Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

tietoa xbox:sista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avanto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

avanto

New Member
Eli siis täällä on varmaankin monta kertaa kysytty tietoa xbox:sista ja onko se paras mahdollinen pelikone ja vaikka mitä. Mutta koska olen ehkä hieman hidas ja jopa separikin, joudun kysymään näitä turhia(?) kysymyksiä uudestaan.

1.Onko XBOX:n pelitarjonta tyydyttänyt palavan pelihalusi(löytyykö jokaiselle jotakin)?

2.Toimiiko DVD:t kunnollisesti Boxilla? Pleikkari2:lla ei jostain syystä kaikki DVD:t suostu pyörimään ja jotkut pätkii(esim. the one ei suostunu pyörimään,oli ihan uus et en sit tiiä et oliko siin levys joku valmistus virhe, ja Pearl Harbour pätki, mut kyl se sit loppupeleis futas ihan kunnolla).

3.Pätkiikö XBOX:n pelit?Oon vaan kuullu huhua et jotkut pelit pätkis.

4.Onko XBOX:lle tulossa samantapaista 'halpis' pelisarjaa ku pleikkarin platinum-sarja?

5.Tyhjentävästi loppuun:Oletko tyytyväinen Boksiisi?

Oon selaillu näit foorumeita ja halusin vaan tälläisen kokoavan jutun, mut jos Ylläpitäjät näkee tän turhaks ni sit voi pistää lukkoon tai vaikka poistaa tän.Oon vaan kuumeissani miettiny et kumpi PS2 vai Boxi, oon nyt kyl pahasti kääntymäs Boxin puoleen, mut kuitenkin...

hmm...

mitä tähän nyt sanoisi...

parempaa ehkä hiukan olen odottanut pelitarjonnalta,
mutta valittamista ei ole.

muutamat pelit pätkii kyllä jos on hirveesti liikkeellä porukkaa
(halon co-op esim.) ei tosin hirveen häiritsevästi.

älä osta konsolia sen takia että näät dvd:t.
osta sitä varten dvd soitin.
kuitenkin, boxilla näet enemmän dvditä kun sillä
ps2:lla.

halpissarjasta voin sanoa, että tulee. poksi ei ole niin vanha
vielä että sille olisi halpissarjaa. mutta tulee AIVAN varmasti.

tyhjentävästi, olen.

minä olen sitä mieltä, että PS2 on myös hyvä pelikone,
mutta kuolemassa sekin on. ja teknisesti jäljessä muita.
ennemmin suosin poksia ja cubea kuin ps2:ta.

oma on päätökses, toivottavasti saat hyvää suuntaa forumeilta :)

T: Scorppa

1. Toistaiseksi tarjonta on ollut keskitasoa alempana, mutta nyt joulun tullen, tulevat kaikki kovimmat mitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa.

2. Kyllä, tietääkseni. Esim. The One toimii (Ei toimi PS2:lla).

3. Johtuen heikoista PAL-porttauksista, jotku pelit nykivät hieman, mutta poikkeuksia on.

4. Ei, toistaiseksi...

5. Totta hitossa olen.

1. No toistaiseksi on hyllyyn kertynyt joitakin helmiä, pieni pino hyviä pelejä ja suuri läjä keskivertoa. Hyviä on kuitenkin ollut riittävästi, ja alkutalven mukana lähtee viimeisimmätkin rahat lompakosta uusien näläntappajien mukana.

2. Kaikki mitä olen kokeillut ovat toimineet (vähän yli 10, mukana yksi vuokra-DVD). Ainoastaan Kundunin valikot eivät oikein tupanneet toimivan, mutta leffa pyöri moitteetta.

3. Ei pätki, parissa pelissä ilmeni frameraten hidastumista, mutta todella harvoin.

4. Eipä ole vielä, mutta tarjouspelejä saa monista pelikaupoista hyvällä hinnalla ja käytetyt ei paljoa maksa.

5. Erittäin tyytyväinen.

1. Kyllä. Ja nyt himoitsemiani pelejä alkaa tulla siihen tahtiin, että ei meinaa keksiä mihin vähät rahat seuraavaksi sijoittaisi. :)

2. Hyvin on toiminut kokeilemani leffat. Normaali dvd-soittimessa on luonnollisesti hiljaisempi käyntiääni, mutta itseäni pieni hurina harvemmin haittaa.

3. Tosiaan, joskus harvoin olen törmännyt pieniin framerate-ongelmiin. Eipä ole menoa haitannut laisinkaan. Muista nykykonsoleista ja niiden pätkimisistä ei ole edes kokemusta, että vertailukohtia ei ole.

