Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Onko tietoa voiko tuota päivitystä poistaa pysyvästi?
Ei voi poistaa, eikä ole mahdollista saada jotain aiempaa päivitystä.

(Pilkunviilausta: jos on W3 levyversiona, voi asennuksen toki poistaa, ottaa konsolin irti verkosta ja koettaa pelata täysin päivittämätöntä v1.00-versiota, mutta tuskin on vaivan arvoista. Toinen vaihtoehto on ostaa se GOTY-versio levyllä, koska siinä taitaa tulla johonkin asti päivitetty peli ihan vakiona.)

Update! VG Tech on julkaissut ruudunpäivitystä vertailevan videon. Aikalainen hit & miss on taas vaihteeksi. Välianimaatioissa tavallinen PS4 vetää miltei virheetöntä 30 fps:ää, mutta Prolla tulee hetkellisiä parin freimin notkahduksia. Novigradin (?) kaupungissa Pro suoriutuu taas paremmin, ja "PS4 Amateur" on vaikeuksissa. Suoalueella tilanne keikahtaa vielä kerran ympäri, ja Prolla fps on n. 25-28, kun taas perus-PS4:llä aika tasainen 30 fps.

[video=youtube;8grLbCSldkQ]https://www.youtube.com/watch?v=8grLbCSldkQ[/video]
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

https://youtu.be/HcNQVuNo_kY

Mitään yleistä piirtoetäisyyden parantamista ei näköjään ole DF:n mukaan.

Pitää koittaa vielä etsiä tarkemmin löytyykö se pelto missä oli piirtoetäisyys heinällä vain pari metriä ennen Pro päivitystä. Luultavasti siis vertasin kuitenkin kahta eri aluetta, joten mikäli piirtoetäisyyden parannuksia ei ole niin pitäisi kyllä löytyä myös se pelto mitä ei tehot riitä piirtämään kokonaan. Tai sitten DF ei vaan ehtinyt tutkia näin laajaa peliä jokaiselta kohdalta :)
 
Läpi meni 67 tunnissa!

whiteorchardwosv2.png

Geralt eli elämänsä onnellisena loppuun asti Yenneferin kanssa.

Jenny 'o Woods osoittaitui yllättävän hankalaksi ja luovutin väliaikaisesti, kunnes tulin uudestaan takaisin level 14:sta ja alternate yrden eli magic trap loitsun kanssa. Sitten se meni tokalla yrityksellä.

Ihmettelen miten Dandelionilla oli pokkaa perustaa ravintola samaan kaupunkiin missä oli vangittuna ja sitten Witch hunterit tulee ryyppäämään sinne eikä välitä että vankikarkuri seisoo vieressä. No tämä on vain peliä.

Kohtaus missä Garalt menee juttelemaan Mengen kanssa kun viereisessä huoneessa kidutetaan Trissiä on piinaava. Oli sellainen olo että kaiva ne tiedot Dandelionista nyt nopeasti, mutta kohtaus etenee piinaavan hitaasti.

Kun Geralt saa lapun jossa on näytelmän vuorosanat, arvasin että näitä kysytään pelissä. Otin kännykameralla kuvan lapusta ja sitten näytelmän aikana tökin koko ajan kännyä ettei ruutu menee pimeeksi.

Täytyy pitää taukoa, ennenkuin menen Hearts of Stone ja Blood and Wine lisäreiden kimppuun. Ostin GOTY version, missä on kaikki lisärit.

Tuolla on kuvakaappauksia Witcheristä, viestistä #457 eteenpäin.
 
Vieläkö täältä joku pelaa Witcheriä?

Itselläni on nyt 4 läpipeluu menossa ja peliä en ole omistanut edes kahta vuotta. Ei ole mikään muu yksinpeli pitänyt minua pihdeissään samalla lailla.
Pelistä vaan löytyy aina jotain uutta mitä ei aiemmilla kerroilla ole hoksannut tai löytänyt, niin massiivinen peli kyseessä.

Minulle ehdottomasti isoin syy, miksi minä tätä jaksan pelata kerta toisensa jälkeen, on tuo maailma ja musiikki. Niiden yhdistelmä luo sellaisen tunnelman, etten ole vastaavaa kokenut muissa peleissä.

Harmi etten peliä omistanut silloin kun tämä viestiketju oli aktiivinen, niin paljon olisi ollut pelistä puhuttavaa!
 
Vieläkö täältä joku pelaa Witcheriä?

