Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ihan en nyt koko viestiketjua jaksanut kahlalata läpi. Varmaan siellä jossain jo tästäkin asiasta on puhuttu, mutta asiaan:

Peli on kuumotellut jostain syystä jo todella kauan. Kehut ja arvostelut on aika vakuuttavia, mutta vastaan hankaa se, että itseltä ei löydy lainkaan kokemusta tämän tyylilajin peleistä. Tämän pohjalta sitten päässä pyörinyt ajatuksia, että olisiko tämä nyt sittenkään meikäläistä varten.

Miten vaikea peli on kyseessä jos mietitään suhteellisen nyyppää peluria, joka on aiemmin hangannut vaan idioottihelppoja putkijuoksuja? Antaako peli vihjeitä ollenkaan jos pää menee jumiin eikä tiedä mihin edetä?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Miten vaikea peli on kyseessä jos mietitään suhteellisen nyyppää peluria, joka on aiemmin hangannut vaan idioottihelppoja putkijuoksuja? Antaako peli vihjeitä ollenkaan jos pää menee jumiin eikä tiedä mihin edetä?

Kartalta löytyy kyllä reitit, minne pitää edetä, jotta pääjuonessa pääsee eteenpäin. Samoin ne reitit näkyvät toki myös sivutehtävissä. Pelin ensimmäinen kohtuu pieni alue myös opettaa aikalailla kädestä pitäen pelin perusmekaniikat, joten pelisarjan kanssa ensikosketuksia ottavallekin perusjutut aukeavat kyllä heti. Niin kävi itsellenikin.

Vaikeustasoja löytyy monia ja ihan kaikille sopivia. Perinteinen "normal" on oikein hyvä aloittaa. Pystyttämällä leirin/meditoimalla hahmon kunto palautuu ja niin edelleen, joten aloittelijakaan ei varmasti jää jumiin, kunhan vähän katsoo, minkä levelin vastustajia/monstereita lähtee haastamaan.

YouTubesta löytyy toki tehtävien nimillä sitten videota, jos jää jumiin, eikä tiedä, mitä tehdä. Foorumillakin varmasti parhaamme mukaan autamme myös. Omasta puolestani voin sanoa, että kyseessä on tämän vuosikymmenen paras roolipeli vähintään, ehkä jopa paras peli kaikkinensa. Jos vain kiinnostusta yhtään on, niin rohkeasti vain kokeilemaan! Varoituksen sana kuitenkin jo tässä: vaarana on jäädä koukkuun!
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ei saatana nyt menee jo hermot!! Hyvä ostaa peli joka ei toimi ku aina välissä. Elikkäs tämmöstä virhekoodia tulee aika ajoin CE-34878-0..Eli peli jäätyy ja tilttailee :mad:

Onko kellään oma kohtaisia kokemuksia samasta ongelmasta ja jos on nii miten sai fiksattua kuntoon. Päivitykset on ajan tasalla. Jotain koitin ettiä netistä mut ei oikein toi lontoo taivu kovi hyvin.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ei saatana nyt menee jo hermot!! Hyvä ostaa peli joka ei toimi ku aina välissä. Elikkäs tämmöstä virhekoodia tulee aika ajoin CE-34878-0..Eli peli jäätyy ja tilttailee :mad:
Tuo on valitettavasti se kaikista geneerisin "sovellus kaatui tarkemmin määrittelemättömästä syystä" -virhekoodia, joka voi johtua milloin mistäkin syystä. Ja juuri tuon takia siihen ei ole mitään varmaa korjauskikkaakaan.

Ehkä se yleisin ensiapu on ajaa tietokannan uudelleenrakennus (Rebuild Database) Safe Moden kautta. Tarkemmat ohjeet Safe Moden käytöstä löytyvät täältä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ehkä se yleisin ensiapu on ajaa tietokannan uudelleenrakennus (Rebuild Database) Safe Moden kautta. Tarkemmat ohjeet Safe Moden käytöstä löytyvät täältä.