4. Ei voi tietää. Oletettavasti joskus?

5. Erittäin tyytyväinen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
3. Ei pätki, parissa pelissä ilmeni frameraten hidastumista, mutta todella harvoin.

no et ole kyllä montaa peliä sitten pelannut ;) pätkiviä pelejä löytyy jo nyt ihan älyttömästi ja semmosia enemmän missä tippuu frameratet välillä. jokaiselle nykykonsolille varmasti löytyy tommosia pelejä.

ja sitten vastauksiin:

1. on tyydyttänyt siinämäärin millaisia pelejä varten hankinkin sen, mutta xboxia en ehkä ainoaksi konsolikseni olisi hommannut.

2. xboxissa on parempi dvd playback kun ps2:ssa, mutta yleensäkkin jos katsoo enemmänkin dvd:tä niin kannattaa hommata soitin.

3. kaikilla konsoleilla on pelejä mitkä pätkii, eikä xboxikaan tee poikkeusta :) jos haluttaisiin pelejä mitkä ei pätkisi pitäisi julkaisijan testata jokainen peli läpi eikä päästää sitä markkinoille pätkivänä.

4. tästä ei itselläni ole tietoa, mutta eiköhän tule.

5. ihan tyytyväinen olen ollut. loistava emulaattori/mediaplayer kone mihin on vielä ihan suhteellisen hyviä pelejäkin tullut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven
no et ole kyllä montaa peliä sitten pelannut ;)

*krhm* :D

pätkiviä pelejä löytyy jo nyt ihan älyttömästi ja semmosia enemmän missä tippuu frameratet välillä. jokaiselle nykykonsolille varmasti löytyy tommosia pelejä.

Antaa kyllä väärän kuvan sanoa, että pätkiviä pelejä olisi älyttömästi. Koska niitä ei kyllä ole montakaan. Tai sitten pelaan vain niin myöhään, että päässäkin jo pätkii. Kuitenkin niissäkin joissa se pätkii, se tekee sen usein samassa kohtaa, tai sitten harvoin. Vakavasta päivitysongelmasta kärsivää peliä en ole vielä kohdannut Boxilla, vain lieviä tapauksia kuten Jet Set Radio Future, jossa pätkiminen tapahtui aina samassa paikassa ja taisi olla pelin ainoa kohta jossa sitä ilmaantui.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
1.Onko XBOX:n pelitarjonta tyydyttänyt palavan pelihalusi(löytyykö jokaiselle jotakin)?

Roskaa, keskinkertaista, hyvaa ja erinomaista loytyy. Joistain yksittaisista genreista voi puuttua hyva peli. Jalkapallo on hyva esimerkki, vaikka FIFA2003 onkin huomattavasti parantunut.

2.Toimiiko DVD:t kunnollisesti Boxilla? Pleikkari2:lla ei jostain syystä kaikki DVD:t suostu pyörimään ja jotkut pätkii(esim. the one ei suostunu pyörimään,oli ihan uus et en sit tiiä et oliko siin levys joku valmistus virhe, ja Pearl Harbour pätki, mut kyl se sit loppupeleis futas ihan kunnolla).

Konsoleilla ei kannata elokuvia katsoa vaan kannattaa hankkia erillisoitin. Sonyltakin saa ihan kaypia laitteita jollain 300-400EUR. Taitaa saada vielakin halvemmalla. Tosin Sonyn kauko-ohjain on mennyt huonompaan suuntaan. Huomattavasti parempi on erillissoitin ja ei sitten tule ongelmia elokuvien kanssa tai ainakin huomattavasti vahemman.

Taitaa niin olla kaikilla uusilla konsoleilla.

4.Onko XBOX:lle tulossa samantapaista 'halpis' pelisarjaa ku pleikkarin platinum-sarja?

No ei ainakaan viela, mutta varmaan sitten tulevaisuudessa, kun Bill on saanut tarpeeksi kerattya rahaa kolmannenmaailman Windows-lisensseista. Tarjouksia ja alelaareja kannattaa tutkia joulun jalkeen.

Oon selaillu näit foorumeita ja halusin vaan tälläisen kokoavan jutun, mut jos Ylläpitäjät näkee tän turhaks ni sit voi pistää lukkoon tai vaikka poistaa tän.Oon vaan kuumeissani miettiny et kumpi PS2 vai Boxi, oon nyt kyl pahasti kääntymäs Boxin puoleen, mut kuitenkin...

