Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Sly Trilogy

Vastaus: The Sly Trilogy

Tuplaa!

Etukäteen näistä peleistä lukiessa sai kuvaa, että aika mielipiteitä jakavia ovat sarjan eri osat. Kakkosta noin puoleen väliin pelattua on selvää, miksi näin on.

Kakkosessa on vaan yksinkertaisesti liikaa sähläämistä ja liian vähän oikeaa pelattavaa. Murray ja Bentley ovat liian isossa roolissa ja Slynkin osuudet ovat isoilta osin huomattavasti heikompaa tavaraa kuin ykkösessä. En jaksa oikeastaan edes pidemmälle pelata, kakkosen nelosepisodiin loppui tämä trilogia omalta osalta.

Sly 1 on todella hyvä peli, kakkonen on keskinkertainen ja kolmonen, mitä nyt olen vähän lukenut, jatkaa liikaa kakkosen "random-poluilla", joten tuskinpa sekään sen ihmeemmin maistuisi.

Teknisesti tämä PS3:lle julkaistu trilogia on kyllä todella onnistunutta jälkeä. Ei tule lainkaan mieleen, että tässä pelaisi PS2-peliä.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Sly 1 on todella hyvä peli, kakkonen on keskinkertainen ja kolmonen, mitä nyt olen vähän lukenut, jatkaa liikaa kakkosen "random-poluilla", joten tuskinpa sekään sen ihmeemmin maistuisi.

Kolmonen juurikin on vielä kaempana ykkösestä kuin kakkonen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Sly Trilogy

Kakkosessa on vaan yksinkertaisesti liikaa sähläämistä ja liian vähän oikeaa pelattavaa. Murray ja Bentley ovat liian isossa roolissa ja Slynkin osuudet ovat isoilta osin huomattavasti heikompaa tavaraa kuin ykkösessä. En jaksa oikeastaan edes pidemmälle pelata, kakkosen nelosepisodiin loppui tämä trilogia omalta osalta.

Sly 1 on todella hyvä peli, kakkonen on keskinkertainen ja kolmonen, mitä nyt olen vähän lukenut, jatkaa liikaa kakkosen "random-poluilla", joten tuskinpa sekään sen ihmeemmin maistuisi.

Teknisesti tämä PS3:lle julkaistu trilogia on kyllä todella onnistunutta jälkeä. Ei tule lainkaan mieleen, että tässä pelaisi PS2-peliä.

Aika mielenkiintoinen mielipide, koska ainakin itse pidän kakkosesta ja kolmosesta enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Toisaalta pitää ottaa huomioon, että pelimekaniikka on todella eri. Ensimmäinen osa oli puhdasta tasohyppelyä, joka toimii aivan mainiosti, kun taas toisessa ja kolmannessa osassa tasohyppelyyn on yhdistetty openworld, taskuista varastaminen ja suora tappelu. Tämä monimuotoinen pelimekaniikka iskee itseeni ainakin paremmin kuin puhdas tasoloikka, mutta nämä ovat niitä makuasioita. Ja oma mielipiteeni ei ole vuoden 2004 jälkeen muuttunut eli Sly 2 on mielestäni paras peli kautta aikojen, ovat muut mitä mitä mieltä tahansa.

Ja tuohon, että nämä pelit näyttävät hyvältä PS3:llakin, löytyy selvä syy: Pelin grafiikat ovat juurikin tuollaiset sarjakuvamaiset ja värit pehmeät. Tämä tekee pelistä ns. iättömän. Jos tätä Sly collectionia vertaa esim. uuden Medal of Honorin mukana tulleeseen Medal of honor: frontlinen uudelleenjulkaisuun ero on selvä. Sly collectionissa ei vanhat graffat pistä silmään, mutta frontlineä ei melkein pystynyt edes pelaamaan huonojen grafiikoiden takia.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Aika mielenkiintoinen mielipide, koska ainakin itse pidän kakkosesta ja kolmosesta enemmän kuin ensimmäisestä osasta.

