Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

speed run onnistui. aika vaivaiset:

1h 32min 52s
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Remakella mennään, mutta jossain kohdissa olen vaihtanut klassikolle juuri tarkastaakseni, jospa siitä olisi apua. Edelleen kuitenkin odottelen vinkkejä tuohon edellä mainitsemaani ongelmaan. Taidan tosin mennä googlettamaan, jospa löytyisi suora näppäinkombo, jolla homma pitää hoitaa. Spoilerit vain pelottavat.

EDIT. No niin, selvisihän tuo. BUGI! Classic-versiolla kontrollit toimivat kuten pitääkin, mutta remakella ne bugasivat tuossa kohtaa tai sitten sekoilin pahasti. Voihan tietysti olla, että B:ssä oleva vakio-action muuttuili kesken kaiken, enkä sitä huomannut. Ärsyttää tuollainen.

itse vetäisin remakella koko hommelin ja aivan hyvin toimi kaikissa kohdissa. ei tota vanhaa kärsi katsoa 4:3-suhteen takia, kun jää niin karmaisevat palkit
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Vielä muisti vanhakin suurimman osan puzzleista...
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

itse vetäisin remakella koko hommelin ja aivan hyvin toimi kaikissa kohdissa. ei tota vanhaa kärsi katsoa 4:3-suhteen takia, kun jää niin karmaisevat palkit

Samaa mieltä, Tässä näkymättömässäkin tilanteessa peli toimii, sillä oikeassa yläkulmassa näkyy nostetut esineet ja alakulmassa mitä tapahtuu. Remakella jää tosin mustat reunat peliin (ainakin minulla). Lienee ominaisuus, kun kerran valikko näkyy koko ruudulla?
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Samaa mieltä, Tässä näkymättömässäkin tilanteessa peli toimii, sillä oikeassa yläkulmassa näkyy nostetut esineet ja alakulmassa mitä tapahtuu. Remakella jää tosin mustat reunat peliin (ainakin minulla). Lienee ominaisuus, kun kerran valikko näkyy koko ruudulla?

Ilmeisesti peli ei osaa skaalata mitään ja siinä on taide 480p, 720p ja 1080p-resoilla. Sitten kun pelaa 1360x768 jää ikävät rajat. Noin kuvittelisin, mutta kummallista kyllä että muut pelit eivät sitä ole tehneet.
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

pienet palkitkin katosi melkein kokonaan, kun laittoi samsungista 16:9-suhteen päälle automaattisen skaalauksen sijaan
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Minulla on telkkarissa (Full HD) skaalaus pois päältä, eli se näyttää kuvan sellaisena kuin se HDMI:tä pitkin Boksilta tulee. Sitä paitsi kun kerran valikko näkyy oikein (lue kuten pelintekijät tarkoittivat), miksi peli ei näkyisi? Pitänee kuitenkin vielä tarkastaa nuo asetukset uudelleen.

Huomasin muuten Special Editionin sivuilta, että peli ei itse asiassa ole 1080p vaan 1080i - se tosin on mitätön yksityiskohta tällaisessa pelissä.
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Nyt olisi ylimääräisiä pisteitä tuhlattavana ja harkitsen tämän ostoa. Onko 800 pisteen arvoinen? Koskaan en ole point and click pelejä pelannut, mutta ainakin teema on mielenkiintoinen.
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Menin sitten ostamaan ja vaikuttaa todella mukavalta peliltä. Hienon näköinen, hauskoja juttuja ja aihepiiri on mielenkiintoinen. Nyt tosin pelottaa, että minulla menee siihen noin 20h, koska en ole pelannut tuollaisia pelejä koskaan ja olen niin hölmö etten tajua niitä puzzleja. Apujahan ei käytetä:).

Edit: No nyt olen jo jumissa niissä ensimmäisissä tehtävissä . Ei ole mitään hajua mitä pitäisi tehdä, vinkkeihinkin jo ehdin sortua muttei niistä ollut apua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Oli ihan mukava pelikokemus. Olen pelin joskus muinoin läpäissyt, niin oli suurin piirtein haju miten missäkin tilanteessa edetään mutta mukavasti piti aivoja rassata. Läpäisin pelin ja sorruin vain yhdessä ongelmassa ulkopuoliseen apuun.