Itselläni on nyt 4 läpipeluu menossa ja peliä en ole omistanut edes kahta vuotta. Ei ole mikään muu yksinpeli pitänyt minua pihdeissään samalla lailla.
Pelistä vaan löytyy aina jotain uutta mitä ei aiemmilla kerroilla ole hoksannut tai löytänyt, niin massiivinen peli kyseessä.

Minulle ehdottomasti isoin syy, miksi minä tätä jaksan pelata kerta toisensa jälkeen, on tuo maailma ja musiikki. Niiden yhdistelmä luo sellaisen tunnelman, etten ole vastaavaa kokenut muissa peleissä.

Harmi etten peliä omistanut silloin kun tämä viestiketju oli aktiivinen, niin paljon olisi ollut pelistä puhuttavaa!
iKyllähän täällä pelaillaan. Ostin julkaisusta, mutta ei peli oikein innostanut silloin. Mutta nyt on innostanut ja pikkuhiljaa pelailen muiden pelien ohella. Loistotekele kyseessä
 
3 kertaa pelattu läpi mutta pitäis vielä alottaa kerran koska lisäosat vielä valitettavasti pelaamatta vaikka ne omistankin xD Ja nyt kun on kirjatkin luettu niin voisi antaa jotain uutta perspektiiviä(?)maybe.
 
3 kertaa pelattu läpi mutta pitäis vielä alottaa kerran koska lisäosat vielä valitettavasti pelaamatta vaikka ne omistankin xD Ja nyt kun on kirjatkin luettu niin voisi antaa jotain uutta perspektiiviä(?)maybe.
Kannattaa ehdottomasti pelata ne, on aivan pirun hyviä lisäosia ja pelaamista riittää :D Ei ole mitään muutaman tunnin räpellyksiä vaan taattua CDPR laatua.

Itse oon kolme ensimmäistä kirjaa lukenut ja loput olisi tarkoitus kahlata jossain vaiheessa. Nekin kyllä loistavia teoksia, vaikka en koskaan ole kirjaihmisiä ollut!
 
Lisäosat oli vaikeutason tasapainon ja juonen osalta jopa emopeliä kovemmalla tasolla. Erittäin mielenkiintoisia ja laadukkaita seikkailuja.
 
Täällä myös yksi jolla on vielä kesken :eek:

Julkaisussa pelasin 10-20 tuntia ja sitten jäi kesken muiden pelien takia ja myin pois, mutta nyt muutama kuukausi sitten ostin pleikkarin storesta tuon GOTY editionin ja kyllä mä tän viimeistään PS5:llä pelaan läpi (ehkä) :D
 
Koska mitään avoimen maailman peliä ei ole oikein tällä hetkellä peluussa, niin päätin ostaa tän kun ihan ilmaiseksi jaellaan.
Täytyy kyllä sanoa, että petyin karvaasti. Moneen tekniseen juttuun, mutta myös pelimekaniikkaan, ohjattavuuteen, päähahmon ääninäyttelyyn jne. Olen nyt parina päivänä puoli väkisin yrittänyt tästä nauttia, mutta päällimmäiset fiilikset on se, että alkaa tekee mieli pelata Kingdom Comea uusiksi.
Mutta en edes viitsi avautua enempää, tämä peli on 99%:lle niin mielipuolisen kova ja pyhä asia, etten jaksa lähteä sille p##kamyrskyn tielle nyt. :D
Onneksi en montaa euroa köyhtynyt, niin ei mun kesää pilannut. Hienoa et muille maistuu.
 
Legendaarisen kova peli edelleenkin. Usein tulee mietittyä, että pitäisikö tämä hankkia uudestaan ja jatkaa pelaamista. Kovin monen pelin kohdalla en voi sanoa ajattelevani niin, sen verran syvän vaikutuksen W3 aikoinaan teki.

Upotin tähän muistaakseni noin 200 tuntia, mutta en silti pelannut pääjuonta loppuun asti. Oli joka kerta mahtavaa lähteä minne vain halusin mennä, aina löytyi seikkailuja. Uudelleenpeluuarvo on mittaamaton, koska tehtävät voi tehdä niin todella monella tavalla. Puzzlet olivat älykkäästi rakennettuja ja monet sivutehtävät olisivat voineet olla monen muun pelin päätehtäviä.

Gwent-korttipeli ansaitsee erityismaininnan, siihen jäin pahasti koukkuun. Muistaakseni keräsin kaksi täyttä pakkaa ja useita kortteja myös muihin korttiryhmiin.

