Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Jostakin syystä en saa toimimaan wippiesin lootaa mokkulan jakamiseen, eli mokkula kiinni ethernetillä xlootaan ja wippieslootasta vielä pitäisi langattomasti saada yhteys tietokoneeseen, tai toisinpäin että netti toimisi? Mikä neuvoksi? Kaikki ohjeet olen käynyt läpi, muuttanut asetukset toivotunlaisiksi w-boksin "sisältä". Ongelmaksi koituu ilmeisesti se, että tuo wippiesloota ei osaa asetuksia asettaa ns. oikein, eli valo kyllä vilkuttaa mokkulassa, mutta nettiyhteys ei vain toimi.

Ongelma ratkaistu, eli ongelmaa ei oikeastaan edes ollut. Probleema on mokkulan yhteensopivuudessa, saa nähdä miten tuohon tulee päivitystä että saisi uudemmalla/nopeammalla mokkulalla toimimaan. :)

Hei, mulla ilmeni sellainen ongelma pöytäkoneessani, että sisäänkirjautumisen jälkeen on vain pimeä näyttö ja hiiri näkyy.

Käyttiksenä Vista, ikävä kyllä. Vikasietotilassa kone toimii kyllä, eli pääsee nettiin sun muuta.

Järjestelmän palautusta yritin, mutta ei toiminut vaikka kokeilin monella eri palautuspisteellä.

Mikä neuvoksi?

Koitappa ctrl+alt+del > tehtävien hallinta > sovellukset välilehdeltä alhaalta "uusi tehtävä" > kirjoita explorer > OK. Korjaantuiko tällä?

Koitappa ctrl+alt+del > tehtävien hallinta > sovellukset välilehdeltä alhaalta "uusi tehtävä" > kirjoita explorer > OK. Korjaantuiko tällä?

Kun tein ton, niin aukes työpöytä kun antoi vaan ladata. Nyt toisella käynnistyskerralla aukeaa kyllä työpöytä, mutta on toooodella hidas, eikä kone oikeastaan avaudu kunnolla ollenkaan. Jää jumiin niin, ettei edes virusten torjunta(avast) aukea.

Onko lisää ohjeita? :confused:

Ookko mitä päivitelly viime aikana? Ainakin tiedän monta tapausta missä silverlight vetää vistan ihan jumiin.
Mutta tää nyt on vaan villi veikkaus kun infoo on aikas vähän.

Ookko mitä päivitelly viime aikana? Ainakin tiedän monta tapausta missä silverlight vetää vistan ihan jumiin.
Mutta tää nyt on vaan villi veikkaus kun infoo on aikas vähän.

Ongelma alkoi siitä kun windows yritti määrittää uusia päivityksiä mutta jäi junnaamaan paikoilleen. Sammutin sitten koneen tunnin odottelun jälleen ja käynnistin uudelleen. Sitten tuli ilmoitus että windows peruuttaa päivitykset no ok. Mutta sitten kun kirjaudun sisään niin kone heittää hirveeseen jökkiin. Eikä mikään lähde käyntiin. Monet buuttauksetkaan ei auta ja sitten kokeilin sitä järjestelmän palauttamista, ei hyötyä. Ja kone ei suostu buuttaamaan levyltä vaikka oon säätäny Biosista asetukset. :confused:

Itellä kans on vetänyt muutaman kerran juntturaan koneen noiden päivitysten takia, en tosin muista oliko vistassa tätä ongelmaa, mutta seiska kyllä osaa tuon myös. Kaverilla myös vista veti koneen ihan jumiin, koska päivitykset.

Omassa koneessa olen sitten laittanut netin aina pois päältä, tai tuon päivittämisen ja käynyt manuaalisesti update-osiosta laittamassa lataamaan, jolloin ongelmia ei ole ilmennyt niin pahoin. Eli netti pois päältä, päivitykset peruutukseen ja sitten päivitykset hakuun ja netti vasta sen jälkeen päälle. En tiedä miksi se noin toimii paremmin, mutta omalla kohdalla tämä auttoi. :D En lupaa että auttaisi muilla.

Ja kone ei suostu buuttaamaan levyltä vaikka oon säätäny Biosista asetukset. :confused:

Käynnistyksen aikana kun painelee F8 nappulaa niin pitäis saada jonkinmoista valikkoo näkyviin et miten haluaa käynnistää.
Vaikka levykäynnistystähän sen pitäis tarjota muutenkin jos on vaan oikeenlainen levy sisällä.

Käynnistyksen aikana kun painelee F8 nappulaa niin pitäis saada jonkinmoista valikkoo näkyviin et miten haluaa käynnistää.
Vaikka levykäynnistystähän sen pitäis tarjota muutenkin jos on vaan oikeenlainen levy sisällä.

Kokeiltu on F8:ia, ja sen kautta laitettu Boot priority DVD-asemalle, mutta ei mitään muutosta. Edelleen käynnistäessä "skippaa" kohdan missä tulee lukemaa "press any key to boot from dvd.." Menee suoraan siihen windowsin latauspalkkiosioon. Alustamalla mä yleensä oon nää ongelmat hoidellutkin kun kaikki tiedostot löytyy ulkoselta kovalevyltä.