Ihan jees olivat nää remake graffat ja äänet. Joskin olisin odottanut Kapteeni Smirkin ääntä toisenlaiseksi ;)

Coustille privaile vaikka jos haluat apua niissä ongelmissa.. vaikka googlekin tietty on olemassa
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

tällaisissa peleissä etenee nopeiten kun keskustelee ja kuuntelee kaikkien hahmojen löpinät, ja tutkii jokaista esinettä minkä kanssa voi jotain tehdä mitä päähahmo sanoo kyseisestä esineestä. Tosin jotkut pulmat vaatii kyl loogista luovuuttakin. Muutama pulma on joissa raavin itsekin päätä et wtf no logic :D
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

Nonniin menihän se läpi ja 11/12 achievementtia tarttui mukaan. Saa nähdä kehtaako tuota speed runia koittaa vai ei, nyt jo pelasin aika nopeaan tahtiin ja mieluummin pelaisi tuo devien kommenttiraita päällä jos tuota nyt heti rupeaa uudestaan vetämään läpi. Tän pelisarjan kohdalla voi kyllä hyvillä mielin todeta että ei se ole vain nostalgiaa, vaan onhan nämä oikeasti aivan törkeän hyviä pelejä. 10/10, jokaisen pelaajan pakko-ostos!

Nyt vaan toivotaan että ensi vuonna saadaan Indiana Jones and the Fate of Atlantiksesta HD-versio... ;-)
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

On nämä kulttuuri tekoja sanon minä. Tippa linssissä heti ensimmäisestä ruudusta. Tuli oma nuoruus niin elävästi mieleen.

Uuden version piirrostyyli oli kauttaaltaan hyvää ja uskollista, muutamaa rumaa ruutua lukuun ottamatta. Tuo uusi manuaalinen ohjaus oli hieman kaksi piippuinen sillä muutamaan kertaan tuli sahattua kahden ruudun välillä.

Että kun olisi hienoa jos tekisivät niistä suosituimmista Lucasartsin seikkailuista uudistetut HD versiot. Tekisi todella mieli pelata Indiana Jonesit ja Maniac Mansionit uusiksi piirretyillä grafiikoilla.
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

Mahtava pelihän käsissä on jälleen, ei siitä pääse mihinkään. Ihan uskomatonta, miten hienosti osataan yhdistää nostalgisuus ja timanttinen tuoreus kokonaisuudeksi, josta tulee vääjäämättä hyvälle tuulelle. Nyt kuulostan viinikriitikolta, mutta ei se mitään.

Kyllähän tästä maksaisi mielellään vaikka tuplat.
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

Yh, vedin nyt peliä "nopeasti" toisella kerralla läpi ja jäin sitten pelinpysäyttäjä bugiin kiinni:

Eli olin nähtävästi skipannut tuon animaation jossa vanhemmat kertovat minulle tuon luuranko tanssin muodossa sen oikean luuranko-ovi kombinaation.
Nuo tanssin sanat olivat kyllä tuolle räkäpaperille kirjoittautuneet mutta nyt LeChuckin linnassa vaikka tuon oikean valitsisikin, heittää se minut "alkuun" siinä silti.
Olen puolituntia noita kokeillut, asentanut pelin uusiksi ja ties mitä, mutta ei auta niin ei auta.
Tuo bugi on siitä vittumainen tosiaan kun olisin nuo saavutukset tokalla pelikerralla halunnut ja sitten kolmannella kerralla olisi voinut rentoutua tekijoiden kommenttien kera.

Joten speed runeissa kannattaa sittenkin olla varovainen mitä skippaa... :mad:
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

Tuli kans yllätyksenä tämä. Latasin sit tällä kertaa pc:lle. Ekan monkey islandin muistin aika hyvin mutta tämä ei kyllä muistunut mieleen amiga ajoista yhtään, oisko tullu vähemmän pelattua tätä. Tosi hieno käännös kuitenkin, ehkä vielä parempi kuin ykkösosan. Todella hienot grafiikat ja tunnelma, aivan huippupeli tuohon hintaan. Olis tosi hienoa tosiaan jos tulis muistakin lucasartsin seikkailupeleistä samanlaisia käännöksiä, aikoinaan tullu niitä amigalla väännettyä ja on tosi hyvät muistot niistä, ekoja pelejä mitä on tullu pelattua. :) Indiana Jonekset ja Zak McKracken olis tosi hienoja käännöksiä myös.
 
Vastaus: The Secret of Monkey Island & LeChuck's Revenge: Special Edition [XBLA]

Minulla iskee nyt myös joku härö bugi, sillä
peli jumittaa täysin tuossa hapon päällä kiikkumis kohdassa, ja skippaaminen saa Boxin kaatumaan.
Mikä eteen?
 
Ylös Bottom