Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Seurasin pleikkarin kautta illan mittaan useita striimejä ja päätös vain vahvistui. Tässä on ihan sitä samaa vikaa kuin Dragon Agessa, eli pitkiä keskusteluja toisensa perään. Näissä pysyy mukana jonkin matkaa, väistämättä kuitenkin jossain vaiheessa huomaa vähät välittävänsä ja tekee valintoja heikoin perustein. Lopulta sitoutuminen hahmoon ja tarinaan on sitä luokkaa ettei jäljelle jää muu kuin päätön samoilu ja sivullisten pieksentä. Kun valinnat ovat lopullisia ja kostautuvat myöhemmin, ei pidemmälle kannata juuri jatkaa.

Syytän tästä puuttuvaa lokalisointia. Olisi ollut ostopäätöksen sinetöivä palvelus pelaajien suuntaan. Aivan kuten se on muualla Euroopassa. Täytyy lähettää puolalaisille aiheesta postia.

Lähde: http://forums.cdprojektred.com/threads/35388-The-Witcher-3-Wild-Hunt-Language-availability
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Parempi varmaan, kun ei sanoisi oikein mitään...Mutta se valintojen tekeminen ja pelihahmoon samaistuminenhan on aikalailla se pääasia näissä tarinavetoisissa roolipeleissä! Nimenomaan se hahmosta välittäminen...Jos se dialogi, valinnat ja hahmon kehittäminen sitä kautta ei kiinnosta, niin on väärän pelityypin parissa!

Ja tuosta lokalisoinnista täytyy edelleen avautua sen verran, että johan siinä on vähän syytä katsoa peiliin, jos ei nykymaailmassa pysty tai jaksa videopelin tarinaa seurata, ellei sitä ole valmiiksi pureskeltu ja tarjota suomitekstein ruutuun...Kyllä jokaisen aikuisen ja itseään "vakavasti otettavana pelaajana" pitävän täytyy sen verran englantia osata!
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Lokalisointi on itsestään selvyys muualla. Pelien striimit tuovat sen hyvin esille. Kannattaa käydä Oy Suomi Ab:n ulkopuolella ja huomata tämä. Tosin kyllähän täälläkin elokuvat ja tv-sarjat saavat vähintään sen tekstityksen. Kuinka iso prosentti yleisöä katoaisi kanavilta niiden puuttuessa? Huomattava. Tätä ei peliteollisuus aina ymmärrä. Paras on äänestää silloin lompakolla.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Tämä lokalisointilevy aina jumittaa ketjuja suotta, joten olkaa hyvät ja jatkakaa aiheesta sen omassa ketjussaan.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Parempi varmaan, kun ei sanoisi oikein mitään...Mutta se valintojen tekeminen ja pelihahmoon samaistuminenhan on aikalailla se pääasia näissä tarinavetoisissa roolipeleissä! Nimenomaan se hahmosta välittäminen...Jos se dialogi, valinnat ja hahmon kehittäminen sitä kautta ei kiinnosta, niin on väärän pelityypin parissa!

Ja tuosta lokalisoinnista täytyy edelleen avautua sen verran, että johan siinä on vähän syytä katsoa peiliin, jos ei nykymaailmassa pysty tai jaksa videopelin tarinaa seurata, ellei sitä ole valmiiksi pureskeltu ja tarjota suomitekstein ruutuun...Kyllä jokaisen aikuisen ja itseään "vakavasti otettavana pelaajana" pitävän täytyy sen verran englantia osata!

No tässä tuliki sanottua kaikki mitä olisin itse kirjottanut, ehkä tähään mennessä mun mielestä typerin syy jättä ehkä yksi vuoden odotetuimpia pelejä ostamatta vain sen takia että ruudussa ei ole niitä suomitekstejä jossa tosiaan lukee "ava ovi" "lyö miekalla". Roolipelien idea kun tosiaan on juuri se että itse tutkit ja etsit ja koet sen tarinan, mikäli ei siihen kykene... nii noh, kaikkihan tuli jo mainiosti tässä lainatussa viestissä esille. Olen samaa mieltä että kyllä luulisi aikuisen ihmisen, pelien suurkuluttajana hallitsevan sen verran edes sitä rallienglantia että pysyy pelien juonessa mukana. Pelit kun harvoin tai oikeestaan koskaan ole mitään Dostojevskin romaaneja.