Juu siis mitä nyt olen lukenut, niin aika tasaisesti jakautuu nuo mielipiteet sarjan osien laadusta. Toiset pitävät ykkösestä, jotkut pitävät kakkosta ylivoimaisesti parhaana. Kolmonen taitaa olla selvästi eniten väliinputoaja. Ja toisaalta löytyy näitä, jotka pitävät sarjan jokaisesta osasta todella paljon ja sitten taas niitä, jotka pitävät vain ykkösestä tai niitä, jotka pitävät ykköstä liian yksinkertaisena. :D

Itse uskoin etukäteen, että pitäisin jatko-osistakin paljon, mahdollisesti jopa enemmän, mutta toisin kävi.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Korjaus: ..jatko-osAsta. Käsittääkseni et ehtinyt kolmosen kimppuun... ;)

Kyllä se menee melkein niin, että jos ei pidä kakkosesta ei kyllä pidä kolmosestakaan. Paitsi jos jonkun mielipide on sillä tavalla, että pitää kolmosta kakkosta parempana mitä kyllä ihmettelen suuresti. Toinen ja kolmas osa on kuitenkin aika samanlaiset, vaikka kolmosessa on enemmän erillaisia pelimekaniikkoja mutta ei pulloja yms.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Kyllä se menee melkein niin, että jos ei pidä kakkosesta ei kyllä pidä kolmosestakaan. Paitsi jos jonkun mielipide on sillä tavalla, että pitää kolmosta kakkosta parempana mitä kyllä ihmettelen suuresti. Toinen ja kolmas osa on kuitenkin aika samanlaiset, vaikka kolmosessa on enemmän erillaisia pelimekaniikkoja mutta ei pulloja yms.
Kieltämättä jos ei kakkonen iske niin kolmonen vielä vähän huonompaan suuntaan kokemusta vie. Ykkösen viaksi voi laskea lähinnä lyhyen keston kun taas kakkosen epämukavista uudistuksistaan huolimatta luulisi olevan sarjaa parhaimmillaan. Kolmonen tosiaan keskittyy enemmän niihin "monipuolisiin" minipeleihin, joita jo kakkosesta löytyi ja sikäli koko homma on kärsinyt pienestä laskusuhdanteesta. Toisaalta kun vain Ratchet & Clank jaksaa enää koko genreä nykypäivänä pitää yllä, ei pidä valittaa. Jos se Sly 4 tosiaan on kehitteillä, ei auta kuin toivoa sen osumista johonkin ykkösen ja kakkosen välimaastoon.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Tulipahan tämä hankittua, iteltä oli Slyt menny PS2 aikakaudella ohi, vaikka crash bandicootteja, Jakkeja yms tuli paljon pelailtua.

Ykkönen oli ihan jees, grafiikka tosiaan hyvin kestänyt iän myötä, ei häirinnyt yhtään, mutta pelimekaniikalta oli vähän vanhahtava, mutta ihan hyvää viihdettä kuitenkin, aika nopeasti sen läpi pelasi. Kakkosta olen nyt pari episodia pelannut ja tosi hyvä kyllä, pidän enemmän kuin ykkösestä tämä on jo pelimekaniikaltaankin vähän kehittyneempi, eikä haittaa yhtään vaikka joutuu vähän ravailla vaihtamassa hahmoa, kiva että voi pelata muillakin kuin Slylla.

Pitää kyllä suositella kaikille genren ystäville vaikkei olisikaan ennen tutustunut sarjaan, mulle ainakin tippui hyvin.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Storeen tullu tää sly trilogy 24.95€

Ja preview videosta päätellen laatu dubbaus.

On jotenki onnistunu kusemaan ton videon.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Ykkösosa tuli eilen pelattua loppuun. Laatu tasohyppelyä, jota viimeksi olen itse saanut maistaa PS1:lla, monet toki tämän ja muiden sarjojen parissa PS2:llakin. Sly1:ssa ei tainnut olla suomenkieltä ainakaan itsellä mutta ihan hyvin se tuollakin hoitui. Nuorempana nämä menivät kyllä helpommin läpi, nyt tuntui välillä vaikeustaso kuin Demon's Soulsissa parhaimmillaan :D Mutta loppujen lopuksi kaikki kentät meni läpi ja platinakin tuli pelin läpäisyn jälkeen kun ainoastaan kahdesta kentästä kävin hakemassa puuttuvat esineet.

Toista osaa nyt aloitettu, suomenkielinen dubbaus mukana joka tuo mukanaan tiettyä hauskuutta (ja osalle pelaajakunnasta vitsitkin aukeavat paremmin tai ovat jopa hauskempia) ja on ihan laadukkaasti kyllä tehty tuo puhepuoli. Itse peli (jota olen n. 8% suorittanut) on ykkösosasta muuttunut jonkin verran, vähän enemmän vapaata liikkumista ja muitakin uudistuksia. Tykkäsi sitten ensimmäinen perinteisestä tai tästä hieman avarammasta liikkumisesta niin vaihtelua se ainakin tuo.

Hyviä pelejä kaikki nämä mitkä tuli missattua aikoinaan PS2:lla. Kolmatta osaa en ole vielä testannut mutta pelille voi helposti antaa neljä tähdetä viidestä, miksei tasoloikkafanien keskuudessa sen täyden viisikin.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Ykkösosa tuli eilen pelattua loppuun. Laatu tasohyppelyä, jota viimeksi olen itse saanut maistaa PS1:lla, monet toki tämän ja muiden sarjojen parissa PS2:llakin. Sly1:ssa ei tainnut olla suomenkieltä ainakaan itsellä mutta ihan hyvin se tuollakin hoitui.

Itselle tuli juuri ostettua toi ykkönen storesta, olihan siinä sentään englannin kieliset tekstitykset? :D
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Saako tätä peliä ihan vaikka Anttilasta, Prismasta tai Tarjoustalosta.
Tekee niin pirusti mieli pelata, eikä VPD'stä saa, enkä Ahvenanmaalta viitsi tilata.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Saako tätä peliä ihan vaikka Anttilasta, Prismasta tai Tarjoustalosta.
Kyllä, ja löytyy ladattavassa muodossa PlayStation Storestakin joko yksittäisinä peleinä tai yhtenä pakettina.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Siellä storessa on vissiinkin vain se englanninkielinen?
Eiköhän se ole ihan samaa kamaa kuin BD-levylläkin, eli Sly 2/3 on lokalisoitu suomeksi. Ykköstä ei ole koskaan kotimaisella ollutkaan.
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Sain joululahjaks ton moven ni huvikseen testasin niitä move minipelejä. Oli kyllä ihan täyttä kuraa jokainen minipeli mutta kiitos 100% trophyistä, joiden suorittamiseen meni yhteensä n. 5minuuttia :D Kaippa nuo trophyt on vaikeustasoltaan tarkoitettu n5vuotiaallw. Noh, 2 helppoo kulta trofeeta, ei pidä valittaa :D
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Sain joululahjaks ton moven ni huvikseen testasin niitä move minipelejä. Oli kyllä ihan täyttä kuraa jokainen minipeli mutta kiitos 100% trophyistä, joiden suorittamiseen meni yhteensä n. 5minuuttia :D Kaippa nuo trophyt on vaikeustasoltaan tarkoitettu n5vuotiaallw. Noh, 2 helppoo kulta trofeeta, ei pidä valittaa :D
Täyttä kuraa noi minipelit oli, mutta kyllä 100% trophy saalis kelpaa aina. Mun mielestä noi kaikki kahdeksan trophya olisi voinut olla pronssitasoa.
Tässä vinkki niille, joilla ei ole Movea ja ei tiedä tätä juttua: Minipelejä voi pelata myös tavallisella ohjaimella. :rolleyes:
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Täyttä kuraa noi minipelit oli, mutta kyllä 100% trophy saalis kelpaa aina. Mun mielestä noi kaikki kahdeksan trophya olisi voinut olla pronssitasoa.
Tässä vinkki niille, joilla ei ole Movea ja ei tiedä tätä juttua: Minipelejä voi pelata myös tavallisella ohjaimella. :rolleyes:

Ite vedin noi minipeli trophyt noin 5-10min. ja pelasin ne ihan normi ohjaimella :). Sly 4 sais kyllä tulla jo :(
 
Vastaus: The Sly Trilogy

Vihdoinkin itse pääsen kokemaan Sly Cooperin seikkailut, kun Storeen tipahti ensin ensimmäinen osa Plussalaisille ilmaiseksi ja sitten vähän myöhemmin tuli halvennukseen koko trilogia johonkin kympin pintaan. Jotenkin jäi pelaamatta aikoinaan PS2'lla näitä, mutta nyt on virhettä korjattu ahkerasti.

Selvästi huomaan olevan ainakin tällä hetkellä samalla aaltopituudella Cyrus1 kanssa. Ensimmäinen osa oli täyttä rautaa ja vaikka peli olikin ehkä hieman lyhyt, niin se sopi hyvin tuohon tasoloikkamenoon. Mukavan rentouttavaa ja itse tarinakin oli melko antoisa. Ihmeellisiä bugeja tai muita ongelmia en pelissä paljoa huomannu, vaikka jossain kentässä taisi tuollainen koukkuhyppy tuntua melko mahdottomalta toteuttaa. Kaikinpuolin loistava kokemus.

Sitten ajattelin jatkaa samalla linjalla, mutta huomasinkin pienoiseksi pettymykseksi, että toinen osa olikin enemmän openworld -tyylinen ratkaisu kuin ykkösen mukavan letkeä tasoloikka. Aluksi kuitenkaan ei se menoa haitannut ja kaikki uudet asia otettiin mukavasti vastaan. Varastelu varsinkin oli/on melkoisen mukavaa touhua. Kuitekin pelin edetessä ja taitaa olla juurinkin tuossa Cyrus1'n neljännessä chapterissa, alkaa seinä tulemaan vastaan. Jotekin peli tuntuu puuduttavan tehtävillään eikä onnistuminekaan tuota sellaista uutta jatkamisen tarmoa. Vaikka peli ei ole vaikea, niin silti välillä tuntuu turhauttava aika paljon. Myös Bentlyn ja Murrayn suurempi rooli välilä ottaa pannuun. Eli pienin sessioin kyllä peli menee eteenpäin, mutta ykkösen kaltaista "lisää, lisää" -maratoonifiilistä tästä ei kyllä ilman pahoinvointia saa.

En tiedä oliko ensimmäisessä osassa samanlaista bugia, mutta aika usein kamera jää jumiin ahtaissa paikoissa. Välillä ukko hiihtää jo kaukana, kun kameramiehen hartiat on jäänyt tunneliin kiinni. Varsinkin yhdessä crypt -tehtävässä tämä oli melkoinen hazardoz, kun Bentlyn sai siirtää melkein tappokoneisiin, ennen kuin pääsin taas ohjaamaan oikealta etäisyydeltä.

Huolestuttavia viestejä kyllä tuossa, että kolmasosa tulee olemaan vielä enemmän.. noh, ei innostava kuin kakkonen. Se nähdään sitten, mutta kun kerran peliä on jo pitkään haluttu pelata, niin se pelataan vaikka väkisin. Voi olla että mieleni muuttaa kakkososan loppupuoli. Tuskin, mutta voihan sitä aina haaveilla. :)
 
Ylös Bottom