Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Walking Dead

Vastaus: The Walking Dead

Tänään pitäisi katsoa neljäs jakso ja aloin tässä vain miettimään, että miksi kaikki ihmiset muuttuivat Zombeiksi? ( Ei tota vissiin missään aikaisemmassa jaksossa ole mainittu) Sarjakuvia en ole lukenut joten ei ole mitään hajua mainitaanko niissä syytä. Joten jos joku tietää niin voisi vaikka laittaa spoilereihin vastauksen.
 
Vastaus: The Walking Dead

Ainakin yksi aiemmin epäilyksiä aiheuttanut huoli poistettiin tässä jaksossa, hyvä niin. Tv-sarja ottaa kyllä positiivisella tavalla vapauksia lehtiversioonsa nähden, joten katsominen on saman aikaan tuttua, mutta myös freesiä. Saapahan nähdä mitä viimeiset kaksi jaksoa tuo tullessaan.

Toisen survivor-groupin esittely oli hyvä lisä, mutta toteutus mielestäni jäi hivenen vajaaksi. Jotenkin kaikki lauksesi (ja oikeastaan etenikin) vain liian äkkiä, ettei yhden jakson aikana kunnollista tunnelmaa saatu tähän ladattua. Tosin hivenen jäin ihmettelemään myös Grimesin mennään-aseet-ladattuina-kaikkien-keskelle päätöstäkin, minkä vuoksi loppuratkaisu ehkä olikin hivenen laimea "pelastus". Ymmärrän kyllä syyt, mutta taktiikka jäi ontumaan juuri perheensä löytäneeltä mieheltä, joka oli yllättävän innokas heittämään veivinsä (ja muidenkin) pelkästään bluffin katsomiseksi.

Tänään pitäisi katsoa neljäs jakso ja aloin tässä vain miettimään, että miksi kaikki ihmiset muuttuivat Zombeiksi? ( Ei tota vissiin missään aikaisemmassa jaksossa ole mainittu) Sarjakuvia en ole lukenut joten ei ole mitään hajua mainitaanko niissä syytä. Joten jos joku tietää niin voisi vaikka laittaa spoilereihin vastauksen.

Ei ole mainittu (vielä?) sarjakuvassakaan.

Luinpa tuossa toissa yönä lehdet 49 -78, ts. kaikki tähän asti ilmestyneet, ja täytyy sanoa, ettei tuon sarjakuvankaan tahti ole kyllä yhtään hidastunut. Täytyy vain nostaa Kirkmanille hattua ideoistaan, vaikkei aina mitään omaperäisimpiä olekaan. Karaktääritutkielmana Walking Dead on kyllä erinomainen.
 
Vastaus: The Walking Dead

Toisen survivor-groupin esittely oli hyvä lisä, mutta toteutus mielestäni jäi hivenen vajaaksi. Jotenkin kaikki lauksesi (ja oikeastaan etenikin) vain liian äkkiä, ettei yhden jakson aikana kunnollista tunnelmaa saatu tähän ladattua. Tosin hivenen jäin ihmettelemään myös Grimesin mennään-aseet-ladattuina-kaikkien-keskelle päätöstäkin, minkä vuoksi loppuratkaisu ehkä olikin hivenen laimea "pelastus". Ymmärrän kyllä syyt, mutta taktiikka jäi ontumaan juuri perheensä löytäneeltä mieheltä, joka oli yllättävän innokas heittämään veivinsä (ja muidenkin) pelkästään bluffin katsomiseksi.
en ny tiedä tarviiko tän spoilerissa olla mut laitetaa kuitenkin.
veikkaan että tuolla grimesin mennään-aseet-ladattuina-kaikkien-keskelle päätöksellä luodaan tässä tv-sarjassa hahmolle sitä räväkkää luonnetta mitä sarjakuvassakin on. vasta pähkäilin että onko tuosta näyttelijästä niinkin uskottavan räväkkiin suorituksiin mitä sarjakuvassa nähdään.
 
Vastaus: The Walking Dead

en ny tiedä tarviiko tän spoilerissa olla mut laitetaa kuitenkin.
veikkaan että tuolla grimesin mennään-aseet-ladattuina-kaikkien-keskelle päätöksellä luodaan tässä tv-sarjassa hahmolle sitä räväkkää luonnetta mitä sarjakuvassakin on. vasta pähkäilin että onko tuosta näyttelijästä niinkin uskottavan räväkkiin suorituksiin mitä sarjakuvassa nähdään.