TOIMIII!! Kiitos tästä TT-2k jälleen kerran avusta. Nyt pari tuntia jo pelannu eikä kertaakaan kaatunu enää ole joten tais toimia. Erinomainen peli kyseessä. Menee oman listan kärkipäähän skyrim ja fall outtien kanssa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ei tästä pelaamisesta tule mitään!! Nyt tuli tämmönen virhekoodi CE-36329-3 Mitä täälä tapahtuu voiko joku kertooo :D
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Olen pelannut tätä muutaman tunnin ja olen jäänyt totaalisen jumiin yhteen helvetin tehtävään. En pääse millään sitä taistelua läpi, jossa ...

mennään sen vanhan ukon kanssa sen kuolleen pojan haudalle ja sieltä nouseekin se ihmeellinen otus ja niitä aaveita vastaan pitää taistella kun se äijä kantaa sylillään sitä otusta. Oon varmaan sata kertaa yrittäny mutta aina kuolee.
Olis ihan kiva päästä tätä tarinaa eteenpäin. Mitä oikein teen väärin? Youtubestakin kattonu videoita siitä ja sitten alkaa vituttamaan vielä enemmän kun joku pääsee sen kerralla läpi kun ei mitään ja vaikka ite tekee samanlailla niin aina kuolee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Olen pelannut tätä muutaman tunnin ja olen jäänyt totaalisen jumiin yhteen helvetin tehtävään. En pääse millään sitä taistelua läpi, jossa ...

mennään sen vanhan ukon kanssa sen kuolleen pojan haudalle ja sieltä nouseekin se ihmeellinen otus ja niitä aaveita vastaan pitää taistella kun se äijä kantaa sylillään sitä otusta. Oon varmaan sata kertaa yrittäny mutta aina kuolee.
Olis ihan kiva päästä tätä tarinaa eteenpäin. Mitä oikein teen väärin? Youtubestakin kattonu videoita siitä ja sitten alkaa vituttamaan vielä enemmän kun joku pääsee sen kerralla läpi kun ei mitään ja vaikka ite tekee samanlailla niin aina kuolee.
Tarkoitat Red Baron tehtävää? Oletko tarkastanut pelin sisäisestä wikistä mitkä ovat aaveiden heikkoudet? Heikko neuvo, mutten muista enää tarkkoja yksityiskohtia miten tiettyjä vihollisia kannatti lähestyä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

^ Aaveet on pelin pahimpia vastuksia, varsinkin jos hyökkäävät porukalla. Voitele hopeamiekka spectre-öljyllä. Liiku koko ajan että on vain yksi vastus kerralla. Käytä Yrden-merkkiä. Blokkaa (mieluiten Yrdenin sisällä) haamun ensimmäinen isku ja sitten kaksi nopeaa ja yksi voimalyönti. Sitten taas karkuun. Pudota vaikeustasoa! Kyllä se noilla pitäisi mennä läpi.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tykkään pirusti kaikista Witcher peleistä ja Hearth of Stone oli mielestäni erinomainen DLC. Blood and Wine ei ole oikein iskenyt itselleni ihan yhtä lujaa, vaikka sen korkeaa laatua olenkin arvostanut. Kuitenkin sen läpäisy on vaan kestänyt ja kestänyt, vaikka aina välillä innostunut myös Blood and Winesta.

Nyt löytyi kuitenkin se sopiva lääke itselleni ja olen nauttinut B & W pelaamisesta ihan pirusti. Olen aikasemmin jo käyttänyt rajoitettua Hudia mistä olen poistanut tiettyjä juttuja ruudulta. Nyt poistin myös minimapin ja vihollisten energiapalkin, jätin ainoastaan oman energiapalkin sekä buffit ruudulle.

Nyt on sitä vapauden ja tilan tunnetta, koska Toussaint on niin täyteen ahdettu tavarasta ja tekemisestä. Pelaaminen tuntuu taas kivalta seikkailemiselta sekä pelimaailman tutkimiselta eikä vain suorittamiselta ja ole jatkuvaa minimapin vahtaamista. Taisteluihin saa myös vähän lisää jännitystä, kun ei voi minimapista tarkistaa vihollisen sijaintia eikä tarkalleen tiedä, koska vihollinen kuolee.

Miinuksena voisi sanoa sen, että ne vasemman alareunan pommit ja potionit poistaa näkyvistä ruudulta niin ne eivät myöskään jostain syystä näy siinä quick accessory wheelissä (L1/LB). Joten joutuu vain arvamaan aina mikä potion on valittuna.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tarkoitat Red Baron tehtävää? Oletko tarkastanut pelin sisäisestä wikistä mitkä ovat aaveiden heikkoudet? Heikko neuvo, mutten muista enää tarkkoja yksityiskohtia miten tiettyjä vihollisia kannatti lähestyä.

Tätä tarkoitan kohdasta 15:40 eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=3GicjLGtKjI

Kokeilin, että jos sitä siirtyis lisärin pariin ja jättäis pääpelin odottamaan parempia aikoja mutta paskat, toi pääpeli pitää ensin läpäistä... Voi morjens...
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Kuten Jibi_78 jo yllä kirjoitti niin Spectre Oil käyttöön Silver-miekkaan. Ja sen jälkeen taistelun aikana käyttää Quenia Geraltin suojaksi ja Yrdenin sisällä taistelee. Itse tykkään dodgella(ei roll, kuluttaa staminaa) väistää haamun ekan iskun ja sitten hyökään itse kimppuun. Muistaa vain suojat laittaa uusiksi, jos vihollinen pääsee osumaan.

