Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt [Hype]

Onko kellään heittää linkkiä Witcher 1 & 2:n tapahtumista youtube-koosteena?

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ekat pari tuntia pelattu ja huh miten hyvää settiä. Ruudunpäivitys ollut ihan ok vielä toistaiseksi omasta mielestä PS4:sella. Expansion pass meni heti hankintaan.

Aivan tajuttoman hyvä peli näin parin tunnin pelailun jälkeen, niinkuin sopi odottaakkin. Vähän tuli spoilattua itseä yöllä pelin unlockautumista odotellessa Twitchin streameja katselemalla kun ei millään olisi malttanut odottaa, ja kun meitä boksiplebeijejä vielä odotutettiin viimeiseen asti.

Älyttömän immersiivisen maailman ovat puolan pojat taas rakentaneet, tietysti erinomaiseen lähdemateriaaliin nojautuen. Käppäilin tuossa maaseudun pusikkoja hirviön pesää (teehee) etsiessä ja käki alkoi kukkua auringon viime säteiden pyyhkiessä maastoa. Aikamoiset sävärit tuli. :D

Nipotettavaakin löytyy, nimittäin jo Witcher 2:n konsoliversiota vaivanneet aikamoisen kiikkerät kontrollit ja pienenpienet tekstit erityisesti valikoissa ovat tehneet paluun.

Ensitestit tehty täälläkin. Peliä aloitellessa New Gamen painamisen jälkeen pyörähtivät käyntiin jo netistä tutut alkuvideot, mutta niiden loputtua ja peliin siirryttyä pääsikin yllättämään sininen ruutu, kun sovellus kaatui virheilmoituksen myötä käyttöjärjestelmän päävalikkoon. Siinä sitten nousi jo pala kurkkuun, että ei kai...Noh, peli uudestaan käyntiin ja konsoli ilmoittaa pelin päävalikossa, että "vioittunutta tietoa", kun sitä tallennusta koittaa ladata. Poistampa sen ja käynnistän New Gamen uusiksi, tällä kertaa ne videot skipaten ja nyt peli lähtee rullaamaan ilman nikotteluja nätisti...Ensiyrityksestä viisastuneena loin heti manuaalisen tallennuksen automaattisten rinnalle ja päivittelin tallennusta usein. Onneksi tallentaminen on helppoa ja nopeaa, valikot toimivat viiveettä.

Muutaman tunnin pelaamisen jälkeen ja pelin viralliseen ensimmäiseen pikkukylään pääsemisen ja sen ympäristön tutkimisen jälkeen voi todeta, että hyvältä näyttää ja omaan silmään ihan mukavan tasaisesti pyörii. Kontrollit ja taistelut toimivat, niistä ei valittamista. Muuttuva vuorokauden aika luo hienoja valaistuksia ja hetken pääsin jo ihastelemaan myrskytuulen heiluttamia puita. Nähtävää, tutkittavaa ja koettavaa on paljon ja peli on selvästi tehty niin, että pelaajalle annetaan avaimet käteen, eikä pelkkä levelöiminen ole päätarkoitus. Ensimmäisen kylän ympäristöä tutkiskellessani vastaan tuli jo 4-5 levelillä olevia vihollisia, joiden kanssa taistellessa tuli toimeen ihan hyvin, kunhan muistaa mennä puolustus edellä, eikä vain hyökkäysnappuloita rämpytellen.

Minä ainakin tykkään tässä vaiheessa ja olen tyytyväinen. Täytyy vielä myöhemmin tänään jatkaa. Sormet ristissä, että tuo pelin kaatuminen ja ensimmäisen tallennuksen vioittuminen oli vain yksittäinen ongelma ja bitti vinossa, eikä tulevaisuudessa tule enää pilaamaan pelinautintoa.

Juuri sellainen Witcher kuin odotin.Tutkimista kyllä riittää ja mikäs tuossa tutkaillessa kauniissa maailmassa.Pikku totuttelua vaatii tietyt asiat, mutta eiköhän se siitä.Erittäin tyytyväinen olen että tuli hankittua.

Sormet ristissä, että tuo pelin kaatuminen ja ensimmäisen tallennuksen vioittuminen oli vain yksittäinen ongelma ja bitti vinossa, eikä tulevaisuudessa tule enää pilaamaan pelinautintoa.

Mulla kaatui kanssa heti, kun olin aloittanut pelin, mutta sen jälkeen toimi ilman mitään ongelmia :)

Nyt huomasi kun on auringon lasku että freimit droppailee Bloodborne tyyliin, toivottavasti tähän tulee vielä optimointia patchien myötä. Myös kontrollien kanssa on lägiä välillä. Kuitenkin ihan pelattava kokoajan.