En itse vain äkkiseltään muista sarjakuvassakaan yhtään tuon kaltaista suunnitelmaa mieheltä. Kyllähän Grimes sarjiksessa asettuu aina itse tähtäimen eteen, paikoin tyhmän rohkeastikin, mutta yleensä siellä on ollut ne muut tarvittavat jantterit suojaamassa piilossa ja tekemässä tilanteesta "no jos ammut minut, niin kuolette kaikki"-tyylisen, eikä nyt jaksossa nähty "no jos ammutte meidät, niin that's it". Eka miitillähän Grimes nimenomaan hoiti asian järkevästi, toka kerralla ei niinkään.
 
Vastaus: The Walking Dead

Sarjaa en ole vielä nähnyt, kunhan tulee Suomi tv:stä sitten joskus, tai, no, katellaan..
Trailerin joskus syksyllä katoin ja erittäin asialliseltahan se näytti.

Itselle tuli just eilen UK:sta Walking Dead Compendium (1-48) kirja, ja kun pari kymmentä sivua lueskelin niin hyvältähän toi kirjakin vaikuttaa.

TV-sarjalle on annettu jo lupa 2 kauteen. :)
 
Vastaus: The Walking Dead

Mistäs tilasit tuon kirjan ja paljonko kustanti, pitäisi itsekin hankkia kun jäänyt välistä :)
 
Vastaus: The Walking Dead

Jeps, itse olen seuraillut tiiviisti sarjaa ja kytännyt torrentteja jaksoista. Sarjakuvaa en ole lukenut, mutta kyllä tämä silti iskee ihan täysillä. 4-jakso oli mahtava etenkin kun mukaan saatiin perinteisempää ihmisten tai ihmisryhmien välisiä konflikteja kuten hyviin zombieleffoihin ja -sarjoihin kuuluu.

Näyttelijöihin olen tyytyväinen, vaikka en alkuperäisiin hahmoihin voi verrata. Ainoa poikkeus on se Paossa vankilahoitsua näytellyt nainen, joka ottaa päähän ihan sama mitä tekee tai missä näyttelee. :rolleyes:

Muuten Dexterin ohella syksyn parhainta tv-satoa.
 
Vastaus: The Walking Dead

Kaverilta kesällä vihjeen saaneena katselin silloin trailerin kun ilmestyi ja sen perusteella jäin innolla odottamaan sarjan alkamista. Nyt on kaikki 4 jaksoa katsottu heti ilmestymisen jälkeen (lähetetään muistaakseni jenkkilässä su-ma välisenä yönä Suomen aikaa) ja on kyllä koukuttanut kevyesti. :D

Aika vähän tulee sarjoja katsottua, mutta tämä on ainakin 4 ensimmäisen jakson verran pitänyt todella tiiviisti otteessan. Odotan innolla lisää. :)
 
Vastaus: The Walking Dead

Näyttelijöihin olen tyytyväinen, vaikka en alkuperäisiin hahmoihin voi verrata. Ainoa poikkeus on se Paossa vankilahoitsua näytellyt nainen, joka ottaa päähän ihan sama mitä tekee tai missä näyttelee. :rolleyes:.

Itsekkin on kyllä allerkirjoitettava tämä. Toisaalta se ei minua haittaa, koska minua tämä hahmo ärsyttää sarjakuvassakin erittäin paljon :D eli täydellinen valinta. Yleensä ottaen tuntuu ainakin vielä että tutut hahmot ovat saaneet oikeanlaisen ulkonäön ja sopivan persoona, erityisesti miellyttää Glenn joka on minusta kaikkein uskollisen sarjakuvan Glenn:lle.
 