Ei vaan millään viittis viedä konetta mihinkää kalliiseen huoltoonkaan.

Kokeiltu on F8:ia, ja sen kautta laitettu Boot priority DVD-asemalle, mutta ei mitään muutosta. Edelleen käynnistäessä "skippaa" kohdan missä tulee lukemaa "press any key to boot from dvd.." Menee suoraan siihen windowsin latauspalkkiosioon. Alustamalla mä yleensä oon nää ongelmat hoidellutkin kun kaikki tiedostot löytyy ulkoselta kovalevyltä.

Ei vaan millään viittis viedä konetta mihinkää kalliiseen huoltoonkaan.
Jos ulkoselle saat kaiken tarvittavan niin format c ja päivität samantein seiskaan.

Jos ulkoselle saat kaiken tarvittavan niin format c ja päivität samantein seiskaan.

Siis kaikki muu paitsi windows on ulkoisella. Yritin jo alustaa c:n mut ei windows antanut. Tänään ilmeni vielä sellainen että myös vikasietotila tökkii.

Siis kaikki muu paitsi windows on ulkoisella. Yritin jo alustaa c:n mut ei windows antanut. Tänään ilmeni vielä sellainen että myös vikasietotila tökkii.
Lataappa vaikka Ubuntun live cd ja polta levylle. Sen kanssa gpartedilla formatoit levyn. (Tämä toimii, no matter what.) Voit siinä samalla testailla itse Ubuntuakin. Sigistä löytyy linkki. Jos et pääse polttamaan sitä millään koneella, voit myös lainata levyn kirjastosta: http://wiki.ubuntu-fi.org/Lainaa_Ubuntu

Itsellä meni pari vuotta sitten Vista jumiin ja juuri Ubuntun latasin formatointia varten. Tykästyinkin sitten siihen, enkä ole Windowsia sittemmin käyttänyt.

Lataappa vaikka Ubuntun live cd ja polta levylle. Sen kanssa gpartedilla formatoit levyn. (Tämä toimii, no matter what.) Voit siinä samalla testailla itse Ubuntuakin.

Tätä konstia olen käyttänyt itsekin, kun halusin vetäistä koko läppärin kovalevyn sileäksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Levyn jakaminen kahteen osaan kävi myös näppärästi. Kannattaa kokeilla.

Tätä konstia olen käyttänyt itsekin, kun halusin vetäistä koko läppärin kovalevyn sileäksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Levyn jakaminen kahteen osaan kävi myös näppärästi. Kannattaa kokeilla.
Juu tosiaan, gpartedilla siis saa levyn vaikka mihin eri osiin. Itellä on tässä teran levyssä kolme ext4 osiota Arch Linuxille ja Ubuntulle, 1 ext2 Archin bootille, 1 swappi ja 1 fat32 pleikkaria varten. Harmi ettei Windows tue ext-osioita. Ovat sentään *hieman* vakaampia, kuin ntfs tai varsinkin fat.

Onko kellään tietoa, onnistuuko kannettavaan jotenkin USB3.0 portin lisääminen. Kannettava on ASUS X52J ja tässä ei taida olla USB3.0 portteja, niin saako tähän sellaisia jotenkin edes lisättyä? Vai pitääkö kannettavakin päivittää, jos aikoo USB 3.0 laitteita käyttää.

Yritin Googletella, mutta en mitään infoa löytänyt näillä taidoilla.

Onko kellään tietoa, onnistuuko kannettavaan jotenkin USB3.0 portin lisääminen. Kannettava on ASUS X52J ja tässä ei taida olla USB3.0 portteja, niin saako tähän sellaisia jotenkin edes lisättyä? Vai pitääkö kannettavakin päivittää, jos aikoo USB 3.0 laitteita käyttää.

Yritin Googletella, mutta en mitään infoa löytänyt näillä taidoilla.
Sonnet 2-porttinen USB 3.0 | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Ainakin tuollainen tarjolla. Eikös nuo USB3 laitteet ole sitten alaspäin yhteensopivia USB2-porttien kanssa samaan tapaan kuin USB2 aikoinaan oli? Ainoastaan nopeus kärsi.

Sonnet 2-porttinen USB 3.0 | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Ainakin tuollainen tarjolla. Eikös nuo USB3 laitteet ole sitten alaspäin yhteensopivia USB2-porttien kanssa samaan tapaan kuin USB2 aikoinaan oli? Ainoastaan nopeus kärsi.

Taitaapi olla toivoton kannettavaan saada uota porttia, kun eipä tässä ole edes tollasta ExpressCard34 korttipaikkaa ollenkaan :D Pitänee siirtyä pöytäkoneeseen.

Enkä tiedä osaavako USB 3.0 laitteet toimia sitten USB 2.0 portissa.

Ylös Bottom