Tuo on hitusen verran haastava kohta, mutta yleensä haamut on ihan helppoja hoitaa Spectre Oilin avulla korkeammallakin vaikeustasoilla.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Siihen pikku otukseen kannatti muistaakseni sitä mieleen vaikuttavaa loitsua käyttää välillä. Jotain hyötyä siitäkin oli mutta en muista mitä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Olen pelannut tätä muutaman tunnin ja olen jäänyt totaalisen jumiin yhteen helvetin tehtävään. En pääse millään sitä taistelua läpi, jossa ...

Muistan tämän kohdan,
sitä tuli yritettyä muutaman kerran ennen kuin onnistuin. Halusin nähdä molemmat vaihtoehdot, mutta päädyin hautaukseen ja "vanhan legendan toteutumiseen", että lapsesta tulisi videossa mainittu Lubberkin. Tehtävä ei ollut helppo ja kaiken lisäksi en muistanut rauhoitella botchlingia Axii-signillä haamujen tappamisen jälkeen ja tuossa tilanteessa se muuttuu aika pelottavaksi otukseksi.

Tein tämän kuitenkin aika myöhään, olin tahkonnut ympäri maailmaa ja varustetaso oli kohtalaisen hyvä. Ehkä tasosi ei vielä riitä ja kannattaisi palata tähän myöhemmin uudestaan? EDIT: Toisaalta linkittämässäsi videossa Geralt on vasta tasolla neljä ja menee tehtävän silti heittämällä läpi, vaikeustason ollessa "Sword and story". Family Matters on monisäikeisyydellään pelin parhaita ja pisimpiä tehtäviä, siitä ei epäilystäkään - ja meno vain paranee tuosta eteenpäin, joten suosittelen kyllä jos jaksat vielä yrittää. Tehtävän suorittamisesta - koeta käyttää wraitheihin
Axii-signiä ja jatka voimakkailla hyökkäyksillä, yksi haamu kerrallaan. Niin pääsin sen itse varsin helposti läpi, kun sain ajoitukset toimimaan ja sain haamuja välteltyä tarpeeksi hyvin. Vaikeustasosta ei ole muistikuvaa, mutta se oli todennäköisesti "Blood and broken bones" (toiseksi vaikein).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Suuret kiitokset vastauksistanne. Täytyy kokeilla vielä josko sen pääsis läpi. En edes muista enää millä vaikeustasolla sitä olen kokeillut, kun siitä on kuukausia aikaa kun viimeks tätä peliä pelasin. Kyllä olis kiva päästä tarinaa eteenpäin, sellainen kutina että tarina ilmeisesti on hyvä tässä?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Suuret kiitokset vastauksistanne. Täytyy kokeilla vielä josko sen pääsis läpi. En edes muista enää millä vaikeustasolla sitä olen kokeillut, kun siitä on kuukausia aikaa kun viimeks tätä peliä pelasin. Kyllä olis kiva päästä tarinaa eteenpäin, sellainen kutina että tarina ilmeisesti on hyvä tässä?

Tarina on oikeastaan sellainen, millaisia valintoja teet pelin aikana. Monesti ns. solmukohdissa pelaajalla on vain joitakin sekunteja aikaa päättää, minkä valinnan tekee ja tällainen spontaanius on mainio juttu. Siinä Witcher 3 on todella loistava, että päätehtävien lisäksi myös sivutehtävät ovat lähes poikkeuksetta huolella ja hyvällä mielikuvituksella suunniteltuja, eivätkä ole tylsiä "Hae paikasta A esine ja vie se paikkaan B", vaan yksityiskohtia riittää. Parempaa pakettia on vaikea kuvitella seikkailua, vaaroja, loottaamista ja toimintaa arvostavalle pelaajalle. Lisäksi pelistä löytyy mainio korttipeli Gwent, se toi aina mukavasti haastetta pääpelin ohella.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Rupesin taas pitkästä aikaa pelaamaan Witcheriä ja on kyllä todella hyvä peli kyseessä. Tarinassa olen jo loppupuolella, mutta peli tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan vaikka luulin jo kahdesti tekeväni viimeistä tehtävää. Pelin pituus ei kyllä haittaa yhtään.
 
Ylös Bottom