Itse olen ainakin innolla mukana tämän pelin keskusteluissa, mikäli aktiivisuutta alkaa taas näkyä.
 
En nyt ole varma, että muistanko oikein, mutta oliko tässä pakko korjata aseita jatkuvasti?

Joku peli mulla jäi joskus kesken, kun en jaksanut tuota korjaamista ja nyt aloin miettimään oliko se juuri tämä :eek:
 
Omenanraato ei ole ainoa, jonka olen kuullut sanovan Witcheristä negatiivisia juttuja. Olen kuullut esim. seuraavaa:

- Signit tekevät taistelusta liian helppoa
- Taistelut ovat lähes aina samanlaisia "grindausta"
- Miksi Witcherissä ei ole suomitekstejä? Kuulemma hyvä juoni, jota en ymmärrä
- Liikaa paljasta pintaa
- Hahmoa on vaikea hallita, liikaa kontrolleja + toimintoja, en ymmärrä mitä tapahtuu

Ja niin edelleen. Omat mielipiteeni ovat näihin väitöksiin täysin päinvastaisia, mutta pointtina tässä tietty ne kuuluisat makuasiat, kaikkia ei voi miellyttää.

Itse olin alussa aivan pihalla kontrolleista, en meinannut saada edes tutorial-juttuja tehtyä. Varsinkaan sitä pientä esterataa. Kaksi erilaista miekkaa vihollistyyppien mukaan, sekin oli kauhistus. Signit - öö, siis mitkä? Valehtelematta paukutin joskus erästä vihollista noin puoli tuntia ja sain siltä 2/3 mittarista pois. Sitten kuolin. Tulin uudestaan paikalle ja reilussa 40 minuutissa sain sen hengiltä. Olikohan signejä kaikkiaan kuusi erilaista? Yhtä niistä olisi pitänyt hyödyntää siinä taistelussa vihollisten heikentämiseksi. Entä Gwent? Pidin sitä aluksi täysin tuuripelinä, en osannut. Sittemmin pieksin suosikkipakallani kenet tahansa, rupesin nauttimaan korttihaasteista.

Puhumattakaan niistä kerroista, kun hengissäpysyminen oli vaikeaa jopa normaalitasolla. Opettelua, opettelua ja vielä lisää opettelua. Alkoi pärjäämään, uskalsi mennä paikkoihin, jotka toivat lisää hyviä varusteita. Omaa hahmoa sai parannettua. Pelaaminen alkoi maistua. Reilun sadan tunnin jälkeen tahkosin peliä jo toiseksi vaikeimmalla tasolla ja harkitsin myös siirtymistä vaikeimpaan.

Tiivistettynä Witcher 3 vaatii aikaa, että se alkaa tuntumaan hyvältä peliltä. Sen jälkeen se vain paranee edetessään. Ensivaikutelmaa ei silti voi kokea uudestaan.
 
En nyt ole varma, että muistanko oikein, mutta oliko tässä pakko korjata aseita jatkuvasti?

Joku peli mulla jäi joskus kesken, kun en jaksanut tuota korjaamista ja nyt aloin miettimään oliko se juuri tämä :eek:

Olet oikeassa, aseita piti korjata aina välillä. Eritasoiset korjauskitit olivat tarpeen tai sitten piti vierailla seppien tykönä. Sepällä piti olla vaadittava taito erityyppisten esineiden korjaamiseksi. Korjauttaminen toi muistaakseni myös tilapäisen boostin aseeseen jos sen teki sepän luona. Se kannatti aina ennen tiukkaa bossitaistelua.

Oli kieltämättä tylsää etsiä seppää aina silloin tällöin, kun piti huoltaa aseita ja/tai armoria.
 
Omenanraato ei ole ainoa, jonka olen kuullut sanovan Witcheristä negatiivisia juttuja. Olen kuullut esim. seuraavaa:

- Signit tekevät taistelusta liian helppoa
- Taistelut ovat lähes aina samanlaisia "grindausta"
- Miksi Witcherissä ei ole suomitekstejä? Kuulemma hyvä juoni, jota en ymmärrä
- Liikaa paljasta pintaa
- Hahmoa on vaikea hallita, liikaa kontrolleja + toimintoja, en ymmärrä mitä tapahtuu
Mulla siis esim se, että jostain syystä todella monessa kohdassa kun cutscene muuttuu valitun dialogin perusteella, tulee loading ruudulle. Eli keskustelut katkeaa siksi aikaa, oikeaa vastausta ladattaessa.

