis yhdistelmää. Itse tuli Q2:sta pelattua aikoinaan ~7-vuotta joten FPS-peli missä ohjaus on vähänkin kankea verrattuna optimoituun hiiri&näppis yhdistelmään jää kyllä laatikkoonsa(tai siis kaupan hyllyllle).

Konsoliräiskintöjä paljonkin pelanneena voin sanoa, että ohjaus toimii hyvin. Olen myös HL 2:sta puuceellakin pelannnut enemmän kuin tarpeeksi, eikä padilla pelaaminen tunnu yhtään tylsemmältä.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Jormaaa sanoi:
Mites tuo ohjaus toimii X360:n ohjaimella? Mietin vain kun kuitenkin puhutaan jossain määrin FPS-peleistä, niin ei viitsisi pulivillaista ohjausta. Tämä siis ainakin niille esitettynä jotka ovat vähän enemmänkin koitelleet hiiri&näppis yhdistelmää. Itse tuli Q2:sta pelattua aikoinaan ~7-vuotta joten FPS-peli missä ohjaus on vähänkin kankea verrattuna optimoituun hiiri&näppis yhdistelmään jää kyllä laatikkoonsa(tai siis kaupan hyllyllle).

No kyllähän näissä nykyään ohjaus toimii erittäin hyvin. Mutta vaatii se silti paljon totuttelua alkuun jos pelkästään hiiri näppis komboa on käytetty. Mutta jos ikinä meinaa konsoli FPS pelata, niin joskus se harjoittelu on aloitettava ;)
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Portalin pelasin läpi ja loppu oli aika pirun hyvä... Melkein tarinaa jo alkoi tulla. Ehdottomasti kaikkien pelattava tämä 3-4tunnin porttailu peli.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Turuust Gamestopist noudin tänään omani, varattu joitain viikkoja sitten. Vasta ehdin Portalia hiukan vääntämään ja kyllä tuo aika koukuttava oli. Livestä tuli heti joku päivitys kun käynnisti, mitä mahtoi sisältää?
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Tuo portalin loppubiisi on kyllä aivan mahtava :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Sanrio sanoi:
Portalin pelasin läpi ja loppu oli aika pirun hyvä... Melkein tarinaa jo alkoi tulla. Ehdottomasti kaikkien pelattava tämä 3-4tunnin porttailu peli.

Jos se on vielä epäselvää joillekkin, niin Portalhan perustuu selvästi samaan maailmaan/tarinajatkumoon kuin Half-Life. Täysin omaa spekulaatiota, mutta Portalin päähahmo muistuttaa jotenkin Alyxia. Ettei kyseessä olisi Alyxin äiti? :p
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Jormaaa sanoi:
Mites tuo ohjaus toimii X360:n ohjaimella? Mietin vain kun kuitenkin puhutaan jossain määrin FPS-peleistä, niin ei viitsisi pulivillaista ohjausta. Tämä siis ainakin niille esitettynä jotka ovat vähän enemmänkin koitelleet hiiri&näppis yhdistelmää. Itse tuli Q2:sta pelattua aikoinaan ~7-vuotta joten FPS-peli missä ohjaus on vähänkin kankea verrattuna optimoituun hiiri&näppis yhdistelmään jää kyllä laatikkoonsa(tai siis kaupan hyllyllle).

Alussa kannattaa nostaa sensitivyä pari palkkia ainakin. Räiskiminen toimii hyvin, paitsi alussa lataus nappi oli mielestäni erikoisessa paikassa. Se siis on B napissa. Ehkä liika halon pelaaminen vaikuttaa asiaan... Ajokeilla ajaminen toimii ihan OK, mutta omasta mielestä itse ajoin paremmin hiiri+näppis yhdistelmällä. Noh silti todella vakuuttava peli.
HL2 vedin tänään läpi. Pari iltaahan siinä meni. Easyllä tietysti ja viellä kun olen peeceellä vetännyt parisen kertaa läpi niin tiesin kaikki kohdat ulkoa. Melko speedrunia monessakin kohdassa. Nyt Episode1:stä alan vetämää ensimmäistä kertaa. Siinä katselen paikkoja ja vähän syvemmin pelaan kun HL2:sta.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Kiitoksia kovasti vastauksista, pistän mietintämyssyyn siis hankinnan. Sehän tässä juuri on, että kun ei jaksa PC:tä päivittää niin uusimmat FPS-pelit ei sillä toimi, mutta kun on tottunut hiiri&näppis yhdistelmään, niin ei vaan voi sopeutua jos ohjaus on yhtään heikko sitten ohjaimella. Mutta kuten sanottua, jos homma toimii kuitenkin ihan kelvollisesti(hiiri&näppis tasolle nyt ei ohjaimella oikein koskaan varmaan päästä), niin pitää harkita, kun ei sitä uutta konettakaan tule ostettua hetkeen ainakaan.
 
Vastaus: The Orange Box (Half-Life 2, Team Fortress 2, Portal)

Sepä se, ei oikein millään meinaa tottua tuohon padiin fps peleissä sen verran surkea ohjain se on ko. genren peleihin, kyllähän se on niin että kun hiiri & näppis combolla tottunut pelaileen niin ei tuosta ole mihinkään siihen verrattuna. Sen takia tuo XFPS Pro:n hankinta vähän polttelis josko se olisi ok.
 
Ylös Bottom