Vastaus: The Walking Dead

Pikku hiljaa ensimmäinen kausi lähenee loppua, nyt on toiseksi viimeinen jakso katsottu läpi. Ensimmäinen reaktoi oli paljon kiroilua, ensimmäisenä oli zombie muutoksen järkyttävä hitaus. Erityisesti
Amyn muuttuminen.
Toisena oli koko Shanen ja Rickin suhteen kehittyminen, joka tuntui menevän eka sarjakuvan suuntaan, mutta sitten käänsi ympäriinsä, tosin vielä on jakso jäljellä.. Kolmantena jakson yleinen hitaus, jonka seurauksena jakson kiinnostavin anti meni ohi vilauksena. Tämä kiinnostavin anti oli lopun tapahtumat ->

CDC:n lisääminen hommaan mukaan tässä vaiheessa oli aika erikoista ja paikka esiteltiin kiinnostavasti. Varsinkin ensimmäiset kuvat paikasta ja Noah Emmerich:n näyttelemän lääkäri/tohtori/tutkija ja erityisesti nauratti hänen kommentti "I think tomorrow I'm going to blow my brains out..." :D Yleensä ottaen tämä tuli täysin puun takaa. Ja tätä kyllä odotan miten asia jatkuu seuraavalla viikolla.
 
Vastaus: The Walking Dead

Pikku hiljaa ensimmäinen kausi lähenee loppua, nyt on toiseksi viimeinen jakso katsottu läpi. Ensimmäinen reaktoi oli paljon kiroilua, ensimmäisenä oli zombie muutoksen järkyttävä hitaus. Erityisesti
Amyn muuttuminen.

Sarjakuvassahan on kanssa eri nopeuksisia muuntumisia. Jotkut menevät sekunnissa, joillakin kestää pidempään. Tai jostain syystä minulla on ainakin tällainen mielikuva. Itse olin ainakain mieltynyt spoilerissa olevan tapauksen kuvaukseen, sillä hommasta ei tehty perinteistä kauhuleffasäikäytysmomenttia, jota pelkäsin (negatiivisessa mielessä) koko ajan.

Toisena oli koko Shanen ja Rickin suhteen kehittyminen, joka tuntui menevän eka sarjakuvan suuntaan, mutta sitten käänsi ympäriinsä, tosin vielä on jakso jäljellä.. Kolmantena jakson yleinen hitaus, jonka seurauksena jakson kiinnostavin anti meni ohi vilauksena. Tämä kiinnostavin anti oli lopun tapahtumat ->

Eihän tuossa ole mihinkään käännytty. Rickin ja Shanen välinen jännite on edelleen tallella, sarjakuvasta vain taas hivenen poikettiin. Metsäkohtaus Dalen mukana olon kera oli onnistunut. Lopullinen myöntymisen syynä Rickin suunnitelmaan saattoi olla montakin syytä ja epäilen, ettei tämä "kolmiodraama" ole nähnyt vielä loppua.

Mutta kolmanteen pointtiin yhdyn. Oikeastaan nyt tuli ensimmäinen keskinkertainen jakso, jossa tunnelmaa ei onnistuttu ylläpitämään kuin pätkittäin. Monta hienoa kohtausta, mutta jotenkin kaikki oli vain hivenen väljähtänyttä, eikä temmannut samalla tavalla mukaan kuin aiemmat kaudet. En osaa oikein selittää miksi. Jakson lopetus nosti tosin mielenkiinnon, joskin saa nähdä mihin suuntaan siitä lähdetään.

CDC:n lisääminen hommaan mukaan tässä vaiheessa oli aika erikoista ja paikka esiteltiin kiinnostavasti. Varsinkin ensimmäiset kuvat paikasta ja Noah Emmerich:n näyttelemän lääkäri/tohtori/tutkija ja erityisesti nauratti hänen kommentti "I think tomorrow I'm going to blow my brains out..." :D Yleensä ottaen tämä tuli täysin puun takaa. Ja tätä kyllä odotan miten asia jatkuu seuraavalla viikolla.

Tähän ei sen enempää kommenttia kuin se, että tv-sarja antoi ainakin vihjeen siitä, miten epidemia sai alkunsa. Tai vaihtoehtoisesti Wildfire on vain parannuskeinon löytämiseen varten tehty proju, jää nähtäväksi. Jotenkin olisin odottanut tätä alustusta kuitenkin vasta seuraavan jakson alkuun, sillä kuvaustapa oli hyvin starttimainen. Toimi tosin näinkin.

Tavallaan olisi ollut mielenkiintoista nähdä tuon pätkän jälkeen porukan saapuminen autioon paikkaan, jossa yhdessä nurkassa olisi maannut Emmerich päähänsä ampuneena.
 