Itse maailmassa grafiikka värähtelee ja vilkkuu monessa paikassa siten, että mun silmiin sattuu. Ei graafinen huonous peleissä haittaa, mutta kaikki vilkkuminen yms. ottaa silmiin tosi pahasti ja tulee fyysisesti huono olo.

Sen lisäksi tuo itse hahmon liikuttaminen on hyvin epämääräistä ja välillä kuollutta on todella vaikea loottia, koska hahmo menee yli, ohi jne.
Jo se tutoriaalin juoksukohtaus oli aivan järkyttävää, se ohjaus on niin tunnotonta ja on/off -tyyppistä.

Taistelut itsessään ovat jo alusta alkaen ihan älyttömän yksinkertaisia ja simppeleitä, ei tule mitään fiilistä. Toki Kingdom Comen jälkeen varmaan jok'ikinen napinhakkausmekaniikka tuntuisi samalta.

Pelimekaniikaltaan taas jotkut taisteluiden, inventoryn yms. osalta tehdyt ratkaisut eivät välttämättä ole vaikeita tai epäselviä. Ne on vain typerästi toteutettu.

Pelaajan hahmon ääninäyttely on ehkä kamalinta, mitä olen hetkeen kohdannut. Ensinnäkään missään keskusteluissa kenenkään ääni ei kuulosta siltä, että se tulisi sieltä maailmasta, vaan että se on dubattu päälle ja todella tylsistyneesti. Se matala ja muka cool ääni ei istu yhtään siihen olemukseen ja niihin tilanteisiin.

Maailmahan on itsessään todella upea, miekkailuista ja hevosista aina iso plussa. Tekemistä on mielettömästi ja iso kuva siellä taustalla on paremmin kuin hyvin ja sen vuoksi ymmärrän miksi jengi tästä tykkää.

Vaikka itse haluaisin tällaisen samanlaisen pelin ilman mitään örkkejä (en ymmärrä miksi tälläisiä ei tehdä), niin ei tässä se esteenä ole. Puhtaasti hahmon ohjaus ja ääninäyttely, töksähtävät keskustelut ja grafiikan vilkkuminen lannistavat sen verran, että vähän vaikuttaa siltä, etten oikeasti pääse peliin sisälle, jotta ehtisin näkemään ne hyvät puolet.
 
Mulla siis esim se, että jostain syystä todella monessa kohdassa kun cutscene muuttuu valitun dialogin perusteella, tulee loading ruudulle. Eli keskustelut katkeaa siksi aikaa, oikeaa vastausta ladattaessa.

Itse maailmassa grafiikka värähtelee ja vilkkuu monessa paikassa siten, että mun silmiin sattuu. Ei graafinen huonous peleissä haittaa, mutta kaikki vilkkuminen yms. ottaa silmiin tosi pahasti ja tulee fyysisesti huono olo.

Sen lisäksi tuo itse hahmon liikuttaminen on hyvin epämääräistä ja välillä kuollutta on todella vaikea loottia, koska hahmo menee yli, ohi jne.
Jo se tutoriaalin juoksukohtaus oli aivan järkyttävää, se ohjaus on niin tunnotonta ja on/off -tyyppistä.

Taistelut itsessään ovat jo alusta alkaen ihan älyttömän yksinkertaisia ja simppeleitä, ei tule mitään fiilistä. Toki Kingdom Comen jälkeen varmaan jok'ikinen napinhakkausmekaniikka tuntuisi samalta.

Pelimekaniikaltaan taas jotkut taisteluiden, inventoryn yms. osalta tehdyt ratkaisut eivät välttämättä ole vaikeita tai epäselviä. Ne on vain typerästi toteutettu.

Pelaajan hahmon ääninäyttely on ehkä kamalinta, mitä olen hetkeen kohdannut. Ensinnäkään missään keskusteluissa kenenkään ääni ei kuulosta siltä, että se tulisi sieltä maailmasta, vaan että se on dubattu päälle ja todella tylsistyneesti. Se matala ja muka cool ääni ei istu yhtään siihen olemukseen ja niihin tilanteisiin.

Maailmahan on itsessään todella upea, miekkailuista ja hevosista aina iso plussa. Tekemistä on mielettömästi ja iso kuva siellä taustalla on paremmin kuin hyvin ja sen vuoksi ymmärrän miksi jengi tästä tykkää.