Edit, ylempänä tt2k jo ehtii ennen mua, joten viestin voi mun puolesta vaikka poistaa, ettei tosiaan jää junnaa tästä aiheesta.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Tosin kyllähän täälläkin elokuvat ja tv-sarjat saavat vähintään sen tekstityksen.

Mennään taas ohi ketjun aiheen, mutta mennään vaan. Edelleenkin, kuten aikaisemmin olen jo sanonut, Witcher 3 tarjoaa keski-eurooppalaisia kielivalintoja varmasti sen takia, että alueet ovat lähellä Puolaa ja "sukulaiskieliä", mitä suomen kieli taas ei puolalaisille ole. Sama kohtalo on myös norjan kielen ja ruotsin kielen kanssa tämän pelin osalta...On myös yleistä tietoa, että Suomi on yksi maailman parhaimpia koulutuksia tarjoava maa, joten olettaa sopii, että K18 pelin kohderyhmä ymmärtää englantia...

Mitä taas tulee elokuviin ja tv-sarjoihin, niin niiden tekstittäminen on huomattavasti helpompi urakka kuin tuon kokoisen pelin. Lisäksi käsitykseni mukaan elokuvien ja tv-sarjojen tekstitys ja käännöstyö hoidetaan Suomessa kääntäjien toimesta, kun taas pelien tekstityksen hoitaa pelin kehittävä studio tai jokin sen alihankkija, joten kyseessä on kuitenkin hieman eri asia. CD Project Red on kuitenkin sen verran pieni studio, ettei sillä varmaankaan ole millään resursseja hankkia kääntäjää jokaiselle kielelle.

Olisi muuten omalla kohdalla jäänyt aika moni kiinnostava peli pelaamatta ja erityisesti moni kiinnostava romaani lukematta, jos vain odottaisin kädet ristissä, että joku nyt jaksaisi kääntää kaikki juuri minua kiinnostavat kirjat suomeksi tai tekstittää kaikki juuri minua kiinnostavat pelit suomeksi.

Edit: Ja joo, saa tämä keskustelu nyt olla myös minun puolestani tässä, ainakin tässä ketjussa. Jatketaan muualla, jos halukkaita on.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

http://www.twitch.tv/ign Witcher 3:sta livenä
Pc version koodi on ulkona?
Olisi hyvä jos tämän myötä pääsisi peli testaaajat tekemään Witcheristä benchmarkkeja ennen julkaisua, niin ei tarvitse PC pelaajien hommata peliä sikaa säkissä (puhutaan sellaisista pelaajista joilla vaikkapa PC rauta alkaa olla vanhenemassa ja on epävarmuutta miten hyvin oma PC vetää Witcher 3:sta)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Lähinnä tarkoitinkin, mikä on se vähimmäisvaatimus open worldiksi. Eli GTA ja Skyrim ovat selkeitä open worldejä, mutta millainen on sinun mielestäsi open worldin määritelmä. Eli onko se tuo "lataustauottomuus"?

Hyvä kysymys.

Minulle sitä on vapaa liikkuminen ja mahdollisuus suorittaa tehtäviä haluamassaan järjestyksessä. Useimmissa open world peleissähän on silti pääquest joka sisältää sen pakollisen juonen pelin "läpipeluuseen".

DA:I ei täysin täytä tuota vapaan liikkuvuuden määritelmää, koska alueet ovat rajattuja mutta kyllä se silti hyvin lähellä avoimen maailman peliä on.

Ehkäpä tuolle löytyy jostain ihan virallinenkin (TM) määritelmä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

http://www.twitch.tv/ign Witcher 3:sta livenä
Pc version koodi on ulkona?
Olisi hyvä jos tämän myötä pääsisi peli testaaajat tekemään Witcheristä benchmarkkeja ennen julkaisua, niin ei tarvitse PC pelaajien hommata peliä sikaa säkissä (puhutaan sellaisista pelaajista joilla vaikkapa PC rauta alkaa olla vanhenemassa ja on epävarmuutta miten hyvin oma PC vetää Witcher 3:sta)

PC day 1 patchi muistaakseni valmistuu vasta lähempänä 19 päivää joten sitä ennen tuskin saadaan mitään testejä PC versiosta. Sen takia myöskään PC versiosta ei ole arvosteluita.
 