Vastaus: The Walking Dead

Laitetaan varmuuden vuoksi spoilertageihin:
Sanokaapa, mistä tuo Wildfire-nimi tulee? Muistan ainakin Day of the Deadissä, remakessa ainakin vanhasta en ole varma, olleen samanniminen projekti. Onko tässä kyse esim. kunnianosoituksesta Romeron leffoja kohtaan?
 
Vastaus: The Walking Dead

Laitetaan varmuuden vuoksi spoilertageihin:
Sanokaapa, mistä tuo Wildfire-nimi tulee? Muistan ainakin Day of the Deadissä, remakessa ainakin vanhasta en ole varma, olleen samanniminen projekti. Onko tässä kyse esim. kunnianosoituksesta Romeron leffoja kohtaan?

Tokkopa tuohon yksiselittäistä vastausta on antaa. Kunnianosoitus Romeroa kohtaan on aivan varma, mutta Wildfire-nimen suhteen kyseessä on luultavasti metafora. Wildfirehän on suomeksi metsäpalo, joka on useimmiten kontrolloimaton, laajaa tuhoa (elävälle=luonnolle) aiheuttava, helposti leviävä jne -- vähän kuten zombioutbreakin.
 
Vastaus: The Walking Dead

Sarjakuvassahan on kanssa eri nopeuksisia muuntumisia. Jotkut menevät sekunnissa, joillakin kestää pidempään. Tai jostain syystä minulla on ainakin tällainen mielikuva. Itse olin ainakain mieltynyt spoilerissa olevan tapauksen kuvaukseen, sillä hommasta ei tehty perinteistä kauhuleffasäikäytysmomenttia, jota pelkäsin (negatiivisessa mielessä) koko ajan.

Itsekkin periaattessa allekirjoitan tuon ettei käytetty sitä perinteistä kauhuleffasäikäytystä, toisaalta olisin kaivannut ehkä jollakin tavalla väkivaltaisempaa päälle käymistä. Muuntumisesta olin saanut sellaisen käsityksen että kuolleet muuttuu melkein heti, jos on kuollut zombien kuolemaan ja hitaampi jos on kuollut "luonnollisesti". Sitten puremisen kohteeksi joutunut muuttuu vähän miten sattuu, jos henkiin jää.



Eihän tuossa ole mihinkään käännytty. Rickin ja Shanen välinen jännite on edelleen tallella, sarjakuvasta vain taas hivenen poikettiin.

Ymmärrän mitä haet takaa, mutta silti itsestäni tuntuu että tunnelma on jotenkin väärä. Toisaalta voi olla että otan tämän poikkeuman liian rankasti :D.



Tavallaan olisi ollut mielenkiintoista nähdä tuon pätkän jälkeen porukan saapuminen autioon paikkaan, jossa yhdessä nurkassa olisi maannut Emmerich päähänsä ampuneena.

Itselläkin oli kyllä tämä ensimmäisenä mielessä, mukava kuitenkin että Emmerich:iä näkyy vielä lisää. Itse veikkaisin projektia parannuskeinon ettimiseen, mutta se selviää varmasti seuraavalla viikolla.
 
Vastaus: The Walking Dead

Omasta mielestä menee aivan liikaa pois sarjakuvan suunnasta. Jos pitää käyttää samoja hahmoja miksi mennä muutamaan tarinaa näin selkeästi? Jos ei sarjista olisi lukenut (moneeeeeeen kertaan) ei tuo haittaisi, mutta nyt vaan lähinnä harmittaa :(
 
Vastaus: The Walking Dead

On kyllä huippu sarja, itse ainakin olen pitänyt, viimeisin (5 jakso) ollut kyllä valitettavasti huonoin tähän mennessä :(
 
Vastaus: The Walking Dead

Ujommille jotka eivät ulkomailta 'uskalla' tilailla niin hyvä tuokin, tosin Suomen hinnat on mitä on.
Tuolta Bookysta eli Suomesta 54e posteineen, UK:sta ~36e postikuluineen.

Tolla hinta erolla saa esim. Romeron Survival of the Deadin Blu-Raynä kellä genren fanilla sitä jo ei ole. ;)

MISTÄ?
 
Ylös Bottom