Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Meilläpäin taloon tuli uusi asukas, kannettava vistalla. No eli ongelma on että en osaa tehdä vistalla käyttöjärjestelmän uudelleen asennus levyjä :rolleyes: Tuossa oli aiemmin sellanen pop up ikkuna missä luki että ´´paina tästä luodaksesi käyttiksen uudelleen asennuslevyt´´ mutta tietenkään en kunnon on hiireen tottuneena kerennyt painamaan sitä kannettavan levy tsydeemi hiirellä kun se jo katosi. Kummiskin kohtuu tärkeä juttu saada tehtyä levyt jos vaikka ylitsepääsemätön viirus asettuu koneelle ja täytyy formatoida koko paska..
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

No eli ongelma on että en osaa tehdä vistalla käyttöjärjestelmän uudelleen asennus levyjä :rolleyes: Tuossa oli aiemmin sellanen pop up ikkuna missä luki että ´´paina tästä luodaksesi käyttiksen uudelleen asennuslevyt´´ mutta tietenkään en kunnon on hiireen tottuneena kerennyt painamaan sitä kannettavan levy tsydeemi hiirellä kun se jo katosi.
Lue manuaali, siellä todennäköisimmin kerrotaan, miten nuo ns. Recovery Discit voi tehdä. Toinen vaihtoeto on googlata koneen merkillä ja mallilla.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Mulla on ongelmia mun kannettavan tietokoneen kanssa, se sammuu heti parin sekunnin päästä kun sen käynnistää. Jotain siinä taitaa olla rikki, mutta kun itse en tajua pätkääkään tietokoneista niin en tiedä mikä vikana mahta olla.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Mulla on ongelmia mun kannettavan tietokoneen kanssa, se sammuu heti parin sekunnin päästä kun sen käynnistää. Jotain siinä taitaa olla rikki, mutta kun itse en tajua pätkääkään tietokoneista niin en tiedä mikä vikana mahta olla.

Viittaa hyvin pitkälle virransaantiongelmiin. Eli joko akku tai virtajohto/muuntaja rikki. Tai niitä nyt ainakin ekana tarkastelisin.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Viittaa hyvin pitkälle virransaantiongelmiin. Eli joko akku tai virtajohto/muuntaja rikki. Tai niitä nyt ainakin ekana tarkastelisin.

Olen kokeillut ilman akkua, ja olen myös kokeillut toisella muuntajalla. Voisko kenties johtua muistikammoista tjsp..että ne olisi vaikka hajonnut?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Emolevy ongelmaa mä veikkaisin, toki voi johtua vaikka muistikammoista mutta ne eivät hirveen useasti hajoa, kovarin voisi myös tarkistaa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Mulla on ongelmia mun kannettavan tietokoneen kanssa, se sammuu heti parin sekunnin päästä kun sen käynnistää. Jotain siinä taitaa olla rikki, mutta kun itse en tajua pätkääkään tietokoneista niin en tiedä mikä vikana mahta olla.

Onko HP:n kone?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Petelukselle vastausta:
Et kerro kumpi käyttöjärjestelmä XP/Vista on käytössä joten suosittelen lukemaan ffshow/MPC -oppaan http://murobbs.plaza.fi/ohjelmat-ka...uudelleenkirjoitus-muokattu-8-3-2009-a.htmlja tekemään muutokset asetuksiin sen mukaan. Opas keskittyy siis lähinnä SD-tasoisen videotiedostojen kuvanlaadun parantamiseen. HD-kamalle nyt ei hirveästi ainakaan CoreAVC:stä löydy juurikaan säädettävää, joten antaa niiden olla vain oletusarvoilla. MPC:n output asetuksilla on sitten merkitystä HD-videoon. Oppaasta löytyy kohdasta "7" ohjeet. Mutta haluan korostaa, että mikäli kyseessä on Win Vista, niin EVR päälle HD matskuun ja SD-kuvaan kannattaa vaihtaa EVR Custom Pres (Resizer: Bicubic A=-0.60). CCCP:n tai K-Liten kautta asennettu MPC Homecinema sisältää ainakin noiden "Internal Filters" -välilehden osalta ihan ok asetukset, niihin ei tarvitse kajota.

Käytössäni on XP.Hiukan vielä :
Olen ottanut pois rastin CCCP asetuksista "H.264/AVC,koska käytössäni on tuo CoreAVC (1.9.5) ja disabloinut FFDshow asetuksista tuon H.264/AVC.Käsittääkseni nuo pitäisi olla oikein.Samoin kuin neuvoit tuon Raw videon asetuksen.Olen harhaillut näiden koodekkien kanssa ja tämä tuntuu muuten hyvältä,mutten saa kuvankokoa mieleiseksi.Tämä vaikeus on ollut koko ajan päällä.olkoonpa sitten mikä koodekki kyseessä.Mustat paksut palkit ylhäällä sekä alhaalla.Hieman vaihtelevasti tosin.Siis paksuus vaihtelee.(Leffoissa)Haluaisin ne pois.Luultavasti kyse on tuon mpchc:n asetuksien säätämisestä.Mietin,voiko näytönohjain vaikuttaa tähä.Olen sen kyllä päivittänyt.Kuitenkin olen tämän asian kanssa taistellut pitkään.Olen kokeilumielessä katsonut H.264 videoita ja niissä ne mustat palkit ylhäällä ja alhaalla ovat tosi pienet.Kuva on tosi hyvä,muut muut videotiedostot ovat tosi surkeaa katsottavaa silmille.Puhun koko ajan videotiedostoista,mitkä ovat kiintolevylläni.Kiitokset kuitenkin valkaisusta Jatkuu...
Hieman lisää:
Sain tuon kuvan mieleiseksi käyttäen tuota "Touch windows from outside" Näköjään se tuolla asetuksella toimii hyvin.En tiedä miksi kuva pienenee tosi pieneksi kun laittaa framesta normaali koon päälle.Mutta hyvä kun sain asian tältä osin korjaantumaan..