PS2 on selkeasti parempi valinta pelitarjonnan laajuuden takia. Hinnaltaa molemmat taitavat olla aika lahella toisiaan. No ei XBoxkaan huono valinta ole. Toisaalta, jos haluat parasta grafiikkaa ja aanta niin XBox on valintasi.

Kyllä tyydyttää, kunhan vain olisi varaa ostaa kaikki pelit jotka haluaisi kokoelmaansa. roolipelit ovat aika heikoilla, mutta eivät kyllä edes kuulu ihan listani kärkeen. lähiaikoina tulee niin kovia julkaisuja, että pelitarjonta ja laatu nousee huimalla harppauksella. niin monta hyvää ja mielenkiintoista peliä ja niin vähän rahaa, että on vaikea päättää minkä ostaa.

2.Toimiiko DVD:t kunnollisesti Boxilla?
Kaikki leffat on pyörineet ongelmitta, vaikka en ole montaa vielä katsonutkaan. just sain lainaan 5 DVD:tä ja postissa tulee vielä yksi, joten katotaan miten ne rullaa.

ainoa minkä mä oon huomannu oli halon viimeisen kentän ajelu, kun kaikki räjähteli ympärillä ja hemmoja oli ruudussa enemmän ku tarpeeki. siinä vähän alko nykimään. muuten ei.
ei kyllä ole kovinkaan laajaa kokemusta peleistä, mutta Amped pyörii sulavasti ilman nykimistä ja halokin on upea ja sulava, paitsi tommoisessa hullussa kohdassa, jossa tapahtuu mahdottomasti. siinä olis kyllä bungiella voitu vähän karsia niitä efektejä.

Varmasti tulee. se olisi kaupallisestikin fiksu vaihtoehto, koska esim. PS platinum on todella suosittu. mä ainakin ostaisin halpiksia, koska hinta tulee varmaan aika edulliseksi. käytetyt ja halpikset on mun laihan lompakon kavereita.

hell yeah!

Pelattavaa on löytynyt riittävästi.

Pätkii, jos peli koodataan päin helvettiä, sama koskee kaikkia alustoja. Eli ei pätki sen enempää kun muillakaan konsoleilla.

Jep

Olen myös tyytyväinen PS2:een ja Gamecubeen ;)

1.Onko XBOX:n pelitarjonta tyydyttänyt palavan pelihalusi?
Ei ole.

Jotku pätkii, jotku ei. Esim JSRF:ssä pätkintää sattuu joskus aika yllättävästi kun on garagessa.

Ei, mutta toivottavasti tulee (voi olla turha haave Microsoftin tietäen).

En. Ei oo tullu tarpeeks pelejä joista mä voisin tykätä.

kiitos vastauksista

noh nyt mä varmasti tiedän tarpeeksi xbox:n ja PS2:n eroista (oon tutkinu nettiä,kyselly teiltä ja kavereilta, testaillu pelejä, lukenu arvosteluita lehdistä jne.) ja tiedän et boksi on mun valinta. Ehkä just toi tekniikka puoli on se mikä saa ainakin mut valitsemaan boksin. En siis lähe mitenkään aliarvioimaan muita konsoleita, mut ainakin tän hetkiset pelikokemukset XBOX:lla (oon pelannu Haloa, Jet Settiä ja Dead or alivee) on saanu mut hurmioon, ainoo mikä vähän aiheuttaa vaikeuksia on se ohjain, ku on tottunu pleikkarin ohjaimeen siit on vaikeeta päästä irti...kai se sit siit ku siihen tottuu..

...ai niin, mun on turha ostaa GC:tä, ku samalla hinnalla saa myös DVD-soittimen (PS2 ja XBOX), ja vaikka normaali DVD soitin ois parempi ni sen ostaminen ei oikee oo hyvää pataa lompakon kanssa. Ja jotenkin tol Nintendolla on tapana tehdä ehkä jopa liikaakin(?) noita nokkelia 'söpöily' pelejä (mario, luigi ja kumppanit). Ne on aina hauskoja ja omaperäisiä, mut ehkä mä oon sen verran synkkä ihminen et mä haluun välillä niit 'synkkiäkin' pelejä. Mut kaikilla on oma makunsa.

Keräsin listan niistä peleistä jotka mua kiinnostaa, nyt jo olemassa olevista ja sitä katellessa tein päätöksen. Totta kai PS2 ja GC on paljon hyviä pelejä, mut...Boksi vaa jotenki vetää puoleensa.

Täs ois jotain mitä pitäs hankkii sit ku koneen saan.