Vaikka itse haluaisin tällaisen samanlaisen pelin ilman mitään örkkejä (en ymmärrä miksi tälläisiä ei tehdä), niin ei tässä se esteenä ole. Puhtaasti hahmon ohjaus ja ääninäyttely, töksähtävät keskustelut ja grafiikan vilkkuminen lannistavat sen verran, että vähän vaikuttaa siltä, etten oikeasti pääse peliin sisälle, jotta ehtisin näkemään ne hyvät puolet.
Hyviä argumentteja. Huomaa tosin, ettet ole sen isompaa mahdollisuutta pelille antanut. Tuo maailman välkähtely ei ole itsellä ainakaan pistänyt silmään. Geraltin liikehtiminen on tosiaan välillä hiukan liian äkäistä, mutta siihen on kyllä tottunut noin 400h aikana. Taistelut saattavat alkuun tuntua tylsiltä, mutta vaikeustasoa nostamalla ja erilaisia vihulaisia kohtaamalla voin sanoa, ettei pelkän lyöntinapin rämpytys johda kuin ennenaikaiseen kuolemaan. Ääninäyttely on omasta mielestä aivan täysi kymppi. Noiturithan ovat tunteettomia heppuja ja siksi Geralt puhuu noin matalalla ja käheällä äänellä. Kyllä monessa kohdassa on saanut naureskella tuolle dialogille.

Mutta kyllä minä myös täysin ymmärrän, ettei kaikille sovi tämän kaltainen peli, joka vaatii todella paljon aikaa ja tekemistä, että jutun juoneen pääsee sisälle.
 
Vaikeammilla tasoilla peli on vähän mielekkäämpi ja enemmän sellainen kuin aikaisemmat osat taistelun osalta, se vakiotaso on suunniteltu enemmän vain napin hakkaamiseen ja kykyjä tai potioneita ei tarvitse käyttää. Vaikeimmilla tasoilla pitää käyttää oikeita keinoja monstereiden kukistamiseen, lukemalla pelin monsterinfoa.

Sinänsä itse taistelun dynamiikka on vähän pettymys Witcher 2:n jälkeen.

Pelin analoginen ohjattavuus ei ole hyvä. Olen kokeillut hetken aikaa PC:llä näppiksellä ja hiirellä, sillä kombolla oli paljon parempi ohjata Geraltia kuin Pleikkarin padilla. Pelin valikoista kyllä löytyy myös toinenkin ohjaustapa, joka vähentää viivettä ja tekee Geraltin ohjaamisesta nopeampaa. Itse suosin kyllä silti alkuperäistä ohjaustapaa.

Grafiikka ja latausbugit dialogissa eivät kuulosta normaalilta, jossain on vika.

Ääninäyttelyn osalta ei voi muuta sanoa, kun jonkun verran on samoja ääninäyttelijöitä kierrätetty eri hahmoille ja muutama kyläläinen maailmassa on ollut vähän omituinen, mutta kuitenkin personallinen valinta. Muuten näyttelijöiden valinnat ja niiden työn laatu on A++ luokkaa.

Itse löydän pelistä jonkun verrankin pieniä asioita, joista voisi napista. Taistelu pidemmän päälle ehkä se ikävin asia, että se ei ole täydellinen (ihan hyvä kylläkin). Peli kuitenkin itselleni on se Game of Generation – peli, joka vei eniten näitä AAA-pelejä eteenpäin ja jonka laatu on jotain semmoista, johon ainoastaan Rockstar on pystynyt vastaamaan, eri reseptillä toki.

Peli ei kaikille maistu, mutta monesti huomaa mistä ensikertalaisten kriitikit johtuvat. Ei ole kunnolla syvennytty peliin, tämä ihan yleisesti huomiona eikä suorana kuittailuna Omenaraadolle.
 
Onhan tämä itsellenikin yksi kaikkien aikojen lemppareista. Kevyesti top5-listalla omalla, nyt jo lähes 40 vuotta kestäneellä "pelaajauralla". Itselläni pelikello näyttää 174 tuntia, johon ilmeisesti lasketaan mukaan myös loistavat Hearts of Stone ja Blood and Wine -lisärit.

Witcherin maailma on vain niin erilainen ja ainutlaatuinen verrattuna perus-fantasiahömppään. Tarina on nautinnollisen monisyinen, kutkuttelevan synkkä ja hienosti rytmitetty. Kaiken veressä ja paskassa rypemisen keskellä tulee esim. tämä kaunis hengähdyshetki:



Oikeastaan ainoa marmatuksen aihe tulee pitkistä latausajaoista, joka on oikeastaan syy, miksi en pelannut tätä vaikeammilla vaikeustasoilla.
 
Ylös Bottom