Tulipa nyt pelattua tämä taas kerran läpi PS5 PRO:n parannuksen kanssa ja onhan tämä edelleen aivan huikaisevan hyvä elokuva peli. Graafisesti niin upea että harva PS5 peli edes pääsee samalle tasolle, toki 30 fps, mustat palkit ylä ja alareunassa, motion blur, grain ja kaikki mahdolliset tehosteet käytössä pelissä jotta se näyttäisi mahdollisimman elokuvaiselta. Lukuunottamatta 30 fps rajoitusta (joka ei tuntunut jostain syystä kovin pahalta) peli on teknisesti aivan huikea taidonnäyte. Animaatiot myös ihan huippuluokkaa. Äänimaailma on myös todella loistava ja parhaista parhaimpien joukkoon kuuluva ääninäyttely takaa että tämä todella tuntuu kun pelaisi elokuvaa.
Itse pelaaminen on perus suojan takana kykkimis ammuskelu johon on ripoteltu pieni annos hiippailua ja surkeita taisteluita nimeämättömäksi jääviä otuksia vastaan joita onneksi on niin vähän että ei ne kokonaisuutta juuri häiritse. Tämä on nimensä mukaisesti elokuva peli, eli siinä on valmis juoni johon ei voi vaikuttaa millään tavalla ja vain seuraat tarinaa ilman mitään valintoja ja tämä takaa sen että uudelleenpeluu arvo ei ole kamalan korkea varmasti monille. Tosin pleikkari näytti että olisin yli 30h siihen kuluttanut joten itse ainakin saanut kohtalaista vastinetta rahoille. Joskus vielä kun olin trophyistä innostunut niin on tullut myös platina hommattua tästä.
Mahtava tarina, hahmot, ääniraita ja Viktoriaaninen Englanti aikakutena/tapahtumapaikkana takaa todella erinomaiset 6-8h mitä tämän parissa kuluu yhdellä läpäisyllä. Pelattavuus ontuu välillä mutta sanoisin että lyhyitä ja harvoja oli ne hetket kun en pelistä nauttinut. lähes 9 vuotta viime pelikerrasta joten taas maistui hyvältä palata tämän pariin.