Jet Set Radio Future
Project Gotham Racing
Hitman2
Dead Or Alive 3
Max Payne
Transworld Snowboarding
Halo
Enclave

Ja nää on ainaki vaan henk.koht. pakko-ostos pelit. Ja viel ku oon lukenu noista tulevista peleistä. Niissäkin löytyy kyllä valikoimaa.

Kiitos vastauksista!
Valinta on nyt tehty.XBOX.

Osittain on, mutta joistakin yksittäisistä genreistä puuttuu hyviä pelejä. Tosin vielä tämän vuoden puolella on tulossa todella kovia hittejä, joten jo tämän talven aikana alkaa pelitarjonta olla hyvää luokkaa.

2.Toimiiko DVD:t kunnollisesti Boxilla?
Kaikki on toiminu hyvin.

Ainoa mieleen tuleva pätkiminen oli Halon loppuajelussa, kuten jo dhat aiemmin mainitsikin.

Sitä pitäisi kai kysyä Microsoftilta. Mutta voisi olettaa, että on tulossa.

Olen tyytyväinen, varsinkin kun pelitarjonta paranee kaiken aikaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Onko XBOX:n pelitarjonta tyydyttänyt palavan pelihalusi(löytyykö jokaiselle jotakin)?

Totisesti on - Xboxillahan pystyy pelaamaan jo vähintään toistakymmentätuhatta eri peliä ja tarjonta kasvaa jatkuvasti. Konsoleista ainoa, joka edes jotenkin pystyy kilpailemaan pelitarjonnan laajuudella Xboxin kanssa on Dreamcast, joka taas ei enää muuten oikein ole varteenotettava valinta.

Tyhjentävästi loppuun:Oletko tyytyväinen Boksiisi?

Olen erittäin tyytäväinen hankintaani. Monipuolisempaa tai teknisesti tasokkaampaa pelikonsolia ei kerta kaikkiaan ole saatavilla.

Re: kiitos vastauksista

Täs ois jotain mitä pitäs hankkii sit ku koneen saan.

Jet Set Radio Future
Project Gotham Racing
Hitman2
Dead Or Alive 3
Max Payne
Transworld Snowboarding
Halo
Enclave

Ja nää on ainaki vaan henk.koht. pakko-ostos pelit. Ja viel ku oon lukenu noista tulevista peleistä. Niissäkin löytyy kyllä valikoimaa.

Kiitos vastauksista!
Valinta on nyt tehty.XBOX.

Järkivalinta toi x-box!
Jos et halua ostaa kaikkia pelejä uutena, niin kandee ostaa käytettynä. Säästää mojovan summan euroja.
Itse voisin myydä sinulle Max paynen ja mahdollisesti Enclaven ja PGR:n hintaan 43 euroa kipale. Laita privaviestiä jos kiinostaa.

1. on, sillä sopivaan tahtiin tullut hyviä pelejä, eikä ole rahaa menny liikaa, vaikkakin nyt loppuvuodesta ja alkuvuodesta on paha paikka kun tulee niin paljon hyvää

2. nou komment

3. jossain peleissä on vähän käännös häiriöitä kuten tuossa JSRFssa jossa garagessa ollessa se "hidastuu"(ei pätki), ja kyllä sen saa hidastumaan jos oikeen yrittää: otetaan 4 haloa,4telkkaria, 4piuhaa, hubi, 4xboxii, ja 16 ohjainta/pelaajaa ja kaikille needler ja tosipieni kenttä.....s s s s l l l l o o o o w w w w ! ! ! !

4. onhan nuo jotkut jo halpapelejä, muistaakseni DOA3 ja PGR, en kyllä ole 100% varma

5. olen! ainakin dreamcastin jälkeen (nou offense Nyyperi)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kysyisin teiltä Xboxin omistajilta kun olisin saamassa tuon konsolin jouluksi, mietin kuitenkin kun GameCube olisi enemmän se pelikonsoli minulla ja Xbox olisi se DVD vekotin enemmän mutta ostaisin sille kuitenkin niitä helmi pelejä jota GC:lle ei tulisi...niin onko se Xboxin DVD ihan kelvollinen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
niin onko se Xboxin DVD ihan kelvollinen?

No tämmöiselle tavan talluralle joka katsoo telkkaristakin suurimmaksi osaksi vain urheilua se on aivan riittävän hyvä eikä valittamisen sanaa ole. Jos taas harrastaa elokuvia ja on tarkka viimeisimmästäkin yksityiskohdasta ei laite varmaankaan ole tarpeeksi hyvä. Summa summarum, DVD-toisto on ihan hyvälaatuinen, muttei mitenkään erityisen hyvä.

Ylös Bottom