Ensimmäiseen pikkukylään asti pelattu ja en ainakaan huomannu että ruudunpäivitys ois tippunu alle 30, lukuun ottamatta välianimaatioita. Hommahan tietenkin saattaa muuttua kun isoon kaupunkiin tai taisteluun menee.
Kontrollit tuntuu jämäköiltä ja taistelu systeemikin vaikuttaa hyvältä, varsinkin jos tuota vertaa vaikka Assasin Creedin vastaavaan tai Witcher 2:seen, tosin jos ruudunpäivitys alkaa takkuileen niin sehän vaikuttaa heti tuntumaan.

Itellä on ohjaimen vasemmassa tatissa kontrolfreek CQC ja oikeassa Kontrolfreek Ultra, mitkä parantaa ohjaustuntumaa pelissä kuin pelissä ihan perkeleesti, että sekin vaikuttaa siihen että tuntuu näpsäkältä.

4 ja puol tuntia takana ja en saanut edes niin sanottua aloitus aluetta läpi vielä, aivan mieletön kokemus tämä peli.Jokainen tehtävä on mielenkiintoinen ja tarinoihin on nähty vaivaa. Questejä tulee vastaan jokapuolella vaikka kuvittelee jo kaiken tehneensä niin aina pusketaan uutta eteen ja tälläisenä kartan siivoojana on pakko tehdä kaikki minkä vaan pystyy :D Äänimaailma hahmoista yöllisiin mölinöihin on tripla A luokkaa jokainen ja grafiikat 60 FPS ultra asetuksilla silmiä hivelevän kauniit, vaikutuksen teki varsinkin se että witcher 2 tönköistä animaatioista on päästy eroon.

Miinuksia tulee kontrolleista jotka eivät taistelussa niin kömpelöt ole ja muutenkaan geraltilla liikkuessa paitsi kun yrittää loottia kerätä, mutta se hevonen... jestas sen kanssa menee välillä hermot :P Tästä pelistä voisi ladella kehuja vaikka kuinka paljon mutta eiköhän asia ole tullut jo selväksi että kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaita rooli/seikkailu pelejä, ainakin alun perusteella.

Mulla kaatui kanssa heti, kun olin aloittanut pelin, mutta sen jälkeen toimi ilman mitään ongelmia :)

Kaatumista tapahtui täälläkin. Ensimmäisen korttipelin aikana kun skippasin oman vuoroni (painamalla siis kolmiota) niin samantien peli heitti sinistä ruutua naamaan virheilmoituksineen.

Onko se virheilmoitus taas tämä vanha tuttu ce-34878-0

Tunnin testin perusteella vaikuttaa oikein hyvältä, mutta oikeasti nuo tekstien fontit ovat aivan jäätävän pienet. Etenkin kun loottaat itemeitä / selaat inventoria, niin mitään selvää ei tunnu saavan. Pakko istua säkkituolilla tuon 47" telkkarin edessä, sohvalta ei ole toivoakaan pelata mikäli halua valikoiden sepustuksista jotain nähdä. Harvassa pelissä moista ongelmaa on.

Itsellä ei moista ongelmaa ole vaikka pelailen vain 24" tv/näytöltä.Vai liekkö mulla sitten sen verran hyvä näkö :rolleyes:

Tunnin testin perusteella vaikuttaa oikein hyvältä, mutta oikeasti nuo tekstien fontit ovat aivan jäätävän pienet. Etenkin kun loottaat itemeitä / selaat inventoria, niin mitään selvää ei tunnu saavan. Pakko istua säkkituolilla tuon 47" telkkarin edessä, sohvalta ei ole toivoakaan pelata mikäli halua valikoiden sepustuksista jotain nähdä. Harvassa pelissä moista ongelmaa on.

Just valittelin ihan samaa ja ihmettelin, että ei näön vielä näin huono pitäisi olla. Ja itsellä kanssa 46" töllötin, niin ei pitäisi olla siitä kiinni. Ei aikaisemmin ole tällaistakaan ongelmaa eteen tullut.

Onhan toi fontti kieltämättä hieman pientä ja mielellään saisi hiukan isompaa olla, mutta kyllä itse olen kaikki tekstit nähnyt lukea. 55'' telkkari ja katseluetäisyys n. 3m.

Mulla on monessa pelissä vähän samaa ongelmaa. Ei tekstien kanssa välttämättä vaan ylipäätään. Pelaan mieluummin 27" näytöltä kun 47" telkkarista :D katseluetäisyys on vaan liian pitkä mulle tossa 47" (3-4m). Saatan olla sokeakin :D

Ylös Bottom