The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Kun kerran normiversionkin ostajat saavat 16 ilmaista DLCtä, niin mitä tuo expansion pack / season passin hankkiminen hyödyttää?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Kun kerran normiversionkin ostajat saavat 16 ilmaista DLCtä, niin mitä tuo expansion pack / season passin hankkiminen hyödyntää?
Sieltä on tulossa maksullisia tarinalisäreitä. Nämä ilmaiset on tyyliin jotain kustomisaatiojuttuja.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Kun kerran normiversionkin ostajat saavat 16 ilmaista DLCtä, niin mitä tuo expansion pack / season passin hankkiminen hyödyttää?

Ne 16 ilmaseks luvattua DLC:tä on semmosia pikku juttuja, esim uusia vaatteita ja aseita ja semmosta. Sitten on tulossa ainakin kaksi isompaa pakettia jotka sisältää lisä tehtäviä ja muuta.

Edit: Qarkhi oli nopeempi.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Expansion Passin DLC:t ovat tosiaan laajoja kokonaisuuksia, eikä niiden tekemistä ole vielä edes aloitettu. Ensimmäinen eli Hearts of Stone (10h pelattavaa) pitäisi tulla saataville joskus lokakuussa, ja toinen eli Blood and Wine (20h) 2016 ensimmäisellä neljänneksellä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Komea cgi-julkaisutraileri, ei spoilaa pelin sisältöä.

[video=youtube;1-l29HlKkXU]https://www.youtube.com/watch?v=1-l29HlKkXU[/video]
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Haters gonna hate.. netissä on jo paskamyrskyä koska grafiikka ei olekkaan sitä mitä joskus "luvattiin"
http://imgur.com/a/K3uFC

Eihän tämä tietty ole hyvä asia vaikka monet pelit/pelifirmat tätä tekee joka vuosi. Eiköhän grafiikka ja itse peli silti aika mahtava tule olemaan. :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Haters gonna hate.. netissä on jo paskamyrskyä koska grafiikka ei olekkaan sitä mitä joskus "luvattiin"
http://imgur.com/a/K3uFC

Eihän tämä tietty ole hyvä asia vaikka monet pelit/pelifirmat tätä tekee joka vuosi. Eiköhän grafiikka ja itse peli silti aika mahtava tule olemaan. :)

Kohtahan tuon näkee....
Peli asentumassa :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Ensi sauhujen perusteella, ei lainkaan paskemman näköinen! [emoji6]

Itsekin sain sattumusten kautta tämän jo tänään hyppysiini ja illalla alkaa ensitestit. Tuleeko tähän jotain day1-tyyppistä päivitystä heti alkuun? Vai mahtaako se aktivoitua vasta 19.5.?

Jos Lohiksella ja Tussulla on antaa vinkkejä neitsytmatkalaiselle, niin laittakaa tulemaan joko tähän tai privana ;)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Joo tuota grafiikka itkua olen murossa seuraillut jonkin aikaa ja tuntuu olevan monelle aika ylitsepääsemötn ongelma :D kyllähän peli näytti 3 vuotta sitten paremmalta mutta jos se nyt näyttäisi tuolta sitä ei ihan edes 1000 PCllä pyöritettäisi saatikka sitten konsoleilla, sitäpaitsi peli on silti todella kaunis ja pidän tuosta uudesta värimaailmasta paljon enemmän. Harvoin sitä toivoo että vkl vois olla jo ohi :p
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Joo tuota grafiikka itkua olen murossa seuraillut jonkin aikaa ja tuntuu olevan monelle aika ylitsepääsemötn ongelma :D kyllähän peli näytti 3 vuotta sitten paremmalta mutta jos se nyt näyttäisi tuolta sitä ei ihan edes 1000 PCllä pyöritettäisi saatikka sitten konsoleilla, sitäpaitsi peli on silti todella kaunis ja pidän tuosta uudesta värimaailmasta paljon enemmän. Harvoin sitä toivoo että vkl vois olla jo ohi :p

Tämä! Paitsi itse toivon ettei vkl lopu koskaan. [emoji6]
 
Ylös Bottom