Toinen vaikeus on siirtynyt kun sain tämän edellisen korjaantumaan.Nimittäin toinen playeri,jolla katson dvd kiekkoja.Siinä on nyt samansuuntaiset ongelmat l. ylä ja alapalkit täydentävät kuvaa.En ole saanut niitä pois kovasta yrityksestä huolimatta.Käytössäni on nuille kiekoille Cyper Link(Power DVD6)Sama ongelma tulee myös vastaan kun katson verkosta jotain pätkiä.Esim. Uutisia.Siinä on Samoin ylhäällä ja alhaalla mustat palkit. Verkosta katson esim. uutis pätkiä jne. Windows Playerillä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Jos on kannettava ja etenkin DV6xxx mallinen niin on ylikuumentunut ja näyttis luultavasti entinen.
Tuo on tyyppivikana noissa kannettavissa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Ei varsinainen ongelma mutta osaakos joku neuvoa hyvän paikan mistä kannattaisi katsella kannettavaan akkua? eBay ja nettikaupat ovat toki akkuja pullollaan mutta luonnolisesti ovat ns piraatti-paskaa joiden toimivuudesta ja kestosta ei ole mitään takeita. HP:n NC4200 olisi tarvitsija ja Acerin A110 olisi toinen.

Onko kokemuksia esim dealextremen akuista? Tarvikeakkujahan nuo ovat mutta kestävätkö käytössä?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Vista kyseessä, Avast virustentorjunta ohjelma, mutta silti valittaa että virustentorjunta ohjelmaa ei ole?? :confused: Siis kyllähän sen ns.huomaa että Avast on päällä ja toimii, mutta miksi toi sitten valittaa siittä, onko kenties taas yksi Vistan paska puoli? :D
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

^menet ns security centeriin ja kohdassa jossa valittaa virustutkan puuttumista pitäisi löytyä valinta "minulla on virustorjuntaohjelma jota seuraan itse" tms. voi olla että joutuu aukomaan jotain lisäasetukset nappeja tms, mutta idis menee jotakuinkin noin.

Tietysti pääsee helpolla myös vaihtamalla tutkan esim. aviraan tai AVG:n jotka taitavat kumpikin tunnistua itsestään.
 
Vastaus: Taas tapahtuu kummia

Jos menee väärään ketjuun, niin siirtäkäähän vaan. Mutta viesti kylläkin liittyy ketjun otsikkoon, nimittäin:

Tässä viimeisen kuukauden tai lähemmäs viimeisen kahden kuukauden aikana on tullut eteen outoja ongelmia. Netissä selailuun on tullut kaikenlaisia ongelmia ja nyt ajattelin kysäistä, että löytyisiköhän tältä foorumilta vastausta pitkään piinanneisiin ongelmiin. Tämähän ei toki ole mikään oikea osoite laittaa PC-ongelmiin liittyviä kysymyksiä, mutta kun muille foorumeille rekkaaminen tai kirjautuminen on mennyt ns. mahdottomaksi, niin päätinpä laittaa sitten tänne tämän ongelmani:

Eli siis 1) nettini on alkanut katkeilemaan melko usein ja olenkin tästä soittanut laajakaistani tarjoajalle dna:lle, viimeksi eilen, jossa ei ole oikein osattu korjata oikeastaan mitään.
2) Se isoin juttu eli se, että tietyt sivut eivät joko a) lataudu kunnolla b) sivustolle ei pääse c) sivustolla siirtyminen mm. kirjautumiseen tai sivustolla kirjautuminen ei onnistu. En oikein enää ymmärrä, että missä on vika, palomuurissa vai missä?
Eli vaikkapa jos haluan kirjautua sähköpostiini, niin sivusto ei lataudu vaan se ns. jymähtää paikalleen eikä mitään tapahdu. Myös tälläkin foorumilla eteen on tullut yksi-kaksi ongelmaa, sillä kun lähetän uuden viestin, niin sivusto ei enää ohjaa viestin lähettämisen jälkeen siihen kohtaan, josta voin siirtyä katsomaan viestini.
Jotkut sivustot toimivat erittäin hyvinkin, mutta mm. sähköpostien kanssa ei tule mitään. Hermothan tässä menee, kun omalla koneella ei pysty selamaan sähköposteja jne.

Eli jos joku osaa vähänkin auttaa tai esittää jotain ratkaisua tähän ongelmaan/ongelmiin, niin olisin erittäin erittäin kiitollinen. Ja voin yrittää vielä täsmentää uudessa viestissä tätä ongelmaa, jos se ei tarpeeksi selkeästi tullut selville.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom